Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med e-sigarett og sikkerhetskontrollen på Gardermoen? Har hørt om flere som har fått beslaglagt utstyr fordi "det representerer en fare å ta med nikotinholdig væske", uavhengig om det er over eller under 100 ml. Har ikke lyst til å bli fratatt e-sigg før en ferie starter...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å tro at Vamoen din er ødelagt. Den skal ikke fyre dersom motstanden er 1,1 ohm. Leser den motstanden feil, kan den ikke gi riktig spenning til cartoen dersom du bruker den i watt modus. Dette kan fort gi brent smak. Er den gåen, er det ikke sikkert den fyrer riktig selv i voltmodus. Løsningen er jo å ikke bruke Vamoen på neste carto. Ihvert fall ikke før du har sjekket om den funker på en annen mod/batteri.

For å teste om det er tanken som gir feilfungering, bare prime opp en carto uten å punche den, bare damp den og drypp juice etter hvert som du damper, som å bruke en dripper. Funker den da, kan du punche og se om den funker i tanken.

Hva slags cartoer bruker du? Det er en del dårlig å få tak i. Jeg bruker bare Boge LR i standard og XL størrelse. Har aldri hatt en dud, men ett par ganger har det skjedd at de ikke varer fullt så lenge som de skal.

Begynner nesten å tro det samme, slik den bare skrur seg av helt uten videre. Den fyrer ikke på cartoen som viser 1.1 ohm, men nevnte carto fyrer fint av på spinner-ene mine. Samtidig fyrer VAMO-en utmerket med Nautilus-en, noe kun den ene Spinner-en gjør. Brent smak kommer uavhengig av batteri. VAMO-ene, Spinner-ene, den gamle iTaste-en (som generelt ikke fungerer siden den ikke vil lade). Dette til tross for at cartoene har fått soake i juice. Surkler ikke engang. De fyrer opp, det kommer damp og en brent smak. Det være seg på 3 volt, 3 watt, eller høyere.

Bruker Boge 1.6 ohm, de kommer ferdigpuncha. Vil anta det er f16 den heter, selv om det også kan være navnet på cartotanken. Jeg bruker derimot en Smok Pyrex DCT som tank.

Bruker vanligvis ikke cartotanken på VAMO-ene, den står på Spinner 2-en, skulle egentlig bare teste med VAMO-en, og da det ikke ville, gav jeg opp det prosjektet. Har ikke råd til enda en VAMO heller, kjøpte en ny for rundt et halvt år siden.

e: Newman, jeg har gått gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen med VAMO og Spinner uten å ha mista det. Det var vel og merke ett år siden, men det har gått bra så langt på andre flyplasser i Norge (Sola, Flesland, Værnes).

Endret av Datasmurf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med e-sigarett og sikkerhetskontrollen på Gardermoen? Har hørt om flere som har fått beslaglagt utstyr fordi "det representerer en fare å ta med nikotinholdig væske", uavhengig om det er over eller under 100 ml. Har ikke lyst til å bli fratatt e-sigg før en ferie starter...

Aldri skjedd meg.

Lenke til kommentar

Om jeg reiser med mer enn bare handbagasje, pakker jeg tanker og væsker godt inn i tørkepapir, glapak, mer tørkepapir, og legger dem i hver sin brødpose som jeg knyter godt igjen og legger i toalettmappen. Om jeg kun har handbagasje, tar jeg bare med meg rundt 20 - 30 ml til sammen, lagt i ziplock-poser. Har så langt fungert utmerket.

Lenke til kommentar

Vapemail:(

Fikk Squape Reloaded fra Fasttech i går. Ingenting på denne virket som det skulle. Selv etter jeg har vasket og renset den godt smaker det "olje" og får shorted hele tiden. Gjengene er helt forferdelig og 510 conecter er alt for "lang" og går ikke på mange av mine mods.

Lenke til kommentar

Bruker Boge 1.6 ohm, de kommer ferdigpuncha. Vil anta det er f16 den heter, selv om det også kan være navnet på cartotanken. Jeg bruker derimot en Smok Pyrex DCT som tank.

Dersom det er F16 cartoene fra damping.no, er det like godt å bare kaste dem. De er veldig dårlige. Både Buffy og jeg har fått erfare dette.

Bruker disse selv og har aldri hatt noe problem: http://pink-mule.com/Atomisers-Liquid-containers_/cartomizere/510-xl-45-mm/5-X-BOGE-510-XL-45-55-MM-2-0-OHM-LR-CARTOMIZER-STEEL

Jeg kjøper ikke puncha cartoer siden jeg ikke liker cartotank. Jeg bare damper og drypper. Jeg ser at Pink Mule har ferdigpuncha Boge cartoer i standard 2 ohm LR også, men kan ikke gå god for dem selv.

Lenke til kommentar

Mens jeg digger cartotanker og avskyr dripping. :p

Gidder ikke ta med meg juiceflaske på jobb, mens en cartotank på 5 - 6 ml er ypperlig for alt fra jobb, gå til og fra jobb, trening og hva enn det skal være. Hovedsakelig siden jeg foretrekker å ha Nautilus-en på VAMO-en, og den er uhensiktsmessig når jeg mosjonerer. :p

Lenke til kommentar

Fikk en e-post fra Aspire i går.

Dette kan bli en ny favoritt tank: http://www.aspirecig.com/products/Atlantis/atlantis183.html

Så den... går an å gjøre en pre-order på ukecigstore nå. http://www.ukecigstore.com/new-products/new-products/aspire-atlantis-tank.html

Og det kommer batterier som er matcha opp mot den ... spørs om det blir å prøve den i kombo med den her:

http://www.ukecigstore.com/new-products/coming-soon/aspire-cf-sub-battery.html

Evt. så kommer det en 18650 mod i samme stil:

http://www.ukecigstore.com/new-products/coming-soon/aspire-cf-mod.html

Lenke til kommentar

Aspire Atlantis ser ut til å kunne pensjonere min Kanger AeroTank Mega. Håper de norske nettbutikkene er raske å få den inn, men de pleier å henge litt etter..

edit: har noen tips til hvordan jeg kan få løs basen av kayfun fra den nederste "kroppen"? Sitter bom fast og basen er så liten at det er ingen plass å få skikkelig grep på den...

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Aspire Atlantis ser ut til å kunne pensjonere min Kanger AeroTank Mega. Håper de norske nettbutikkene er raske å få den inn, men de pleier å henge litt etter..

edit: har noen tips til hvordan jeg kan få løs basen av kayfun fra den nederste "kroppen"? Sitter bom fast og basen er så liten at det er ingen plass å få skikkelig grep på den...

Må jo ikke kjøpe fra Norge da. Jeg kommer i alle fall til å ta sjangsen på at den går igjennom toll uten tull :)

Lenke til kommentar

Så, som nevnt på forrige side, begynner VAMO v5-en min å fuske, så jeg trenger en oppgradering. Kravene mine er at den ikke er mekanisk, at jeg kan kjøre på 3 W til 6 W (og gjerne videre opp til 15 / 20 W), og at det ikke er en boks. Samt at den har mer enn én knapp. VAMO med sine 3 er perfekte sånn sett, men etter å ha eid 3 stykker, som alle har begynt å fuske etter et halvt års tid, er det kanskje på tide å se seg om etter et annet merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...