Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

OBS: Nå er apollo linken din nevnt 3 ganger på de to siste sidene, så man kan vel regne deg for en reklame promote for apollo produktet du linker til ?

Var litt desperat etter å få raskt svar, da jeg tenkte å bestille så fort som mulig.

Men takker for ordentlige svar. Er nok muligheter for at jeg bestiller fra en annen side idag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt fra ecigwizard, men uten å registrere meg. Jeg har heller ikke valgt en sendingstype med sporing, tydeligvis, så har ikke noe sporingsnummer.

Så da venter jeg vel bare på en hentelapp i posten? Eller vil jeg få beskjed av posten her i Norge når pakken er i det norske systemet?

sorry for at jeg går litt offtopic, tenkte muligens andre her har erfaring fra ecigwizard :)

Det går med den pakken som med alle andre.

Lenke til kommentar

Ah okay, så da sendes den i retur, holdes i tollen i tre uker, du både får og får ikke SMS når den er klar på postkontoret, og den leveres på døren og legges i postkassen? Så greit :p .

All kidding aside; jo, den kommer nok frem, ser pointet ditt ;)

Lenke til kommentar

http://www.apolloeci...Kit-p/ak108.htm

Ingen flere som kan anbefale noe eller si noe om dette produktet?

Har planer om å bestille imorgen.

80$ for et startsett med mini-cig?! Det er IKKE god pris. Jeg vil ikke drive med snikreklame så jeg legger ingen lenke, men vi selger et enkelt startsett for 249kr, fritt levert og fra norge. Og da er vi ikke kjempebillige(høy fraktkost på første testbatch) Du kan evt PM'e meg for lenke.

Lakus:

Jeg fikk Kanger'n, takker og bukker :D

Jeg liker den godt, fungerer feilfritt og fin størrelse/form. De eneste minusene er at den bare har eGo-gjenger så jeg ikke får prøvd den på big-moden min, og at bottom-coil gir litt kjøligere damp enn hva jeg finner optimalt.

Noen som vet om en god ego<>510 adapter som kan funke?

Lenke til kommentar

Jeg fikk da svar på mailen.

Hi Sjur.

I am sorry to hear that you have experienced this issue.

Unfortunately, some liquids can crack some tanks. We cannot guarantee that a tank will not crack with the liquid from another company as we do not know the mixture of their flavourings and other ingredients.

Wenn Sie noch weitere Fragen haben, zögern Sie nicht uns erneut zu kontaktieren.

Do not hesitate to contact if you still have questions.

Vielen Dank,

Many thanks,

Phillip Kaminski

Customer Services

ECigWizard & UK-Eliquid

Så med andre ord, fuck you, vi kan ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Apropos Mail fra butikker. Jeg sendte en til Vermillion River og lurte på om de kunne åpne for å sende juice til Norge. Fikk dette svaret.

Hi Lars, we have added Norway to our shipping options. The cost is $19.95 for up to 5 bottles and $39.95 for 6 or more bottles. Thank you, The VR Team.

De sa ja, men prisen er forsåvidt et "hell no".

Lenke til kommentar

Tja, du skal ikke være FOR harsk - nettopp fordi det ER en kjent issue at visse juicer kan sprekke tanker.

Aha, det visste jeg ikke. Ja ja, jeg bestilte opp noen flere tanker til Vivi Novaen fra VapeEscape i sted, så jeg satser på å ha de i neste uke eller noe, om ikke de også blir stoppa i tollen da.

Hva med å kontakte de du kjøpte juicen fra og spørre om dette er ett vanlig problem? For noen juicer kan faktisk gjøre så tanker går i stykker. Hvor var det du bestilte juice fra?

Det kan jeg jo gjøre. Kjøpte colaen fra Alba Vapours.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Jeg har en del spørmål til de mer erferne.

*Hva regnes som "kvalitets" merker? gjerne en liten rangering fra best, greie, billigcrap

*Man burde alltid kjøpe ejuice fra siden man kjøpte utstyret? fordi mix av forskjellig utstyr og juice er ikke bra?

*Hvordan se forskjell på evt denne og denne

*Hva er vanlig og ha av utstyr? Om man kjøper en Starter pack med ett batteri ogen cartomizer, hvor mange cartomizer burde man ha?

*Kan du vise hva du bruker? Folk prater om nova vivo, lava og alt mulig rart uten at jeg helt skjønner hva det er.

Endret av Ajesto
Lenke til kommentar

80$ for et startsett med mini-cig?! Det er IKKE god pris. Jeg vil ikke drive med snikreklame så jeg legger ingen lenke, men vi selger et enkelt startsett for 249kr, fritt levert og fra norge. Og da er vi ikke kjempebillige(høy fraktkost på første testbatch) Du kan evt PM'e meg for lenke.

"Your Price: $69.95"

Også har jeg en rabatt-kode som gir meg 15% i tillegg, så det blir altså 59$.

Lenke til kommentar

Jeg har en del spørmål til de mer erferne.

*Hva regnes som "kvalitets" merker? gjerne en liten rangering fra best, greie, billigcrap

Spørs hvem du spør, men veldig veldig mange av produsentene selges under veldig veldig mange merker. Et anerkjente merker(da inkluderer jeg ikke grisedyre USA-made merker) er f.eks Joyetech, SMOK og Innokin. Merkevare spiller dog mindre rolle jo enklere produkt du kjøper. Skal du ha den mest avanserte digitale saken, så spiller det en rolle. For en enkel sig-style type spiller det mindre rolle.

*Man burde alltid kjøpe ejuice fra siden man kjøpte utstyret? fordi mix av forskjellig utstyr og juice er ikke bra?

Nei, det blir feil å si. Dette gjelder kun i HELT få unntak, og KUN dersom du bruker transparente tanker. Det gjelder ikke vanlige cartomizers og atomizere.

*Hvordan se forskjell på evt denne og denne

Ganske stor forskjell - der har du eGo-type og en vanlig mini-cig-type.

Du kan se for deg forskjellen på nr 2 og 3 fra høyre på dette bildet(dog, mini-cigen på dette bildet er XXL-lang, men tykkelsen er sammenlignbar):

PVs5.jpg

*Hva er vanlig og ha av utstyr? Om man kjøper en Starter pack med ett batteri ogen cartomizer, hvor mange cartomizer burde man ha?

Det kan være greit å ha minst en 5-pack med cartomizere om du skal teste det ut litt skikkelig. Et startsett, 5 cartos og et par juice-varianter så er du good to go.

*Kan du vise hva du bruker? Folk prater om nova vivo, lava og alt mulig rart uten at jeg helt skjønner hva det er.

Vivi nova:

26461_Vivi_Nova_1.jpeg

Cartomizer:

Sell-Mega-Cartomizer-510-riva-0-88.jpg

En "510 DCT":

510-DCT-size-reference-400.JPG

Tank atomizer, typisk 510-T:

510-Tankomizer-web.jpg

Clearomizers:

ce4_colors__60265.1339414154.1280.1280.png

Alle disse er simpelthen bare forskjellige måter å oppbevare og fordampe E-juicen på.

Det er med andre ord egentlig 2 kategorier man må finne sin favoritt innen:

-Type batteri

-Type atomizer/cartomizer/tank/fordamper

Ellers er det så ufattelig mye der ute, og alt har sine fordeler og ulemper - så det er lettere å svare på konkrete spørsmål :)

Det enkleste for de aller aller fleste å starte med er dog fortsatt et enkelt 510-gjenget mini-cig sett(lite auto-batteri og cartomizer). Dette minner mest om sigarett i form, størrelse, vekt og funksjon, og er derfor den mykeste overgangen.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...