Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Tror ikke mitt ene batteri pluss 3 cartomizers i tillegg til én flaske på 10ml blir å holde spesielt lenge...

Men det var det vi hadde råd til å bruke nå i første omgang, får heller bestille mer juice og ekstra batterier dersom dette faller i smak for oss.

Hvor lang tid kan det tenkes at jeg får ut av ett 510-batteri og 10ml? Skjønner det går mye på hvor mye jeg damper, men sånn ca?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid kan det tenkes at jeg får ut av ett 510-batteri og 10ml? Skjønner det går mye på hvor mye jeg damper, men sånn ca?

Jeg bruker ca 10 ml på 3-5 dager, alt ettersom hva jeg vaper det på, hvor mye volt det er på batteriet, hvor mye jeg vaper, osv. Hvis du skal slutte å røyke så må du forvente deg at du røyker ekstra mye, og det burde du! Det er mye billigere enn å røyke, curb that bitchin' craving.

Ett vanlig 510 batteri varer i sånn ca 1-3 timer vil jeg si, igjen; alt ettersom. Så lader du det opp og bruker det igjen! Mener å tro at man kan lade dem opp 2-300 ganger før den begynner å bli ''dårligere''. Jeg har fremdeles mine 510 batterier jeg kjøpte for nesten ett år siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Disse elsigarettene, virker det? Får man i seg nikotin? For en som syns rød 3 er for svak, finnes det noen e-alternativer? Helst opp i mot karvet blad i styrke.

Ja! Det er faktisk ikke noe problem. Er det ikke sterkt nok for deg så er det bare å bestille juice med enda høyere mg med nikotin. Når jeg er SKIKKELIG røyksugen så sitter jeg å sutter på 18 mg juice, til vanlig så nøyer jeg meg med rundt 10 :)

Lenke til kommentar

Ja! Det er faktisk ikke noe problem. Er det ikke sterkt nok for deg så er det bare å bestille juice med enda høyere mg med nikotin. Når jeg er SKIKKELIG røyksugen så sitter jeg å sutter på 18 mg juice, til vanlig så nøyer jeg meg med rundt 10 :)

Jaha? Hvor bestiller jeg slikt henne da? Rød 3 er jo knapt sterkere en blå 3 og det er vel halv styrke av karvet blade tenker jeg. I praksis røyker jeg mindre, blir mindre dårlig i lungene osv, så jo sterkere jo bedre. Jeg regner med dette blir billigere en å kjøpe tobakk i norge, koster jo fletta nå for tiden, så enten må jeg finne et alternativ eller så får jeg begynne å dyrke tobakk selv til våren.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Jaha? Hvor bestiller jeg slikt henne da? Rød 3 er jo knapt sterkere en blå 3 og det er vel halv styrke av karvet blade tenker jeg. I praksis røyker jeg mindre, blir mindre dårlig i lungene osv, så jo sterkere jo bedre. Jeg regner med dette blir billigere en å kjøpe tobakk i norge, koster jo fletta nå for tiden, så enten må jeg finne et alternativ eller så får jeg begynne å dyrke tobakk selv til våren.

Det er mye mye mye billigere. Det er snakk om å spare flere tusen kroner i året, for meg en tusenlapp eller to i måneden, sist så brukte jeg 1300 på utstyr blant annet ett nytt batteri, MASSE juice og cartomizers og atomizers for min vivi nova. Der fikk jeg utstyr og stuff for 3-4 måneder. Ellers bruker jeg juice og cartomizers for sånn ca 2-400 kr i måneden.

Du får det bestilt på masse forskjellige internettsider, ikke bestill norskt da det er ulovlig å selge nikotinholdig ejuice i norge, men det er lov å importere til personlig bruk.

Her har du listen vi har utarbeidet i tråden her så langt av anbefalte nettbutikker:

PS!!! Husk at det kan være en fare for at du ikke får ejuicen din hvis du bestiller juice fra land utenfor EU/EØS, som f.eks USA. Alt annet utstyr skal gå greit fra verden over, men styr unna billigstedene som dealextreme og sånt.

Fra forsiden på Rawrvapor: "Due to international shipping laws and procedures, we will no longer be accepting international orders."

Listen så langt:

UK:

Ecigwizard.co.uk

Liberty-flights.co.uk

Ejuiceuk.com

Uk-eliquid.co.uk

Vapeescape.co.uk

Totallywicked-eliquid.co.uk

Pixiejuice.co.uk (juice)

USA:

Altsmoke.com

Madvapes.com

Gotvapes.com

Nhaler.com

Epipemods.com

Jazzepipe.com

Halocigs.com (juice)

Pinkspotvapors.com (juice)

CN:

Heaven-gifts.com

Healthcabin.net (PayPal only)

ES:

Spaincigar.es

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Hm da må jeg ihvertfall ha 3 batterier, vil jeg tro. Men tror neste batteriet jeg kjøper blir en 808, av en eller annen grunn føler jeg at det er bedre enn 510 :p .

Så får heller dama få mitt 510-kit når jeg eventuelt får meg 808.

Gjør det! Det viktigste er å få startet!! Men ikke gi opp hvis akkurat ikke det passer dere, prøv mye forskjellig, er masse penger å spare på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du bruker atomizer og cartridges? Kjøp deg heller cartomizers. Mye mye mye enklere å ha med å gjøre. Prøvde noen atomizers med cartridges som jeg hadde liggende for en stund tilbake, og det var en stressende og plagsom affære!

Det kan også hende at du overfyller. Husk å ikke vinkle greia oppover så juice kan renne ned i kjeften din (dette gjelder ALLE ecig greier).

Lenke til kommentar

Jeg prøvde en sånn fra dealextreme, men den gikk i stykker før man knapt fikk prøvd den. Jeg merket heller ikke at det virket, så må vel invistere i litt skikkelig utstyr da, vist dette virker. Buffy, det virker som om du har litt eraring med dette, hva anbefaler du til en storrøyker? Går 2pakker tobakk i uken( når jeg får tak i karvet blad så holder den i nesten 2 uker;-)

Lenke til kommentar

Er noe sånn jeg har :p

http://dx.com/p/quit...ng-cable-128646

Kjøpte bare for å teste, artig smak, minner meg om tyrisk vannpipe =p

Hva det heter utenom e-sigarett vet jeg ikke :)

Er den i tre eller to deler? Vil uansett anbefale å kjøpe hos andre enn DX. Prøv ett 510 starter-kit fra f.eks ecigwizard.co.uk

Lenke til kommentar

Ser ut som en voldsom prosess, holder meg til å kjøpe nye ladninger i stedenfor =p

3 deler.

1) hoveddel, den hvite, den man lader.

2) "brennedel" (med varmeelementet).

3)Utbyttbar endestykke

Bruker bare på gøy, holder meg til Rød mix stort sett:)

Be de bestille karvet blad til deg, man blir mye bedre i halsen og lungene av denne. Ikke så forbaska parfymert som tobakkene er i dag;-)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde en sånn fra dealextreme, men den gikk i stykker før man knapt fikk prøvd den. Jeg merket heller ikke at det virket, så må vel invistere i litt skikkelig utstyr da, vist dette virker. Buffy, det virker som om du har litt eraring med dette, hva anbefaler du til en storrøyker? Går 2pakker tobakk i uken( når jeg får tak i karvet blad så holder den i nesten 2 uker;-)

Jeg ville anbefalt ett vv passthrough batteri for deg, med høy mg av nikton i juicen. Sånn ca rundt 20, vil jeg tro hadde gjort under. Med ett VV batteri (variabel volt) så kan du øke volten og få ''mer'' damp og dermed mer nikotin tilførsel. Det hjelper også på ''throat hit'', du vet det du føler bak i halsen når du trekker inn. En høy mg juice vil også gi masse throat hit!

Jeg ville anbefalt deg å gå for ett slikt batteri:

http://www.ecigwizar...gh-battery.html

Den kan du puffe på mens den lader (derfor navnet passthrough).

Jeg er glad i disse cartomizerne:

http://www.ecigwizar...h-soft-cap.html

Husk å kjøpe flere av gangen, kanskje sånn 10 stykker.

Jeg er også veldig glad i denne typen ejuice:

http://www.ecigwizar...premium-e-juice

KY4 sitter jeg å damper på nå, minner veldig mye om tobakk med en hint av karamell. Husk å velge i 20 mg styrke eller høyere! Jeg er også veldig glad i Hawaiian Pineapple (veldig fersk juice, er eneste måten å forklare smaken på) Cinnamon rolls (smaker som kanelsnurrer, men er ikke alle som liker den! jeg syns den smaker fortryllende) og French Vanilla (for de som liker vanilje, som meg!)

PS! Er også lurt å kjøpe ett ekstra batteri!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som en voldsom prosess, holder meg til å kjøpe nye ladninger i stedenfor =p

3 deler.

1) hoveddel, den hvite, den man lader.

2) "brennedel" (med varmeelementet).

3)Utbyttbar endestykke

Bruker bare på gøy, holder meg til Rød mix stort sett:)

Det er ikke så ille, faktisk! Sitter her med vv batteriet mitt med en carto på og KY4. Og smaken blir bra. Det er eciggene i tre deler jeg ikke takler omtrent lenger, for det er faktisk mye styr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...