Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe problem med å handle "norskt". Jeg vet det er en side som selger AGA-T atomizere for 175kr og det er faktisk en side jeg tror jeg kommer til å kjøpe en eller to fra. Problemet jeg har med norske nettbutikker i et nisjemarked er at de skrur prisene så sinnsykt opp. "Nordmenn er jo så vandt til å betale".

Jeg kommer ikke til å betale 200kr for en 30ml flaske med juice eller anbefale noen et startsett med 510 småbatterier for 699kr. Jeg skjønner at butikken må gå rundt, men med for høye priser vil man ikke tiltrekke seg noen kunder og folk flest vil få et inntrykk av at "esigg" bare er overpriset tullball og jåleri.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for meget gode og seriøse innspill!

Hvor mye er ''litt ekstra''? Og hvor raskere og mer komfertabel kan man få det?

Burde helst ha godt med utstyr og gode juicer, kanskje de som er litt vanskeligere å få tak i?

God service! Husk det. It will serve you well :p

Raskere og mer komfortabelt i form av at det blir postlagt samme dag i norden, så man bør ha det i postkassa iløpet av 2-4 dager. Komfortabelt i form av at man ikke trenger å bekymre seg for frakt og toll, da planen er å bake inn all frakt i prisene, og heller selge alt fraktfritt.

I teorien burde dere vell ha det meste av utstyr, da dere ikke selger dette direkte? men videreformidler bare?

Nei, pr idag lagerfører vi faktisk selv, på ekstern-lager i et naboland, så vi er ikke en ren videreformidler som TW.no var.

Folk må gå ut med større ambisjoner, bruke litt mer penger på en ordentlig hjemmeside, og få fram budskapet at dette faktisk kan få deg til å slutte med alt bortsett fra nikotin, og spare deg masse penger.

Folk tror ikke på produktene, med mindre noen velger å ta en seriøs fremtoning og velger å opplyse om produktet.

Det er nettopp dette vi teller på knappene om vi skal gjøre - betale gode penger for å få en komplett og god nettbutikk. Det er enten det, eller å starte i det små og krysse fingrene for at sakte men sikker ekspansjon kan fungere.

Lenke til kommentar

Det er nettopp dette vi teller på knappene om vi skal gjøre - betale gode penger for å få en komplett og god nettbutikk. Det er enten det, eller å starte i det små og krysse fingrene for at sakte men sikker ekspansjon kan fungere.

Man trenger ikke hyre ett selskap som skal ha overpris for å sette opp en "ok" nettside med nettbutikk.

Ser man på de engelske forhandlerne så bruker alle sammen internettsider fra type "http://www.prestashop.com/" og "http://www.bigcommerce.com/"

I start fasen er dette her helt greit, om man har basic kunnskap om nettsider.

Dere slipper å bruke masse kapital før dere vet om det blir en suksess.

Om dere setter opp en slik side, fokuserer på å lage informativt og korrekt innhold så vil dere nå langt, så lenge dere klarer å få til markedsføringen.

Nettsiden er uansett bare bakstrukturen I det hele, det er hvordan dere vil belyse produktet og hvordan dere klarer å få potensielle kunder interessert i produktet som er vanskelig.

Når det kommer til markedsføring så må dere begynne å bygge en facebook gruppe med engang, dere må opplyse alle dere kjenner som røyker om dette produktet og dere må prøve å få mediadekning angående produktene.

Får man en godt fornøyd tante som slutter å røyke vanlig farlige sigaretter samtidig som hun sparer 60%? av røyk utgiftsposten i året, skal jeg love deg att hun vil anbefale det til ALLE hun kjenner som røyker.

Endret av Ajesto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sweet! :D

Post litt underveis da. Er alltid "morsomt" å høre hvordan det går.

Hvilket av punktene?

Tanken på å drive butikk ikke først og fremst for å tjene penger (selvmotsigelse innen forretningsverden, I know), men fordi man faktisk liker det og har lyst til å holde på med det. Jeg har sagt til meg selv at den dagen nikotinholdig væske blir lovlig å selge innad i Norge skal jeg enten prøve å få igang en liten sjappe et sted i Oslo. Selge litt utstyr og selvlaget juice. Eller iallefall prøve å få meg en jobb i en sjappe som selger det. Om det vil få hjulene til å gå rundt så jeg kan holde på med det som eneste jobb er egentlig mindre interessant, jeg har lyst til å prøve. Fortalte det til kjæresten nylig og hun var nesten mer positiv enn meg. Hun tror sikkert jeg blir millonær ^^

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Da har jeg fått mitt 808-sett, og for å være ærlig så skjønner jeg ikke en dritt. Jeg dryppet noen dråper med e-liquid i den "skumgummi" greia på cartomizern, det lyser rødt når jeg trekker inn, men merker ikke noe.

Også smelta nesten usb-laderen helt etter sånn ca. 2 min i maskinen, jippi! Nå er det andre batteriet glovarmt.

Lenke til kommentar

Fylte du cartomizeren godt? Når man først fyller så burde man fylle masse. Jeg pleier å fylle en av ''kondomene'' som man drar av cartomizeren med væske, setter cartomizeren i, putter en finger på andre enden og så rister man godt for å få mettet stoffet godt.

Når du sier at du ikke ''merker noe'', hva mener du da? Ikke noe ''kick''? Ikke noe damp?

USB-laderen smeltet nesten???

Hva slags juice bruker du??

Lenke til kommentar

Fylte 25 dråper nå, som det sto på nettstedet. Skal teste. Merket ikke noe damp.

Og ja :p USB-laderen smeltet, plasten er helt vridd. Ser nå at det står maks 120mA på den, USB-porten min leverer 1000?

e: se der ja, nå kom det mye damp :)

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...