Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Kom hjem sliten etter siste julehandel i kveld. Sliten etter å tilbrakt timer på kjøpesenter i førjulsstria (mareritt :eek: ) Etter å ha dratt alle tunge handleposer inn fra bilen kom jeg på: Har ikke vært i posten i dag :huh: , ruslet til postkassa og VAPEMAIL. :dribble: Endelig. Der kom 50 ml med Just Peachy fra HHV. Gikk tom for tre dager siden, og den brukte 13 dager fra den ble sendt. Ikke værst i førjulsstria synes jeg, og jeg får ferskendamp i jula :green: Fornøyd nå ja :)

Ja, kjøpesenter i disse dager kan være slitsomt.. også for de som normalt trives der. :D

Så bra du fikk peach til jul. 13 dager er bra. Virker ikke som det er så mye opphoping fra utlandet som man kunne fryktet. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kjøpesenter i disse dager kan være slitsomt.. også for de som normalt trives der. :D

Så bra du fikk peach til jul. 13 dager er bra. Virker ikke som det er så mye opphoping fra utlandet som man kunne fryktet. :)

Ja. Det er en heksegryte. Nei posten er ikke mye tregere enn normalt her i gården i hvert fall. Sjeleglad jeg fikk Peach til jul ja :green:

Lenke til kommentar

 

Der er forøvrig bare to der, men hvilken av de anbefales?

 

Vil det være ett bedre valg å gå for 1300mah Vision Spinner og Aspire BDC fordamperhode som også ble nevnt her fremfor de komplette settene?

 

Er dette eventuelt alt jeg trenger for å komme i gang i tillegg til juice?

 

Er atomizerheads/cartomize det samme som veke eller fordamper?

Lenke til kommentar

 

Der er forøvrig bare to der, men hvilken av de anbefales?

 

Vil det være ett bedre valg å gå for 1300mah Vision Spinner og Aspire BDC fordamperhode som også ble nevnt her fremfor de komplette settene?

 

Er dette eventuelt alt jeg trenger for å komme i gang i tillegg til juice?

 

Er atomizerheads/cartomize det samme som veke eller fordamper?

Oi, de fjerna den ene så fort ja!

 

Du velger selvsagt selv, jeg anbefalte starterkit fordi da kommer den med alt du trenger. Går fint ann å sette sammen din egen pakke hvis du heller vil det :)

 

Veker er det som er i atomizerheadsene, en cartomizer er på en måte ''veke og fordamper'' i ett. Veken suger til seg juice, fordamperen.. ja, fordamper den :p

 

Husk lader og ekstra fordamperhoder, og juice. En av de største fallgruvene når du først begynner å vape er at du går tom for juice!

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

 

Der er forøvrig bare to der, men hvilken av de anbefales?

 

Vil det være ett bedre valg å gå for 1300mah Vision Spinner og Aspire BDC fordamperhode som også ble nevnt her fremfor de komplette settene?

 

Er dette eventuelt alt jeg trenger for å komme i gang i tillegg til juice?

 

Er atomizerheads/cartomize det samme som veke eller fordamper?

Ja, med 1300mah Vision Spinner har du et batteri som varer lenge og som kan variere volt, og med Aspire BDC den beste clearomizeren på markedet. Atomizerheads og cartomizere er det samme som veke og fordamper ja :) Begge inneholder fordampere og veker :green:

Lenke til kommentar

Glimrende, da er jeg kommet så langt:-)

 

1300mah Vision spinner

Aspire BDC Mini

510 USB lader uten ledning

Aspire BDC fordamperhode - Normal motstand 2.1ohm

Aspire BDC fordamperhode - Normal motstand 1.8ohm

 

 

Her passer alt sammen, lader og øvrige deler?

 

Tenkte teste med ulik motstand for å se hva jeg liker best:-)

 

Så trenger jeg anbefaling på god juice. Å kun gå etter navn som cola, vannmelon gir jo ingen garanti for at det faktisk smaker godt. Det gjør forøvrig ikke anbefalinger i fra andre heller, men gir ofte en bedre forklaring.

 

Så om noen kan komme med forslag på 3-5 smaker jeg kan gå for i starten hadde det vært kjempe bra. Gjerne ikke noe som er for søtt eller for bittert. Finnes der en god mokka eller tilsvarende smak? Vil også ha noe som er i helt andre enden, en frisk smak:-) Må kunne kjøpes samme sted for å spare litt på frakt.

 

Takker så mye for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar

 

Kom til å tenke på en ting..... Hva er best (om noen har prøvd)... En tykk veke med færre viklinger...eller en tynn veke med flere viklinger? :) Hvem gir mest damp og best smak?

 

Jeg tror du blander mellom veke og coil, kan det stemme?

 

Coil=metallet på bildet.

Veke/wick=det hvite på bildet (her silica, ofte også bomull eller stålnett)

 

e-cigarette-replaceable-heater-resistanc

Lenke til kommentar

Jeg tror du blander mellom veke og coil, kan det stemme?

 

Coil=metallet på bildet.

Veke/wick=det hvite på bildet (her silica, ofte også bomull eller stålnett)

 

 

 

Neida, jeg blander ikke. Men jeg forklarte det vel litt feil..hehe. Regna med at brukerne her skjønte hva jeg mente. :)

Men jeg skal si det på en mer korrekt måte.....

 

Om jeg bruker en tynn veke (uten bretting) og bruker mange viklinger (10-12 viklinger) på coilen....eller om jeg bretter en veke 4 ganger slik at den blir tykk, og deretter lager en coil som har få viklinger (3-4 viklinger)..... Hvem av dem gir mest damp og best smak?

 

Hittil har jeg bretta veken kun dobbel og hatt 4 viklinger på coile for å holde en ohm på 1,8.

Endret av Maximalyd
Lenke til kommentar

 

Neida, jeg blander ikke. Men jeg forklarte det vel litt feil..hehe. Regna med at brukerne her skjønte hva jeg mente. :)

Men jeg skal si det på en mer korrekt måte.....

 

Om jeg bruker en tynn veke (uten bretting) og bruker mange viklinger (10-12 viklinger) på coilen....eller om jeg bretter en veke 4 ganger slik at den blir tykk, og deretter lager en coil som har få viklinger (3-4 viklinger)..... Hvem av dem gir mest damp og best smak?

 

Hittil har jeg bretta veken kun dobbel og hatt 4 viklinger på coile for å holde en ohm på 1,8.

På en dripper er det nederste forslaget ditt best etter min mening. Altså slik du gjør det nå. :) Men en microcoil med bomull er veldig bra, og lettvint. Om du, som meg, syns det er kjedelig å coile om hele tiden, kan du bare bytte bomull i den.

Og du kan bruke den kanthalen du har nå, og lage en vanlig coil rundt en liten skrutrekker e.l. på ca 2 mm tykkelse. Så fester du coilen som vanlig, og trer en snor av bomull inn i den. Og bare bytter bomull etterhvert. Det må ikke være en microcoil "tett-inntil". Den kan være vanlig. :) Og da slipper du å coile så ofte.

Lenke til kommentar

Glimrende, da er jeg kommet så langt:-)

 

1300mah Vision spinner

Aspire BDC Mini

510 USB lader uten ledning

Aspire BDC fordamperhode - Normal motstand 2.1ohm

Aspire BDC fordamperhode - Normal motstand 1.8ohm

 

 

Her passer alt sammen, lader og øvrige deler?

 

Tenkte teste med ulik motstand for å se hva jeg liker best:-)

 

Så trenger jeg anbefaling på god juice. Å kun gå etter navn som cola, vannmelon gir jo ingen garanti for at det faktisk smaker godt. Det gjør forøvrig ikke anbefalinger i fra andre heller, men gir ofte en bedre forklaring.

 

Så om noen kan komme med forslag på 3-5 smaker jeg kan gå for i starten hadde det vært kjempe bra. Gjerne ikke noe som er for søtt eller for bittert. Finnes der en god mokka eller tilsvarende smak? Vil også ha noe som er i helt andre enden, en frisk smak:-) Må kunne kjøpes samme sted for å spare litt på frakt.

 

Takker så mye for hjelpen så langt.

Da får du et bra oppsett. :)

Det med smaker er vanskelig å anbefale, men ta en titt hos ecigwizard. http://www.ecigwizard.com/e-liquid/

De har Vermillion River som er veldig gode og populære juicer. Kanskje det merket jeg har brukt mest av. Deres egen Wiz-mix serie har jeg ikke prøvd, men se om noe frister deg der.

Ellers har du ejuiceuk.com, som bl.a Buffy bruker en del av.

En stor favoritt hos meg er t-juice.com, med Red Astaire som et must. :)

Lenke til kommentar

På en dripper er det nederste forslaget ditt best etter min mening. Altså slik du gjør det nå. :) Men en microcoil med bomull er veldig bra, og lettvint. Om du, som meg, syns det er kjedelig å coile om hele tiden, kan du bare bytte bomull i den.

Og du kan bruke den kanthalen du har nå, og lage en vanlig coil rundt en liten skrutrekker e.l. på ca 2 mm tykkelse. Så fester du coilen som vanlig, og trer en snor av bomull inn i den. Og bare bytter bomull etterhvert. Det må ikke være en microcoil "tett-inntil". Den kan være vanlig. :) Og da slipper du å coile så ofte.

 

Da fortsetter jeg som jeg har gjort. Jeg prøvde med bomull, skjønner du...men syns likevel det var bedre med veke, jeg da. :)

Lenke til kommentar

Da har jeg funnet en fin mix av e-juice jeg skal teste, men savner noe med mokka smak eller i samme gate.

Hva endte du opp med? :)

 

Når det gjelder mocca vet jeg ikke helt... Men vil tro at Halo - Cafe mocha eller Halo - Belgian cocoa kan være noe i nærheten av det du tenker på. Ikke smakt dem, men vet at det er kvalitetsjuice. De er sikkert gode.

http://pink-mule.com/rygevaesker-tilbehoer/rygevaesker-dampklar/HALO-ELIQUID-JUICE-PURITY

 

Du kan også få dem hos spaincigar.es - spansk side som noen her handler Halo fra. :)

Lenke til kommentar

Hva endte du opp med? :)

 

Når det gjelder mocca vet jeg ikke helt... Men vil tro at Halo - Cafe mocha eller Halo - Belgian cocoa kan være noe i nærheten av det du tenker på. Ikke smakt dem, men vet at det er kvalitetsjuice. De er sikkert gode.

http://pink-mule.com/rygevaesker-tilbehoer/rygevaesker-dampklar/HALO-ELIQUID-JUICE-PURITY

 

Du kan også få dem hos spaincigar.es - spansk side som noen her handler Halo fra. :)

Det kan jeg skrive under på. Kvalitetsjuicer deluxe :dribble: . Sitter å damper Cafe Mocha akkurat nå til rødvin, og Belgian Cocoa er vel den beste sjokoladesmaken man kan få. Stund siden jeg dampet den nå, men det er fordi den var utsolgt. Den og Shamrock er utvilsomt de beste sjokoladesmakene man kan få fatt i, og om du er ute etter Mocca - Cafe Mocha fra Halo :green: Jeg handler Halo fast fra http://www.spaincigar.es :) Den juicen er dyrere enn de fleste juicer, men kvaliteten og smaken er verd hver ekstra krone :woot: Mitt favorittmerke av alle juicer :grin2:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...