Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Ligger stabilt mellom 6-7(Protank/Aspire/carto) og 15(Dripper/Genesis/Kayfun) ml pr dag.

 

Når jeg drypper dripperen min, går det gjerne 10 dråper av gangen, to dryppinger er da 1 ml. Du kan jo rett og slett ikke ta særlig mange trekk pr. dag :-)

Åssen i huleste klarer du å bruke 6-7 ml + 15 ml om dagen???? :p Du bruker altså en hel 20 ml flaske om dagen??? Wow....hehe.

Når jeg fyller Aspire'n min full, kan jeg dampe 2-3 dager på den...enda så BOR jeg med SID'en i hånda nesten hele dagen...hehe.

 

 

Endret av Knut A.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er cartoen din tett? ;-)

 

Ligger stabilt mellom 6-7(Protank/Aspire/carto) og 15(Dripper/Genesis/Kayfun) ml pr dag.

 

Når jeg drypper dripperen min, går det gjerne 10 dråper av gangen, to dryppinger er da 1 ml. Du kan jo rett og slett ikke ta særlig mange trekk pr. dag :-)

 

Nei nei, den er ikke tett :)

Føler at jeg fremdeles vaper og vaper og vaper, men kan da ikke vape så mye som jeg vapet før hvis man skal følge ejuiceforbruket mitt! Jaja.. Skal vel ikke klage på akkurat det kanskje.. :p

Lenke til kommentar

Hmmm.. så sært.. Mitt ejuiceforbruk har blitt redusert kraftig. Tror jeg vaper på 1 til kanskje 1,5 ml om dagen. Noen andre som har opplevd det samme?

Det var jammen lite.. Joda.. bra selvfølgelig.. :) men rart.. Hos meg er det motsatt. Syns det går mer og mer juice. Vil tippe iallefall 4-5 ml.... Ikke så lett å måle når jeg bruker mange dingser på en dag.

Lenke til kommentar

Åssen i huleste klarer du å bruke 6-7 ml + 15 ml om dagen???? :p Du bruker altså en hel 20 ml flaske om dagen??? Wow....hehe.

Når jeg fyller Aspire'n min full, kan jeg dampe 2-3 dager på den...enda så BOR jeg med SID'en i hånda nesten hele dagen...hehe.

 

 

 

Jeg mente at dersom jeg damper clearo/carto, går det med 6-7 ml pr dag. Damper jeg bedre ting, blir gjerne forbruket doblet. Damper jeg litt clearo og litt bedre saker, blir jo forbruket et sted i mellom. Jeg har bygd noen råtassoppsett i dripper og da har forbruket vært godt over 20 ml ;-) Men da bør det ikke være mye nikotin i juicen ;-) Slikt er ikke til hverdagsdamping da.

 

Aspire er ganske tørst, for å gi god damp, må den nesten være det. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å ha en tank i 2-3 dager. Hvor mange watt damper du på? Aspire liker seg best rundt 9,5 watt (ca. 4,2 volt på et 1,8 ohm hode) i min erfaring. Skulle gjerne sett at jeg kunne guffe på litt mer, 9,5 watt gir under 5 watt pr coil, som egentlig er ynkelig. Men den veker ikke godt nok til å mate coilene over 10 watt.

 

Buffy: Hvor mange watt kjører du cartoene dine på?

Lenke til kommentar

Det var jammen lite.. Joda.. bra selvfølgelig.. :) men rart.. Hos meg er det motsatt. Syns det går mer og mer juice. Vil tippe iallefall 4-5 ml.... Ikke så lett å måle når jeg bruker mange dingser på en dag.

Jeg er fremdeles ''en dings om gangen'' jente :p Så enkelt å holde følge med på det.. Tror dette er dag 4 jeg holder på med en cartotank med juice, tanken rommer vel 4,5 ml og får nesten fylt den helt opp når jeg fyller den. Sært. Så sært.

 

 

 

Buffy: Hvor mange watt kjører du cartoene dine på?

3,8 volt. Alltid :) Syns 3,8 passer helt perfekt for cartomizers i tank!

Lenke til kommentar

3,8 volt. Alltid :) Syns 3,8 passer helt perfekt for cartomizers i tank!

Det blir 7,2 watt med en LR cartomizer på 2 ohm. Skulle gi god damp det. Jeg vet jo at du puncher nok hull til at cartomizeren ikke går tørr. Du skulle hatt en mod med puffcounter, for logikken sier meg at du ikke kan dampe mange trekkene pr dag med så lavt forbruk. Jeg hadde glatt dampa en halv cartotank før lunch og jeg damper nok omtrent som om jeg skulle røyka 20 om dagen.

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar

Det blir 7,2 watt med en LR cartomizer på 2 ohm. Skulle gi god damp det. Jeg vet jo at du puncher nok hull til at cartomizeren ikke går tørr. Du skulle hatt en mod med puffcounter, for logikken sier meg at du ikke kan dampe mange trekkene pr dag med så lavt forbruk. Jeg hadde glatt dampa en halv cartotank før lunch og jeg damper nok omtrent som om jeg skulle røyka 20 om dagen.

Er veldig bra med damp ja :) Skjønner ikke hvorfor for kunne vape over en halv tank før på en dag.

Lenke til kommentar

 

Du sku ha meldt deg på, kjære. ;)

Visste ikke at man måtte melde seg på hos nissen.. Trodde det var nok å være snill. :)

I det siste har jeg vapet rundt 5 ml om dagen, men det kan ha en fin sammenheng med at jeg har vært sykemeldt. På jobb igjen i morra, så da blir det nok mindre fra da av.

Har man mye tid, så går det mye juice.. En klar sammenheng der ja. :)

Lenke til kommentar

Visste ikke at man måtte melde seg på hos nissen.. Trodde det var nok å være snill. :)

Ikke når det kommer til den hemmelige nissen. Han stiller flere krav.

 

e: Burde kanskje holde meg til én dings dagen selv, i stedet for tre - fire. :p

 

En mega XL-carto (sånn feit faen som ikke passer inn i noen tank jeg har sett) holder i to døgn om jeg varierer, så det gjør jeg, med en annen mega XL-carto, to carto-tanker og ProTank-en. ProTank på VAMO, og bytter mellom cartoene og cartotankene på Spinnerne. :p

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

 

Jeg mente at dersom jeg damper clearo/carto, går det med 6-7 ml pr dag. Damper jeg bedre ting, blir gjerne forbruket doblet. Damper jeg litt clearo og litt bedre saker, blir jo forbruket et sted i mellom. Jeg har bygd noen råtassoppsett i dripper og da har forbruket vært godt over 20 ml ;-) Men da bør det ikke være mye nikotin i juicen ;-) Slikt er ikke til hverdagsdamping da.

 

Aspire er ganske tørst, for å gi god damp, må den nesten være det. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å ha en tank i 2-3 dager. Hvor mange watt damper du på? Aspire liker seg best rundt 9,5 watt (ca. 4,2 volt på et 1,8 ohm hode) i min erfaring. Skulle gjerne sett at jeg kunne guffe på litt mer, 9,5 watt gir under 5 watt pr coil, som egentlig er ynkelig. Men den veker ikke godt nok til å mate coilene over 10 watt.

 

Buffy: Hvor mange watt kjører du cartoene dine på?

Oki, misforsto litt jeg da. Men 20 ml på en dag...da blir det mye handling av juice...hehe. :)

 

Aspiren min gir mer en nok damp...nok til at jeg ikke ser skjermen når jeg skriver her. :D Akkurat nå damper jeg den på 6 watt på 1,8 ohm (viser 1,9 på displayet). :)

Prøvde på 9,5 watt akkurat nå som du nevnte...men da smaker det sykt brent.

Endret av Knut A.
Lenke til kommentar

Oki, misforsto litt jeg da. Men 20 ml på en dag...da blir det mye handling av juice...hehe. :)

 

Aspiren min gir mer en nok damp...nok til at jeg ikke ser skjermen når jeg skriver her. :D Akkurat nå damper jeg den på 6 watt på 1,8 ohm (viser 1,9 på displayet). :)

Prøvde på 9,5 watt akkurat nå som du nevnte...men da smaker det sykt brent.

Det som betyr noe, er jo om du er fornøyd med dampingen din.

 

Jeg er ikke fornøyd med 6 watt, det gir kun 3 watt til hver coil. Når du øker effekten, blir coilene mye varmere og de fordamper mer juice, så på 6 watt, kan jeg forstå at du kan ha en tank noen dager :-) Smakte det brent på 9,5 watt, er min antagelse at fordamperhodet ditt er mer enn en uke gammelt? I min erfaring gunker det seg opp så mye i løpet av en uke at det ikke veker godt nok for 9,5 watt lenger og da kaster jeg de. Veker det ikke godt nok, smaker det selvsagt brent. Med lavere effekt, vil jo selvsagt hodene vare lenger. Er fordamperhodet ditt mer enn en uke gammelt, prøv gjerne 9,5 watt neste gang du bytter hode, men vær obs på at det kan gi mersmak og dramatisk økning i juiceforbruk ;-)

 

Med mitt forbruk, nytter det ikke å kjøpe små søte 10 ml flasker til opp mot hundrelappen pr stk. Jeg kjøper nikotinbase og essens og lager juicen selv. Da ender jeg som regel opp rundt 50-60 kr. pr 100 ml. ferdig juice :-)

Lenke til kommentar

Smakte det brent på 9,5 watt, er min antagelse at fordamperhodet ditt er mer enn en uke gammelt? I min erfaring gunker det seg opp så mye i løpet av en uke at det ikke veker godt nok for 9,5 watt lenger og da kaster jeg de. Veker det ikke godt nok, smaker det selvsagt brent. Med lavere effekt, vil jo selvsagt hodene vare lenger. Er fordamperhodet ditt mer enn en uke gammelt, prøv gjerne 9,5 watt neste gang du bytter hode, men vær obs på at det kan gi mersmak og dramatisk økning i juiceforbruk ;-)

 

Med mitt forbruk, nytter det ikke å kjøpe små søte 10 ml flasker til opp mot hundrelappen pr stk. Jeg kjøper nikotinbase og essens og lager juicen selv. Da ender jeg som regel opp rundt 50-60 kr. pr 100 ml. ferdig juice :-)

 

Jeg byttet hodet julaften, så det er bare 3 dager gammelt. Men jeg er fornøyd med dampen på 6 watt, jeg. Så det er ingen krise. :)

 

Har vært inne på tanken og blande selv. Det blir jo mye rimeligere enn å kjøpe ferdigjuice. Som regel kjøper jeg 20 ml flasker i England for 60 kr. Men hjemmelagd blir jo billigere. :)

Lenke til kommentar

 

Jeg byttet hodet julaften, så det er bare 3 dager gammelt. Men jeg er fornøyd med dampen på 6 watt, jeg. Så det er ingen krise. :)

 

Har vært inne på tanken og blande selv. Det blir jo mye rimeligere enn å kjøpe ferdigjuice. Som regel kjøper jeg 20 ml flasker i England for 60 kr. Men hjemmelagd blir jo billigere. :)

Grubler litt på det RipTrippers sier her:

 

 

Ingen av de 3 hodene jeg har brukt så langt har hatt noe problem med 9,5 watt, blir spennende med det neste.

Selv om jeg bruker Aspire nå, kommer jeg nok ikke til å kjøpe flere Aspirehoder når 5 packen min er tom. Jeg liker Innokin iClear 30s bedre, den tåler også opptil 13-14 watt.

 

Jeg er blitt så vant til hjemmelagd juice at jeg foretrekker det. En annen stor fordel er at jeg tilpasser smaksintensiteten til hva jeg damper på. Et eksempel er Mango, den juicen jeg lager til Protank/clearo, smaker "Mangosyre" på dripper. Den Mangoen jeg lager til dripper, smaker nesten ingenting på clearo. Mango er et ekstremeksempel, men jeg jeg tar alltid hva jeg skal dampe juicen på med i betraktning når jeg blander :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...