Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vel prøvd både lav og normal motstand, men siden jeg har vv og vw så har jeg egentlig ikke merket noe særlig. Hehe :)

Forresten, jeg har vært røykfri i sju uker idag! :D

Oki, for den på 2,2 ohm...ga bare en sinnsykt brent smak. Jeg får måle den jeg har så jeg vet hvilken jeg skal kjøpe neste gang.. :)

Gratulerer så mye. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Gratulerer! På grunn av e-sigaretter? Har det vært enkelt å slutte med vanlige sigaretter når du har e-sigaretter?

Jeg vurderer å kjøpe dette til søsteren (som fortsatt ikke har fått til å stumpe røyken) min i julegave. :)

Lenke til kommentar

Oki, for den på 2,2 ohm...ga bare en sinnsykt brent smak. Jeg får måle den jeg har så jeg vet hvilken jeg skal kjøpe neste gang.. :)

Gratulerer så mye. :)

Tror ikke det har noe med ohmen å gjøre. Enkelte hoder "veker" dårlig. Coilen er surret for stramt, eller det er for mye ekstra veke inni der. :) Prøv å ta ut den ekstra veken som ligger over coilen.

Lenke til kommentar

Tror ikke det har noe med ohmen å gjøre. Enkelte hoder "veker" dårlig. Coilen er surret for stramt, eller det er for mye ekstra veke inni der. :) Prøv å ta ut den ekstra veken som ligger over coilen.

Det fulgte med 2 ekstra hoder....disse. Den som satt i fungerte veldig fint, det samme med den jeg byttet for noen dager siden. Men den siste jeg prøvde var helt for jævli. Smakte skikkelig brent. Alle sammen ser helt like ut, og ingen ekstra veker som jeg kan se. Eneste forskjellen på dem er ohm. Så det er litt rart det der.... :)

Lenke til kommentar

Noen hoder er man bare uheldig med.. Det skjer innimellom. Du må begynne å veke de om etterhvert. :) Det er ganske enkelt.

Men ettersom du ikke har variabel volt, så ville jeg valgt 1,8 ohm uansett. De blir litt varmere, jo lavere ohm, slik jeg har forstått det.

Men jeg ville helt klart kjøpt Pro-tank-hoder med langt skaft i midten, i stedet for Evod-hoder med kort skaft.

Disse her: http://www.damping.no/collections/veker-fordamperhoder/products/kanger-protank-fordamperhode

Lenke til kommentar

Takk alle sammen! :)

Gratulerer! På grunn av e-sigaretter? Har det vært enkelt å slutte med vanlige sigaretter når du har e-sigaretter?

Jeg vurderer å kjøpe dette til søsteren (som fortsatt ikke har fått til å stumpe røyken) min i julegave. :)

Takk! :) Ja, ene og alene pga e-sigaretter! Jeg hadde ingen tro på at jeg skulle slutte egentlig, men ville prøve damp for å se. Og jeg satt vel i gledesjokk og postet her inne en time etter jeg fikk pakken, da var jeg helt forelska i dette fantastiske. Hvis du vil kjøpe startsett til søsteren din (jeg gav førjulsgave til en av brødrene mine nå, det falt veldig i smak!!) så ikke kjøp sånne som ligner på røyk. Kjøp ordentlig batteri, og gjerne en protank mini eller davide, da har hun ordentlig utstyr så hun virkelig får prøvd det. :)

Er det virkelig 7 uker siden du holdt på å bestille startsett... Tiden flyr.. :) Gratulerer.

Hehe, takk, ja tiden flyr! Nå sitter jeg og bygger coiler og føler meg enda mer nerd enn jeg gjorde før... :p Savner ikke røyken i det hele tatt, det er ikke noe alternativ å røyke lenger, det er jo bare fysj og æsj ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Takk alle sammen! :)

Takk! :) Ja, ene og alene pga e-sigaretter! Jeg hadde ingen tro på at jeg skulle slutte egentlig, men ville prøve damp for å se. Og jeg satt vel i gledesjokk og postet her inne en time etter jeg fikk pakken, da var jeg helt forelska i dette fantastiske. Hvis du vil kjøpe startsett til søsteren din (jeg gav førjulsgave til en av brødrene mine nå, det falt veldig i smak!!) så ikke kjøp sånne som ligner på røyk. Kjøp ordentlig batteri, og gjerne en protank mini eller davide, da har hun ordentlig utstyr så hun virkelig får prøvd det. :)

Ikke verst. Har inntrykk av at det er det som skjer med mange. De bare begyner med damp og slutter med vanlige sigaretter nesten ved et uhell. :)

Tenkte å kjøpe et ego-batteri av sorten som er linket til på første side her. Det er vel bra saker?

Er det et must med nikotin om målet er å slutte å røyke?

Lenke til kommentar

Ikke verst. Har inntrykk av at det er det som skjer med mange. De bare begyner med damp og slutter med vanlige sigaretter nesten ved et uhell. :)

Tenkte å kjøpe et ego-batteri av sorten som er linket til på første side her. Det er vel bra saker?

Ja, vil jeg si. Jeg synes det virker som at de som slutter å røyke med damp uten nikotin får litt for mange nye ting å forholde seg til, sånn at de ikke får det til. Men det er bare min erfaring etter å ha sett hva folk har skrevet om dette. Kjøpt en startpakke og et par flasker med nikotin. Gjerne en med 15mg og en med 20mg feks, sånn at hun får forskjellig.

Lenke til kommentar

Noen hoder er man bare uheldig med.. Det skjer innimellom. Du må begynne å veke de om etterhvert. :) Det er ganske enkelt.

Men ettersom du ikke har variabel volt, så ville jeg valgt 1,8 ohm uansett. De blir litt varmere, jo lavere ohm, slik jeg har forstått det.

Men jeg ville helt klart kjøpt Pro-tank-hoder med langt skaft i midten, i stedet for Evod-hoder med kort skaft.

Disse her: http://www.damping.no/collections/veker-fordamperhoder/products/kanger-protank-fordamperhode

Ja, det var den andre tingen jeg lurer på. De som fulgte med min hadde langt skaft, mens jeg ser at de som EGENTLIG er til Mini-Davide'n har kort skaft. Hva er fordelen med langt skaft? :)

Forøvrig drøyer jeg den med å veke om det lille greiene der. :p Venter til jeg får kjøpt IGO L. :)

Da har jeg slått deg med ÉN uke. :) Har holdt opp i 8 uker. Skal dog sies at jeg bruker juice MED nikotin, da. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke de korte Evod-hodene som "egentlig" er til Davide.. Langt ifra. Kanger har også sluttet å produsere de korte har jeg lest. Nå selger de bare universelle lange, som passer alle modellene. Identiske med de som følger med Davide stor og mini. Men det finnes vel fortsatt en del Evod-hoder på lager... Men uansett, kjøp de lange, de er bedre. Kan ikke svare på hvorfor.. sånn teknisk, men jeg har så mange av begge at jeg vet hvilke jeg foretrekker. :) Jeg stoler mer på de lange.. at de ikke lekker.

Lenke til kommentar

Det er ikke de korte Evod-hodene som "egentlig" er til Davide.. Langt ifra. Kanger har også sluttet å produsere de korte har jeg lest. Nå selger de bare universelle lange, som passer alle modellene. Identiske med de som følger med Davide stor og mini. Men det finnes vel fortsatt en del Evod-hoder på lager... Men uansett, kjøp de lange, de er bedre. Kan ikke svare på hvorfor.. sånn teknisk, men jeg har så mange av begge at jeg vet hvilke jeg foretrekker. :) Jeg stoler mer på de lange.. at de ikke lekker.

Oki. For når jeg trykker på Mini-Davide...og deretter trykker på erstatninghoder, blir jeg sendt til de korte, skjønner du. :) Men jeg regner med at den jeg har i nå holder...til jeg får kjøpt SID og IGO L. :) Men kjøper jeg hoder senere, kjøper jeg de lange. :)

Lenke til kommentar

Ja, det var det som skjedde meg :) Jeg har aldri hatt lyst til å slutte å,røyke engang. Har alltid irritert meg over de som som syter om at de vil slutte å røyke, men gjør det aldri. Har alltid sagt at hvis jeg vil slutte så gjør jeg det. Jeg var bare nysgjerrig på e-sigaretter og så på det som et alternativ siden man kan bruke dem innendørs. Irriterte meg over at man alltid måtte gå ut for å ta en røyk, og at det var dyrt. Jeg var kjent som en som alltid forsvarte røyk i alle sammenhenger og sa at jeg aldri ville slutte om jeg ikke måtte :) Da jeg fikk e-sigaretten med nikotin selvsagt, syntes jeg det var så godt at jeg bare putta tobakken i fryser'n, og der ligger den enda :D Snart 8 mnd siden nå og jeg har ikke tatt et eneste trekk analog røyk siden :p

Edit: Det er 9 mnd siden :p Tiden går fort :D

Endret av balltuss
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...