Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg må si jeg får noen ryktninger i smilebåndet når jeg ser folk med slike E-sigaretter.

jeg hadde følt meg rimelig dum hvis jeg måtte gå rundt å patte på noe slikt og attpåtill betalt for det. Da vil man jo bare bygge seg opp avhengihet av disse plastrørene i stedet.

Jeg kuttet ut røyken for ca. 3mnd. siden og har ikke tatt ett eneste trekk siden den gang. Det handler bare om å ta seg selv litt i nakken og sette i gang.

Det er fremdeles noen som har lyst til å kose seg, vettu. ;) Jeg føler meg ikke dum i det hele tatt. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp byttet mitt første Aspire hode. Det holdt en uke før det begynte å bli dårlig. Det anser jeg som akseptabelt. Det funket stabilt og bra hele tiden, ingen surkling, lekkasjer eller dry hits. Jeg anser Aspire som overlegen i forhold til alle andre clearo's jeg har vært borti, så lenge man ikke ønsker å lage coiler selv. Når jeg anbefaler utstyr til nye dampere nå, er det den lille 2 ml Aspire tanken til Damping.no og 650 mah Joyetech eGo Twist batteri som er det jeg ber folk kjøpe. Da vet jeg at folk får noe som funker fjell.

Når jeg lager mine egne Protankhoder med mikrocoil og bomull, er det en bedre løsning enn Aspire. Bedre på både smak og dampmengde. Med bomull i Protankhodet, er det heller aldri noen problemer med veking eller lekkasjer. Men dette er ikke for nybegynnere :-)

Enig der ja :) Skal etterhvert lære meg å coile om ProTank hoder. Har du fått VTR'n din enda? :p

Aspire bdc bestilt :)

Skal bli en glede å få den i posten.

Det blir nok en glede ja. Jeg venter på 2 til :)
Lenke til kommentar

Bjerkenes: du smiler vel og når du ser folk spise snacks mens de ser film, drikke et godt glass vin, trene, og de andre millionene ting folk gjør (og betaler for) fordi de har lyst til det?

Nei, men jeg hadde trukket på smilebåndet hvis noen byttet ut snacks'en med plastikkbiter som gir den samme smaken men som ikke kan spises.

Det er mye jeg har lyst til men som jeg ikek kan unne meg selv. Det hadde vert supert med en sigg inni mellom og suget er der til titt og annen, men jeg mener at man får en helt annen mestringsfølelse av å gå den "harde" veien. har man vert så dum å begynne med dritten, så får man liksom ta støyten ved å slutte også.

Jeg sier ikke at de som flyr rundt og patter på slike plastdingser er dumme, men at de tser dumt ut. Dog mener jeg at man kanskje burde "manne" seg litt opp inni mellom. Det hjelper faktisk. :)

Lenke til kommentar

Men man utsetter vel bare problemet, for man vil vel bli avhengig av disse plastsigarettene også? Det er ikke nikotinet som er det værste og kutte ut (synes jeg) men vanen, og dermed så forstår jeg ikke hvordan disse e-sigarettene skal gjøre det noe lettere på sikt.

Dessuten så må man vel fortsatt betale en del for denne løsningen og i mitt hode blir det som om man bataler for å flytte avhengigheten over til noe annet.

Min motivasjon var følgende:

Jeg brukte ca. 1.500-2.000,- pr.mnd på sigaretter (delvis kjøpt i sverige) og fant ut at jeg for den prisen kunne ta opp et lån og kjøpe meg flukende ny motorsykkel i stedet. Noe jeg faktisk gjorde :)

Å bytte ut motorsykkelen med E-sigaretter ser jeg ikke akkurat på som noen "gevinst" :)

Lenke til kommentar

Nei, men jeg hadde trukket på smilebåndet hvis noen byttet ut snacks'en med plastikkbiter som gir den samme smaken men som ikke kan spises.

Det er mye jeg har lyst til men som jeg ikek kan unne meg selv. Det hadde vert supert med en sigg inni mellom og suget er der til titt og annen, men jeg mener at man får en helt annen mestringsfølelse av å gå den "harde" veien. har man vert så dum å begynne med dritten, så får man liksom ta støyten ved å slutte også.

Jeg sier ikke at de som flyr rundt og patter på slike plastdingser er dumme, men at de tser dumt ut. Dog mener jeg at man kanskje burde "manne" seg litt opp inni mellom. Det hjelper faktisk. :)

Du glemmer de av oss som ikke har lyst til å slutte med nikotinen, men godt kunne tenke seg mindre skadevirkninger - ikke sammenlign det med drops vs en plastbit med dropssmak - sammenlign det med cola vs cola zero. I tillegg er det mange av oss som synes denne teknologien er gøy å drive med, og ikke bryr oss om hvordan det ser ut :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du glemmer de av oss som ikke har lyst til å slutte med nikotinen, men godt kunne tenke seg mindre skadevirkninger - ikke sammenlign det med drops vs en plastbit med dropssmak - sammenlign det med cola vs cola zero. I tillegg er det mange av oss som synes denne teknologien er gøy å drive med, og ikke bryr oss om hvordan det ser ut :)

Grunnen til at man har lyst på nikotin er vel nettopp forde man er avhengig og ikke fordi man i utgangspunktet faktisk har lyst på. Jeg også har lyst på nikotin i skrivende stund (selv etter tre måneder) men skjønner jo at jeg må holde meg unna hvis jeg skal frigjøre meg for risikoen som dette medfører.

Kunne ikke falt meg inn å gitt penger for patte på en plastsigarett. Det hadde kun gitt meg en falsk mestringsfølelse samt en litt ubehagelig tanke på at noen tjener penger på dette. Disse pengene vil jeg mye heller gi til meg selv.

å kalle e-sigaretter en teknologi som er gøy høres rart ut. For 1.000-2.000,- pr.mnd så kan man kjøpe seg langt mer teknologi enn det som finnes i en e-sigarett.

Lenke til kommentar

Men man utsetter vel bare problemet, for man vil vel bli avhengig av disse plastsigarettene også? Det er ikke nikotinet som er det værste og kutte ut (synes jeg) men vanen, og dermed så forstår jeg ikke hvordan disse e-sigarettene skal gjøre det noe lettere på sikt.

Dessuten så må man vel fortsatt betale en del for denne løsningen og i mitt hode blir det som om man bataler for å flytte avhengigheten over til noe annet.

Min motivasjon var følgende:

Jeg brukte ca. 1.500-2.000,- pr.mnd på sigaretter (delvis kjøpt i sverige) og fant ut at jeg for den prisen kunne ta opp et lån og kjøpe meg flukende ny motorsykkel i stedet. Noe jeg faktisk gjorde :)

Å bytte ut motorsykkelen med E-sigaretter ser jeg ikke akkurat på som noen "gevinst" :)

Jeg elsker å dampe, og ingen av mine e-sigaretter er av plast. Jeg driter en lang marsj i om folk synes det ser dumt ut. Det er min mening som teller,hva andre folk synes er noe jeg aldri har brydd meg om. Nå er jo dette et forum for folk som benytter e-sigs. Det er mange som har slutta som deg Cold Turkey, men de har sikkert sine egne forum. Her diskuterer vi vår hobby, og vi trives med det. Gratulerer til deg som slutta uten hjelpemidler, og selv om du synes man skal manne seg opp, er dette feil plass å komme med de synspunktene. Lykke til videre til deg, så skal vi kose oss videre med dampen vår :D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at man har lyst på nikotin er vel nettopp forde man er avhengig og ikke fordi man i utgangspunktet faktisk har lyst på. Jeg også har lyst på nikotin i skrivende stund (selv etter tre måneder) men skjønner jo at jeg må holde meg unna hvis jeg skal frigjøre meg for risikoen som dette medfører.

Kunne ikke falt meg inn å gitt penger for patte på en plastsigarett. Det hadde kun gitt meg en falsk mestringsfølelse samt en litt ubehagelig tanke på at noen tjener penger på dette. Disse pengene vil jeg mye heller gi til meg selv.

å kalle e-sigaretter en teknologi som er gøy høres rart ut. For 1.000-2.000,- pr.mnd så kan man kjøpe seg langt mer teknologi enn det som finnes i en e-sigarett.

Du forstår det ikke helt, merker jeg - og kostnadsbildet du ser for deg er way off - jeg sparer 2000(allerede fratrukket det jeg bruker på damp) i mnd nå, på de 20 sigarettene jeg ikke kjøper hver dag. Det er et pluss-stykke, ikke et minusstykke.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sinnssyke summer du snakker om. Jeg bruker mindre enn 200 i måneden.

Og nikotinen er jo ikke det skumle, på langt nær.

Jeg syntes det ser helt fjott ut med folk som bruker enorme summer på en motorsykkel som kun blir brukt i ny og ne, som virkelig har helserisiko, men for all del må jo folk ha de hobbyene de ønsker.

Jeg bruker feks ekstremt mye på mobiler av alle ting.

Men jeg ruller heller ikke inn i motorsykkel-tråder og påpeker at jeg trekker på smilebåndet bare for å være en douche.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg mener at man får en helt annen mestringsfølelse av å gå den "harde" veien.

Nå handler det vil ikke akkurat om mestringsfølelse. Hvertfall ikke for min del. ;)

Jeg brukte ca. 1.500-2.000,- pr.mnd på sigaretter (delvis kjøpt i sverige) og fant ut at jeg for den prisen kunne ta opp et lån og kjøpe meg flukende ny motorsykkel i stedet.

Jeg har heller ikke kommet til det krisepunktet i livet ved å kjøpe med en motorsykkel. Unødig bruk av penger å sette seg på et så risikofullt kjøretøy. Jeg må trekke på smilebåndet når jeg ser menn oppi årene som kjøper MC for å føle seg ung igjen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Enig der ja :) Skal etterhvert lære meg å coile om ProTank hoder. Har du fått VTR'n din enda? :p

Det blir nok en glede ja. Jeg venter på 2 til :)

VTR'en er på vei i posten. Blir spennende :-)

Jeg bestilte noe småtteri fra damping forrige uke og dagen etter, la han selvsagt ut Aspire :wallbash: Jeg skal ha meg en sånn liten kjekk 2 ml sak ved neste bestilling.

Btw. Fasttech har fått inn Kayfun Lite/Russian 91% klon nå, skal ha meg en sånn eller to :-)

http://www.youtube.com/watch?v=OwuneItZOPY&feature=share&list=UUgPR3trFb_fZbRADdcsMbfQ&index=8

Lenke til kommentar

*bump*

Evelen. Dette ser ut til å være en ce-5 clearomiser og et 650 mah ego-batteri. Kan du ikke kjøpe deg tilsvarende på damping.no... Da slipper du høy frakt, toll og avgifter. :)

Mener også at pinlmule.com har tilbud på evod startsett til under 200-kroners grensen. Det er verd å vurdere. Ellers kan jeg desverre ikke svare på spørsmålet ditt. Jeg kjenner ikke til noen som selger den varianten du lenker til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...