Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har lest litt inne på denne tråden en stund nå og skaffet meg en ecig for en god stund siden.

Det funker jo men ikke som jeg hadde forventet men det er sikkert fordi jeg bare satte sammen noe selv (batteri og cartomizers) Det smaker meget lite men det kommer greit med vape.

Men etter og har lest litt her inne så er det ikke så lurt å kjøpe e-juice med nikotin fra us butikker? Heller kjøpe fra uk og andre plasser?

Men jeg har planer om å oppgradere til noe bedre men jeg lurer på hva jeg skal kjøpe?

Jeg har sett på usb passthrough som ser ut til og passe til mitt bruk men så ser jeg at dere snakker om vv så kanskje kjøpe en usb passthrough med vv?

Jeg lurer på noe ala denne som har blitt postet her http://www.ecigwizard.com/shop/en/batteries/535-ego-variable-voltage-passthrough-battery.html

Det ble mye tekst men jeg håper det at det er forståelig.

Lenke til kommentar

Det ser ut som et godt valg det der.

Er vel samme som Monster'n og Buffy har.. :)

Hadde jeg ikke hatt eGo Twist fra før, så hadde jeg nok prøvd den selv.

Er veldig fornøyd med Twisten, men jeg har gått over på enda større mods med mere batterikapasitet nå, så da er den ikke så ofte i bruk.

Kjekkt å ha som backup da, siden den tar liten plass i jakkelomma.

Lenke til kommentar

Det er den samme som jeg kjøpte, som sagt godt fornøyd med den. Jeg kjøper fra USA, men det er jo skrevet i forumet her at noen får problemer med tollen, jeg har ikke opplevd det enda - 5 bestillinger fra Halocigs.com. Vel og merke holder jeg meg under tollgrensen. Den VV PT som er linket bruker jeg med Cartomizers(Boge LR 2.0ohms) fordi det er der jeg synes at jeg får mest ut av det og juicen smaker bra samtidig som det gir en god "sky" med røyk. Dog jeg har jo ikke holdt på såååå lenge at jeg har mange referanser å sammenligne med, men det finnes jo anmeldelser på youtube av det meste.

Om du forventer at det skal smake som en ekte IRL sigarett, så du sannsynligvis bli skuffet. Jeg kan sammenligne det litt med en vannpipe, men det er en bedre opplevelse for meg. Jeg begynte på 18mg nikotin og fikk vondt i hodet av det, så nå er jeg nede på rundt 12 og det passer min frekvens av vapeing fordi jeg liker å vape mye antagligvis :)

Smakene må du bare teste deg frem og finne noe du liker. Ville anbefalt å prøve en del forskjellig i starten, bestille små flasker av det du tror du kommer til å like. Nå er det jo veldig mange her som synes Vermillion River og feks RY4 er gode(ikke glemme Halo heller), så det kan jo være en start. Personlig pleier jeg å bestille 30ml av noe jeg vet er godt og som jeg liker også fyller jeg bestillingen med 2-3 småflasker som jeg er nysgjerrig på. Med en VV kan du til en grad styre hvor mye vape og varme du liker, og jeg har lest at med noen juicer kan du simulere "brent smak" som en vanlig røyk ville gitt. Det kan nok stemme fordi når jeg bruker samme juice på Dual Coils og skrur opp volten så kan det minne mer om den relativt kraftige opplevelsen man får av sigarett tobakk. Noen poster tilbake ligger det en liste av butikker som er satt sammen av flere her inne :)

Håper mine synspunkt kan være til hjelp :)

EDIT: Så har det jo litt med hvordan du trekker også - lange svake trekk virker som den beste metoden for å få mest ut av vapen + ratio mellom PG og VG - VG vil gi mer røyk og de fleste blandingene er 70/30 - 80/20 ser det ut til, men jeg har testet en Freedome Smoke USA som var 50/50 og på en Boge LR så var det som en røykmaskin :p

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd noen tobakk smaker enda så det er ikke problemet. Det jeg er litt skuffa over er at det smaker lite jeg trodde at det smakte litt sterkere men det kan ha noe med oppsettet mitt eller smakene jeg kjøpte men du har rett det smaker som vannpipe.

Kjøpte banan og grønn eple fra altsmoke og melon explotion eller noe sånt fra madvapes bare for og prøve noe.

Jeg har noen cartos liggende som jeg ikke har brukt siden de er lr cartos og de skal vell ikke brukes på de små 510 batteriene har jeg lest på nettet siden det kan skade batteriet.

Så bruker 3,2 boge cartos så langt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd noen tobakk smaker enda så det er ikke problemet. Det jeg er litt skuffa over er at det smaker lite jeg trodde at det smakte litt sterkere men det kan ha noe med oppsettet mitt eller smakene jeg kjøpte men du har rett det smaker som vannpipe.

Kjøpte banan og grønn eple fra altsmoke og melon explotion eller noe sånt fra madvapes bare for og prøve noe.

Jeg har noen cartos liggende som jeg ikke har brukt siden de er lr cartos og de skal vell ikke brukes på de små 510 batteriene har jeg lest på nettet siden det kan skade batteriet.

3,2 ohm cartos på et 3,7V batteri?

Hvis jeg forstod det riktig, så er det nok oppsettet ditt ja.

1,5 ohm skal nok være bedre på et 3,7V batteri.

Lenke til kommentar

Det er tull. Jeg har brukt LR boge på 510 ofte uten noe problemer og mine 510 batterier funker som bare det enda. Prøv! :) LR er ihvertfall det jeg synes er noe av det beste!

Vil også anbefale vv ego passthrough, det smaker veldig godt med en LR boge.

Når det gjelder smaker: Prøv vermillion river! De smaker veldig mye, som f.eks cinnamon rolls og hawaiian pineapple. Smakene er så kraftige at jeg ikke takler dem på 510 tank, så med en LR boge så ''runder'' den av smaken så jeg får en deilig, smakfull vape opplevelse.

Lenke til kommentar

Buffy; gjerne si fra når du en gang tester den, vurderer bestille den og et 510-starter kit fra UK bare for å se om dette er noe for meg. 150 kroner for starter kit pluss en 10ml ejuice virker ikke helt på jordet når leveringstiden er kun 3-7 dager.

Mitra: hvordan tror du det vil det utarte seg på en 510 som denne: http://www.ecigwizard.com/shop/en/electronic-cigarette-starter-kits/186-510-get-started-kit.html ? En del svakere?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Okay da blir det vell og bestille noe kanskje i kveld eller i morgen jeg legger ut en liste før jeg bestiller ;)

Edit: Det går greit og kjøpe utsyr fra us butikker for det er vell bare e-juicen de stopper? Så kjøpe utstyr på us/uk og e-juice på uk for og være sikker.

Utstyr skal ikke være noe problem fra US. Det er bare juicen som kan muligens skape problemer for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...