Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Irriterende. De tre siste Boge-cartoene jeg har satt i cartotanken har surkla og lekket noe helt for jævlig. Uansett hvor mye juice som er i tanken. Må stadig til med papir og q-tips for å tørke opp.

Har du sjekka at den øverste O-ringen på tanken din er tett? Hvis ikke renner det rett inn i cartoen.

 

Hvordan sjekker jeg hvor vidt den er tett eller ei?

 

For øvrig forsvinner problemet når jeg går under hullet på cartoen, og bare har 1 ml væske i.

Lenke til kommentar

VVVV.. Vapemail! Idag kom endelig vaporsharken. Første kandidat var en kayfun med 1.2 ohm coil. Sjekket at jeg fikk damp før jeg fylte taken og skrudde alt sammen. Tok en lite puff og alt var vel og bra så jeg tok en stor dirkte til lunge puff. Kom lite damp og mye svidd bommul:(

 

Var dårlig i en time:/ Etterpå prøvde jeg en dripper men en eldre 18mg juice jeg har, fungerte bra men endte opp med nikotin sjokk. Får vist i seg noe mer nikotin med en duel coil dripper enn i en protank.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

@RRhoads: Det du sier der er helt nytt for meg. Titan edition har nok samme chip, det er bare casen som er laget av titan. Ble litt skremt jeg nå.

Den chippen leverer lavhastighets PWM som en Vamo, og ikke flatt output som en DNA/SX eller tilnærmet flatt(høyhastighets PWM el.) som en Provari eller Pipeline Pro.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Heisan folkens.

Jeg har et spørsmål, jeg har gått til innkjøp av en slik IPV2 50 watts sak. Dette er rett og slett noe jeg har lite peiling på. Jeg har justert meg frem til at jeg synes det blir best damp rundt 25 til 30 watt med en 1,8 ohms coil.

Jeg forsøkte nå en 0,8 coil, selger anbefalte disse coilene til denne mod. Jeg får heller dårlige erfaringer når jeg forsøker dette. Dårlig damp, fort svidd etc.

Hvordan finner jeg egentlig ut hvva som er best oppsett og hvilken coil å bruke?

Er det noen som har noen anbefalinger?

Lenke til kommentar

Heisan folkens.

Jeg har et spørsmål, jeg har gått til innkjøp av en slik IPV2 50 watts sak. Dette er rett og slett noe jeg har lite peiling på. Jeg har justert meg frem til at jeg synes det blir best damp rundt 25 til 30 watt med en 1,8 ohms coil.

Jeg forsøkte nå en 0,8 coil, selger anbefalte disse coilene til denne mod. Jeg får heller dårlige erfaringer når jeg forsøker dette. Dårlig damp, fort svidd etc.

Hvordan finner jeg egentlig ut hvva som er best oppsett og hvilken coil å bruke?

Er det noen som har noen anbefalinger?

Hva slags tank bruker du?

 

Du må nok ned i styrke når du bruker 0.8ohm's-coilen, den klarer tydeligvis ikke å veke fort nok til å forsyne coilen med juice, så bare å kjøre på med 1.8ohm. På en regulert mod som det der er det ingen vits i å gå ned i motstand.

Lenke til kommentar

Du synes det er ille? Jeg sitter fortsatt med cartotanks og vamo. Har ikke engang brukt nautliusen min på lenge. Kjøpte masse ny juice som jeg skulle prøve ut, står fortsatt urørt i skapet. Jeg lever på spearmint og nectarine. Nå har jeg dessverre klart å ødelegge en av spinnerne mine. Den ser helt lik ut som de andre, men jeg får ikke skrudd på noe som helst på den. Jeg er også tom for cartos av alle slag og har ikke råd til å kjøpe nye (eller mer juice) før en gang uti oktober.

 

Det er en sann glede å være fattig. ><

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med hvor mye e-juice som kan bestilles fra utlandet uten at det blir stoppet i tollen? Har en kompis som bestilte 11x10ml for en liten stund siden, og det ble stoppet i tollen og returnert.

 

Har lagt opp en handlekurv med 6 småflasker (10ml) nå, vil det bli noe problem med tollen da?

 

Tror det er sporadisk hva som blir stoppet og ikke stoppet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann, er det noen som vet om det går an å kjøpe noe på schipol(flyplass amsterdam)? Har prøvd å gjøre litt søking men fant lite "vareutvalg". Ser etter et nybegynnerkit, blir vanskelig å bestille fra nettet da jeg skal flytte midlertidig til Afrika, med treig post...

Endret av Thieeg
Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med hvor mye e-juice som kan bestilles fra utlandet uten at det blir stoppet i tollen? Har en kompis som bestilte 11x10ml for en liten stund siden, og det ble stoppet i tollen og returnert.

 

Har lagt opp en handlekurv med 6 småflasker (10ml) nå, vil det bli noe problem med tollen da?

Bør gå helt greit. Både 11 og dermed 6 er helt innafor (se nedenfor). Hvorfor det blir returnert er ganske mystisk egentlig, da det er fullt lovlig å importere til eget forbruk (se nedenfor).

 

 

Er det noen som har erfaring med hvor mye e-juice som kan bestilles fra utlandet uten at det blir stoppet i tollen? Har en kompis som bestilte 11x10ml for en liten stund siden, og det ble stoppet i tollen og returnert.

 

Har lagt opp en handlekurv med 6 småflasker (10ml) nå, vil det bli noe problem med tollen da?

 

Tror det er sporadisk hva som blir stoppet og ikke stoppet.

 

Regelen er at man kan importere til 3 måneders eget forbruk, så fremt man skal bruke det til røykeslutt og ikke koser seg med det :) Du tror kanskje jeg kødder men jeg gjør ikke det... Norge er et rart land: http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2014/06/13/er-det-lov-kjope-e-sigaretter-i-norge. Hvis man tar med over grensa selv er det visst lov med 6 måneders forbruk. Nå finnes det ikke definert noen plass hva som er eget forbruk da så det er det ingen som vet, hverken vi eller tollmyndighetene :D Men hvis man forhører seg litt rundt så er alt mellom 2 og 10 ml pr. dag ganske normalt. Dvs. at nærmere en liter med ferdigblanda veske bør slippes igjennom. MEN! Det MÅ være fra EU-land... USA er ikke lov (selv om det stort sett går greit det og hvis de ikke sender rekommandert :)).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...