Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hola amigos/amigas.

Min første post her, sitter og koser meg Provari mini med dekang en eller annen juice og lurer på en ting.

Nå dere snakker om variabel volt eller watt, er ikke det mye det samme? Watt er vel bare en forandring etter du har justert volt etter det jeg skjønner?

Noen som vet om juicen fra fatsteckh er original? Kan bestille til Phillipinene og få det levert ombord, prisene er da hyggelige.

God helg fra en eller plass i nerheten av Singapore.

Brgds Chiefoff

Lenke til kommentar

Volt/watt: Stiller du volt vil outputen variere med motstanden i fordamperen. 3.7V+1.8ohm = x watt. 3.7V+2.4ohm=Y watt.

Stiller du watt istedet, tilpasser volten seg ohmen i fordamperen for å gi konsekvent output - mao gir VWatt deg samme trøkk og temp uavhengig av coil ohm. Sammenligning, VV er manuelt gir, VW er automatgir.

Fikk nettopp aspire BDC - flawless så langt! Herlig temperatur og smak, milevis bedre enn standard-clearos!

Lenke til kommentar

Anbefales 1.8 ohm eller 2.2? Røyker for det meste høy vg planding

Tror ikke det har så mye å si på en Vamo. De er Dual Coil, så begge kan dampes på høyere volt enn F.eks en single Coil på 1.8 ohm. Har bare testa 1.8 ohm enda jeg, og den damper råbra på 4.2 volt. Bruker du wattinnstillingen trenger du ikke tenke på volt :)
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg må si jeg får noen ryktninger i smilebåndet når jeg ser folk med slike E-sigaretter.

jeg hadde følt meg rimelig dum hvis jeg måtte gå rundt å patte på noe slikt og attpåtill betalt for det. Da vil man jo bare bygge seg opp avhengihet av disse plastrørene i stedet.

Jeg kuttet ut røyken for ca. 3mnd. siden og har ikke tatt ett eneste trekk siden den gang. Det handler bare om å ta seg selv litt i nakken og sette i gang.

Lenke til kommentar

Tror ikke det har så mye å si på en Vamo. De er Dual Coil, så begge kan dampes på høyere volt enn F.eks en single Coil på 1.8 ohm. Har bare testa 1.8 ohm enda jeg, og den damper råbra på 4.2 volt. Bruker du wattinnstillingen trenger du ikke tenke på volt :)

For meg er 3.7 mer enn nok på Aspire BDC, men ellers enig med alt - BDC danker ut protank og alle andre non-RBAs på alle områder - lett å bruke, lett å fylle, god temp, god smak, og det viktigste - eneste ferdigtank jeg har vært borti som ikke har gitt meg ett eneste dry-hit/burn-hit!

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp byttet mitt første Aspire hode. Det holdt en uke før det begynte å bli dårlig. Det anser jeg som akseptabelt. Det funket stabilt og bra hele tiden, ingen surkling, lekkasjer eller dry hits. Jeg anser Aspire som overlegen i forhold til alle andre clearo's jeg har vært borti, så lenge man ikke ønsker å lage coiler selv. Når jeg anbefaler utstyr til nye dampere nå, er det den lille 2 ml Aspire tanken til Damping.no og 650 mah Joyetech eGo Twist batteri som er det jeg ber folk kjøpe. Da vet jeg at folk får noe som funker fjell.

Når jeg lager mine egne Protankhoder med mikrocoil og bomull, er det en bedre løsning enn Aspire. Bedre på både smak og dampmengde. Med bomull i Protankhodet, er det heller aldri noen problemer med veking eller lekkasjer. Men dette er ikke for nybegynnere :-)

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...