Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herre for et virrvarr det er å sitte og prøve google hva jeg bør kjøpe meg.

Denne tråden har hjulpet veldig mye, skal lese nøyere igjennom denne nå i kveld :) .

Er i bunn og grunn ute etter noe som ser ut som en sigarett og smaker tilnærmet likt Prince, helst automatisk og ikke slik at jeg må sitte og dryppe væske i den hele tiden.

Det bør vel være mulig å få tak i?

Tre grunner til at jeg ønsker å gå fra vanlige sigaretter til el-sigg:

1. Trynet på folk på buss/fly/butikker/osv når jeg røyker.

2. Helse

3. Økonomi

Men mest #1 =P

Lenke til kommentar

Sorry for at jeg ikke svarer deg Slai, men jeg har ikke allverdens tid og vil bare si ifra om en (tilsynelatende) veldig god deal.

Jeg vet andre her inne har sett på denne før, men det er ikke før nå jeg egentlig føler det er trygt å kjøpe en selv. Nok folk har kjøpt dem og sagt at de er gode.

eGo%20Variable%20Volt%20Watt%20APV%20.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=lMP1F_V_ugM

Eneste forskjellen på den i videoen og den de selger hos Healthcabin er at Healthcabin sin har metalliske knapper fremfor de hvite.

335kr inkludert frakt fra Health-Cabin for en rimelig nøyaktig VV og VW-mod. Det virker som at de aller aller fleste mener den er mye mer "bang for the buck" enn det meste annet der ute. Spesielt om man har noen 18650 eller 18350 batterier fra før. Du kan bruke den i fullstørrelse med et 18650 eller i kort størrelse med en 18350. Jeg bestilte meg iallefall en slik nå så får jeg se hva jeg mener når den kommer.

http://www.healthcab...roducts_id=8190

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye erfaring med de små som ligner på analoge sigatetter annet enn at jeg testa noen for lenge siden og fant ut at det ikke var noe for meg.

Det var først når jeg kjøpte meg en eGo-C Twist med CE4 at jeg slutta å røyke og heller gikk over til damping. :)

Mye mulig at det finnes bedre varianter enn dem jeg testa, som en bekjent hadde med tilbake fra Tailand..

Noe som smaker som Prince er det kanskje noen andre som veit noe mer om, men jeg syns "Original L Strike" fra ukecigstore.com ikke er så langt fra lucky's som jeg selv røyka før..

http://www.ukecigstore.com/e-liquids/the-original-range/original-l-strike-liquid-10ml-and-30ml

Personlig så prøver jeg å vise litt respekt for andre mennesker når jeg er ute på steder der det ikke er lov til å røyke.

Det er fortsatt ikke bevist eller motbevist at dampen du utånder inneholder nikotin eller at det på noen måte kan være skadelig.

Ikke sikkert at du blir like godt mottatt overalt hvis du damper inne på offentlige steder..

Må jeg dampe ute blandt folk (les puben i fylla) så gjør jeg det så diskret som mulig.

Helse og økonomi må jeg si meg enig i, etter å ha dampa i godt over 3mnd nå. :)

Gutta på jobben ler av meg når jeg kommer med større og større mods.. hehe

De mener jeg snart kommer med ryggsekk med slange og disel agregat. :D

Kanskje detta kunne vært endel av den ryggsekken.. LOL

http://youtu.be/cill_IbtXiw

Off topic.

Noen som har greie på om det går ann å ha den banneren jeg prøver på nederst i signaturen min til å bli synlig og ikke bare en link??

• Liker 2
Lenke til kommentar

Lakus: Absolutt ikke noe jeg forventet :) . Jeg skal lese og styre selv, og forventer ikke at noen gjør jobben for meg :) . That being said, tar jeg gjerne i mot innspill om noen føler de har gode tips.

Mitra: tusen takk for godt innspill! Lucky har jeg selv røyket før, kanskje det kan være en løsning for meg.

Det var halvveis fleip med å røyke overalt ;) . Litt moro må det da være :p ?

Virker bare så veldig brytende med disse sorte store metalliske e-siggene i forhold til jeg som er vant med vanlige sigaretter, derfor jeg er litt skeptisk til de mer snodige modellene :s .

Vurderer å kjøpe fra dealextreme.com: http://dx.com/p/quit...-refills-121560 og http://dx.com/p/electronic-cigarette-refills-cartridges-w-low-density-nicotine-marlboro-flavor-20-piece-pack-142120

Bare vås?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Takk for tips Lakus.

Sånt belønnes selvfølgelig med pluss i boka.. ;)

Da har jeg bestillt en selv. :)

Liker displayet veldig godt!

Det jeg har lest og sett av denne moden virker veldig lovende. :)

Slai:

Det der som du linker til ligner mistenkelig mye på det jeg prøvde og som ikke var noe for meg..

Så er det jo fra dealextreme, og det er vel i Kina?

Da kan det fort bli krøll i tollen med nikotin holdige væsker..

Nå var det jo såpass billig at du sikkert ikke går konkursj hvis det ikke skulle innfri da.. :)

Persjonlig ville jeg gått til forige side her å sjekka de linkene som Lakus har linka til fra EU-land.

Da slipper du noe bråstopp i tollen, så tror jeg kanskje du får bedre kvalitet på e-sigarettene dine.

Jeg tror ikke de "filtra" på den typen e-sigs er til å fylle på med ny juice, så der ryker den Lucky linken jeg ga deg..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert et greit reserve batteri, men vil anbefale et batteri med variabel volt som hovedbatteri. (VV)

En grei pris på dette settet da, men jeg veit ikke hvordan kvaliteten på batteriet eller Stardust's (CE4) fra ecigwizard er..

Jeg liker juicen dems, men smak er subjektivt.

Hva har vært problemet med CE4'n?

Hvis jeg ikke bruker tank så bruker jeg mest CE4 selv og har stort sett vært fornøyd.

Det hender de flooder, med er bare å ta et par harde trekk så fort man merker at den skal til å floode, så går juicen tilbake i tanken.

har prøvd 20£ settet fra ecigwizard en uke og batteriet varer en dag, i forhold til 510 3xx hvor en må ty til backup batteriet før dagen er over.

+ at atomizerne og batteriene passer med hverandre fra ego og 510.

hva er variabel volt og hvilket batteri er anbefalt?

Har noen microlite pakker, men brukes sjeldnere når en har 510 og ego.

noen som kan anbefale en god juice, har prøvd Florida Citrus Explosion og den er veldig bra, men 15 styrke ser ut til å være utsolgt oeralt.

så langt er det Virginia Blend - PG fra liberty som er favoritten.

Endret av EG-s
Lenke til kommentar

@Mitra: Haha, enkelt folk har god oppfinsomhet. Bare lurer på hvor bra den e-juicen er for røykmaskinen, og hvordan det der påvirker smaken. Må jo rense maskinen godt både før og etter bruk, kan jo umulig være bra å puste inn den glykol blandingen de bruker i røykmaskiner

Bilder er dessverre ikke lov til å legge i signaturen, og den kan maks inneholde 4 linjer

Lenke til kommentar

@EG-s:

Green Monster og jeg er litt frelst på et merke som heter "Halo" :)

Green Monster lagde en god oversikt over de juicene han har testa på side 48.

Jeg må stortsett si meg enig i det han skriver der, bortsett ifra at jeg liker litt mintsmak da. :)

Hvis du er tøff som Green Monster, så kan du kjøpe det til en billig penge direkte fra http://www.halocigs.com/, som er i USA.

Hvis du er litt mere safe som meg, så får du det for en grei pris i fra http://www.spaincigar.es/epages/eb8032.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/eb8032/Products/SPC-HALO-TURK/SubProducts/SPC-HALO-TURK-30H, som er i Spania.

Jeg veit ikke hva frakt fra USA er, men det pleier ikke å være på tilbud for å si det sånn..

Tatt i betraktning den lille prisforskjellen og eventuellt stress med tollen fra USA, så bestiller jeg fra Spania når som helst.. :)

Ellers virker det som det er vondt å gjøre feil med å bestille noe fra ukecigstore's virginvapor.

http://www.ukecigstore.com/e-liquids/virgin-vapor-organic

Nå har du litt å velge i. :)

Variabel Volt (VV) og Variabel Watt (VW) er veldig kort fortalt at du kan justere strømmen inn på Attyen din (atomiser,cartomiser osv) etter egen smak.

Det utgjør en stor forskjell i brukeropplevelse og smak. :)

VV batterier som jeg har selv og kan anbefale:

eGo-c Twist 1000mAh:

http://www.ukecigstore.com/joyetech-ego-twist-1000-mah-battery?filter_name=twist

iTaste:

http://www.ukecigstore.com/e-cigarettes/variable-voltage/innokin-itaste-mvp-vv-2600mah

Sistnevnte er en stor mod på 2600mAh.

Jeg damper ganske mye og har strøm i ca 4 døgn på denne. :)

@Mr.A

Ikke godt å si hva han gjorde som forberedende, eller hvordan maskina likte juicen.

Tror nok ikke jeg skal bli så gal at jeg tester selv.. hehe.

Litt synd det med banneren da, men takk for svar. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for gode tips på kort tid :) .

Det jeg sitter og ser på nå blir denne: http://www.madvapes....omizer-kit.html

Til 27 dollar.

Så må jeg vel ha noe e-liquids også, fikk et godt tips av Mitra om en Lucky Strike lignende eliquid.

Kanskje en god idé å kjøpe flere cartomizers med en gang, også?

JA. Og flere batterier etterhvert. Passthrough batteri anbefales på det sterkeste, da kan du puffe i vei ved hjelp av usb inngang selv om du har glemt å lade opp batteriene. Husk også å ha ekstra juice på lageret.

takker, har gått igjennom 10 smaker på juicen siden en sluttet med siggen for 6mnd siden.

Må vel skaffe flere Cartomiser\cartridges så en slipper å blande smak.

De må du uansett bytte ut etterhvert, så ja, det er smart å kjøpe ekstra cartomizers. For meg varer en cartomizer fra 3-5 dager, alt ettersom hva slags juice jeg bruker i den og hvor lenge jeg gidder å bruke samme carto.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har 6 510batterier som var med de to første kitene jeg kjøpte, de passer ypperlig for diskree vaping men spesielt de små har liten batteritid og 510 batteriene generelt har lav volt.

Høyere volt = mer, varmere damp (utifra det jeg har lært her!). Når det er sagt så syns jeg ikke nødvendigvis at lav volt er noe negativt, jeg liker som sagt å variere litt og har ikke alltid lyst på gigantiske mengder med damp.

I ettertid har jeg kjøpt ett 510 passthrough batteri som jeg ga bort, dels fordi ledningen sitter fast i batteriet for godt og fordi en kompis var redd for å gå tom på batterier. + ett vanlig ego passthrough batteri i steel, gooooood batteritid, litt mer ytelse enn 510'ene, men den er også tykkere og lengere og ikke så diskree. ++ mitt nyeste batteriinnkjøp var ett Ego VV (variabel volt) steel passthrough batteri, volt som går helt opp til 6 og kan gi sinnsyke mengder med damp, og er derfor enkelt å svi av cartomizers hvis man ikke passer på og er forsiktig. Dårlig batteritid men bedre enn standard 510 batteri, varer ca (+ -) en halv dag for meg, enda lengre enn ett standard Ego batteri men ca like tykt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flott, da bestiller jeg litt dråper fra UK samtidig, samt litt flere passende cartomizers.

Hvor lang tid kan jeg beregne jeg kan ha ett batteri, forresten? Vurderer å bare kjøpe to starterkits.

Kjøpte denne fra ecigwizard og er veldig fornøyd, nå har jeg ikke så mye å sammenligne med fordi det er min første VV. Jeg liker PT veldig godt fordi jeg sitter som regel hjemme når jeg bruker den mest. Uten tilkobling varer den en god kveld og litt til, avhengig av hva jeg setter på den. Vel og merke så er det en 510 og alt annet jeg har kjøpt er også 510 connection.

Jeg sverger fortsatt til Boge LR 2.0 Ohms og pendler litt mellom 3,6-4,2 med dem, avhengig av hva jeg putter i dem. Kjøpte Smoketech Dual Coils 1,5 og de er ikke brukt så mye foreløpig. Vermillion Premium Blend er nok favoritten fortsatt, men jeg er veldig glad i Halo juice også - foreløpig har det vært tobakk blandinger, men jeg har lyst å finne noen andre gode smaker også. Ble veldig fristet av Rawr, bare så synd dem ikke sender utenlands.

Endret av Green_Monster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...