Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sluttet å røyke til fordel for snus, men har hørt mye bra om e-sigaretter så jeg får vel prøve.

 

Orker ikke å bla gjennom alle sidene og lete, men kan noen fortelle meg mulige farer ved e-sigg? Damp i store mengder, er det bra for lungene? Hørte noe om det da jeg drev med vaporizer før. Og hva består typisk disse smakene av?

 

Hva er den beste av de på markedet nå? plz takk

Lenke til kommentar

Sluttet å røyke til fordel for snus, men har hørt mye bra om e-sigaretter så jeg får vel prøve.

 

Orker ikke å bla gjennom alle sidene og lete, men kan noen fortelle meg mulige farer ved e-sigg? Damp i store mengder, er det bra for lungene? Hørte noe om det da jeg drev med vaporizer før. Og hva består typisk disse smakene av?

 

Hva er den beste av de på markedet nå? plz takk

Det er ingen kjente farer med damping. Det farligste du kan oppleve er vel at en batteri "eksploderer", men det er uhyre sjeldent og skjer ikke med de gode batteriene. Noen få er allergisk mot PG som er den vanligste ingrediensen i e-liquid, men det er bare å bytte til VG liquid om du er så uheldig.

E-sigaretter har blitt mye, mye bedre de siste årene.

 

Det beste av det beste er individuelt, men generelt blir en fordamper som heter kayfun sett på som en av de beste. Men det er ikke noe for nybegynnere, til deg vil jeg anbefale å starte med et eGo-batteri og en fordamper som heter clearomizer. Det er veldig enkelt å ha med å gjøre.

Vet ikke budsjettet ditt, men hvis du f.eks starter med noe slik http://www.damping.no/collections/hele-sett/products/900mah-vision-spinner-aspire-bdc-sett

 

Hvis det blir dyrt kan du hellerfor kun kjøpe batteriet og en fordamper så sparer du en god del.

 

E-liquid med nikotin må du kjøpe fra utlandet, pink-mule.com og liberty-flights.co.uk har gode juicer. Du får alt fra frukt og mintsmaker til tobakkssmaker. Personlig syns jeg at du ikke burde tenke på tobakkssmaker når du damper.

Lenke til kommentar

Det enkleste er vel å si at du får alle slags smaker. Bacon, gorgonzola, tjære …

 

Sitter og damper på HP. Snart tom. Vet ikke helt hva jeg skal skrive som er så e-sigg-relatert, men må få bestilt meg noen nye cartos. Og mer juice. Jeg håper også at MR. D-Smurf er fornøyd nå som jeg skrev her.

 

PS: Bruker du seriøst cartoene dine i flere mnd? Wat in tha muthafuckin fuck?

 

Ja, svært fornøyd. Ja, jeg gjør det. 5 ml-ene, altså. De er ikke forbruksvare hos meg, for å si det slik. Jeg tyner dem til det ikke lenger er smak igjen.


Quoter meg sjæl.

 

 

Watermelon smakte okay i dripper, litt kunstig, litt mer ekte.

Den lukter som Pink Spots Juicy Watermelon, og det kimser jeg ikke ad.

 

Resten har jeg så langt bare luktet på.

Necterine lukter nektarin.

Wild Blueberry lukter like kunstig og jævlig som de andre blåbærsmakene jeg har.

Peaches lukter sødme og frukt, men om det er helt fersken vites ei.

Pineapple lukter det samme som hermetisk ananas, og ikke som VRs ananas-juicer.

Mango lukter kvalmende søtt og litt kremaktig.

 

Så folkens, jeg fant to gamle, Boge XL cartos. Hvilke to av juicene ovenfor skal testes først?

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Hehe kan ikke akkurat si e-liquid hørtes betryggende ut.

 

Hvorfor anbefales ikke kayfun til nybegynnere? Kan vel ikke være så komplisert?

 

Hvis jeg først skal prøve, må det være tobakksmak for min del, eller så ser jeg ikke poenget. Kjenner meg selv. Røsker det litt i halsen når man trekker ned, eller er det for mye å håpe på? Finnes identisk Marlboro- eller Petterøes blå-smak?

Lenke til kommentar

Joda det kreves litt erfaring og kunnskap med kayfun, og det er ikke noe du burde bruke på et eGo batteri. Der lager man egne coiler også.

 

Jeg tenkte også at jeg ville ha tobakkssmak, men det er jo ikke tobakkssmaken man er avhengig av, det er nikotinen. Så jeg fant ut at det ville bli mye bedre med en god colasmak eller en fruktsmak f.eks. men du kan jo prøve tobakk selvfølgelig. Det blir god røsk i halsen jo mer nikotin du har i juicen. Men fordamperen er viktig for å få fram smaken.

Lenke til kommentar

Aldri forstått meg helt på nikotinavhengighet vs digg vane. Da jeg sluttet å røyke ble jeg litt deppa over at jeg aldri kunne få samme smak eller ta en røyk mens jeg sitter i trafikken, ute og går og i det hele. Jeg liker faktisk smaken og blitt vant med den, liker ikke forandringen ved å slutte og tenne på en gang. Så da jeg sluttet hadde jeg ingen abstinenser, men savn over vanen. Vet ærlig talt ikke hvordan nikotinen påvirker meg, men føles ikke som jeg må ha den. Akkurat som jeg kunne ha røyket vanlig tobakk med eller uten tobakk.

 

Så lenge det er bedre, går jeg heller for det. Er ikke 80 år med lite forståelse for ting, så går seg nok til med tutorials på nettet.

 

Så uten nikotin merker man ikke at man trekker ned en gang?

Endret av Jahdu
Lenke til kommentar

Aldri forstått meg helt på nikotinavhengighet vs digg vane.

 

Jeg liker faktisk smaken og blitt vant med den.

Så uten nikotin merker man ikke at man trekker ned en gang?

Jeg blir mannevond uten nikotin, så jeg MÅ ha juice med nikotin...hehe.

 

Hvis du forventer ekte tobakksmak av juice er jeg redd du blir skuffa. Jeg har prøvd forskjellige som angivelig skal ha smak av Marlboro osv, men det er ikke i nærheten.

 

Uten nikotin føles det som om man bare trekker ned luft... :) Og da trenger man jo ikke dampe (er nå min mening). Bortsett fra smaken da selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Aha.. så hvis smaken da i tillegg er en dårlig etterligning, dropper jeg det.

 

Rart, merket ikke noe de månedene før jeg gikk over til snus. Skjønner meg som sagt ikke helt på nikotinavhengighet, tydeligvis individuelt

For meg er nikotinen viktig, så jeg har forskjellig andre smaker som er gode. MÅ ikke har tobakksmaken liksom. :)

 

 

 

Hoi, er det noen dampere her fra telemark som jeg kan kjøpe litt ejuice av? for er ganske utolmodig på min forsendelse fra e-smokeireland som har brukt litt lengre tid enn forventet grunnet ferie hos postvesenet demmes :p

Jeg er fra Telemark. :)

 

Men jeg bor ikke der lenger...hehe.

Lenke til kommentar

Aner ikke hvordan, men det gjelder kun SMOK 5 ml. Den med rund driptip har jeg bare fylt med spearmint hver gang det begynner å bli tomt i rundt 3 - 4 måneder nå. Den andre, med Pink Lemonade, har "bare" vart i 2 måneder. Har noen fra i sommer stående også. Det er fortsatt god smak i de, men jeg er lei av juicene jeg har på de, så jeg har ikke orka å fylle de opp på nytt.

 

Aner ikke hvor mange watt den tåler. Kjører den kun på VV-er og har lagt meg på rundt 3.8 - 4.1 volt, noe som ser ut til å passe den ypperlig.

4 volt på en 1,5 ohm cartomizer blir 10,6 watt. Godt å høre at den tåler såpass :)

Lenke til kommentar

 

Watermelon smakte okay i dripper, litt kunstig, litt mer ekte.

Den lukter som Pink Spots Juicy Watermelon, og det kimser jeg ikke ad.

 

Resten har jeg så langt bare luktet på.

Necterine lukter nektarin.

Wild Blueberry lukter like kunstig og jævlig som de andre blåbærsmakene jeg har.

Peaches lukter sødme og frukt, men om det er helt fersken vites ei.

Pineapple lukter det samme som hermetisk ananas, og ikke som VRs ananas-juicer.

Mango lukter kvalmende søtt og litt kremaktig.

 

Så folkens, jeg fant to gamle, Boge XL cartos. Hvilke to av juicene ovenfor skal testes først?

 

Siterer meg selv igjen. Necterine smaker djevelsk godt. Absolutt nektarin. Denne kommer jeg nok til å hive over på en cartotank. :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke sider spendon funker på? Gidder ikke skuffe Mamma om hun eventuelt en gang skimter hva jeg har brukt kortet til :p

Røyker du? Hvis ikke anbefaler jeg at du ikke begynner med e-sigaretter, spesielt om du er under 18. Hvis du røyker så kan du fortelle foreldrene dine at du vil slutte å prøve e-sigaretter.

 

Alle sider som godtar visa bruker vel å godta spendon også såvidt jeg vet. Men alle godtar paypal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...