Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørt godnyheten da? har ikke bladd så mye bakover i tråden, men fighten i UK er vunnet iallefall. det blir visst ikke noe ban på liquids/ecig :) heller ingen restriksjoner på smakstilsetninger heller.

har ikke lest noe om det, jeg bare fikk det med meg i en av GrimmGreen's siste videoer på youtube :D

Lenke til kommentar

Hei!

Er lenge sidan eg har vert aktiv her no. Eg starta for fire mnd siden med å kutte ut snus med dampen. Kjøpte inn masse utstyr og juice og det gikk ekstremt bra i starten. Dei første to månadane gikk smertefritt - eg kunne dampe så mykje eg ville på jobb og det samme heime. Så begynte eg å studere igjen, og der smalt det. Eg fann ein feil i min geniale plan. Ein kan ikkje sitte midt i ein forelesningssal med 200stk og sende opp røykskyer. Klart, ein kan "stealth" dampe, men det går ikkje i lengden. Så diverre havna eg på snusen igjen.

Heldigvis snusar eg mykje mindre enn før. Eg prøver å holde meg til damp når eg er heime og heller kun snuse på skulen. Men når ein først snuser, kjenner ein suget heile tiden og det er ikkje lett å la være.

Vel, har du undersøkt med skolen ang ecig røyking? det er ingen lovgivning som tilsier at skolen ikke kan tillate ecig innendørs, men selvsagt kan de bestemme helt selv hva de vil tilate eller ei.

jeg begynte med ecig for å få ned snusbruket også. og det funker fett. istedet for at jeg hiver i meg 1 snusboks om ikke mer om dagen, har jeg gått over til 1-2 hver uke.

jeg for min del har ingen formeninger om å slutte med nikotin, for min del er det mer økonomi i bildet, samt at jeg syns det er vanvittig avslappende å dampe. Snuser for det meste når jeg er ute på byen og ikke vil ta med Svd'n min (ja, jeg har den med ut nå og da. har tilogmed fått lov og dampe inne på utesteder uten noe problem)

Hvis jeg var deg, og du ikke allerede har gjort det enda ville jeg hørt etter om du kan få lov til å dampe inne :)

Lenke til kommentar

Hei, eg har ikkje undersøkt med skulen ang om det er lov med damp/e-cig innendørs. Det mest at eg syns det er flaut å sitte midt i ein forelesninssal med 150-200stk og blåsa opp dampskyer. Eg dampar ofte i mindre klasserom og det går heilt fint. Eg ligger også på 1-2 boksar snus i veka og syns det er passe. Nikotinen gir eg ikkje slipp på, eg slutta ikkje pga helsa med slik som deg pga det økonomiske :)

Lenke til kommentar
Jepp :) Så de har fått den inn på Fasttech endelig nå da. Bestilte for en uke siden fra fairy-gift.com, men søkte på Fasttech etter den først. Da hadde de den ikke. 71 $ er litt bedre pris. Jeg betalte 105 $ + 20 $ i frakt for DHL :) Gleder meg til å få den, og håper det blir før helga :p
Lenke til kommentar

Hei, eg har ikkje undersøkt med skulen ang om det er lov med damp/e-cig innendørs. Det mest at eg syns det er flaut å sitte midt i ein forelesninssal med 150-200stk og blåsa opp dampskyer. Eg dampar ofte i mindre klasserom og det går heilt fint. Eg ligger også på 1-2 boksar snus i veka og syns det er passe. Nikotinen gir eg ikkje slipp på, eg slutta ikkje pga helsa med slik som deg pga det økonomiske :)

Du kan jo bare sitte med en liten eGo med carto på og blåse dampen ned i genseren / skjorta, slik jeg gjør det på bussen og legekontor? Det er ikke som om studenter er så nærme hverandre i et auditorium uansett. Da jeg studerte for noen år siden, satt de fleste og sov eller spilte på mobilene sine uten at sidemannen brydde seg det spor om hva man gjorde. Selv satt jeg ofte og drakk uten at noen sa noe. Klarer jeg å drikke fra ei lommelerke, klarer nok du å dampe. ;)

Lenke til kommentar

Hei ville bare komme med en oppdatering og noen spørsmål. Er en stund siden jeg har vært her inne men frykt ikke jeg damper fortsatt =)

Det som har skjedd er at jeg ble rimelig lei av alt styret med "avansert" damping og mods, syns det tok for mye tid og vasking osv. Davide Mini har begynt å smake brent og Vamoen har begynt å bli halvveis ødelagt. Bestemt meg for å bare få tak i noe som virker skikkelig (VV / VW unødvendig) og som varer lengre enn 1-2 timer. Vil også ha en tank som IKKE søler, som er lett å vaske og som er stor, men ikke megastor. Ikke minst må det være billig, har dere noen tips? Har ikke fulgt med på markedet i det siste.

Har også gått ned til 0.8% nikotin juice, jeg satser jo på å bli helt nikotin-uavhengig en gang, spesielt siden jeg mest sannsynlig skal i forsvaret i 2015, samt andre årsaker. =)

For meg høres du ut som en klassisk kandidat for et eGo-med-clearo-kit..

Eksempelvis http://www.hotproducts.no/Shop/Product/E-sigarett-startsett-eGo-CE4-1000mAh-komplett/N-3-002

(Disclaimer: Jeg jobber i HotProducts, men det var kjappeste måten for meg å finne et eksempel, ikke forsøk på snikreklame)

Lenke til kommentar

Hei, er rimelig ny på e-sigaretter.

Har en Ce4 tank i bruk akkurat nå.

Hvor lenge bør jeg forvente at den skal fungere?

Og hvor ofte rense den?

Og hvilke andre tank´er anbefale dere til min eGo?

Har ingen erfaring med Ce4 selv, men den skal jo vare en stund om den er som andre tanker. Når smaken blir brent eller det ikke er noe trekk lengre er hodet kaputt. Da er det bare å bytte hode. De selges løst bl.a på www.damping.no :) Rense den trenger du bare å gjøre dersom du skal skifte smak og ikke vil ha smaksrester fra den forrige juicen blandet med den nye :D
Lenke til kommentar

Er ikke akkurat imponert av effektiviteten til FedEx her. Trodde ikke de var så trege. Er lettere irritert over daffheten. Skjer jo lite:

Save tracking results

Print Help

Ship (P/U) date :

Fri 10/25/2013 11:59 pm

SAMSHUIPOHK

In transit

At local FedEx facility

ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX, FR

Estimated delivery :

Fri 11/08/2013 by 6:00 pm

SNERTINGDAL, NONO

Customize DeliveryRequest NotificationsObtain Proof of Delivery

More actions

Let us tell you when your shipment arrives. Sign up for delivery notifications

Travel History Help Hide

Date/Time Activity Location

- 10/30/2013 - Wednesday

4:07 am

At local FedEx facility

ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR

- 10/29/2013 - Tuesday

11:30 pm

Arrived at FedEx location

6:08 pm

In transit

CHEK LAP KOK HK

2:27 pm

Left FedEx origin facility

LANTAU ISLAND HK

2:24 pm

Picked up

LANTAU ISLAND HK

Package received after FedEx cutoff

- 10/28/2013 - Monday

11:33 pm

At local FedEx facility

LANTAU ISLAND HK

- 10/27/2013 - Sunday

11:11 pm

At local FedEx facility

LANTAU ISLAND HK

- 10/26/2013 - Saturday

11:37 pm

At local FedEx facility

LANTAU ISLAND HK

- 10/25/2013 - Friday

11:59 pm

At local FedEx facility

LANTAU ISLAND HK

1:44 am

Shipment information sent to FedEx

Select time zone

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med Ce4 selv, men den skal jo vare en stund om den er som andre tanker. Når smaken blir brent eller det ikke er noe trekk lengre er hodet kaputt. Da er det bare å bytte hode. De selges løst bl.a på www.damping.no :) Rense den trenger du bare å gjøre dersom du skal skifte smak og ikke vil ha smaksrester fra den forrige juicen blandet med den nye :D

Er det bare varmt vann som er anbefalt å vaske dette i forresten?

Lenke til kommentar

Er ikke akkurat imponert av effektiviteten til FedEx her. Trodde ikke de var så trege. Er lettere irritert over daffheten. Skjer jo lite:

Save tracking results

Print Help

Ship (P/U) date :

Fri 10/25/2013 11:59 pm

SAMSHUIPOHK

In transit

At local FedEx facility

ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX, FR

Estimated delivery :

Fri 11/08/2013 by 6:00 pm

SNERTINGDAL, NONO

Customize DeliveryRequest NotificationsObtain Proof of Delivery

More actions

Let us tell you when your shipment arrives. Sign up for delivery notifications

Travel History Help Hide

Date/Time Activity Location

- 10/30/2013 - Wednesday

4:07 am

At local FedEx facility

- 10/29/2013 - Tuesday

11:30 pm

Arrived at FedEx location

6:08 pm

In transit

CHEK LAP KOK HK

2:27 pm

Left FedEx origin facility

LANTAU ISLAND HK

2:24 pm

Picked up

LANTAU ISLAND HK

Package received after FedEx cutoff

- 10/28/2013 - Monday

11:33 pm

At local FedEx facility

LANTAU ISLAND HK

- 10/27/2013 - Sunday

11:11 pm

At local FedEx facility

LANTAU ISLAND HK

- 10/26/2013 - Saturday

11:37 pm

At local FedEx facility

LANTAU ISLAND HK

- 10/25/2013 - Friday

11:59 pm

At local FedEx facility

LANTAU ISLAND HK

1:44 am

Shipment information sent to FedEx

Select time zone

Via Frankrike til Island.. Den nærmer seg da iallefall.. :) Skulle ikke ta så lang tid derfra.

Lenke til kommentar

Hei, er rimelig ny på e-sigaretter.

Har en Ce4 tank i bruk akkurat nå.

Hvor lenge bør jeg forvente at den skal fungere?

Og hvor ofte rense den?

Og hvilke andre tank´er anbefale dere til min eGo?

Du kan gjerne skylle og tørrbrenne den etter et par dager. Se etter youtube-videoer på "clean dryburn ce4". Du vil finne masse tips. :)

Lenke til kommentar

Jeg og mange andre bruker bare varmt vann, men noen bruker Zalo, eddik og til og med Vodka :) Varmt vann holder lenge for min del i hvert fall :)

Oki. :) En annen ting....jeg kjøpte Davide Mini Anyvape, og der fulgte det med 2 hoder ekstra. De er på forskjellige ohm....hvordan vet jeg hvilken som er hva? Kan jeg måle de med ohm-meter? :)

Lenke til kommentar

Via Frankrike til Island.. Den nærmer seg da iallefall.. :) Skulle ikke ta så lang tid derfra.

Ser feil du :) Har ikke rikka seg fra Frankrike på halvannet døgn snart. Lantau Island HK er Hongkong ! og der hvilte den i hele 4 døgn før de gadd å sende den til Frankrike. Sjappa jeg bestilte fra lovet 3-5 dager om man betalte for DHL som jeg gjorde, så overtok FedEx men de sa at det ikke skulle ta lengre tid med dem enn DHL. Jommen sa jeg smør, dette er jo tregere enn normal postgang. Kunne like gjerne valgt gratis frakt i stedet for å kaste 20 $ ekstra ut av vinduet. Frustrerende å vente på oppdateringer som ikke kommer, så kommer det en 12 timer senere og pakka befinner seg på samme plass :(
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...