Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Hvilke bør jeg da kjøpe? Jeg har andre smaker på disse som smaker godt, så jeg tror helt ærlig ikke det er det, men..

 

Mitt førstevalg er disse:

http://pink-mule.com/MIZERS%20V%C3%86SKE/cartomizere/tank-cartomizere/tank-cartomizer-smok-1.5-ohm-hole-drillled-xl

Enorme mengder damp og god smak. Men krever masse power, så en skikkelig mod med gode batterier er påkrevd. Funker kjempebra med mekanisk mod også.

 

Vil du ha single coil, anbefaler jeg disse:

http://pink-mule.com/MIZERS%20V%C3%86SKE/cartomizere/tank-cartomizere/BOGE-TANKCARTOMIZER-SLOTTED-PM-2.0-LR-XL-45MM

 

Tenker du kommer til å få høre litt om Boges kragecartoer fra Buffy også, hun er heller ingen fan av de ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vanlig boge single coil og tank. :) Samme jeg har brukt på alt annet.. Hehe! Cartomizere herfra http://www.damping.no/collections/veker-fordamperhoder/products/boge-f16-fordamper-cartomizer og tankene er kjøpt her: (byttet ut carton) http://www.cph-vapours.com/da/mizers/211-smok-dct-35ml.html

 

 

Jeg klarer ikke å bruke cartomizerne fra damping.no, alt smaker dritt på dem.

 

Jeg bestiller ALLTID mine cartomizers fra vapeescape.co.uk, det er det jeg har berry crumble på nå.. herlig deilig og smaker kake.

 

HAr bestilt ett par f16 tanker i mine dager før jeg tok steget og kjøpte glasstank fra IBtanked, og da fikk jeg jo med ett par cartomizere fra damping.no, og jeg fylte på den første men måtte bare kaste den med en gang.. helt håpløst ekkel. Jeg skjønner ikke hvorfor, har til og med småkranglet med Ramzy om dette (Han er en kjernekar altså!!! Utmerket service og flott kar å bestille fra når man skulle hatt varene I GÅR).

Lenke til kommentar

Hm, jeg fikk anbefalt de cartomizerne her inne i tråden. Men da skal jeg prøve å handle et annet sted :) Har ikke merket noe på de andre smakene mine, men mulig jeg merker det om jeg får prøvd noen bedre :p

 

 

Vil disse passe? De tror jeg at jeg har fått anbefalt av deg tidligere en gang faktisk!

http://www.vapeescape.co.uk/Vaping-Spares/Tanks--Accessories/Pre-Punched-45mm-XL-DC-Cartomisers.html

Endret av Heidi
Lenke til kommentar

Hm, jeg fikk anbefalt de cartomizerne her inne i tråden. Men da skal jeg prøve å handle et annet sted :) Har ikke merket noe på de andre smakene mine, men mulig jeg merker det om jeg får prøvd noen bedre :p

 

 

Vil disse passe? De tror jeg at jeg har fått anbefalt av deg tidligere en gang faktisk!

http://www.vapeescape.co.uk/Vaping-Spares/Tanks--Accessories/Pre-Punched-45mm-XL-DC-Cartomisers.html

Jeg kan ikke anbefale akkurat de, siden det ikke er Boge og de er prepunched.

Jeg pleier alltid å bruke XL Boge LR cartomizers, som ikke er punched på forhånd. Jeg puncher dem selv (akkurat nå bruker jeg hammer og spiker, uhuuu liksom!). Skal du kjøpe en cartopuncher så kjøp den ett annet sted enn fra vapeescape.co.uk, for de de har nå suger og går i stykker lett (ameline anbefalte en cartopuncher fra pink-mule, skal kjøpe en sånn etterhvert selv).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke anbefale akkurat de, siden det ikke er Boge og de er prepunched.

Jeg pleier alltid å bruke XL Boge LR cartomizers, som ikke er punched på forhånd. Jeg puncher dem selv (akkurat nå bruker jeg hammer og spiker, uhuuu liksom!). Skal du kjøpe en cartopuncher så kjøp den ett annet sted enn fra vapeescape.co.uk, for de de har nå suger og går i stykker lett (ameline anbefalte en cartopuncher fra pink-mule, skal kjøpe en sånn etterhvert selv).

Men er det noe problem å bruke de uten krave? Kraven er jo egentlig bare for å holde det på plass, ikke sant? Har ingen funksjon for å forhindre lekking eller noe? Jeg har noen sokler, så jeg kan vel likeså bruke de for å holde det på plass. :)

Lenke til kommentar

Men er det noe problem å bruke de uten krave? Kraven er jo egentlig bare for å holde det på plass, ikke sant? Har ingen funksjon for å forhindre lekking eller noe? Jeg har noen sokler, så jeg kan vel likeså bruke de for å holde det på plass. :)

Det er vel den eneste grunnen den er der. Jeg har aldri opplevd at cartoen har sklidd ut randomly, selv ikke med de billigere f16 tankene damping.no har. Jeg vil anbefale deg å bruke litt ekstra på en skikkelig glasstank fra IBTanked etterhvert hvis du virkelig liker carto i tank, den sitter enda hardere på og er bare helt fantastisk på alle mulige måter. Er også skikkelig glass, så du slipper å tenke på om juicene du har i den er tank-killers eller ei. Klarte å ta livet av to tanker fra damping.no sånn, hahaha :p

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å bruke cartomizerne fra damping.no, alt smaker dritt på dem.

 

Jeg bestiller ALLTID mine cartomizers fra vapeescape.co.uk, det er det jeg har berry crumble på nå.. herlig deilig og smaker kake.

 

Takk, det har jeg merket, du...hehe. Kjøpte de som ser ut som ekte filter. Men alt smaker bare brent. :p

 

Har du link til de du kjøper? :)

Lenke til kommentar

Det er vel den eneste grunnen den er der. Jeg har aldri opplevd at cartoen har sklidd ut randomly, selv ikke med de billigere f16 tankene damping.no har. Jeg vil anbefale deg å bruke litt ekstra på en skikkelig glasstank fra IBTanked etterhvert hvis du virkelig liker carto i tank, den sitter enda hardere på og er bare helt fantastisk på alle mulige måter. Er også skikkelig glass, så du slipper å tenke på om juicene du har i den er tank-killers eller ei. Klarte å ta livet av to tanker fra damping.no sånn, hahaha :p

Carto i tank er det beste jeg vet (dripper er også godt, for all del, men ikke like enkelt om man er borte noen timer), så jeg suger til meg tips her! Takk :D

 

Men jeg lurer på om jeg skal tynne ut banan-juicen min litt. Jeg sliter med at den blir svart, og svidd og tetter cartos. Den blir svart og vond i tanker også, og det virker ikke som det er noe system på når det skjer avhengig av tid, jeg tror nesten det har med volt å gjøre. Kan det stemme? Banana blend fra VR, min absolutte favoritt.

Lenke til kommentar

 

Takk, det har jeg merket, du...hehe. Kjøpte de som ser ut som ekte filter. Men alt smaker bare brent. :p

 

Har du link til de du kjøper? :)

Vær så god:

http://www.vapeescape.co.uk/Vaping-Spares/Cartomisers/Boge-XL-Cartomisers-5.html

Husk å velge de som er LR (low resistance) :)

 

 

Carto i tank er det beste jeg vet (dripper er også godt, for all del, men ikke like enkelt om man er borte noen timer), så jeg suger til meg tips her! Takk :D

 

Men jeg lurer på om jeg skal tynne ut banan-juicen min litt. Jeg sliter med at den blir svart, og svidd og tetter cartos. Den blir svart og vond i tanker også, og det virker ikke som det er noe system på når det skjer avhengig av tid, jeg tror nesten det har med volt å gjøre. Kan det stemme? Banana blend fra VR, min absolutte favoritt.

Du kan jo prøve på det, men jeg har ikke prøvd den juicen enda så jeg kan ikke helt si noe sikkert!

Har du prøvd å stikke en nål eller en binders i hullet i midten? For ofte så kommer det masse gugge i midten der som kan påvirke smaken, da pleier jeg å stikke en utbrettet binders inni der (PASS PÅ LEDNINGEN inni røret, vær forsiktig) og tørke av gugga som kommer på bindersen og gjøre dette noen ganger til jeg er fornøyd med hvor mye gugge jeg har fått ut derfra.

Hva bruker du cartomizeren på, og hvilken setting?

 

Edit: Glemte å nevne at av og til så kan røret i midten bli litt skjev, og da kan det smake litt ''svidd'' og sånt fordi lufttilførselen blir dårlig! Da hjelper det å rette ut midtrøret med bindersen.. :p

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Oki, skal prøve dem. Hittil har jeg kjøpt dem filtrene på DanSmoke. Så når dem har vært tomme, har jeg fyllt dem opp. :)

Du gjør jo det samme med cartomizerne, så dette skal gå bra :)

 

 

Wuhu, veken min virker!!! 0.9 ohm ble det, og den fyrer! :D Gooood smak, men merker jo at den ferdigbygde var bedre, kanskje ikke rart siden dette er første forsøk ;) Brukte silicaveke, fikk ikke til microcoiler til bomull (hvis jeg har forstått begrepene riktig)

Du kan bruke bomull på en vanlig coil også, jeg har prøvd meg på microcoil selv men ikke fått det til overhode :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hei venner.

 

Linken i hovedinnlegget fungerte ikke, men jeg antar at det var denne som ble anbefalt som et start kit:

 

http://www.ecigwizard.com/electronic-cigarette-starter-kits/standardbundle.html

 

Tenkte å bestille en liquid uten nikotin, så da må jeg nok bestille ekstra ser det ut til.

 

Noen "trygge" valg vedrørende smak for første gang? I utgangspunktet er jeg glad i røyksmak. Gir disse e-sigarettene god etterligning av røyksmak eller er det like greit å gå for en frukt for eksempel?

 

Er det noen lignende alternativ på samme pris hos de norske nettbutikkene eller er dette et overlegent produkt med tanke på prisen? Det er jo meget billig.

 

Til slutt. Er dette veldig vanedannende selv om man ikke bruker nikotin?

 

Jeg stumpet røyken for 10 år siden og foruten noen festrøyker i ny og ne uten å trekke ned, er jeg helt tørrlagt. Så jeg er litt betenkt med å begynne på igjen.

 

Samtidig virker det utrolig digg og om det ikke er farlig (?), så tenker jeg hvorfor ikke? :)

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...