Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med størrelsen? Er vel samme batteri i dem (eller kan være). Har rDNA noen fordeler med tanke på at det er en større mod eller er det kun en smak sak?

De er like når det kommer til ytelse, men rDNA er egentlig ikke større. Den er veldig kompakt, og liten til å være en 30w boksmod.

Lenke til kommentar

Vaporsharken får plass inne i hånden min, så det er kun tanken som stikker frem. Sigelei er en tube mod som er lengere. Det er også forskjell på chipen som sitter i modene. Hvilken av dem som er best har jeg ingen mening om.

Sigelei bruker en som heter SX300 og Vaporsharken benytter seg av DNA 30D (Evolv)Det med ® i forkant av DNA er kun en bokstav som benyttes i forbindelse med at den kan bytte batteri. Vaporshark selger også modeller med faste batterier i både 20 og 30w versjoner.

Grunnen til at jeg valgte Vaporharken er fordi jeg ville ha en mod som kan tas med på byen og andre steder. Har du planer om å bare nyte dampen hjemme og størrelsen ikke betyr noe er Sigelei et godt valg. Til prisen og ytelsen er den nok et av dem beste valgene akkurat nå. Har bestilt den selv til samlingen min.

Lenke til kommentar

Har skrevet noen pm med folk både i denne tråden og på NDS som har hatt spørsmål om Vaporshark. Dem bestilte og er like fornøyde som meg. :)

Skal du lage coils selv ville jeg ha ventet litt. Sigelei kommer straks med 50 og 100w Box mods. Flere andre produsenter er også på banen med nye produkter.

Disse videoene viser egentlig hva jeg mener med størrelse:

Sigelei 30w

Vaporshark dna 30 og rdna 30

Lykke til med valget:)

Lenke til kommentar

@Mysticon: Har ikke så mye erfaring med RBA selv. Noen sider tilbake skrev noen erfarne brukere om dette. Mener å huske at en skrev at han var på over 100w med en mech mod. Jeg vil tro at hvor mere strøm man leverer, mere damp får man. Dette begrenser seg selvsagt til hva coilen du har bygd tåler, og veka (bomullen) ikke tar fyr. Visious Ant Variant er vel det mest ekstreme til nå, med rett coil kjørte den 200w og hele RBA enheten stod i flammer. Videoen er postet noen sider bakover.

Lenke til kommentar

Litt morro, i går sa jeg at jeg ikke hadde noen planer om å begynne å lage coiler men har ikke tenkt på noe annet siden.

Noen som har kjøpt denne: http://www.fasttech.com/products/0/10006473/1700500-kayfun-lite-plus-v2-style-rebuildable-atomizer-4

Clone men veldig mange som sier den er bra, men er enda litt beskymret. Eroll batteriet som jeg kjøpe skulle også være så og si like bra som orginalen men det var ikke tilfelle.

Lenke til kommentar

Litt morro, i går sa jeg at jeg ikke hadde noen planer om å begynne å lage coiler men har ikke tenkt på noe annet siden.

Noen som har kjøpt denne: http://www.fasttech.com/products/0/10006473/1700500-kayfun-lite-plus-v2-style-rebuildable-atomizer-4

Clone men veldig mange som sier den er bra, men er enda litt beskymret. Eroll batteriet som jeg kjøpe skulle også være så og si like bra som orginalen men det var ikke tilfelle.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en dripper først. Ikke bare får du den beste smaken og mest damp, de er også lette å lære å bygge coiler i. Du må jo teste litt, før du finner det som passer deg best. Så overfører du evt det du har lært til Kayfunen, hvis du vil ha en tank. Kayfunene MÅ stå rett opp og ned, legger du den på siden, renner juicen inn i kammeret og ut av lufthullet.

Jeg vil anbefale denne: https://www.fasttech.com/products/0/10008103/1718100-magma-style-rebuildable-dripping-atomizer

Er på vei fra FT, gleder meg :)

I hverdagen bruker jeg nesten bare denne: https://www.fasttech.com/products/0/10005100/1400500-igo-l-rebuildable-stainless-steel-dripping

Jeg bruker bare single coil og denne har perfekt lufthull for maks smak.

Uansett om du ender opp med Kayfun eller dripper, er denne et must: https://www.fasttech.com/products/0/10004635/1357000-itaste-ucan-v2-stainless-steel-electronic

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar

Kjente jeg irriterte meg over både WHO og NRK da jeg hørte om det på radioen i dag, WHO fordi de bare blir enda en i rekken av de som ikke ser ut til å forstå at damping er en potensiell helserevolusjon. Greit at det skal reguleres, det er jeg helt for, men "default" synspunktet burde ikke være at noe kan være farlig, men hvor mange liv det kan redde. Sier seg selv at barn ikke burde få tak i det. NRK irriterer jeg meg over fordi over flese nyhetsendinger på radioen i dag nærmest skrek de "WHO advarer mot esigaretter. Er skadelige" - uten å forklare NOE mer. Alle som hørte på i dag vil nå gå rundt og tro at esigg er like farlig - eller verre - enn vanlige sigaretter. Og rett etter denne nyhetsendingen skriker de "ONKLP SKAL VÆRE MED PÅ "HVER GANG VI MØTES!! VI RINGER ONKLP OG SNAKKER OM DET OG ETTERPÅ FÅR JEG EN GJEST I STUDIO SOM SKAL SNAKKE ENDA MER OM DET MED MEG!!"

Really?! Byttet dere nettopp ut folkeopplysning om en potensiell helserevolusjon som vil spare liv og skattepenger mot en agurknyhet om et TV-program med dalende seertall? :xmas:

Men uansett... endte opp med en rød, hvit og blå coil i dag, så det var jo fint :dremel:

post-96473-0-44904200-1409067342_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en dripper først. Ikke bare får du den beste smaken og mest damp, de er også lette å lære å bygge coiler i. Du må jo teste litt, før du finner det som passer deg best. Så overfører du evt det du har lært til Kayfunen, hvis du vil ha en tank. Kayfunene MÅ stå rett opp og ned, legger du den på siden, renner juicen inn i kammeret og ut av lufthullet.

Jeg vil anbefale denne: https://www.fasttech.com/products/0/10008103/1718100-magma-style-rebuildable-dripping-atomizer

Er på vei fra FT, gleder meg :)

I hverdagen bruker jeg nesten bare denne: https://www.fasttech.com/products/0/10005100/1400500-igo-l-rebuildable-stainless-steel-dripping

Jeg bruker bare single coil og denne har perfekt lufthull for maks smak.

Uansett om du ender opp med Kayfun eller dripper, er denne et must: https://www.fasttech.com/products/0/10004635/1357000-itaste-ucan-v2-stainless-steel-electronic

takker for svar. Viste ikke at Kayfunene må stå rett opp og ned får å ikke leke juice. Det gjorde meg litt negativ:/ Men vil helst ha tank ja, Fant en kayfun clone som vist nokk skulle være bra til 300 så det var ikke så ille.

ang iTaste Ucan, har ikke kayfun v2 kommet med større hull for fylling av juice? Er da dette fremderles nødvendig?

Og hvilken wire bør jeg gå for? sikter på ca 1,3 ohm

Lenke til kommentar

takker for svar. Viste ikke at Kayfunene må stå rett opp og ned får å ikke leke juice. Det gjorde meg litt negativ:/ Men vil helst ha tank ja, Fant en kayfun clone som vist nokk skulle være bra til 300 så det var ikke så ille.

ang iTaste Ucan, har ikke kayfun v2 kommet med større hull for fylling av juice? Er da dette fremderles nødvendig?

Du kan hjelpe på lekkasjene med å gå litt mot strømmen. Bruk GOD bomull, gjerne Shiseido facial cotton og blokker juicekanalene med bomullen, ikke stapp den hardt nedi, men blokker de. Det gjelder å finne en grad av blokkering som blokkerer lekkasje uten å hindre mating av juice til coilen.

Skal du ha en 1,3 ohm coil på en mek mod? Da får du ett visst juiceforbruk. Jeg ville i hvert fall ikke klart meg uten en påfylling i løpet av dagen. Så er det stor variasjon på type flasker juiceprodusentene bruker. Noen vil sikkert funke fint på den du har kjøpt, mens andre ikke vil funke. Kanskje du kjøper inn 100 ml flasker etter hvert? U-Can funker perfekt til både drypping og påfylling av Kayfun, den lekker ikke, er LETT å fylle opp, er ikke større enn at den fint kan oppbevares i bukselomma, inneholder nok juice for de aller fleste og overlever WW3 :-)

Når det gjelder wire, anbefaler jeg denne: http://octopusecig.com/kanthal/10-kanthal-a1-032-mmawg28.html (kan fås i 50 meter lengde også)

En mikrocoil med ~9 wraps rundt et 2 mm bor burde gi deg ~1,3 ohm.

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar

Du kan hjelpe på lekkasjene med å gå litt mot strømmen. Bruk GOD bomull, gjerne Shiseido facial cotton og blokker juicekanalene med bomullen, ikke stapp den hardt nedi, men blokker de. Det gjelder å finne en grad av blokkering som blokkerer lekkasje uten å hindre mating av juice til coilen.

Mysticon: En Kayfun skal ikke lekke når den ligger. Sleng ut et bilde av coilen med bomull så jeg får se hvordan du har lagd den :)

Vaperizer: Det er ikke juice du blokkerer fra komme til veken når du blokkerer kanalene, men du blokkerer luft fra å komme inn i tanken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...