Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Ser jeg har blitt nedstemt til de grader i denne tråden, og det er jo helt greit. Fortsett med e-sigarettene, så skal jeg kose meg med MC turer så lar vi det ligge der. :)

Vel... det blir vel litt som om du skulle gått inn på et fotball-forum... og påpekt hvor latterlig det ser ut med voksne menn som står og gråter og oppfører seg bajas, med teite skjerf rundt halsen... :D Litt sånn..

Dette er jo hobbyen vår, og det blir lett tatt som kritikk.

Men godt gjort å ha sluttet å røyke. :) Jeg har aldri prøvd å slutte, men vet at jeg ikke hadde greid det. Nå velger jeg elektronisk i stedet. Men sigarettene ligger her. Har jeg lyst på så tar jeg en.. Men det er lenge mellom hver gang nå. Og dette er jo, ifølge ekspertene et mye sunnere alternativ, så da er jeg fornøyd. :) Også er det moro å holde på med. Masse nytt å lære seg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Spurte om det for litt tilbake, men tror den forsvant.

Hvor skadelig er egentlig e-sigaretter? Har lest alt fra at det er ufarlig til at det er langt farligere enn tidlig antatt.

Så en forskningsrapport som viste at det utvilsomt påvirket lungekapasiteten.

Prøvde min første e-sigarett i går forresten på en butikk på Grunerløkka. Var ganske interessant. Der selger de kun veske med nikotin forresten. Var det noen som sa det ikke var lov i Norge?

Lenke til kommentar

Hvor skadelig er egentlig e-sigaretter? Har lest alt fra at det er ufarlig til at det er langt farligere enn tidlig antatt.

Prøvde min første e-sigarett i går forresten på en butikk på Grunerløkka. Var ganske interessant. Der selger de kun veske med nikotin forresten. Var det noen som sa det ikke var lov i Norge?

Jeg vet at det ligger masse informasjon på Norsk dampselskap sitt forum. SIRUS ga ut en rapport for et et par mnd siden, og resultatet var veldig positivt. Tror det helt sikkert finnes en lenke til rapporten og Dagbladet-oppslagene på dampselskapets side. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så skadelig som motstanderne våre skal ha det til, men ikke helt uten risiko heller.

Fortsatt milevis unna skadenivået til sigaretter, rullings, snus, champix og what not.

Jeg kjenner ei som gikk på Champix.. Hun gikk rundt i en tåke av likegyldighet.. Skikkelig ekkelt å se. Men hun røyket ikke den perioden da... Men hadde vært bedre å røyke enn å være i den tilstanden..

Lenke til kommentar

Repost fra Norsk dampselskap:

Den mørke sannhet bak e-sigaretter:
http://www.e-cigarette-forum.com/e-cigarette-infographic/

Men godt gjort å ha sluttet å røyke. :) Jeg har aldri prøvd å slutte, men vet at jeg ikke hadde greid det.

Begynn å gratulere deg selv; Du har greid det. Du damper i stedet. Selv ser jeg på det som røykeslutt.

Og ja, økonomien får seg en boost etter første måneden når man er ferdig med utstyrsinnkjøp. Og et par 100ml flasker.. Man kommer langt med 200,- hos bargain vapour.

Endret av Caddy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har gjort det, og det er vel og bra det, men jeg tar fortsatt ikke noe fra ECF seriøst, selv hvor bra det virker for vår sak.

Du kan ikke skjære alt under èn kam, det burde du vite.... :)

Selv om det er et håpløst forum på mange måter, står forumet bak uendelig mye innovasjon og store ting innen damping.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Repost fra Norsk dampselskap:

Bærer litt preg av å være propaganda synes jeg? :) For min del blir det uansett uten nikotin.

Jeg for min del har ikke røkt eller trukket noe ned i lungen på 10 år. Etter 8 år som røykfri begynte jeg å puffe litt i ny og ne, men uten å trekke ned.

Synes det hadde vært koselig å begynne å dampe, men gidder ikke om det er helserisiko å snakke om involvert.

Forresten, om noen virkelig skulle ønske å slutte å røyke (kanskje feil tråd), så anbefaler jeg Endelig Ikke-Røyker. Jeg sluttet cold turkey selv, men begynte å snuse. Etter ett år savnet jeg fortsatt røyken. Først etter at jeg leste den boken gikk det opp et lite lys for meg som gjorde at savnet forsvant.

Tror uansett jeg kan gi dette til søsteren min (som røyker) med god samvittighet. :)

Lenke til kommentar

Ser jeg har blitt nedstemt til de grader i denne tråden, og det er jo helt greit. Fortsett med e-sigarettene, så skal jeg kose meg med MC turer så lar vi det ligge der. :)

Tar meg heller en biltur med esiggen min enn å kjøre MC med SKIKKELIG røykesug ;-)

Les heller litt seriøs forskning:

http://publichealth.drexel.edu/~/media/Files/publichealth/ms08.ashx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...