Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har samme spørsmål som han over meg :p

jeg skal kjøpe meg e-sigg. jeg røyker rød 3 og har en tobakk i 5 dager ca. har jeg sigaretter så går det 20pk i døgnet.

jeg har lest en del av denne tråden og skjønner at det er mange varianter og mange ting som skjer med tanke på volt og alt sånt.

jeg er derfor på utkikk etter noe som ligner mest mulig på røyk. det er ikke så ofte dere hører noen si det men jeg har ikek tenkt til å slutte da det hjelper mot min adhd veldig kraftig. men jeg har veldig lyst tilå gjøre det sunnest mulig og prøve å ta vare på meg selv.

då lurer jeg på hvor mye volt. hvilken prisklasse? og hvor stor tank og alt slikt er best for meg?

jeg vil selvfølgelig ha litt kvalitet og ikke noe dritt til 100kr men har ikke lyst å betale 1000kr heller.

Har dere noen god anbefaling?

Takk :)

Lenke til kommentar

Hvis man virkelig vil ha en ecig som ser ut som en røyk så er kanskje dette cartomizerne som man burde gå for:

http://www.vaporgod.com/Boge-510-20-LR-Cartomizer-5-Pack--Orange-With-FREE-5ml-Bottle-Of-Eliquid_p_281.html

Er bare å finne ett hvitt 510 batteri til det. Vaporgod hadde noen som så ut som ekte cigaretter og hadde ''den papir følelsen'', men det ser ikke ut til at de har dem lenger.

Er det lenger batteritid man ønsker og flere muligheter for å stille inn volten så må man ofre ''utseende'' for en Ego eller noe lignende. De er gjerne større, og jeg nyter fremdeles å ta med meg en av mine 510 batterier med en carto for å vape mer diskree, men ønsker jeg mer vape og lengre batteritid så jeg slipper å bytte batteri så bruker jeg heller mitt større standard egobatteri som varer hele dagen. Ellers har jeg også en ego VV (variabel volt) som har kortere batterilevetid enn standard ego'en men man får mer vape!

Alt ettersom liksom. Det viktigste er å bare STARTE.

Ecigwizard har flere starter-kits som du får for 200 kr eller mindre, her er de tre jeg hadde valgt imellom hvis jeg skulle starte for første gang:

http://www.ecigwizard.com/shop/en/electronic-cigarette-starter-kits/186-510-get-started-kit.html

http://www.ecigwizard.com/shop/en/electronic-cigarette-starter-kits/525-ecig-starter-bundle-vision-ego-kit.html

http://www.ecigwizard.com/shop/en/electronic-cigarette-starter-kits/502-vision-ego-kit.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet det har allerede vært mange spørsmål fra førstegangsskjøpere her så jeg kvier meg litt for å legge meg til lista, men jeg går meg litt vill her jeg prøver å finne en e-sig som passer.

Jeg har en eldre mor som har vært storrøyker i rundt 50 år nå og kunne gjerne tenkt seg å prøve e-sigaretter. Det ville ikke være for røykeslutt men helst for å bytte over til noe litt "sunnere" (eller "mindre usunt" er kanskje mer korrekt å si) så det må være med nikotin for at hun skal være interessert, men jeg sliter litt med å finne ut om væsker inneholder nikotin eller ikke.

Jeg har sendt en par mailer til diverse norske leverandører men har enda ikke fått svar etter en ukes tid og har inntrykk av at de er jevnt over litt useriøse. Jeg så noen nevne at man ikke får kjøpt nikotinholdig væske i Norge, kan det stemme?

Er det noen forskjell på vedlikeholdet av de forskjellige modellene? Jeg spør fordi eldre damer på rundt 70 er ikke akkurat kjent for sin tekniske innsikt, så hvis det finnes noen som er enklere å bruke enn andre så hadde jeg vært veldig interessert i det.

Er manuell væskepåfyll den eneste løsningen? Jeg ser til tider at du får kjøpt utskiftbare "kasetter" som du røyker, men får litt inntrykk av at dette er veldig spesifikke modeller og vanskelig å kjøpe separat.

Ellers takk!

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Vi prøver oss på disse foreløpig. Hvis det er noe som funker for henne så kan vi skaffe noe mer seriøst.

http://www.ecigwizar...tarted-kit.html

http://www.ecigwizar...lina-blend.html

Bonus at det går rett under tollgrensa.

Edit: Kan rapportere at dette ble sendt av gårde 2 timer etter at jeg la inn bestillingen. Litt bedre opplevelse sammenlignet med de norske nettsidene jeg prøvde å få kontakt med.

Endret av Tomas SG
Lenke til kommentar

Tror 510 er mer anvendlig?

Jeg prøvde PRIME fra Halo, den var mer snus enn tobakk-røyk synes jeg. Ikke en favoritt hos meg, men sånn er det med smaken.. eller baken :p Om du skal prøve så tror jeg du gjør lurt i å bestille flere 10ml/7ml/5ml for å teste. Jeg er veldig glad i tobakks smaken og prøver mye forskjellig, men jeg blir lett glad i en søt ettersmak fremfor ren tobakk. Mulig fordi søtsmaken faktisk er den sterkeste smaken - (dvs det er den smaken man også kjenner best, foruten menthol)

Vermillion Premium Blend og Halo Turkish Tobacco og Halo Tiberca er mine favoritter. Alt går på cartomizers fortiden. Mest Boge LR 2.0. Nå bruker jeg nesten utelukkende VV PT settet fra ecigwizard - det var et godt kjøp på 180kr. Jeg tror det kan funke som et bra starter sett også fordi man helt sikkert vil ha en VV PT etterhvert. For å komme unna tollgrensen har jeg ofte bestilt hardware fra ecigwizard og feks juice og cartomizers fra libertyflights eller Halo...eller omvendt, eller alle tre.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Skal bestille et 808-sett. Hvilken e-liquid smaker godt? Tobakk/snus-smak.

Jeg ga opp å finne gode tobakk/snus-smaker for lenge siden så der kan jeg egentlig ikke hjelpe. Problemet med tobakksmaker, spesielt da røyk og pipesmaker, er at en esigg rett og slett ikke fungerer på samme måten som en vanlig sigg. Du vil ikke få den smaken av brent tobakk. Grunnen er veldig enkel, og det er at ingenting blir brent i en esigg (med mindre du svir juicen, men det smaker bare helvete og ikke godt). Juicen blir kort og godt kokt og fordampet. Det er ikke noen tobakksblader som tar fyr og avgir røyk. Derfor er det svært sjeldent man kommer borti juice som smaker veldig likt tobakk. Jeg har iallefall ikke funnet noen. Det finnes dog en del gode kaffesmaker der ute, som faktisk kan være en like god erstatning. Kaffesmak med en skikkelig throat-hit er det mange tobakksrøykere som setter pris på. Meg selv inkludert da jeg sluttet med sigg.

Det er da iallefall min erfaring. Jeg ser jo at andre har funnet tobakksmaker de liker, som Green_Monster over meg.

Tror 510 er mer anvendlig?

510 er mer universelt brukt ja, men om man skal ha et "cig-style" batteri for å se om esigg er noe for deg er det ikke noe vits i å tenke på det. 808 med en 2ohm Boge carto vasker både gulv, vegger og tak med 510 batteriene på samme størrelse. Den lille 0.5v fordelen den har over 510 batteriene blir veldig merkbare når du prøver å få god damproduksjon ut av dem. Man kommer uansett ikke til å bruke noen tanker, clearomizers eller atomizers på et "cig-style" batteri. Med andre ord kommer man ikke til å investere noen form for betydelig sum i denne første esiggen uansett. Jeg vedder 10.000 kroner på at alle finner ut om vaping er noe de vil fortsette med iløpet av de tre første dagene med en esigg. Etter de tre første dagene, om man bestemmer seg for å fortsette, står det kun ett spørsmål igjen: Vil jeg ha bedre utstyr eller ikke? Hvis man ikke vil gå noe lenger enn en "cig-style" er 808, som sagt, det beste valget pga best dampproduksjon. Om man vil ha noe bedre kjøper man nytt uansett, går for noe med 510, og de få cartomizerne du har til din 808 er nok til neste pakke lander i postkassa.

Ulempen med 808 er gjerne at de som oftest ikke finnes i noen "100 kroners startersett". Det er det mange av med 510.

Jeg skal forresten legge inn noen bestillinger i dag på nytt utstyr. Lønninga er inne og jeg er snart tom for ting og tang, så da er det på tide. Har mer eller mindre bestemt meg for det meste. En par Kanger T3 clearomizere for Twistene mine, en ny Vivi Nova og en rebuildable atomizer. Og en haug med coils til de to førstnevnte så jeg er set for en stund fremover. Er dog mer usikker på juice. Har blitt paranoid etter å ha lest at så mange av dere har hatt problemer med å bestille det fra USA, så nå tør jeg nesten ikke jeg heller. Men prisene og utvalget er så enormt mye bedre. Noen som har noen gode juices å anbefale? Helst ikke under 30ml, da jeg er lei av å gå tom for smaker jeg liker :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

HALO laksus.. HALO :)

Har hatt 3 bestillinger derfra den siste måneden uten problemer. Jeg bestiller gjerne 30ml av en jeg vet at jeg liker + prøver 2-3 7 ml som jeg vil teste. Halo har en fantastisk ren smak, og stemmer godt overens med beskrivelsen. Nå har jeg snart gått igjennom alle tobakks smakene dems, + prøvene på Twisted Java og Cafe Mocca.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

<<<<kom med det :)

Jeg kjenner en baker, på østre aker. Han baker store han baker små, han baker noen med sukker på?

Men ja.. etter at jeg har begynt med denne Vape'inga, så har det i alle fall vært sånn for meg, at jeg må ha flere smaker å pendle mellom. Jeg må si jeg har blitt veldig glad i VR og Halo da :) Så nå bygger jeg liksom en slags base-smak som jeg liker også prøver jeg mye annet, fordi jeg vet at jeg må ha flere smaker å veksle på. Feks så har jeg en RY4 30ml som er halvbrukt, mens jeg har 3 tomme VR premium blend flasker(30 + 2x10ml), grunnen er nok at jeg har blandet dem mye i påfyllingen av andre juices. 10 dråper VR og 10 dråper RY4 feks. Pluss at på veien så møter man jo noen e-liquids om er fantastiske og flasken blir tom på 1-2-3. Jeg vet ikke om dere andre har det sånn?

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Jeg har det lignende, men blander ikke juice så mye. Blander gjerne litt Cherry i en Mentholsmak eller lignende, men tør ikke helle cola i kanelbollene mine :p

Får man ikke bestilt til Norge fra Vermillion River sine sider? Får bare opp dette: "There is no shipping option for the address you entered. Please go back and check the address."

Lenke til kommentar

Billigere er bullshit. Enklere også forsåvidt. Iallefall for kundenes del.

60ml fra VR koster 190 kroner.

6x10ml fra Ecigwiz koster 270 kroner.

2x30ml fra Ecigwiz koster 210 kroner.

To 30ml flasker til 210 kroner er jo forsåvidt greit, men den er jo for pokker aldri på lager med 10mg nikotin :( Og det er over tollgrensa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...