Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har protestert mot kjøleskap tidligere her. :)

 

Men jeg har aldri sett det vært nevnt andre steder. Jeg har all juice i romtemperatur uansett.

Men om man kjøper juice som smaker himmelsk fersk, og man vil beholde den smaken, da er kjøleskap bra.

Ok. Unnskyld har ikke sett den protesten. Da må jeg ta all juicen min fra steepeskapet i kjellern hvor det er mørkt og kaldt ut i rom med romtemperatur :omg: . Man lærer hele tiden noe nytt :green:

Lenke til kommentar

Jeg syns det er greit å ha juicen i kjøleskapet, men det er fordi jeg har så siiinnsykt mye.. :p

Vannmelonen til EasyCigarettes (de med jævlig billig juice) kan så langt sies å være god. Det er den eneste jeg har prøvd så langt, vel og merke. Finner ikke en eneste ubrukt carto. Tror jeg må kjøpe inn en del når jeg får penger på tirsdag.

 

e: Merker at jeg fortsatt har lyst på The Magnus Mod.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Kjøpte litt utstyr idag, så nå har jeg endelig litt orden på en del av tingene. Men det var ikke så lurt å teste gassbrenneren over vasken der jeg hadde fylt på gassen, haha.

 

Så nå er det å slå på stortromma å kanskje kjøpe en Kayfun lite+ og en ny mod, snuser på en ProVari, men tror at v3 er rundt hjørnet. Ser ut til at jeg kommer til å bruke mer penger på dampeutstyr de første dagene i 2014 enn jeg gjorde i hele 2013. :hmm:

 

Gintoki: ok, da er det nok posten som har skylda.

 

 

edit: http://www.tasteyourjuice.com/wordpress/2013/12/27/the-electric-angel-invictus/

Dette virket meget interessant, estimert 250 euro, men hvis den gjør det den lover så er det egentlig verdt det fordi da trenger man ingen andre mods! Gleder meg til den kommer ut.

 

 

 

Vil en ikke måtte fornye batteri, fordamper osv på denne også? Blir vel ekstremt dyrt i lengden i så fall.

Lenke til kommentar

 

 

 

Vil en ikke måtte fornye batteri, fordamper osv på denne også? Blir vel ekstremt dyrt i lengden i så fall.

Snakker du om EA Invictus? Det er en mod, fordamper er ikke en del av den. Batterier (tror ikke den har innebygget) lader man opp og de kan vare ganske lenge før de blir ubrukelige. Hvis den har innebygget batteri derimot så kan det jo bli dyrt dersom batteriet svikter, men det er sikkert ikke et probelm å skifte det.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Har denne:

http://www.damping.no/collections/hele-sett/products/650mah-ego-c-twist-iclear16

 

Og vil kjøpe Vission Passtrough 1300mah, men det står den ikke passer med iClear16

 

Kan jeg da kjøpe denne http://www.damping.no/collections/fordampere/products/dbox-puritank og så vil den passe? Og er veker og alt på? lett å skifte?

 

Det er eGo-gjenger på Vision Passthrough'en, men hvis han sier at iClear16 ikke passer så gjør den vel ikke det.Rart fordi den har også eGo-gjenger såvidt jeg vet.

 

Den du linker til vil passe og du får med 2 veker, de er enkel å skifte bare skru ut og skru inn. Men jeg vil hellerfor anbefale deg å kjøpe en ny tank som heter Kanger AeroTank. Der kan du justere luftflyten slik at du får minimalt med gurgling. Damping selger den ikke men du får kjøpt den fra utlandet. Evt. vil jeg anbefale en Aspire BDC eller Kanger Protank v3 som damping.no har.

Endret av baguett
Lenke til kommentar

http://youtu.be/KqIX4sUbObI

 

Smart :D

 

Begynner å gå lei av mikrocoil jeg også. Jeg bygde meg en vanlig coil på silicaveke i en dripper til nyttårsaften og har ikke dampet stort annet siden. Det smaker meg bedre enn mikrocoil og bomull. Jeg liker også at silica ikke holder på så mye juice som bomull, det er mye lettere å kjenne når jeg trenger å dryppe og er den såpass tørr, vil den heller ikke kunne lekke i lomma mi. I tillegg kan jeg jo bare tørrbrenne i vei når som helst.

 

Jeg har en teori om at mikrocoiler, som er varmest i midten, der vekinga er dårligst, kan brenne juicen der. På en tett coil, kan heller ikke dampen unnslippe mellom viklingene og dampen skal jo ut der juicen skal veke inn... Mer testing må til, men jeg har på følelsen at det ikke blir så mange flere mikrocoiler i min fremtid.

 

Jeg kommer heller ikke til å kjøre mekanisk mod uten Kick mer. Med et AW 18350 i FT Nemesisen med FT Kick, har jeg goddamp mesteparten av dagen på et eneste batteri. Jeg slipper også at dampingen blir dårligere og dårligere etterhvert som batteriet tappes :D

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar

Da skal jeg ikke være i beit for batteri i nærmeste fremtid.

 

79d45f4476f311e39c5f12f4ef299e17_8.jpg

 

Fra venstre: Vision Spinner 1300 mAh (julegave), Vision Spinner 1300 mAh, eGo-V VV Passthrough 1200 mAh, eGo-V V2 Mega Passthrough 1300 mAh.

 

Bare å vente på VAMO V5-en, nå. :D

 

Kanskje på tide å kjøpe noen nye tanker og cartos også.


De to sistnevnte kom i dag. Jeg hadde bare bestilt den tredje, men fikk med den fjerde ut av det blå. Klager ikke, men vi får se hvor lang tid den varer. Den forrige V2 Mega-en jeg kjøpte (i chrome) varte knapt 2 måneder før den døde.

Lenke til kommentar

Bare å vente på VAMO V5-en, nå. :D

 

Kanskje på tide å kjøpe noen nye tanker og cartos også.

De to sistnevnte kom i dag. Jeg hadde bare bestilt den tredje, men fikk med den fjerde ut av det blå. Klager ikke, men vi får se hvor lang tid den varer. Den forrige V2 Mega-en jeg kjøpte (i chrome) varte knapt 2 måneder før den døde.

 

Svogern min fikk en Vamo V5 i julegave av meg. Fin mod, men det jeg ikke likte er at 510 tilkoblingen stikker flere mm opp over topcap'en. INGENTING vil montere flush da. Samme problem med min egen "skrudde" V3. Jeg har Kayfunen min fast boende på V2'en min og den er helt flush og ser nesten ut som en hybrid. Hadde jeg visst dette, hadde jeg kjøpt V2, både til svogern og til meg selv.

 

Hvordan klarer du å få en carto til å vare i 2 måneder? etter en uke med min damping er det et tjukt lag med gunk på coilen og det isolerer coilen mot juicen så godt at dampingen blir veldig dårlig.

 

Jeg har en sånn SMOK 5 ml megadualcoilcarto liggende, jeg må se å få prøvd den :-) Vet du hvor mange watt den tåler? Jeg har det med å satse litt friskt og vil helst ikke brenne den :-)

Lenke til kommentar

At det ikke er flush har ikke så mye å si for meg. Jeg bruker cartotanks og ProTank-en på de tynne batteriene mine uten at det plager meg nevneverdig. Heller tanker enn clearos, for å si det sånn. :p

Irriterer meg ikke engang over det at ProTank-en er 1,5 mm smalere enn V2-en.

 

Aner ikke hvordan, men det gjelder kun SMOK 5 ml. Den med rund driptip har jeg bare fylt med spearmint hver gang det begynner å bli tomt i rundt 3 - 4 måneder nå. Den andre, med Pink Lemonade, har "bare" vart i 2 måneder. Har noen fra i sommer stående også. Det er fortsatt god smak i de, men jeg er lei av juicene jeg har på de, så jeg har ikke orka å fylle de opp på nytt.

 

Aner ikke hvor mange watt den tåler. Kjører den kun på VV-er og har lagt meg på rundt 3.8 - 4.1 volt, noe som ser ut til å passe den ypperlig. Testa den på V2-en i sted, klar seiling på 5 watt, men testa ikke noe høyere. Ligger på mellom 4 og 5 watt på ProTank-en, og har ikke noen andre tanker jeg liker som passer den (antar Vivi Nova-ene passer, men de lekker som faen alle tre, så de bruker jeg ikke lenger).

 

 

e:

Da var årets første storhandel unnagjort.

Bestilt en ny 30 ml flaske med MoonShine Bad Apple, 10 SMOK 5 ml, 5 SMOK 510 Dual Coil 2.5 Ohm - XL (for å teste ut diverse juice før jeg hiver de på 5 ml-ene) og et AW IMR 18650 1600 mAh.

 

I februar regner jeg med det blir noen nye tanker, om jeg finner noen jeg liker til en overkommelig pris.

 

Kom for øvrig på at det er ikke bare cartoene jeg bruker i flere måneder. Har hatt det samme hodet i ProTank-en siden august. Får fortsatt god smak, men vurderer å bytte i morra, bare fordi jeg føler det er på tide.

 

 

e2:

 

Husk å avgi rapport :D

 

Watermelon smakte okay i dripper, litt kunstig, litt mer ekte.

Den lukter som Pink Spots Juicy Watermelon, og det kimser jeg ikke ad.

 

Resten har jeg så langt bare luktet på.

Necterine lukter nektarin.

Wild Blueberry lukter like kunstig og jævlig som de andre blåbærsmakene jeg har.

Peaches lukter sødme og frukt, men om det er helt fersken vites ei.

Pineapple lukter det samme som hermetisk ananas, og ikke som VRs ananas-juicer.

Mango lukter kvalmende søtt og litt kremaktig.

 

Så folkens, jeg fant to gamle, Boge XL cartos. Hvilke to av juicene ovenfor skal testes først?

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...