Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

1. Jepp, en god skylling, eventuelt iblandet litt eddik gjør susen.

2. Er bare å passe på at det ikke blir helt tomt, er ikke sååå nøye, kommer litt an på type tank også.

3. Nei

4. Høres ut som alt funker som det skal, og ja du må holde knappen inne.

Siden du har kun juice uten nicotin, kan det nok oppleves litt slapt, er mer trøkk i nicjuice. :)

For å ta spørsmål 4, så stemmer det at den skal blinke. Da funker det ikke lenger når du trykker. Når du trykker 5 ganger igjen, blinker det atter en gang...og du kan dampe igjen. :)

Takker!

Det er vel ikke noen innstillinger på det EVOD-batteri som jeg overser? Det skal vel bare være plug & play?

Ellers virker det som om det kommer væske gjennom munnstykket. Eller er det dampen som kondenserer i munnen/munnstykket?

Føler at det smaker litt mer enn det skal.

Ellers er jeg litt småskuffet. Synes ikke smaken var så veldig god. Har prøvd tre ulike nå av de Ramsy sendte med. Kjenner egentlig ikke forskjell.

Men har bestilt noe fruktgreier fra UK, så satser på at det kanskje er bedre.

Men det var uansett søsteren min jeg først og fremst tenkte på, så håper det faller i smak hos henne. :)

Lenke til kommentar

OK, da står det etter noen dager med store plager og litt testing klart for meg - jeg har blitt PG-intolerant (dvs, jeg antar det er PG siden det er det folk flest reagerer på - jeg har ikke fått testet ren VG ennå). :(

Så det jeg trenger da er å vite hvilke EØS-sider som har god 100% VG-juice til fornuftige priser..! Har noen småflasker fra LF på vei for testing, men vil gjerne ha noen options. Jeg vet det er noen leverandører man kan velge egen mix på, og sågar velge "double flavor" osv - noen som husker hvem det er?

Jeg har måtte legge all damp til side nå, jeg kan ikke ta to trekk uten symptomer - og de er sterke i form av verk i ben, arm og bryst på ene siden. Utrolig surt, men får håpe ren VG løser det for meg. Foreløpig er jeg tilbake på stinkepinner, da skuffa er full av "vanlig" e-juice. :hm:

Du kan jo sende mail til de du pleier å bestille fra og spørre om de kan bestille flasker med spesielle forhold til akkurat deg (ren VG)?

Lenke til kommentar

Jeg kjøper selv ren VG fra Liberty Flights, men var vanskelig finne ellers. Slått meg til ro med LF.

Hadde samme som deg i tre måneders tid (tenkte ikke det var elrøyken først).

Med ren VG er det borte. Dog er det annerledes å dampe ren VG. Veldig annerledes.

Gjerne meld tilbake.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

E-Juice er like universalt som øl, vin og sjokolade :green:

Nesten i alle fall. Noen typer bør du ikke ha i plast-tanker. :p

e: toth, jeg handler en del fra Vapour Juice, og der har du valget mellom 50/50 PG VG og ren VG. Har ikke prøvd ren VG siden jeg foretrekker så mye PG som mulig, men det kan være noe.

Personlige favoritter er Bad Apple, Iron Brew og Pink Lemonade.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Jeg kjøper selv ren VG fra Liberty Flights, men var vanskelig finne ellers. Slått meg til ro med LF.

Hadde samme som deg i tre måneders tid (tenkte ikke det var elrøyken først).

Med ren VG er det borte. Dog er det annerledes å dampe ren VG. Veldig annerledes.

Gjerne meld tilbake.

tenkte jo og det var noe annet, og var hos div leger før jeg kom på det.. Hadde du og verk/nummenhet i arm/ben?

Grugleder meg til å få VG fra lf så jeg kan konkludere helt at det er pg som gjør det, legen mente han ikke hadde noen standard test for pg-allergi bortsett fra kontaktallergi på hud.

Edit: grugleder fordi det jo i teorien kan være VG eller smaksessensene jeg reagerer på.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Jeg har sett litt videoer med forskjellige fancy coiler, som feks. denne:

Så jeg tenkte å lage min egen vri på dette. Jeg lagde meg en topp og bunnmatet vertikal seriell dualcoil til IGO-W'en min :eek: (Fasttech IGO-W med bare ett lufthull)

Jeg brukte 0,32 mm (28 AWG) og snurret 5 wraps rundt ett 2 mm borr, så litt avstand og 5 wraps til. Med hjelp av borret og pinsetten min fikk jeg snudd coilene, så jeg fikk de tett ved siden av hverandre og stående vertikalt. Pirk, men det gikk ganske greit. Så lagde jeg en 3-4 cm lang bomullveke og tredde hver ende ovenfra og ned igjennom coilen, slik at buen mellom coilene ligger over skruen, så mye av juicen jeg drypper treffer den. Jeg lot kanskje 1 cm veke gå igjennom coilene og ned på decket, så det suger opp juice som treffer bunnen (inspirert av Diamond coilen til RipTrippers)

Hadde jeg laget dette som en streight mikrocoil, hadde den blitt på rundt 1 ohm. Som seriell dualcoil, endte den opp på 1,7 ohm. Så med seriell dualcoil, øker motstanden :eek: Som de fleste vet, blir motstanden halvert når to like coiler kobles parralellt :-)

Med 1,7 ohm, blir det litt for høy motstand til at det funker godt på mek. mod., men med 15 watt på Vamoen, ble dette kjempebra. Ingen monsterrøykmaskin, kanskje fordi jeg ikke kan gi den mer enn 15 watt, men mer enn nok damp. Smaken derimot, ble blant det beste jeg har smakt :)

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar

Håper du får juicen din fort Maxima, men en nik-fri vil iallefall kunne holde sigarettene på et minimum. :)

Får vel den niko-frie juicen imorra....ups..idag.... :) Men jeg har faktisk ikke tatt én analog giftpinne ennå. *stolt* :)

Dog er det annerledes å dampe ren VG. Veldig annerledes.

På hvilken måte da? :)

Ellers virker det som om det kommer væske gjennom munnstykket. Eller er det dampen som kondenserer i munnen/munnstykket?

Det er nok kondens. Fikk det på mine jeg også, men nå bruker jeg mini-Davide med metall-tip. Så jeg har ikke det problemet lenger. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...