Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RRhoads: Skal legge ut bilde når jeg får den, men har ikke en gang bestilt den enda.

Ah, ok.

 

Uansett, ingen av mine lekker når de ligger. Jeg bruker ikke mye bomull, og jeg har juicekanalene helt åpne. Det må være en dårlig klone eller dårlig satt opp Kayfun hvis den lekker hvis den ligger.

 

Hvis du ikke skal ha original Kayfun, vil jeg heller anbefale Ehpro sin enn en klone fra Fasttech.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

De skal være ganske bra, etter det jeg har hørt, så du vil ikke ha noe problemer med å ha den stående.

Bruk japansk bomull eller rayon fremfor annen bomull, da de veker bedre og har en bedre smak.

 

309908d1393404159-kayfun-build-100-vg-va

^Sånn bør du ha den. Har du den sånn, vil den verken lekke eller få dryhits opp til rundt 20w.

Lenke til kommentar

De skal være ganske bra, etter det jeg har hørt, så du vil ikke ha noe problemer med å ha den stående.

Bruk japansk bomull eller rayon fremfor annen bomull, da de veker bedre og har en bedre smak.

 

309908d1393404159-kayfun-build-100-vg-va

^Sånn bør du ha den. Har du den sånn, vil den verken lekke eller få dryhits opp til rundt 20w.

 

Kayfun virker etter samme prinsipp som en vannautomat til fugler etc.:

 

http://www.tropehagen.no/display.aspx?menuid=123457611&prodid=2919

 

Undertrykket over væskestanden holder juicen igjen. Når væske fjernes fra "drikkekammeret", må luft suges igjennom mottrykk fra væsken og inn over væskenivået for å utligne trykket. Dette gir et stabilt juicenivå som ikke står under trykk der vækene ligger i Kayfunen. Legger du derimot Kayfunen på siden, forsvinner undertrykket over væskenivået i tanken. Har du mer enn halvfull tank, dumpes den juicen rett inn i dampkammeret og ut av lufthullet. Dvs. kan luft strømme uhindret inn over væskestanden i tanken, dumper den alt over halv tank rett ut igjennom lufthullet.

Begge mine Kayfuner gjør dette, både den orginale og FT klonen. Fant ut dette når samboer dunket borti bordet og veltet Vamoen med Kayfun på :(

 

Dette er også beskrevet I Kayfuns brukermanual:

http://www.svoemesto-manual.de/get.php?man=4&lang=EN

Lenke til kommentar

 

De skal være ganske bra, etter det jeg har hørt, så du vil ikke ha noe problemer med å ha den stående.

Bruk japansk bomull eller rayon fremfor annen bomull, da de veker bedre og har en bedre smak.

 

309908d1393404159-kayfun-build-100-vg-va

^Sånn bør du ha den. Har du den sånn, vil den verken lekke eller få dryhits opp til rundt 20w.

 

Kayfun virker etter samme prinsipp som en vannautomat til fugler etc.:

 

http://www.tropehagen.no/display.aspx?menuid=123457611&prodid=2919

 

Undertrykket over væskestanden holder juicen igjen. Når væske fjernes fra "drikkekammeret", må luft suges igjennom mottrykk fra væsken og inn over væskenivået for å utligne trykket. Dette gir et stabilt juicenivå som ikke står under trykk der vækene ligger i Kayfunen. Legger du derimot Kayfunen på siden, forsvinner undertrykket over væskenivået i tanken. Har du mer enn halvfull tank, dumpes den juicen rett inn i dampkammeret og ut av lufthullet. Dvs. kan luft strømme uhindret inn over væskestanden i tanken, dumper den alt over halv tank rett ut igjennom lufthullet.

Begge mine Kayfuner gjør dette, både den orginale og FT klonen. Fant ut dette når samboer dunket borti bordet og veltet Vamoen med Kayfun på :(

 

Dette er også beskrevet I Kayfuns brukermanual:

http://www.svoemesto-manual.de/get.php?man=4&lang=EN

 

 

Merkelig, ingen av mine tre originale, eller Russian 91% lekker eller surkler når jeg har de liggende. Jeg har de alltid liggende, så de ikke skal falle. Mulig det har noe med måten jeg bygger på, som er akkurat likt det bildet over her. Hvordan bygger du?

Lenke til kommentar

Nei, men brorparten av "faktaene" i artikkelen som skal sverte e-cig og dampere er sprøyt. ;)

Jess, derfor jeg prøvde å få videoen separat..

 

Får prøve den lange linken som funker for google hvertfall:

https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCkQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.bbc.co.uk%2Fnews%2Fhealth-27187172&ei=9x__U7PZB6KJ4gTJ1YHAAQ&usg=AFQjCNHbUDD04ltvVLoc9OjJMYyyQHXiiw&sig2=twlkVv5hUVUiG9-cm6BAqA&bvm=bv.74035653,d.bGE

Lenke til kommentar

@Badsmile: Ser ut som det her nesten har blitt en hobby for deg også. Hyggelig å se. God service fra butikken du handlet fra ser det ut til:=)

Fikk meg en Sigelei 30w i vapemail i dag. Dette ser ut til å være en svært god mod. Gjengene virker veldig solide i forhold til for eks Vamo V5. Det er første gang en tank sitter helt rett på toppen av moden. Har en tidligere Delta i sort som jeg er meget godt fornøyd med. Kjøpte derfor en til i sølv som passer til Sigeleien, men auda ser ut til at tanken er defekt. Opplever plastsmak og en ny coil hjelper ikke. Den vil ikke engang fyre på Sigelei og Provari, men fungerer på Vaporsharken. Er nok godt over 12 000kr totalt brukt på utstyr nå, og dette er mitt første mottatte produkt med feil. bVZwNWJi.jpeg

Lenke til kommentar

@Badsmile: Ser ut som det her nesten har blitt en hobby for deg også. Hyggelig å se. God service fra butikken du handlet fra ser det ut til:=)Fikk meg en Sigelei 30w i vapemail i dag. Dette ser ut til å være en svært god mod. Gjengene virker veldig solide i forhold til for eks Vamo V5. Det er første gang en tank sitter helt rett på toppen av moden. Har en tidligere Delta i sort som jeg er meget godt fornøyd med. Kjøpte derfor en til i sølv som passer til Sigeleien, men auda ser ut til at tanken er defekt. Opplever plastsmak og en ny coil hjelper ikke. Den vil ikke engang fyre på Sigelei og Provari, men fungerer på Vaporsharken. Er nok godt over 12 000kr totalt brukt på utstyr nå, og dette er mitt første mottatte produkt med feil. bVZwNWJi.jpeg

Gratulerer med Sig 30W. Er storfornøyd med min :) Uten tvil den beste moden jeg har prøvd.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...