Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Damping.no har et godt utvalg. Prisen er jeg usikker på i forhold til andre. Har for det meste kjøpt det jeg trenger derfra. http://www.damping.no/collections/veker-fordamperhoder

Fordamperhoder er veldig dyrt uansett hvor man kjøper det, men Nosmoke.no er en av de billigste, og har ganske bra rabatt hvis du kjøper mange av gangen.

http://www.nosmoke.no/fordampere-hoder/fordamperhoder/

Uansett, å bytte fordamperhoder er veldig dyrt i lengden. Jeg vil heller anbefale å gå over til RBA og japansk bomull eller rayon.

For å unngå misforståelser. Jeg ser at innlegget burde vært merket med @Kugelug som svar til hans spørsmål. Av dem norske nettbutikkene jeg vet om har vel damping.no det største utvalget av tråd/bomul. Prismessig er alltid nosmoke en vinner på fordamperhoder. Beklager om noen misforstod den linken. :)

Er nok jeg som burde sitert ham istedenfor deg. Vi får håpe at han så linken. :)

:)

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk igår en pakke fra fasttech med 10 stk oljer og min første rda (https://www.fasttech.com/product/1452201) men får ikke noe særlig med damp i forhold til jeg pleier å få med Vision ViviNova tanken.

Er det noe jeg kan gjøre for å få mer damp med dripperen, som å borre større luftehull? Eller må jeg bruke en kraftigere mod? Bruker den på et vision spinner batteri som bare går til 4.8v.

Bruker forresten olje med 40% VG

Tanken din er laget for mods som går fra 15 watt +. Hvis du vil ha mer damp må du bruke en kraftigere enhet. Prøv å finn en billig mod med 20-30 watt, anbefaler en klone. Eller så kan du kjøpe en mekanisk mod på fasttech (mye billigere), men bruk Sony sine VTC4 batterier, de er tryggest og best. Du bør også lage egne coils og bruke organisk bomull i stedet for de trådene RDAen kom med. Hvert fall det som fungerer for meg :) Masse videoer der ute på hvordan du gjør det.

Ellers har lufthull en stor part i det hele, men jeg tror ikke det kommer til å hjelpe noe spesielt i ditt tilfelle. Hadde du kjøpt denne, eller en annen med tydelige lufthull så hadde det vært en konge investering. https://www.fasttech.com/products/0/10005100/1677401-igo-m-style-rebuildable-dripping-atomizer Den tanken her kan du snurre rundt når du vil og lage akkurat passe store lufthull som passer deg.

Når det kommer til VG og PG juice så er vel den store forskjellen at VG juicen har tykkere røyk, mens PG juice har tynnere røyk, men massen skal fortsatt være omtrent like stor. Jeg blaster det 18 kvadrat hybelrommet mitt med 80 % PG på 30 watt og 1.0 ohm. Det er som et asiatisk dampbad her inne, så kan ikke akkurat si at PG juicen er dårlig ;) Men for nå anbefaler jeg deg å bare bruke den gamle tanken.

Takk for bra og utfyllendes svar! Noen som har tips til en mekanisk mod som ikke er så alt for værs på fasttech? Helst en som smetter under tollgrensa på 200kr :)

Og dette med egne coiler, er det verdt å kjøpe bommul og tråd på fasttech? Eller bør jeg heller kjøpe det fra en annen side? Evt. hvor, og hvilken tråd/bommul bør jeg kjøpe?

Lenke til kommentar

Fikk igår en pakke fra fasttech med 10 stk oljer og min første rda (https://www.fasttech.com/product/1452201) men får ikke noe særlig med damp i forhold til jeg pleier å få med Vision ViviNova tanken.

Er det noe jeg kan gjøre for å få mer damp med dripperen, som å borre større luftehull? Eller må jeg bruke en kraftigere mod? Bruker den på et vision spinner batteri som bare går til 4.8v.

Tanken din er laget for mods som går fra 15 watt +. Hvis du vil ha mer damp må du bruke en kraftigere enhet. Prøv å finn en billig mod med 20-30 watt, anbefaler en klone. Eller så kan du kjøpe en mekanisk mod på fasttech (mye billigere), men bruk Sony sine VTC4 batterier, de er tryggest og best. Du bør også lage egne coils og bruke organisk bomull i stedet for de trådene RDAen kom med. Hvert fall det som fungerer for meg :) Masse videoer der ute på hvordan du gjør det.

Ellers har lufthull en stor part i det hele, men jeg tror ikke det kommer til å hjelpe noe spesielt i ditt tilfelle. Hadde du kjøpt denne, eller en annen med tydelige lufthull så hadde det vært en konge investering. https://www.fasttech.com/products/0/10005100/1677401-igo-m-style-rebuildable-dripping-atomizer Den tanken her kan du snurre rundt når du vil og lage akkurat passe store lufthull som passer deg.

Når det kommer til VG og PG juice så er vel den store forskjellen at VG juicen har tykkere røyk, mens PG juice har tynnere røyk, men massen skal fortsatt være omtrent like stor. Jeg blaster det 18 kvadrat hybelrommet mitt med 80 % PG på 30 watt og 1.0 ohm. Det er som et asiatisk dampbad her inne, så kan ikke akkurat si at PG juicen er dårlig ;) Men for nå anbefaler jeg deg å bare bruke den gamle tanken.

Takk for bra og utfyllendes svar! Noen som har tips til en mekanisk mod som ikke er så alt for værs på fasttech? Helst en som smetter under tollgrensa på 200kr :)

Og dette med egne coiler, er det verdt å kjøpe bommul og tråd på fasttech? Eller bør jeg heller kjøpe det fra en annen side? Evt. hvor, og hvilken tråd/bommul bør jeg kjøpe?

Jeg liker å se på fasttech som en side som selger overpriset mods og tanker, til en billig penge. I mitt tilfelle kjøper jeg som regel selve modden eller tanken der, mens lader, batteri og alt annet fra andre steder. Blir ikke noe problem å skaffe seg en mekanisk mod derfra, bare søk etter "mechanical mods", og velg "Sort by popularity" så finner du de mekaniske modsa med best pris og med minst feil. Med pass på, sjekk reviews og kommentarer fra kjøpere, det kan være en hake med å kjøpe kloner. For eksempel at batteriet ikke passer skikkelig eller at tanken ikke sitter helt nede på modden. Jeg har kjøpt en del derfra, men bare det jeg har vært sikker på at ikke kommer til å skuffe meg. Kommer ikke til å anbefale en spesifikk mod ettersom det kommer helt an på dine preferanser. Også anbefaler jeg deg å skaffe noe som er stainless steel. I enkelte tilfeller kan det falle av lakk og rust kan forekomme. Ikke noe av dette har skjedd meg, men dette har skjedd med andre folk på siden, så ta deg god tid. På den lyse siden så kan du spare mye penger.

Bomull kan kjøpes overalt, og i hvilken form du ønsker. Bare pass på at den er organisk. Koster vel 20 spenn for evigvarende bomull. Akkurat nå planlegger jeg å kjøpe tråd fra http://www.damping.no/collections/veker-fordamperhoder ettersom denne siden har greie priser på tråd, og den har G-plat wire som jeg personlig synes er bedre. Jeg kommer til å kjøpe 24 gauge 1.8 meter lang tråd. Denne kombinert med bomull er nok til å lage heftige coils i lang tid fremover. For å ikke snakke om smaken du får, som er 100 ganger bedre. Og når jeg sier lang tid, så mener jeg det. Jeg er student, altså jeg må være økonomisk for å overleve. Jeg har brukt en liten trådbit, sikkert 10 cm lang i rundt 2 måneder. Jeg bare bytter bomull og skylder tråden ofte. Anbefaler selvsagt å bytte selve tråden oftere men.. håper dette hjalp. Og en ting til, du kan kjøpe Nakamichi japansk økologisk bomull på samme siden til 50 kroner. Litt dyrere, ja. Nå vet ikke jeg om det er gratis frakt, men det finner du ut.

Lenke til kommentar

Hmm.. litt beskymret at min siste vapemail ikke har kommet enda. Var sendt 10 okt, og burde vel ha kommet frem nå. Muligens at jeg for første gang har gått på en smell ved å kjøpe juice fra usa :/

Er tom for suicide bunny og kan kjenner på savnet av mothers milk:/

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Fett. Splitter ny carto for å erstatte den forrige som var DoA. Også denne smaker kun svidd. Det være seg 3 volt eller 3 watt. Den sitter i en tank, omgitt av væske, og jeg har også sørget for å prime den godt. 1.6 ohm står det på den (og det var det jeg bestilte også), selv om VAMO V5-en hårdnakket påstår at det er 1.1 ohm. Go figure. Min eneste trøst er at hodet til Nautilusen fungerer.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt nye smaker, begynner å bli litt lei av Green Fairy og Snake Oil.

Cream Tea, Fizzy Trifle og Death Star på vei fra triphammers, og den berømte Red Astaire på vei fra T-juice. Håper de kommer kjappere enn svint, lever på reservejuicer nå, jeg lærer aldri å bestille i tide :/

Lenke til kommentar

Tar helt av dette.. Har ei pakke med juice på vei fra ukecigstore og nettopp fått ei pakke med juice. Så jeg hverken trenger eller har råd til mer juice men måtte bare slå til på skylinevapor sitt halloween tilbud. Fikk også gratiss frakt og 25% rabbat på pack juice.

Kom på 103$

post-32072-0-78382000-1414972815_thumb.jpg

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Tar helt av dette.. Har ei pakke med juice på vei fra ukecigstore og nettopp fått ei pakke med juice. Så jeg hverken trenger eller har råd til mer juice men måtte bare slå til på skylinevapor sitt halloween tilbud. Fikk også gratiss frakt og 25% rabbat på pack juice.

Kom på 103$

Kan bli veldig dyrt hvis det blir stoppet i tollen.

Lenke til kommentar

Fett. Splitter ny carto for å erstatte den forrige som var DoA. Også denne smaker kun svidd. Det være seg 3 volt eller 3 watt. Den sitter i en tank, omgitt av væske, og jeg har også sørget for å prime den godt. 1.6 ohm står det på den (og det var det jeg bestilte også), selv om VAMO V5-en hårdnakket påstår at det er 1.1 ohm. Go figure. Min eneste trøst er at hodet til Nautilusen fungerer.

Hva er oddsen for at tre cartos fra en og samme pakke er duds? Hva enn jeg stapper i cartotanken min, får jeg bare svidd smak. Uavhengig av volt, watt og batteri.

Begynner å tro at Vamoen din er ødelagt. Den skal ikke fyre dersom motstanden er 1,1 ohm. Leser den motstanden feil, kan den ikke gi riktig spenning til cartoen dersom du bruker den i watt modus. Dette kan fort gi brent smak. Er den gåen, er det ikke sikkert den fyrer riktig selv i voltmodus. Løsningen er jo å ikke bruke Vamoen på neste carto. Ihvert fall ikke før du har sjekket om den funker på en annen mod/batteri.

For å teste om det er tanken som gir feilfungering, bare prime opp en carto uten å punche den, bare damp den og drypp juice etter hvert som du damper, som å bruke en dripper. Funker den da, kan du punche og se om den funker i tanken.

Hva slags cartoer bruker du? Det er en del dårlig å få tak i. Jeg bruker bare Boge LR i standard og XL størrelse. Har aldri hatt en dud, men ett par ganger har det skjedd at de ikke varer fullt så lenge som de skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...