Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Goddamp i dripper sluker juice :) Du må begynne å blande juice selv balltuss :-) Jeg har vel en 6-700 ml nikotinbase liggende, så jeg går aldri tom ;)

 

Vapemail i dag, messing Nemesisklon fra FT. Jeg skal vedde på at selv ikke orginalen er så fin som denne :)

Helt upåklagelig finish inkludert gravering, perfekte gjenger og sølvbelagte kontakter. Satte i et AW 18490 og satte på en FT IGO-W. Jeg trodde de andre moddene mine "hits hard", men dette er noe HELT annet :-)

Ja det gjør det. Går fort i Aspire og. Stort sett det jeg har brukt i Jula. Er ikke dyrt for juice så å blande selv har jeg ikke tenkt på enda. Ca 300 kr ( inkl frakt ) for 100 ml kvalitetsjuice er jo ikke all verden :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det gjør det. Går fort i Aspire og. Stort sett det jeg har brukt i Jula. Er ikke dyrt for juice så å blande selv har jeg ikke tenkt på enda. Ca 300 kr ( inkl frakt ) for 100 ml kvalitetsjuice er jo ikke all verden :green:

Nikotinbasen jeg kjøper koster 50 Danske kroner pr. 100 ml., så jeg synes 300 kr blir dyrt jeg :) Men nå er det langt fra bare prisen som gjør at jeg blander selv, jeg liker også kontrollen jeg har over smaksintensiteten. Som tidligere nevnt, blander jeg helt anderledes til clearo enn til dripper.

 

har lekt med tanken men da må man jo kjøpe essens også, litt dumt om man kjøper flere hundre ml essens som smaker stygt? :)

Vet du om noe sted man får kjøpt 100 ml med essenser, er jeg interessert :)

 

Eller du kjøper den med høyt nikotininnhold (som jeg selv blei tipset med) og kjøper de ferdige juicene som du pleier å kjøpe og blander ut i disse. :)

Jeg trenger en noenlunde smaksnøytral base for å få det beste ut av essensene mine. Som dere sikkert vet brukes VG også som søtningsmiddel, så blander du ren PG og VG, får du en søt base. Derfor bruker jeg denne basen, som er kjempebra og ganske så nøytral:

http://pink-mule.com/rygevaesker-tilbehoer/nikotin-baser/vpg-plus-kategori

Jeg kjøper i 18 mg, som er det jeg bruker. Jeg har kjøpt noen flasker med 36 mg og blandet ut med VG og PG, men da blir resultatet søtt igjen. Jeg gidder ikke eksperimentere med å få utblandet base nøytral igjen, ikke når jeg får det jeg trenger til en 50 lapp pr 100 ml.

Lenke til kommentar

Jeg har bygd meg en partyvennlig dripper til nyttårsaften :) Gidder ikke tenke på å ikke brenne bomullen. Så jeg gikk tilbake til basics. Fasttech IGO-L med 4 wraps 0,20 mm kanthal rundt dobbel 2 mm Ekowool. Det ble 1,8 ohm, perfekt til min nye Nemesisklon med FT Kick satt til ca 10 watt :)

Dette gir mer enn nok damp og smaker nydelig. Det er også helt uproblematisk å kjøre den tørr. Dette får meg til å tenke på hvorfor jeg bruker så mye mikrocoil og bomull :)

 

Så nå gjenstår det bare å få Tribeca smaken ut av U-can'en, jeg må ha noe bedre i morra, noe hjemmelagd ;)

Lenke til kommentar

Jeg har bygd meg en partyvennlig dripper til nyttårsaften :) Gidder ikke tenke på å ikke brenne bomullen. Så jeg gikk tilbake til basics. Fasttech IGO-L med 4 wraps 0,20 mm kanthal rundt dobbel 2 mm Ekowool. Det ble 1,8 ohm, perfekt til min nye Nemesisklon med FT Kick satt til ca 10 watt :)

Dette gir mer enn nok damp og smaker nydelig. Det er også helt uproblematisk å kjøre den tørr. Dette får meg til å tenke på hvorfor jeg bruker så mye mikrocoil og bomull :)

 

Så nå gjenstår det bare å få Tribeca smaken ut av U-can'en, jeg må ha noe bedre i morra, noe hjemmelagd ;)

Høres bra ut :green: Skal bort i morra så jeg tar vel med meg VTR´n, en Aspire, et ekstra hode, flere batterier og ei flaske juice tenker jeg. :dribble: Vil ha noe ukomplisert etterhvert som edlere dråper fucker opp koordinasjonen :) .

Lenke til kommentar

Høres bra ut :green: Skal bort i morra så jeg tar vel med meg VTR´n, en Aspire, et ekstra hode, flere batterier og ei flaske juice tenker jeg. :dribble: Vil ha noe ukomplisert etterhvert som edlere dråper fucker opp koordinasjonen :) .

VTR blir for tungt å dra på dit jeg skal, ser ikke bra ut i dresslomma, hehe

Jeg tar nok med meg en Protank ombygd med Aspirehode og et par eGo batterier som backup ;-) Protank med Aspirehode fungerer veldig bra i VTR, Protankbasen har luftslots.

Lenke til kommentar

 

Trekker de vekk momsen i Danmark før de sender, eller hvordan er dette? Norsk moms blir vel ikke lagt på før det overstiger 200 kr.

Det varierer veldig, noen gjør det, de fleste gjør det ikke.

Pink Mule, trekker i hvert fall fra momsen, i tillegg har de alt jeg ikke kjøper fra Fasttech, så da bruker jeg de :) Når du oppretter en konto og oppgir at du er Norsk, vises alle priser uten moms. De holder til i Spania, da det ikke er lov å selge nikotinholdig juice lenger i Danmark.

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar

Det varierer veldig, noen gjør det, de fleste gjør det ikke.

Pink Mule, trekker i hvert fall fra momsen, i tillegg har de alt jeg ikke kjøper fra Fasttech, så da bruker jeg de :) Når du oppretter en konto og oppgir at du er Norsk, vises alle priser uten moms. De holder til i Spania, da det ikke er lov å selge nikotinholdig juice lenger i Danmark.

 

Okidoki. :) Har hvertfall bestillt der nå. :)

Hvor lang tid pleier det å ta fra Pink-Mule?

Endret av Knut A.
Lenke til kommentar

Da har jeg fått juice og utstyr som trengs i posten, men siden jeg er helt nybegynner så trenger jeg litt starthjelp her.

 

Har fått følgende utstyr:

 

Batteri

Fordamper

Lader

Erstatningsveke

 

Første jeg lurer på er hvordan jeg lader opp batteriet. Skal laderen monteres samme sted som fordamperen skal festes?

 

Ser at jeg kan justere volt på batteriet, hva bør jeg egentlig velge her? Jeg har fordamperhode på både 1.8 og 2 ohm, så hva bør jeg velge på de forskjellige med hensyn til volt?

 

Skal det fylles helt opp med juice? Når det er gjort, er der noe mer jeg bør tenke på før jeg setter i gang?

 

Hvordan bør det rengjøres ved bytte av juice for å ikke få en fin blanding av alt mulig i tanken?

 

Ellers noen gode tips til en nybegynner?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått juice og utstyr som trengs i posten, men siden jeg er helt nybegynner så trenger jeg litt starthjelp her.

 

Har fått følgende utstyr:

 

Batteri

Fordamper

Lader

Erstatningsveke

 

Første jeg lurer på er hvordan jeg lader opp batteriet. Skal laderen monteres samme sted som fordamperen skal festes?

 

Ser at jeg kan justere volt på batteriet, hva bør jeg egentlig velge her? Jeg har fordamperhode på både 1.8 og 2 ohm, så hva bør jeg velge på de forskjellige med hensyn til volt?

 

Skal det fylles helt opp med juice? Når det er gjort, er der noe mer jeg bør tenke på før jeg setter i gang?

 

Hvordan bør det rengjøres ved bytte av juice for å ikke få en fin blanding av alt mulig i tanken?

 

Ellers noen gode tips til en nybegynner?

Har aldri vært borti Vision, men regner med at det er samme type som Ego. Altså at du lader opp på toppen der fordamperen skal sitte. Laderen sier fra selv når batteriet er fullt.

 

Har Aspire BDC, og den snur jeg på hodet og fyller opp i bunnen. Men pass på så du ikke fyller over det røret i midten. Det er luft som skal passere der.

 

Bare demonter hele Aspire'n og gjør reint alle delene i varmt vann.

 

God damp. :) Og godt nyttår.

Lenke til kommentar

Da har jeg montert den for å teste, men der ser ikke ut til å være noen funksjon.

 

Er der noen måte å se om den setter i gang gløding uten å suge seg ihjel i håp om å få i gang noe damp?

Hvis du ikke har fått noen juice, så må du ikke tørrbrenne Aspire-hodet. Tror ikke du får brentsmaken vekk igjen. Og, ja, du lader Vision i toppen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...