Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte på kun væske jeg da, men det der hadde sikkert funket bedre! :p Kommer garantert til å prøve noe sånt.. håper bare på at jeg slipper at noe ille skjer, som når jeg skulle dra ut en sånn hvit greie fra en cartomizer før jeg skulle bruke den, så spratt den opp og av øyeeplet mitt.. Fun times.

Verste som skjer er vel ett dødt batteri? :p

http://www.e-cigarette-forum.com/forum/general-e-smoking-discussion/813-can-i-use-juice-soda-fill-cartridges.html

"The componants of E-liquid will vaporize, but the sugars in soda or juice will just be left behind when the water in it vaporizes, and will either burn or clog the atomizer. Or both, they're not mutually exclusive.

Evenif it did work, I doubt they'd taste the same. THe flavours in soda weren't meant to be heated."

"Chickenwaffles - guess this is a good place to tell about dutch experiments that get slightly near to your wishes. What you do is: go to a supermarket, or reform-store; and look up what they have as cake-flavouring (essence). Look for essences that are based on either water or propyleen-glycol (don't take those based on oil!). And of course looke for taste-essences, not colour-essences...

People use these, mixed with e-liquid or (as to the PG-based ones) even pure if it's not all too strong taste, in an e-cig. With about the same results as liquid from e-Cig (which includes clogging after a while if you don't clean and/or dry-smoke it regularly; but yes, quite a few háve smoked this and don't seem to have noticed any unhealthy effects; after all, probably not much to no difference with the flavours in e-cig liquid, minus the nicotine).

Quite a variety of tastes around: cola-champagne, rum, vanilla, pine-appel, lemon, pistache-nuts... and more. So basicly, if using this pure or mixed with pure PG, one is e-smoking at strenght 0.

You might want to take into account, that a number of brands don't cover you using other liquid then that in their own cartridges though - if you do, no guarantee anymore. But well, if that's no problem...

As to using pure juices, cocacola etc: that really doesn't seem to work, sorry. No PG; and often lots of sugar (when heated: clogging, caramelizing)

:idea: I do have to think at this moment though about the fact, that I use coca cola in a jar to clean heavily rusted stuff like bicycle-chains... keep it in there for a few weeks, now and then changing the layer of cola for a fresh one; and out comes a chain without rust in the end... hmm... I think it's time for someone to drop a rusted atomizer in such a jar for a while... thanks for the idea!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pg + coke = really hot atomizer and then it dies 50 50 mix

Pg + fanta = same results lol 30 fanta 70 pg mix

I wanted to experiment when i first started mixing, you can hear this bubbling sorta noise from the atomizer, the vaper itself has no flavor what so ever it self, Its just really warm.

Lenke til kommentar

De som lager brus bruker vel en smaks-sirup de også, det er vel sukkeret som blir problemet ja. Kanskje vi burde lage en kampanje og sende til Lillehammer bryggeri...hihi.

Ny sending kom fra Halo i dag - Hittil har jeg tesa disse.

:dribble: Tiberica 30ml - som jeg vet jeg liker. Kan minne om RY4, men mer mot VR Premium Blend. Fantastisk tobakk blandet med en karamell aktig ettersmak, ikke så søt som RY4 - mer tobakk enn søt.

:wee: Turkish Tobakko 30ml - Tørr og fin tobakk smak, en anelse svak da den er så ren i smaken.

:yes: Longhorn 7ml - Denne hadde en real tobakksmak og som navnet antyder en litt cowboy. Kan smake en veldig svak ingefær i den samtidig som det kan minne om litt krydderaktig ettertone. Veldig tørr tobakk smak som kommer på utåndingen. Kan anbefales for de som liker tobakk

:hm: Freedome Juice 7ml - Ligner på Longhorn, men mye svakere smak og en søt ettersmak. Dog mer TH.

:nei: Prime 7ml - Tobakk med jord smak, nesten som snus og lukter pipetobakk. Blir ikke mer kjøp av den, nesten litt kvalmende.

:nei: Torqe 7ml - Sterk tobakk smak med en anelse peppermint. Hoster som pokker av den, den setter seg skikkelig i halsen og kiler.

:hmm: Captain Jack 7ml - Edit: Tobakk smak som er veldig ren, føles nesten litt fuktig ut. Har en ettersmak av pipe som fyller ganen på utåndingen og spesiellet om man tar den gjennom nesen på vei ut, men ikke i det hele tatt lik som Prime som var nesten forferdelig fæl. Må testes mer

:huh: Twisted Java - Kaffe med bittelitt mint smak. Den er god, men minten liker jeg ikke selv om den er enda så ren.

:eek: Cafe Mocca - Fantastisk sjokolade smak med kaffe. Helt rart å "røyke", men det smaker som en virkelig dobbel espresso mocca

Endret av Green_Monster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er på ECF :)

Har forresten gjort dere tjenesten å teste LIQUA-juice - jeg har smakt på 2 av 5 bestilte, og kan ikke si annet enn at smaken er spot on det den beskrives som. Ingen andre hint, undertoner eller bismaker. Grønt eple smaker purt, friskt grønt eple, er som å dampe ren eplejuice!

Flasker og innpakning er dessuten meget delikat og innbydende :)

post-68079-0-08161800-1353575674_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kan vi ikke prøve å få til en liste over gode butikker da? Alle som har gode erfaringer med en butikk kan legge den til listen og så slenger jeg det inn i førsteinnlegget. Førstemann begynner og så kopierer nestemann lista og legger til sine linker osv. Bare legg til UK/US/AUS osv foran linken.

Jeg sitter på toget så orker ikke starte prosessen med å klippe/lime linker med telefonen. Noen andre får starte :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor er smarteste stedet å bestille den ejuicen fra da? Må nesten prøve å lage mental huskeliste, selv om jeg aldri husker det.. har så mye juice nå at jeg ikke kan rettferdiggjøre noe kjøp enda :(

Jeg kjøpte 9X10ml av disse for å teste, da fikk jeg med en 10ml flaske gratis.

Dette betalte jeg ca 190,5 NOK + frakt for.

Eple, sjokolade og mentol fungerer greit, ellers er det ikke så mye å hoppe i taket for..

Men for den prisen så hadde jeg ikke forventa så mye mer av Liqua.

Kjøper fortsatt Halo juicene mine derifra, så slipper jeg noe styr med USA vs Tollvesenet...

Edit: LOL. Glemte å si at det var fra Spaincigar.. :dremel:

Endret av Mitra
Lenke til kommentar

Tror det blir en samplepack derfra ja :)

Fra forsiden på Rawrvapor: "Due to international shipping laws and procedures, we will no longer be accepting international orders."

Listen så langt:

UK:

Ecigwizard.co.uk

Liberty-flights.co.uk

Ejuiceuk.com

Uk-eliquid.co.uk

Vapeescape.co.uk

Totallywicked-eliquid.co.uk

Pixiejuice.co.uk (juice)

USA:

Altsmoke.com

Madvapes.com

Gotvapes.com

Nhaler.com

Epipemods.com

Jazzepipe.com

Halocigs.com (juice)

Pinkspotvapors.com (juice)

CN:

Heaven-gifts.com

Healthcabin.net (PayPal only)

ES:

Spaincigar.es

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...