Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som har lyst på en eRoll, bør dere benytte sjansen hos damping.no nå.

Joyetech har satt opp prisene og denne koster nå 426 kr. selv fra Fasttech. Dette kan tyde på en nesten dobling av prisen fremover.

Har du noe erfaring med damping.no? Står på siden at det er 18års aldersgrense (og jeg er dessverre bare 17). Hvordan vet de at de de selger til er 18? Tenkte å bestille med SpendOn (visa gavekort)

Lenke til kommentar

En uke uten vanlig røyk idag! :) To ganger har jeg vel kjent skikkelig på savnet etter "ekte" røyk, dvs den første dagen jeg var tom for RY4, og en dag etter middag. Ellers er jeg sjeleglad for at jeg ikke får i meg det svineriet lenger, og nyyyter e-ciggen min istedet :D

Fått testet flere nye smaker forresten, jeg likte da altså ikke Hawaiian Pineapple fra VR, ei heller Malibu Pineapple. Men jeg elsker banan-juicen deres, og premium blend var helt nydelig!! Citrus explosion var heller ikke særlig god, så jeg kan vel slå fast at syrlige smaker ikke er min ting. :) Fortatt litt usikker på hva jeg mener om Georgia Peach, får bare iste-følelse enda av den.

Og cartomizer i tank = :D

Har sendt e-rollen min til min mor nå, tenkte hun skulle få låne min før hun kjøpte seg selv. Jeg er faktisk ganske fornøyd med det vanlige 510-batteriet mitt også, selv om det er lite og lite volt.

Forresten, om noen ikke liker RY4 eller noe med banan, så bytter jeg gjerne noen av mine inn i det :)

Endret av Heidi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Innimellom hender at det man får litt av juicen i munnen....veldig lite..men dog jævlig. Hva er grunnen til det? Har denne...: http://norvap.no/produkt/tilbehor/til-ego-t/fordampere/vision-v3-ce5-clearomizer-18-ohm

Etter at du har rengjort den i varmt vann og tørket, pass på at alle delene er skrudd godt sammen, og at silikon-hetta inni der sitter på plass. Tror det vil kunne hjelpe på problemet. :) Mulig coilen trenger å rengjøres.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En uke uten vanlig røyk idag! :) To ganger har jeg vel kjent skikkelig på savnet etter "ekte" røyk, dvs den første dagen jeg var tom for RY4, og en dag etter middag. Ellers er jeg sjeleglad for at jeg ikke får i meg det svineriet lenger, og nyyyter e-ciggen min istedet :D

Fått testet flere nye smaker forresten, jeg likte da altså ikke Hawaiian Pineapple fra VR, ei heller Malibu Pineapple. Men jeg elsker banan-juicen deres, og premium blend var helt nydelig!! Citrus explosion var heller ikke særlig god, så jeg kan vel slå fast at syrlige smaker ikke er min ting. :) Fortatt litt usikker på hva jeg mener om Georgia Peach, får bare iste-følelse enda av den.

Og cartomizer i tank = :D

Har sendt e-rollen min til min mor nå, tenkte hun skulle få låne min før hun kjøpte seg selv. Jeg er faktisk ganske fornøyd med det vanlige 510-batteriet mitt også, selv om det er lite og lite volt.

Forresten, om noen ikke liker RY4 eller noe med banan, så bytter jeg gjerne noen av mine inn i det :)

Gratulerer med en uke. :) Om du hadde tatt et trekk av en røyk nå, ville du fått deg en overraskelse. Jeg tar en innimellom og det smaker forferdelig. :)

Lenke til kommentar

Etter at du har rengjort den i varmt vann og tørket, pass på at alle delene er skrudd godt sammen, og at silikon-hetta inni der sitter på plass. Tror det vil kunne hjelpe på problemet. :) Mulig coilen trenger å rengjøres.

Den er helt ny, så har brukt den bare noen dager. De andre har vært likedan egentlig. Den virker tett på alle måter liksom. Det skjer ikke ofte...men når det først skjer, smaker det jo pjuk. :p Jeg foretrekker liksom å dampe juice'n, og ikke drikke den...hehe. :)

Er det andre typer som er bra, og som ikke koster skjorta?

Endret av Maximalyd
Lenke til kommentar

Er veldig ivrig på bestille ecig og juice fra damping.no så hadde satt stor pris på om noen kunne svare :) Bruker de noen annen måte å godkjenne at du er 18 år gammel enn at du bruker visa? Det er ikke slik at når jeg skal hente pakken på postkontoret så spør de om legitimasjon?

Lenke til kommentar

Den er helt ny, så har brukt den bare noen dager. De andre har vært likedan egentlig. Den virker tett på alle måter liksom. Det skjer ikke ofte...men når det først skjer, smaker det jo pjuk. :p Jeg foretrekker liksom å dampe juice'n, og ikke drikke den...hehe. :)

Er det andre typer som er bra, og som ikke koster skjorta?

Det er ikke noe galt med clearoen din. Grunnen til at du får juice i munnen er at en del av dampen kondenserer i plastrøret på vei ut av clearoen. Når det har bygget seg opp nok kondens til at det renner, får du det i munnen. Plast clearoer kondenserer mye mer enn stål clearoer, så min anbefaling blir også en Kanger Protank.

PS! Søsteren min liker faktisk e juice smak ;-) Det er nesten så hun slikker ren fingerene etter hun har fyllt EVOD'en sin, hehe

Min juice smaker i hvert fall pjuk :-)

Lenke til kommentar

Er veldig ivrig på bestille ecig og juice fra damping.no så hadde satt stor pris på om noen kunne svare :) Bruker de noen annen måte å godkjenne at du er 18 år gammel enn at du bruker visa? Det er ikke slik at når jeg skal hente pakken på postkontoret så spør de om legitimasjon?

Pakkene mine fra damping har kommet rett i postkassen. Jeg vet dessverre ikke hvordan 18-års grensen blir håndhevet. Det rette svaret til deg er vel at du bør vente til du blir 18. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir jo liksom litt feil å hjelpe en 17 åring med å kjøpe saker det er 18 års grense på. Men jeg kan jo fint svare deg med fri og lett tilgjengelig informasjon.

For det første, damping.no selger kun nikotinfri E-juice. Så er du ute etter noe med nikotin, må du handle fra utlandet. Hvis du ikke røyker og ikke trenger nikotin, er det heller ingen grunn til å begynne å dampe. Selv om det later til at E-sigaretter er ufarlig, er ikke dette mer enn 7 år gammelt, så evt. skadevirkninger på lunger etc. som det tar mer enn 7 år før det vises, vet vi ingenting om. E-sigaretter er veldig positivt som et alternativ til å røyke/snuse, men det kan helt klart ikke anbefales å begynne å dampe av noen annen grunn enn å slutte med røyk/snus.

Pakkene fra damping.no kommer rett i postkassen din, med mindre du bestiller dyrere frakt med sporing.

Jeg har ikke blitt avkrevd noe ytterligere bevis for at jeg er over 18 enn Visabetalinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! :) Har lest mye i det siste om alt fra a-å når det gjelder e-cig, og er fast bestemt på å kjøpe en enkel ego twist+evod til å kose meg med da e-cig faktisk er noe jeg liker veldig godt. Selv med 0mg som er det eneste jeg liker å vape er det særdeles avslappende. Vet at det er sett ned på ifht at jeg er 17, men det er nå et valg jeg har tatt.

Edit: Jeg gjør det heller ikke for nikotin, damper kun for smaken. Har allerede motatt min første bestilling med juice fra MtBakerVapor(Vil virkelig anbefale thug juice etter å ha prøvd litt forskjellig fra dem).

Endret av kjempe8
Lenke til kommentar

EVOD og Kanger T3 f.eks?

1. Hva er egentlig forskjellen på dem, bortsett fra utseende?

2. Hva er forskjellen på 1,8 og 2,5 ohm? Vet at det er motstanden, men hvilken forskjell utgjør det liksom?

Det er ikke noe galt med clearoen din. Grunnen til at du får juice i munnen er at en del av dampen kondenserer i plastrøret på vei ut av clearoen. Når det har bygget seg opp nok kondens til at det renner, får du det i munnen. Plast clearoer kondenserer mye mer enn stål clearoer, så min anbefaling blir også en Kanger Protank.

PS! Søsteren min liker faktisk e juice smak ;-) Det er nesten så hun slikker ren fingerene etter hun har fyllt EVOD'en sin, hehe

Min juice smaker i hvert fall pjuk :-)

Okidoki, da satser jeg på en Protank. :) Er denne ok? http://www.damping.no/products/kanger-protank-v2-kit, og den passer vel på Ego? Står at den gjør det, men syns gjengene var tynne.

Jeg har en menthol-juice, og kan ikke akkurat påstå at den var noe god..hehe. :)

Lenke til kommentar

Okidoki, da satser jeg på en Protank. :) Er denne ok? http://www.damping.no/products/kanger-protank-v2-kit, og den passer vel på Ego? Står at den gjør det, men syns gjengene var tynne.

Jeg har en menthol-juice, og kan ikke akkurat påstå at den var noe god..hehe. :)

Hvilken type Protank du kjøper, Kanger, Dbox eller Davide, spiller liten rolle, de funker på samme måte og bruker vel tom samme fordamperhoder. Skal du bare bruke eGo, kan det være like greit å gå for en Davide mini eller Protank mini. De har eGo gjenger og du slipper pyntering for å dekke eGo gjengene. Hele greia blir nok også litt kortere.

Lenke til kommentar

Kan man rense atomizere på noe vis, eller må man bare kaste og kjøpe nye? Føles som at de som hører til e-rolllen min begynner å bli "tette", får nesten ikke damp ut av de og må suge veldig hardt. Synes det er veeeldig kort levetid om det stemmer, de er brukt minimalt i en uke, og begge har blitt "tammere".

Lenke til kommentar

Kan man rense atomizere på noe vis, eller må man bare kaste og kjøpe nye? Føles som at de som hører til e-rolllen min begynner å bli "tette", får nesten ikke damp ut av de og må suge veldig hardt. Synes det er veeeldig kort levetid om det stemmer, de er brukt minimalt i en uke, og begge har blitt "tammere".

Du kan gjøre det ja, på flere forskjellige måter.

En er å ha dem i kokende vann, eller som jeg gjorde: hadde litt vodka i ett glass og lot de ligge til bløt i vodkaen. Så dagen etterpå lar du dem tørke litt, og tørrbrenner atomizeren til den gløder fint, så er du good to go! Husk å prime litt etterpå med litt juice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...