Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Oki, for jeg ser at mange sier at de har juice'r med fyldige smaker. Jeg har til gode å smake en juice som har fyldig smak. :p Jeg lurte på om det kanskje var nikotinen som fjernet smaken, og at de fyldige og smakfulle juice'ene er uten nikotin. :)

Edit. Jeg bruker juice med nikotin 18mg eller 1,8% da. Er bittelitt smak, men langtfra fyldig.

Fyldig smak som jeg skriver, har jeg kun fått på dripper. En dripper tryller frem langt mer smak enn noen fabrikklagde atty'er. Trodde ikke forskjellen var så stor før jeg fant det ut selv ved å prøve samme juice på dripper som på ProTank :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki. Akkurat nå bruker jeg denne på en mini-davide. Den damper veldig bra...men ikke spesiellt mye smak. :)

Hvis du har tid og ork en eller annen gang må jeg anbefale berry crumble og mango fra samme side, på cartomizer, selvsagt.. :)

Men husk også at ting kan smake forskjellig på forskjellige ting. Jeg har bestilt masse juicer fra den siden jeg ikke har prøvd enda, men f.eks Berry Crumble smaker forskjellig fra oppsett til oppsett. Den er himmelsk på Cartomizer, og for intens på Kayfun.

Hawaiian Pineapple fra ecigwizard.com er også en veldig stor favoritt jeg har, den smaker veldig deilig på cartomizer og kayfunen, men aller første gang jeg smakte den så hadde jeg den i en 510-T og det smakte helt forferdelig kunstig og ekkelt :p

Lenke til kommentar

Fyldig smak som jeg skriver, har jeg kun fått på dripper. En dripper tryller frem langt mer smak enn noen fabrikklagde atty'er. Trodde ikke forskjellen var så stor før jeg fant det ut selv ved å prøve samme juice på dripper som på ProTank :)

Rart at det skal bli SÅ stor forskjell. Da får jeg bare vente til jeg har kjøpt en dripper da. :)

Hvis du har tid og ork en eller annen gang må jeg anbefale berry crumble og mango fra samme side, på cartomizer, selvsagt.. :)

Ja, skal prøve de engang. :)

Edit: Cartomizere er vel disse "filtrene" det?

Endret av Maximalyd
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg noe vanvittig til jeg får den, foreløpig har jeg egentlig kun tre favoritter, banana blend, cinnamon rolls og ky4 fra vr. Vil gjerne ha litt mer å velge i, så jeg håper den smaker skikkelig søt god kake ;) Jeg sitter jo med både protank mini og davide her, men må si at carto i tank gir en mye bedre smak, i tankene føler jeg metallsmak (jeg bruker plast-driptip), så det er cartomizere jeg foretrekker.

Prøvde å bytte veke og coil på baby octopusen igår da.. Haha! Var med en ekstra ferdiglagd en, så jeg tenkte det skulle gå enkelt. Fikk den i, og batteriet viste 2.0 ohm, altså ganske perfekt. Men det kom ingen damp! Hørte det fresa og knitra, så det virket jo, men ingen damp overhodet. Tok derfor av driptipen og kikka nedi mens jeg trykka inn knappen, og vips så spruta det juice opp og i øyet mitt... Aner ikke hva som ble galt heller :p

Berry Crumble er best på carto ja, kan ha den i kayfunen og, men kayfunen er flink til å gi masse damp så da blir det veldig fort altfor mye damp!

Sånn kan det gå innimellom, har nesten stukket ut øyet mitt med en 510 ecig, og en gang skulle jeg ta av en hette på ett vivi nova hode (fordi jeg skulle recoile den) og da spratt hetta opp mot fjeset mitt og spratt av øyeeplet mitt. Det var meget sært :p

Dere må ikke si sånt her inne, vi får aldri Datasmurf over på rebuildable nå ;-)

Lenke til kommentar

Dette kan jeg skrive under på jeg også.

Jeg har småforsket litt på dette. Jeg mixer min egen juice og styrer blandingsforholdet med smaksessens selv. Jeg kan ta et eksempel med den smaken jeg har mest erfaring med, det er Mist Red Energy. Når jeg blander for dripper, bruker jeg 4% essens. Når jeg blander for Protank (satt opp med 1,4 ohm mikrocoil og bomullveke), blander jeg 9% essens. Dette gir noenlunde lik smaksintensitet. Smaken er fremdeles mye rikere og mer nyansert og bedre på dripper.

Jeg må også nevne at Protankhodene jeg lager selv yter himmel og hav mye bedre enn orginalhoder.

Jeg har forresten testet litt forskjellige måter å lage mikrocoil på og kommet frem til en helt ny "formel" der. Tidligere har jeg blitt rådet til å lage coilen på et 1,5 mm borr etc. Jeg har sett at mange på youtube bruker større diameter. Riptrippers bla bruker 5/64 tomme borr og det er ca 2 mm.

Etter litt prøving og feiling, kom jeg frem til 8 wraps 0,30 mm kanthal rundt ett 2 mm bor. Dette gir 1,3 ohm som er helt perfekt for meg. Den større diameteren gir plass til en tjukkere bomullsveke, som holder mer juice inni coilen. Dette veker selvsagt bedre og gir merkbart renere og bedre smak på dampen. Jeg synes også coilen fyrer kjappere. Jeg håper dere noen av dere andre som mekker mikrocoiler vil teste dette og si hva dere synes.

Lenke til kommentar

Hehe..sinnsykt mye damp på den første. :p

Men...er det ikke slik at trådene i coilen ikke skal berøre hverandre? Noen av trådene ser ut til å berøre hverandre i den videoen.

Ja det er microcoil med bomull. Da skal de berøre hverandre og være helt tett. Når man lager Coil med Silica skal de ikke berøre hverandre :)
Lenke til kommentar

En vakker dag skal jeg lære meg til å fylle opp tanker, cartos og cartotanker før jeg går i dusjen. Hva er vitsen med å drive og vaske og rengjøre seg hele tiden når man blir skitten igjen og lukter av diverse juice like etterpå?

Du blir vel ikke skitten og "juicete" på kroppen og i håret av å fylle noen tanker.... :D

Å skylle hendene tar da ikke lang tid..

Lenke til kommentar

Du blir vel ikke skitten og "juicete" på kroppen og i håret av å fylle noen tanker.... :D

Å skylle hendene tar da ikke lang tid..

Ikke i håret, men definitivt på kroppen. Fyller jo på mens jeg fortsatt driver og tørker, så jeg satt i handkle og sølte juice på hender, overkropp og lår. :p

Lenke til kommentar

Ikke i håret, men definitivt på kroppen. Fyller jo på mens jeg fortsatt driver og tørker, så jeg satt i handkle og sølte juice på hender, overkropp og lår. :p

Er det mulig å være så sølete...... :confused:

Du kan jo skaffe deg en sånn hvit hel dress, som malere bruker.. Og ta den på når du skal fylle en carto...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...