Amaline Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Ser jeg har blitt nedstemt til de grader i denne tråden, og det er jo helt greit. Fortsett med e-sigarettene, så skal jeg kose meg med MC turer så lar vi det ligge der. Vel... det blir vel litt som om du skulle gått inn på et fotball-forum... og påpekt hvor latterlig det ser ut med voksne menn som står og gråter og oppfører seg bajas, med teite skjerf rundt halsen... Litt sånn.. Dette er jo hobbyen vår, og det blir lett tatt som kritikk. Men godt gjort å ha sluttet å røyke. Jeg har aldri prøvd å slutte, men vet at jeg ikke hadde greid det. Nå velger jeg elektronisk i stedet. Men sigarettene ligger her. Har jeg lyst på så tar jeg en.. Men det er lenge mellom hver gang nå. Og dette er jo, ifølge ekspertene et mye sunnere alternativ, så da er jeg fornøyd. Også er det moro å holde på med. Masse nytt å lære seg. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Som sagt... når jeg leste oversktiften når jeg svarte så fikk jeg for meg at TS ville ha tips rundt røykeslutt etc. og derfor kom jeg med mitt innlegg som desverre ble sett på som surt oppstøt. Bare fortsett der dere slapp, så skal ikke jeg plage dere noe mer Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Spurte om det for litt tilbake, men tror den forsvant. Hvor skadelig er egentlig e-sigaretter? Har lest alt fra at det er ufarlig til at det er langt farligere enn tidlig antatt. Så en forskningsrapport som viste at det utvilsomt påvirket lungekapasiteten. Prøvde min første e-sigarett i går forresten på en butikk på Grunerløkka. Var ganske interessant. Der selger de kun veske med nikotin forresten. Var det noen som sa det ikke var lov i Norge? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Ikke så skadelig som motstanderne våre skal ha det til, men ikke helt uten risiko heller. Fortsatt milevis unna skadenivået til sigaretter, rullings, snus, champix og what not. 1 Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Spurte om det for litt tilbake, men tror den forsvant. Hvor skadelig er egentlig e-sigaretter? Har lest alt fra at det er ufarlig til at det er langt farligere enn tidlig antatt. Så en forskningsrapport som viste at det utvilsomt påvirket lungekapasiteten. Prøvde min første e-sigarett i går forresten på en butikk på Grunerløkka. Var ganske interessant. Der selger de kun veske med nikotin forresten. Var det noen som sa det ikke var lov i Norge? Jeg vet at det ligger masse informasjon på Norsk dampselskap sitt forum. SIRUS ga ut en rapport for et et par mnd siden, og resultatet var veldig positivt. Tror det helt sikkert finnes en lenke til rapporten og Dagbladet-oppslagene på dampselskapets side. 1 Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Ikke så skadelig som motstanderne våre skal ha det til, men ikke helt uten risiko heller. Fortsatt milevis unna skadenivået til sigaretter, rullings, snus, champix og what not. Jeg kjenner ei som gikk på Champix.. Hun gikk rundt i en tåke av likegyldighet.. Skikkelig ekkelt å se. Men hun røyket ikke den perioden da... Men hadde vært bedre å røyke enn å være i den tilstanden.. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Repost fra Norsk dampselskap: Den mørke sannhet bak e-sigaretter:http://www.e-cigarette-forum.com/e-cigarette-infographic/ Men godt gjort å ha sluttet å røyke. Jeg har aldri prøvd å slutte, men vet at jeg ikke hadde greid det. Begynn å gratulere deg selv; Du har greid det. Du damper i stedet. Selv ser jeg på det som røykeslutt.Og ja, økonomien får seg en boost etter første måneden når man er ferdig med utstyrsinnkjøp. Og et par 100ml flasker.. Man kommer langt med 200,- hos bargain vapour. Endret 3. desember 2013 av Caddy 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Personlig tar jeg ikke noe fra e-cigarette-forum seriøst, til tross for at de er store og fremstår som seriøse aktører. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Personlig tar jeg ikke noe fra e-cigarette-forum seriøst, til tross for at de er store og fremstår som seriøse aktører. Kanskje du bør ta en titt på hva linken inneholder..... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Jeg har gjort det, og det er vel og bra det, men jeg tar fortsatt ikke noe fra ECF seriøst, selv hvor bra det virker for vår sak. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Jeg har gjort det, og det er vel og bra det, men jeg tar fortsatt ikke noe fra ECF seriøst, selv hvor bra det virker for vår sak. Du kan ikke skjære alt under èn kam, det burde du vite.... Selv om det er et håpløst forum på mange måter, står forumet bak uendelig mye innovasjon og store ting innen damping. Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Helt riktig, damping hadde ikke vært 20% av hva det er nå, hadde det ikke vært for ecf(eller like mange av de samme folkene samlet et annet sted) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Repost fra Norsk dampselskap: Bærer litt preg av å være propaganda synes jeg? For min del blir det uansett uten nikotin. Jeg for min del har ikke røkt eller trukket noe ned i lungen på 10 år. Etter 8 år som røykfri begynte jeg å puffe litt i ny og ne, men uten å trekke ned. Synes det hadde vært koselig å begynne å dampe, men gidder ikke om det er helserisiko å snakke om involvert. Forresten, om noen virkelig skulle ønske å slutte å røyke (kanskje feil tråd), så anbefaler jeg Endelig Ikke-Røyker. Jeg sluttet cold turkey selv, men begynte å snuse. Etter ett år savnet jeg fortsatt røyken. Først etter at jeg leste den boken gikk det opp et lite lys for meg som gjorde at savnet forsvant. Tror uansett jeg kan gi dette til søsteren min (som røyker) med god samvittighet. Lenke til kommentar
Vaperizer Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Ser jeg har blitt nedstemt til de grader i denne tråden, og det er jo helt greit. Fortsett med e-sigarettene, så skal jeg kose meg med MC turer så lar vi det ligge der. Tar meg heller en biltur med esiggen min enn å kjøre MC med SKIKKELIG røykesug ;-) Spurte om det for litt tilbake, men tror den forsvant. Hvor skadelig er egentlig e-sigaretter? Har lest alt fra at det er ufarlig til at det er langt farligere enn tidlig antatt. Så en forskningsrapport som viste at det utvilsomt påvirket lungekapasiteten. Prøvde min første e-sigarett i går forresten på en butikk på Grunerløkka. Var ganske interessant. Der selger de kun veske med nikotin forresten. Var det noen som sa det ikke var lov i Norge? Les heller litt seriøs forskning: http://publichealth.drexel.edu/~/media/Files/publichealth/ms08.ashx Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Er det ikke denne jeg skal ha til SID'en? Den har jo mest mAh også...... Edit: Nå var sidene til damping.no utrooooolig trege... Endret 3. desember 2013 av Maximalyd Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Er det ikke denne jeg skal ha til SID'en? Den har jo mest mAh også...... Så lenge den funker med SID, får du ikke stort bedre batteri enn det der. Batteriet har ikke "nippel" så er ikke alle modder den er kompatibel med. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Så lenge den funker med SID, får du ikke stort bedre batteri enn det der. Batteriet har ikke "nippel" så er ikke alle modder den er kompatibel med. Regna med at den var best ja.... Så da er spørsmålet om SID'en takler batteri uten nippel da.... Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Regna med at den var best ja.... Så da er spørsmålet om SID'en takler batteri uten nippel da.... Litt googling avslører at flere bruker de i SID, så da burde det være ok Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Ok, da er det bare å bestille. Holder på nå. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hmmm...står at man skal bruke 0,22mm Kantahl wire på IGO L, men kan ikke se at han har annet enn 0,20 mm. Går ikke det for det samme tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå