Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man virkelig vil ha en ecig som ser ut som en røyk så er kanskje dette cartomizerne som man burde gå for:

http://www.vaporgod....quid_p_281.html

Er bare å finne ett hvitt 510 batteri til det. Vaporgod hadde noen som så ut som ekte cigaretter og hadde ''den papir følelsen'', men det ser ikke ut til at de har dem lenger.

Er det lenger batteritid man ønsker og flere muligheter for å stille inn volten så må man ofre ''utseende'' for en Ego eller noe lignende. De er gjerne større, og jeg nyter fremdeles å ta med meg en av mine 510 batterier med en carto for å vape mer diskree, men ønsker jeg mer vape og lengre batteritid så jeg slipper å bytte batteri så bruker jeg heller mitt større standard egobatteri som varer hele dagen. Ellers har jeg også en ego VV (variabel volt) som har kortere batterilevetid enn standard ego'en men man får mer vape!

Alt ettersom liksom. Det viktigste er å bare STARTE.

Ecigwizard har flere starter-kits som du får for 200 kr eller mindre, her er de tre jeg hadde valgt imellom hvis jeg skulle starte for første gang:

http://www.ecigwizar...tarted-kit.html

http://www.ecigwizar...on-ego-kit.html

http://www.ecigwizar...on-ego-kit.html

Takk for tipset! Gikk for 510 Get started kit! og jordbær smak i første omgang. :p

Lenke til kommentar

Det kan man fint. Det kan hende at luftveiene dine kan bli noe irritert uansett og i utgangspunktet så hadde jeg ikke anbefalt noen som ikke prøver å avvende seg av røyk å begynne med ecig, men det er en god, fin liten hobby og laaaaangt bedre enn å begynne å røyke. Jeg vet også om flere som har det som hobby og ikke nødvendigvis som røykeavvendingsverktøy.

Lenke til kommentar

Er det noen som er stor fan av clearomizers her, og kan veie dem opp mot carto-tanks(DCT)?

Jeg har ikke brukt clearos siden CE4, og jeg synes de hadde meget avdempet smak og dårlig wicking ifht en DCT som jeg foretrekker nå..

Hvordan er de nye Clearomizerne? Og er det noen som har prøvd å putte på SS-veker?

Lenke til kommentar

Jeg bruker veldig mye clearomizere, spesielt på jobb, og da nettopp CE4. Hjemme har jeg begynt å gå bort fra carto-tanks og over på Vivi Nova, som tross alt kun er en stor clearo. Smaken synes jeg faktisk er bedre på disse med det meste av juice, men kanskje ikke med alle. Cinnamon Rolls synes jeg er best på vanlige Boge cartoer, så kommer CE4 og med dual coil på desidert sisteplass. Smaken er veldig forskjellig ut ifra hva jeg heller den i. Det største problemet for meg med CE4 er at atomizeren sitter på toppen og at jeg derfor må drive og snu på den hele tiden for å holde veken mettet med juice.

Nå har jeg bestilt meg 5 Kanger T3 clearomizere og 10 atomizere til dem. De har veken på bunnen, som da naturligvis sørger for at veken alltid er våt og god. De har også utbyttbar atomizer slik at man ikke trenger å kaste hele skjiten. Og plass til litt mer juice enn CE4 gjør at jeg ikke trenger bekymre meg for å gå tom før jeg kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar

Jeg bruker veldig mye clearomizere, spesielt på jobb, og da nettopp CE4. Hjemme har jeg begynt å gå bort fra carto-tanks og over på Vivi Nova, som tross alt kun er en stor clearo. Smaken synes jeg faktisk er bedre på disse med det meste av juice, men kanskje ikke med alle. Cinnamon Rolls synes jeg er best på vanlige Boge cartoer, så kommer CE4 og med dual coil på desidert sisteplass. Smaken er veldig forskjellig ut ifra hva jeg heller den i. Det største problemet for meg med CE4 er at atomizeren sitter på toppen og at jeg derfor må drive og snu på den hele tiden for å holde veken mettet med juice.

Nå har jeg bestilt meg 5 Kanger T3 clearomizere og 10 atomizere til dem. De har veken på bunnen, som da naturligvis sørger for at veken alltid er våt og god. De har også utbyttbar atomizer slik at man ikke trenger å kaste hele skjiten. Og plass til litt mer juice enn CE4 gjør at jeg ikke trenger bekymre meg for å gå tom før jeg kommer hjem fra jobb.

De nye T3-ene skal være vanvittig bra!

Rein og fin smak, som nesten kan sammenlignes med "rebuildable atty's"

Hvor bestillte du fra?

@toth: Jeg har ikke satt SS Wick i en clearomizer før, men har laget noen til Cobra'n min.

Jeg ser for meg endel knot og plunder med å ikke få skrapt bort oksideringen fra veika og samtidig få en coil uten hotspots eller at den kortslutter på den lille plassen man har til rådighet i en clearomizer..

Det er fullt mulig, men ville nok prøvd meg på en billig rebuildable først..

Så bør du ha et batteri/mod med god sikkerhet, som kutter strømmen ved en evt kortsluttning.

Endret av Mitra
Lenke til kommentar

Jeg trodde Dual Coil på eGo var en grei opplevelse, jeg.. Men vi snakker en verden av forskjell når man jacker opp til 5-5,5 volt - dampskyene er insane..!

Hva du trenger? En DCT enkelt og greit, de kommer ferdig :) Evt er det selvsagt greit å ha noen pre-punched cartos ekstra:

http://www.liberty-flights.co.uk/product.asp?id=157

BTW, her ser man hvor fint det normalt går å få en pakke full av Liquid fra Kina når den bare merkes nøytralt:

Sendingen er tollbehandlet og sendes til mottaker. 20.11.2012 GARDERMOEN

Sendingen er til importvurdering 20.11.2012 OSLO EMS OFFICE OF EXCHANGE

Sendingen er ankommet mottakerlandet 20.11.2012 OSLO EMS OFFICE OF EXCHANGE

Sendingen er sendt fra avsenderland 17.11.2012 ******** EMS, Kina

Sendingen er innhentet 14.11.2012 36****, Kina

Lenke til kommentar

Jeg trodde Dual Coil på eGo var en grei opplevelse, jeg.. Men vi snakker en verden av forskjell når man jacker opp til 5-5,5 volt - dampskyene er insane..!

Hva du trenger? En DCT enkelt og greit, de kommer ferdig :) Evt er det selvsagt greit å ha noen pre-punched cartos ekstra:

http://www.liberty-f...duct.asp?id=157

BTW, her ser man hvor fint det normalt går å få en pakke full av Liquid fra Kina når den bare merkes nøytralt:

Sendingen er tollbehandlet og sendes til mottaker. 20.11.2012 GARDERMOEN

Sendingen er til importvurdering 20.11.2012 OSLO EMS OFFICE OF EXCHANGE

Sendingen er ankommet mottakerlandet 20.11.2012 OSLO EMS OFFICE OF EXCHANGE

Sendingen er sendt fra avsenderland 17.11.2012 ******** EMS, Kina

Sendingen er innhentet 14.11.2012 36****, Kina

God opplevelse, men hvis jeg slår opp volten så forsvinner smaken dessverre i all dampen!

Hvorfor er det ohm på de DCTgreiene? Er det ikke slik at man setter i en cartomizer?

Lenke til kommentar

God opplevelse, men hvis jeg slår opp volten så forsvinner smaken dessverre i all dampen!

Hvorfor er det ohm på de DCTgreiene? Er det ikke slik at man setter i en cartomizer?

DCT = Dual Coil Tank - mao, de kommer ferdig med en Dual Coil Cartomizer ferdig på plass, også bytter du evt til noe annet om du vil :)

Fra linken: "DCT Carto Tank for the 510. Tank Kit comes complete with Dual Coil Cartomizer, and Tip. Holds around 3ml of liquid (1.5 in the tank, 1.5ml in the cartomizer)."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...