Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare spørre, hva kan man forvente at er i disse e-liquid flaskene? Er det bare kjemikalier eller..?

Den som fulgte med settet mitt fra ebay, føler jeg har en metallsmak i seg og gjør lungene mine tyngre.. KAN være fordi jeg er forkjøla for tia også, men fikk en følelse av at det var guffa også..?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Må bare spørre, hva kan man forvente at er i disse e-liquid flaskene? Er det bare kjemikalier eller..?

Den som fulgte med settet mitt fra ebay, føler jeg har en metallsmak i seg og gjør lungene mine tyngre.. KAN være fordi jeg er forkjøla for tia også, men fikk en følelse av at det var guffa også..?

Vel om du har kjøpt noe crap fra eBay er det ikke godt å si, men de fleste av oss kjøper juice som er laget i hoved sak av propylenglykol og/eller vegetabilsk glyserol+ aromaer.

Høres ikke akkurat ut som du har kjøpt kvalitet, for å si det sånn. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når den funker så er den bra ja, men når to stk bare slutter å fungere (eller, den første mistet jeg i bakken da, så ja) på litt over en måned eller noe slikt så blir jeg litt gretten.

Jeg trodde Vamo'en min hadde røket i dag. Byttet batteri på den, og fikk ikke slått den på. Prøvde flere batterier, men helt død. Så pirket jeg tilfeldigvis litt på fjera i bunnen, prøvde en gang til, og da ble det liv i den. :) Kanskje du også kan prøve det... Man vet jo aldri, kanskje det funker.

Lenke til kommentar

De fleste av oss kjøper juice som er laget i hoved sak av propylenglykol og/eller vegetabilsk glyserol+ aromaer.

Da er jo ikke e-sig så "sunt" som dem sier, om det er propylenglykol i juicen. :p

Propylenglykol: Eksponering for propylenglykol anses å være et potensielt helseproblem, ettersom det i tillegg til irritasjonseffektene som er nevnt ovenfor, også dannes skadelige stoffer ved forbrenning. Ett av disse stoffene er kjemikaliet propylenoksid, som har blitt klassifisert som et potensielt kreftfremkallende stoff av kreftforskningsorganisasjonen IARC (International Agency for Research on Cancer).

Lenke til kommentar

Da er jo ikke e-sig så "sunt" som dem sier, om det er propylenglykol i juicen. :p

Propylenglykol: Eksponering for propylenglykol anses å være et potensielt helseproblem, ettersom det i tillegg til irritasjonseffektene som er nevnt ovenfor, også dannes skadelige stoffer ved forbrenning. Ett av disse stoffene er kjemikaliet propylenoksid, som har blitt klassifisert som et potensielt kreftfremkallende stoff av kreftforskningsorganisasjonen IARC (International Agency for Research on Cancer).

Dette er helt irrelevant da PG ikke forbrennes her.

PG er helt trygt sånn vi bruker det, men noen er allergiske.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Propylenglykol er nok ganske så trygt ja. Brukes tom som løsningsmiddel i medisiner til injeksjon :-D

http://en.wikipedia.org/wiki/Propylene_glycol

Propylenglykol er "generally recognized as safe" i USA, svjv er det bare det Norske helsedirekterotet som anser det som et "potensielt helseproblem".

Jepp :) Det er nok mer helsefarlig å spise for mye fisk pga tungmetaller :D selv om fisk er sunt skal man ikke overdrive :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel om du har kjøpt noe crap fra eBay er det ikke godt å si, men de fleste av oss kjøper juice som er laget i hoved sak av propylenglykol og/eller vegetabilsk glyserol+ aromaer.

Høres ikke akkurat ut som du har kjøpt kvalitet, for å si det sånn. :)

http://www.ebay.com/itm/221286869656?var=520175573511&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Black Doubble starter kit, blueberry liquid flavor..

Regner med brennerene er helt ok værtfall, men liquiden vet man ikke hvor kommer fra.. Venter på ennå en pakke med litt nikotin og smak fra en wizettellerannet..

Lenke til kommentar

Jeg trodde Vamo'en min hadde røket i dag. Byttet batteri på den, og fikk ikke slått den på. Prøvde flere batterier, men helt død. Så pirket jeg tilfeldigvis litt på fjera i bunnen, prøvde en gang til, og da ble det liv i den. :) Kanskje du også kan prøve det... Man vet jo aldri, kanskje det funker.

Tusen takk, det funka faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...