BuffyAnneSummers Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 2) Denne ønsker jeg å ha med meg når jeg skal ut å gå, det være på puben eller på besøk hos oldemor. Poenget er at den må passe fint i bukselommen uten å være så stor at det er fare for at den blir ødelagt. Batteriet må holde lenge til nok til ca 8 timer, eller ca 400 trekk. Det hadde også vært fint om der er plass til nok ejuice uten at jeg trenger å ha med påfyll de timene jeg er ute å går. Leste tidligere i tråden om eroll som så helt super ut, med ladeboks, perfekt størrelse osv, men finner ikke igjen dette settet på damping.no. Noen som vet hvilket jeg mener? Du finner ikke noe som er lite og kompakt som vil vare i 8 timer, da burde du dampe ekstremt lite. Passthrough for hjemmet er kjekt å ha, men husk at du burde ha mer enn ETT batteri å kunne bruke (lading, hvis den ene blir ødelagt, osv). Jeg ville helst ha kjøpt en mod å ha til hjemmet, du får mer kraft i utstyret ditt og enkelt å bytte batteri på. All e-cigaretter kan lekke. Det eneste jeg aldri har opplevd lekkasjer med er carto i tank. Når det gjelder juice så kan du finne en liste i førsteinnelgget med nettbutikker vi brukerne her bestiller fra regelmessig og har god erfaring med. Vil ikke etuiet til eroll klare å forsyne den til å vare 8 timer eller rundt 400 trekk? Burde ikke ta mye mer plass enn en pakke røyk? Den er nok litt høyere enn en pakke røyk. Jeg hadde ett sånn 510-sett (første e-ciggen jeg kjøpte, yay!) og da måtte jeg demontere e-ciggen før jeg fikk pakket den vekk (ta av cartridge og atomizer fra batteriet) og selv da var den noe større enn en pakke med røyk. Joda, var kjekt med å kunne lade batteriene on the go, men det er lite futt i dem og etuiet mitt gikk i stykker og nektet å lade kort tid etter å ha fått settet. Jeg vet ikke hvordan det er med e-roll, men jeg skulle ønske jeg hadde noen som kunne guide meg til å kjøpe ett sett som jeg hadde fått mer verdi av i forhold til batterilevetid og futt, men for all del, jeg var TROLLBUNDET av 510-settet når jeg fikk det, var jo aller første e-ciggen og jeg visste jo ikke om at man kunne få noe bedre.. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Så da er det bare å droppe eroll med andre ord? Så hva er da anbefalt av "små" sett. Må kunne passe i bukselommen så det kan fraktes med ut. Heller to små enn en stor for å si det slik. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Så da er det bare å droppe eroll med andre ord? Så hva er da anbefalt av "små" sett. Må kunne passe i bukselommen så det kan fraktes med ut. Heller to små enn en stor for å si det slik. Da må du fremdeles ofre batteritid for størrelsen. eGo har veldig fine batterier som ikke er så altfor store i omkrets, men hvor 'høy' den er spørs på hvor lenge du faktisk vil at batteriet skal vare. Som den her f.eks: http://www.ecigwizard.com/accessories/bc/batteries/ego-battery-650mah.html og den her: http://www.ecigwizard.com/accessories/bc/batteries/ego-battery-900mah.html De er begge i mer eller mindre ''standardstørrelser'', men med 900mah versjonen så vil den være større men til gjengjeld vil den vare lenger enn 650mah versjonen. Også har du de andre ekstremene på skalaen som disse to: http://www.ecigwizard.com/accessories/bc/batteries/ego-style-xl-battery-1100mah.html http://www.ecigwizard.com/accessories/bc/batteries/mini-ego-battery-350mah.html Hvor den ene (1100mah) er enda større igjen og har enda bedre batteritid, og den andre er veldig veldig liten med ganske dårlig batteritid i forhold til de andre batteriene (350mah). Også har du spinner, som gjør at du kan justere volt'en etter behov. Det trengs ikke, men er veldig kjekt å ha (du bestemmer basicly ''styrke'' ved å justere volten opp og ned) http://www.ecigwizard.com/accessories/bc/batteries/ego-spinner-battery.html Så du må altså se på hva du ønsker å ofre, batteritid eller størrelse, og det kommer jo helt ann på deg! Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Skal se på de, takker for svar. Finnes der ikke batteri som små men dobbel? Altså noe lignende 2/3 AA batterier plassert side om side? Jeg har sett en spinner 1300mah med tank, og det er definitivt ikke noe en får plass til i lommen. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Skal se på de, takker for svar. Finnes der ikke batteri som små men dobbel? Altså noe lignende 2/3 AA batterier plassert side om side? Jeg har sett en spinner 1300mah med tank, og det er definitivt ikke noe en får plass til i lommen. Ikke som er smått og fortsatt får beholde den lille størrelsen, hvis noe så må det være en av de små boksmoddene som er på markedet, de har jeg absolutt ingen erfaring med da. Her har du Reomini boks modder, som jeg mener å tro at en spesiell forumbruker her inne er meget glad i: http://www.reosmods.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=36&Itemid=3 Også har du større boksmodder igjen på reosiden eller så kan du jo også ta en titt på Itaste: http://springvapor.com/pid-693/info.html (Itasten kan du kanskje finne billigere andre steder også) Men derigjen så er dette MODS, jeg vil ikke anbefale noen å hoppe rett på mods hvis man ikke har prøvd e-cigaretter før, men hvis du har penger å bruke samt er eventyrlysten så Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Og her sitter jeg med mitt 'monster' og vaper i vei.. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg har opplevd lekkasjer med carto i tank også, jeg. LOL HVA? Hahahaha, da er du flink.. men nå har jeg glasstank fra IBtanked da, supertank med fine holdbare o-ringer. Den vaper jeg opp ned med (når jeg ligger på rygg) og slenger den her og der når jeg er på farta. Er derfor jeg ikke helt klarer å gi slipp på carto i tank nå, såååå braaaa.. Vel, du kjenner meg. Jeg får til det meste. Jeg bruker bare en standard SMOK-tank av den "billige" sorten, kanskje det er derfor den lekker når den ligger innpakket i tørkepapir og gla'pak inne i en pose og likevel klarer å lekke juice når den blir holdt fast rett opp og ned i en trang lomme i sekken min. For ikke å snakke om når jeg ligger i senga og damper på ryggen. Skal se på de, takker for svar. Finnes der ikke batteri som små men dobbel? Altså noe lignende 2/3 AA batterier plassert side om side? Jeg har sett en spinner 1300mah med tank, og det er definitivt ikke noe en får plass til i lommen. Kommer vel an på hvor dype lommene dine er. Jeg har null problemer med Vision Spinner 1300 mAh med megacartos på i lomma. Ei heller en eGo-V 650 mAh med en SMOK carto-tank. Tror ikke jeg har spesielt dype lommer heller. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Fant denne her, ser den er noe lignende de siste du linket til. http://www.friskedrag.no/products/hero-mod-e-sigarett-startsett Får kjøpe meg jakke med større lommer, dermed er problemet løst Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Vel, du kjenner meg. Jeg får til det meste. Jeg bruker bare en standard SMOK-tank av den "billige" sorten, kanskje det er derfor den lekker når den ligger innpakket i tørkepapir og gla'pak inne i en pose og likevel klarer å lekke juice når den blir holdt fast rett opp og ned i en trang lomme i sekken min. For ikke å snakke om når jeg ligger i senga og damper på ryggen. Hvis du fortsatt er glad i cartotank og får råd så vil jeg råde deg til å bruke litt på en IBtank. Sååå mye herligheter med den.. Den lekker aldri, og ser lekker ut som fy. Tror jeg betalte ca 40 dollar +++ for den. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Må vel kanskje gjøre det, før det blir satt en stopper for hvor store tanker jeg kan kjøpe meg. I mens holder det lenge med Nautilus-en. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Fant denne her, ser den er noe lignende de siste du linket til. http://www.friskedrag.no/products/hero-mod-e-sigarett-startsett Får kjøpe meg jakke med større lommer, dermed er problemet løst Den vil du få masse glede av tror jeg! Forresten så har vi en gruppe på facebook som heter Norsk dampeselskap for dampere. Der kan du kanskje få mer svar også, og spørre om det er noen som bruker det du vurderer å kjøpe og hva de syns om det så du er sikker på at du gjør ett godt kjøp! Må vel kanskje gjøre det, før det blir satt en stopper for hvor store tanker jeg kan kjøpe meg. I mens holder det lenge med Nautilus-en. Er du fornøyd med den?? Tror du den kan vekes om? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Den kan definitivt vekes om. Så en del YT-videoer om det før jeg kjøpte min. Leste en del om det også, for den saks skyld. Har bare ikke tatt steget dit enda. Jeg er svært fornøyd med den. Det er min goto-tank. Første jeg rører om morran, siste jeg bruker før jeg legger meg. Fylt med herligste Hawaiian Pineapple. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Så da er det bare å droppe eroll med andre ord? Så hva er da anbefalt av "små" sett. Må kunne passe i bukselommen så det kan fraktes med ut. Heller to små enn en stor for å si det slik. E-roll-laderen (etuiet) er 10,5 x 4,5 cm. Så den er perfekt til lomme eller en liten veske. Jeg har masse utstyr, smått og stort, men synes E-rollen har sin plass. Etter størrelsen syns jeg fortsatt den presterer ganske bra. Og den har strøm lenge i lade-etuiet. En sånn side-om-side sak som du lenker til, ser jo liten og kompakt ut. Jeg har ingen erfaring med sånne, men den damper sikkert bra. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Bestilte meg Aspire Nautilus nå. Den er jeg spent på Edit. Tok også tipset her inne og bestilte 100 ml Atomic Grashopper En bra jubileums-gave til deg selv. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Må vel kanskje gjøre det, før det blir satt en stopper for hvor store tanker jeg kan kjøpe meg. I mens holder det lenge med Nautilus-en. Så bra at du har blitt så glad i Nautilusen din. Ja, i fremtiden får vi nok ikke lov til å bruke noe større enn E-roll.. Støtter også IB-tank. Den er kjempebra. Men Phiniac-tankene er absolutte favoritter hos meg. Bruker tankene med Diver v2 i stedet for carto. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Diver..? Hva har jeg gått glipp av?? Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Bestilte meg Aspire Nautilus nå. Den er jeg spent på Edit. Tok også tipset her inne og bestilte 100 ml Atomic Grashopper En bra jubileums-gave til deg selv. Ja. Tenkte på det du sa, og en liten jubileumsgave måtte jeg ha meg Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Diver..? Hva har jeg gått glipp av?? Det er en "rba-carto".. Her er den hos Phiniac http://phiniac.com/pid-2274-109/v2-atmistique-diver.html Men den kommer fra greske Atmistique. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Bestilte meg Aspire Nautilus nå. Den er jeg spent på Edit. Tok også tipset her inne og bestilte 100 ml Atomic Grashopper En bra jubileums-gave til deg selv. Ja. Tenkte på det du sa, og en liten jubileumsgave måtte jeg ha meg Ja, det skulle bare mangle.. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Fant denne her, ser den er noe lignende de siste du linket til. http://www.friskedrag.no/products/hero-mod-e-sigarett-startsett Får kjøpe meg jakke med større lommer, dermed er problemet løst Den der har jeg vurdert også, men synes det er dyrt når batteriene ikke er ment å holde mer enn 1-3 måneder. Den virker perfekt med hensyn til størrelse, batteri og hvor mye en kan fylle i tanken. Den perfekte ut på byn sigg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå