Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått min turkise Pyrex Aspire BDC. Har dampet en halv tank på den og dette virker svært lovende. Dette er så lang den beste dampopplevelsen jeg har hatt fra noen fordamper der jeg ikke har laget coilen selv og jeg har prøvd de fleste ;-)

 

Kjører den på 10 watt på en ny itaste VW, som jeg også er veldig fornøyd med :-) Dette kan bli den nye hverdagsdamperen, dersom den fungerer like godt og stabilt over en fornuftig tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått min turkise Pyrex Aspire BDC. Har dampet en halv tank på den og dette virker svært lovende. Dette er så lang den beste dampopplevelsen jeg har hatt fra noen fordamper der jeg ikke har laget coilen selv og jeg har prøvd de fleste ;-)

 

Kjører den på 10 watt på en ny itaste VW, som jeg også er veldig fornøyd med :-) Dette kan bli den nye hverdagsdamperen, dersom den fungerer like godt og stabilt over en fornuftig tid.

Kult. Har sett Pbusardo's review av denne fordamperen og jeg skal ha flere av dem. Eneste minuset er at de ikke fungerer like bra på VTR'n fordi den har så mange luftehull, men kan jo bruke dem på SVD'n eller MVP'n :p Kjøpte du dem på Pink Mule? I så fall, er det Vivi Nova Pyrex du har? Pbusardo sa at det var den beste dampen av noen fabrikklagde atty'er hittil, og det må jo bare testes :D
Lenke til kommentar

Kult. Har sett Pbusardo's review av denne fordamperen og jeg skal ha flere av dem. Eneste minuset er at de ikke fungerer like bra på VTR'n fordi den har så mange luftehull, men kan jo bruke dem på SVD'n eller MVP'n :p Kjøpte du dem på Pink Mule? I så fall, er det Vivi Nova Pyrex du har? Pbusardo sa at det var den beste dampen av noen fabrikklagde atty'er hittil, og det må jo bare testes :D

Jeg har VTR på vei og kommer jo til å teste :-) Så langt funker den fint på itaste VW og enda bedre på K100 med kick på 10 watt. Virker som om den trenger en del luft og itaste VW'en struper den litt mer enn K100'en.

Er enig med Pbusardo i at dette er den beste fabrikkcoil attyen jeg har vært borti, men jeg har samme juice på en FT IGO-L med 2mm mikrocoil og bomull. Selv om smaken er bra, er det et godt stykke igjen til dripperkvalitet, men man skal ha satt opp noen drippere for å slå :-)

 

Aspire bør helt klart være det nye førstevalget for nybegynnere, med en Twist/Spinner. Hører du Ramzy? :-)

Lenke til kommentar

Jeg har VTR på vei og kommer jo til å teste :-) Så langt funker den fint på itaste VW og enda bedre på K100 med kick på 10 watt. Virker som om den trenger en del luft og itaste VW'en struper den litt mer enn K100'en.

Er enig med Pbusardo i at dette er den beste fabrikkcoil attyen jeg har vært borti, men jeg har samme juice på en FT IGO-L med 2mm mikrocoil og bomull. Selv om smaken er bra, er det et godt stykke igjen til dripperkvalitet, men man skal ha satt opp noen drippere for å slå :-)

 

Aspire bør helt klart være det nye førstevalget for nybegynnere, med en Twist/Spinner. Hører du Ramzy? :-)

Helt klart, hører du Ramzy? :) Du bør se Pbusardo's oppfølgingsvideo der han tester dem igjen med en VTR. Da har han montert en slik luftkontrollerring på VTR'n og da er han fornøyd. Men uten den luftkontrollringen gir VTR'n så mye luft at det ikke funker så bra. Fikk du de nye hodene fra Pink Mule? Pbusardo sa at de nye hodene har 2 luftehull, mens de gamle har 4. De nye hodene presterer enda bedre :p
Lenke til kommentar

 

Hadde den fått bedre reviews så, over halvparten av de jeg har lest har vært negativt innstilt grunnet byggekvaliteten. :p

 

Jeg har nå en død eGo VV 900 mAh, en død eGo-V VV Mega 1300 mAh, en død iTaste VV v3, en død eGo-C 900 mAh og en død eGo-T med 18650-batteri.

 

Det eneste som fortsatt henger med sånn halvveis er det første batteriet jeg kjøpte - eGo VV Pasthrough 650 mAh (selv om den er stuck til å vise 3,9 V, så jeg aner aldri hva jeg damper på og har klart å brenne flere cartos pga. det), VAMO v2-en (som synger på siste vers grunnet hard bruk) og eGo-C Twist 1100 mAh- som ikke fungerer med noe utstyr jeg har, siden gjengene har utvida seg og toppen stadig faller av og henger og dingler i ledningene.

 

Sitter på gjerdet mellom å kjøpe en VAMO v5 og en SmokTech SID, og leter etter pros / cons før jeg kjøper en, samt et par svarte 1300 mAh Spinner-e.

Du skulle hatt noe som varer lenger.. som en provari :D kommer med ett års garanti, kan kjøpe lenger.

Lenke til kommentar

Helt klart, hører du Ramzy? :) Du bør se Pbusardo's oppfølgingsvideo der han tester dem igjen med en VTR. Da har han montert en slik luftkontrollerring på VTR'n og da er han fornøyd. Men uten den luftkontrollringen gir VTR'n så mye luft at det ikke funker så bra. Fikk du de nye hodene fra Pink Mule? Pbusardo sa at de nye hodene har 2 luftehull, mens de gamle har 4. De nye hodene presterer enda bedre :p

Det er de nye med to hull jeg fikk fra Pink Mule, både i atty og 5 packen jeg kjøpte med hoder.

 

Når det gjelder luft og luftkontroll, så vil jeg tro det vil være litt forskjellig fra hode til hode, i hvert fall er det slik med Protank. Dersom et hode ikke veker like godt som det forrige, vil tightere draw veie opp for det. Hodene gunker seg også opp under bruk og veker dårligere, da hjelper det også med mer undertrykk i tanken. Jeg håper Aspire er mer stabil over tid enn Protank. På Protanken, med orginalhoder, merket jeg forskjell fra dag til dag, fra rått til tørt vær og fra Oslo sentrum til Holmenkollen :confused:

Lenke til kommentar

Det er jo snart jul. Kanskje nissen kan overtales til å gi deg en slik en... :)

 

Selv skal jeg på et eller annet tidspunkt ha en Provari... Men ikke lett å velge farge. Fine alle sammen. :)

Nja, nissen har ikke peiling på slikt, og selv hvor nøyaktig jeg forklarer, tør han ikke gi meg det i fall det skulle bli feil.

 

Nissen er ei pyse.

Lenke til kommentar

Dere som vurderer provari - har dere sett på en mekanisk, teleskopisk mod med kick istedet? Mange fordeler med det, kicken kan du bruke i andre mods, og mekaniske mods har "ingenting" som kan gå i stykker.

Eksempel:

Denne http://pink-mule.com/nyheder-new/MODS-NEWS-NYT-NOVEDADES/SMOK-MAGNETO-MECHANICAL-MOD

+ kick http://pink-mule.com/KICK-SIGELEI?filter_name=kick

 

 

Eller enda billigere løsning

http://www.fasttech.com/products/1448300

+

http://www.fasttech.com/products/0/10006524/1501000-variable-wattage-kick-module-for-mechanical-mod-pv

 

Så har du jo alt du trenger til alt, og som sagt kan du flytte kicken med deg. For kløner som datasmurf(no offence), som ser ut til å destruere alt som heter elektronikk bare med et blikk, er jo mech-mods midt i blinken.

Endret av toth
Lenke til kommentar

På pink mule blir prisen med moms borte når du logger inn med en Norsk registrert konto. :)

Amaline: Det er vel ikke en snøbengal du har bilde av der?

 

Må tilstå at jeg ikke vet hva slags katt det er. :) Syntes bildet var fint. Jeg vet ikke engang hvor jeg har fått det fra. Om noen kjenner igjen katten sin... unnskyld at jeg bruker bildet. :D Jeg skulle vel brukt min egen katt.. pen hun også. :)

Og ja, Pink mule er en av de ytterst få som trekker fra momsen. :)

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ingen interesse av mekaniske mods, eller ProVari. :p

Liker variabel watt og det å kose med ProTanken uten å styre med egne coils og omveking og what not.

 

Jeg er mer bestemt på at det er feilvarer jeg får, fremfor at jeg selv ødelegger dem.

Det er ikke normalt - i mine øyne - at en fullt fungerende iTaste VV bare slutter å fungere en dag, under en måned etter at du kjøpte den, uten at den har vært i lommer e.l., og i all hovedsak bare har ligget i et skap og blitt brukt i helgene.

Lenke til kommentar

Dere som vurderer provari - har dere sett på en mekanisk, teleskopisk mod med kick istedet? Mange fordeler med det, kicken kan du bruke i andre mods, og mekaniske mods har "ingenting" som kan gå i stykker.

Eksempel:

Denne http://pink-mule.com/nyheder-new/MODS-NEWS-NYT-NOVEDADES/SMOK-MAGNETO-MECHANICAL-MOD

+ kick http://pink-mule.com/KICK-SIGELEI?filter_name=kick

 

 

Eller enda billigere løsning

http://www.fasttech.com/products/1448300

+

http://www.fasttech.com/products/0/10006524/1501000-variable-wattage-kick-module-for-mechanical-mod-pv

 

Så har du jo alt du trenger til alt, og som sagt kan du flytte kicken med deg. For kløner som datasmurf(no offence), som ser ut til å destruere alt som heter elektronikk bare med et blikk, er jo mech-mods midt i blinken.

Jo, har tenkt på det. :) Har faktisk handlet inn to stk kick. En er Smok, og den andre tror jeg het Sigelei eller noe sånt. Men ingen av dem passer i den lilla Camryen eller i Bolt. Ikke som jeg får til iallefall... Skal bestille noen flere mekaniske. Da må jo noen passe sammen til slutt. :)

 

Og Datasmurf er nok såpass klar på hva han vil og ikke vil ha... :D at han ikke under noen omstendighet vil velge en mekanisk. Men det at de ikke blir så lett ødelagt, er et poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...