Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@buffyannesommer : Glimrende! Takk for hjelp!

Jeg liker at morgenrøyken gjør meg litt svimmel og jeg røyker for å få i meg nikotin, ikke av vane så jo sterkere jo bedre:-)

Strålende! :) Bare husk å være forsiktig med å øke volten så du ikke svir cartomizeren din, det er lettere å svi den med tynnere juice har jeg funnet ut av, jeg klarte å gjøre det med florida citrus explosion, men ikke med cinnamon rolls og de andre juicene jeg har prøvd av vermillion river.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som er ulovlig? Important av nikotin holdige varer?

Eller er det salget I Norge?

Det er ikke lov å importere nikotin untatt "av helsemessige årsaker/medisinsk bruk", kun til personlig forbruk, og kun 3mnders forbruk.

Det vi skal selge vil vi derfor behandle fra norge, og i NOK, men varene blir sendt rett til kunden fra annet sted innen EØS - slik at forbrukeren selv blir importør, og ikke mitt firma - det ville ikke vært lovlig.

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som er ulovlig? Important av nikotin holdige varer?

Eller er det salget I Norge?

Det finnes e-cigarett sjapper i norge, som http://e-sigaretten.no/, så det er lovlig å selge utstyr og nikotinFRI juice. Det er nikotinen som er ulovlig å selge innenfor norge på grunn av en lov som forbød nye nikotinprodukter. Heldigvis så fant man ett smutthull i handelsavtalen med EU/EØS land som lar folk importere produkter til egen bruk.

Nå ønsker de å forby hele e-sigaretten, alt av det. Hvorfor nicorette og sånt får lov til å komme med ubrukelige nye produkter som tyggegummier, sugetabletter osv kan man lure på..

Lenke til kommentar

Til de som lurer: jeg har prøvd disse produktene for røykeslutt uten noe særlig suksess, prøvde til og med piller som skulle hjelpe meg med å slutte. Ble bare dårlig av dem.

E-sigaretter er det eneste som har fungert skikkelig! Jeg mener at mye av grunnen til dette er er på grunn av at jeg fremdeles får trukket inn og blåst ut noe som ligner røyk og noe å fikle med, og jeg får attpåtil en hobby til å bruke tid på.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Det er ikke lov å importere nikotin untatt "av helsemessige årsaker/medisinsk bruk", kun til personlig forbruk, og kun 3mnders forbruk.

Det vi skal selge vil vi derfor behandle fra norge, og i NOK, men varene blir sendt rett til kunden fra annet sted innen EØS - slik at forbrukeren selv blir importør, og ikke mitt firma - det ville ikke vært lovlig.

Har en kompis som er født i Englang, oppvokst I Norge som nå studerer i England. Om man setter opp sjappe der, og jeg skaffer kunder I Norge, de bestiller selv fra shoppen vår i England og får ting direkte der ifra.

Så vil man vell kunne drive butikk? Det eneste problemet jeg kan se er hvordan jeg skal få pengene inn på min konto. Men det finnes vell nok av ting jeg kan fakturere X bedrift i utlandet for gjennom mitt enkeltmansforetak

Endret av Ajesto
Lenke til kommentar
Det eneste problemet jeg kan se er hvordan jeg skal få pengene inn på min konto. Men det finnes vell nok av ting jeg kan fakturere X bedrift i utlandet for gjennom mitt enkeltmansforetak

Her høres det ut som du har planer om å drive med ting i gråsonen, og fakturere ting under andre navn enn hva det er?

Det er jo definitivt IKKE å anbefale. Dessuten vil vel heller ingen E-dampere sette pris på det, da det vil bidra til å sette hele bransjen og produktet i et shady lys.

Affiliate er kanskje en vei å gå - jeg vet det var noen som prøvde seg med norsk avdeling av totally-wicked . Du kan jo høre med dem hva som gikk galt evt..

http://www.totallywicked-eliquid.no/

Lenke til kommentar

Noen som vet om man får tak i SS mesh og wire noe sted i Oslo? Er keen på å få igang RBA'en min så fort som mulig ^^,

EDIT: Man får visst tak i såkalt " 0,20mm motstandstråd" på Clas Ohlson, men SS mesh er litt mer vrient. Gikk på eBay og kjøpte 20 meter med Kanthal-wire og to A4 ark med #500 mesh for ca 200 kroner. Følte plutselig at jeg ble lurt da jeg betalte det samme for 1 meter med wire og en liten firkant med mesh tidligere.

EDIT2: Gassbrenner og butangass får man tak i på Jernia og andre lignende sjapper, som (jeg tror det var) toth sa. Kostert 200 kroner for brenneren og en flaske med gass.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Her høres det ut som du har planer om å drive med ting i gråsonen, og fakturere ting under andre navn enn hva det er?

Det er jo definitivt IKKE å anbefale. Dessuten vil vel heller ingen E-dampere sette pris på det, da det vil bidra til å sette hele bransjen og produktet i et shady lys.

Affiliate er kanskje en vei å gå - jeg vet det var noen som prøvde seg med norsk avdeling av totally-wicked . Du kan jo høre med dem hva som gikk galt evt..

http://www.totallywicked-eliquid.no/

Om min kompis starter opp alt I England, og jeg fakturer han for oppsett, drift av hjemmesiden og kundeservice gjennom mitt enkeltmannsforetak i Norge så er vell det ikke noen gråsone, det er innenfor mitt felt og jeg gjøre bare en helt vanlig jobb for en kunde i utlandet, slik jeg har gjort mange ganger før.

Problemet med hele E sigaretten er at det er relativt innviklet for de som ikke er internett kyndige, mye er på engelsk, det er mye rare ord, og det er vanskelig og forstå konseptet.

Om man starter opp en norsk nettside, som tilbyr E sigaretter og tilbehør, men også tar seg tiden til å lage en profesjonell hjemmeside hvor alt av informasjon blir enkelt presentert vil man nå langt.

Ser at noen av disse norske hjemmesidene som selger E sigaretter har små facebook grupper, og jeg lurer på om de i heltatt markedsfører seg? Alt skjer på facebook om dagen.

Med mitt personlige nettverk alene kunne jeg kjapt bygget meg opp ett stort nettverk av forbrukere, som etter hvert vil anbefale "meg" til andre HVIS de er fornøyd.

Hvis jeg framsto som en ekkel bedreviter i dette innlegget så var ikke det meningen, det er bare mitt syn og tilsvarende erfaring fra andre "nisjer" jeg har holdt på med.

Lenke til kommentar

Noen som vet om man får tak i SS mesh og wire noe sted i Oslo? Er keen på å få igang RBA'en min så fort som mulig ^^,

EDIT: Man får visst tak i såkalt " 0,20mm motstandstråd" på Clas Ohlson, men SS mesh er litt mer vrient. Gikk på eBay og kjøpte 20 meter med Kanthal-wire og to A4 ark med #500 mesh for ca 200 kroner. Følte plutselig at jeg ble lurt da jeg betalte det samme for 1 meter med wire og en liten firkant med mesh tidligere.

EDIT2: Gassbrenner og butangass får man tak i på Jernia og andre lignende sjapper, som (jeg tror det var) toth sa. Kostert 200 kroner for brenneren og en flaske med gass.

De har lavatube nede på torget.. Shangrila tror jeg butikken heter. Foreslo til dem at de burde ta inn litt esigg utstyr. Var innom der da jeg gikk tom for cartomizers og tenkte de kunne ha sånne ting, vel... jeg går ikke tom for cartomizers igjen og passer på å ha nok liggende. Der var de helt ukjent med sånt. MEN de har lavatube der.

Jeg vil ha Lillehammers JULEBRUS smak !!!

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...