Amund_Blix Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 jepp, to stk 1.6 så den faktiske motstand blir 0.8 altså? jeg var litt usikker på det her skjønner du. viste ikke om jeg skulle regne de som 1.6 motstand eller det som faktisk kom opp når jeg målte motstand. rokker den på en iTaste SVD, funker fett. hva tror dere maks volt styrke jeg kan kjøre den på? skal jeg da regne den som en 1.6 coil og kjøre den rundt 3.4 volt? det er vel trygt det? bygd med 30 AWG kanthal har som sagt to drippere. en igo-L og en igo-W der jeg har vanskeligheter med å bygge en skikkelig dualcol på igo-W så der kjører jeg en single coil på rundt 1.6 ohm er det mulig for meg og i det heletatt bygge en trygg coil så jeg kan bruke de på en ego twist? Pakka mi sitter fortsatt i oslo letter center. har sitti der i 3 dager nå uten noen oppdatering what so evver. har ikke skjedd meg før. hver gang jeg ser pakka komme inn til oslo, kommer pakken til post i butikk dagen etter. ser dårlig ut for å få tankene mine til helga :S Ja to 1.6-coiler blir 0.8 ohm, og det er det du skal forholde deg til alltid. Men det er meningsløst å gå så lavt med en regulert mod og du kan risikere at den blir ødelagt. Holdt deg til motstander rundt 1.5-2.0 da er du mer innafor hva den skal takle fint. Samme med en Twist, rundt 2 ohm er passe. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 hvilke reaksjoner får du når du går ute i public med større mods? jeg tar det ikke lengre enn i bilen jeg. OG har du undersøkt hvordan der er å sitte inne og dampe? min lille "angst for negativ vurdering" hjelper ikke på når jeg skal sitte ute og dampe heller da men:P Vanligvis får jeg noen blikk, men her jeg bor har jeg gjort det siden jeg begynte med e-sigaretter i desember, så folk her er vant til det, og på fest, konserter og utesteder er det veldig populært. Spesielt siden det ofte er surt og kaldt i Trøndelag, så det er digg å kunne holde seg inne, noe som ofte er det som gjør de fleste røykerne jeg prater med interesserte. Jeg sitter inne på kafeer, puber og på jobb og damper hele dagen, og har ikke hørt et ord om det. På jobb kom folk bort i starten og spurte hva det var, og så forklarte jeg dem hva det var og hørte ikke noe mer. Et par stykker på jobb begynte faktisk med e-sigaretter etter at de så meg sitte midt i et åpent kontorlandskap og dampe i vilden sky, så jeg har hatt utelukkende positive erfaringer med dette. Det er kun fra NSB jeg har opplevd ikke å få lov til å dampe, men blir det for ille kan man jo bare gå ut på perrongen når toget stopper, eller gå på et toalett, verre er det ikke. Det kan man jo på fly også. Venter fortsatt på svar fra busselskapet her, men jeg regner med de er positive. Har tidligere dampet på stappfulle busser uten reaksjoner, så det går stort sett greit - i alle fall så lenge man ikke gjør det helt åpenlyst og blåser dampen opp i ansiktet på folk. Spørs om selvlysende partikler er dampe-vennlige.. Men det kommer sikkert. I mellomtiden kan du jo kjøpe en slik en. Tror du har lenket til noe sånt før. http://pink-mule.com/MIZERS%20V%C3%86SKE/tanke-clearomizere-vivi-nova/ANDRE-OTHER-CLEAROMIZER-tank-subkat/E-SAX-CLEAROMIZER-SORT-BLAA Denne lyser rødt eller blått i mørket. Så godt å høre at det kan komme gode nyheter i november. Venter spent. Ja, har linket noe lignende før. Problemet ser ut til å være at LED-en dør veldig fort, man får ikke plass til mye væske, og væsken får ofte plastsmak på de clearoene og tankene. Ja, jeg gleder meg til å kunne dele mer med dere. Lenke til kommentar
Rokkar Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Ja to 1.6-coiler blir 0.8 ohm, og det er det du skal forholde deg til alltid. Men det er meningsløst å gå så lavt med en regulert mod og du kan risikere at den blir ødelagt. Holdt deg til motstander rundt 1.5-2.0 da er du mer innafor hva den skal takle fint. Samme med en Twist, rundt 2 ohm er passe. Meningsløst? hmm, hvis jeg skal lage en dualcoil, og ende opp med en read på 2 ohms, da må jeg surre coilen MANGE ganger rundt for å få en slik read. skjønner ikke hvordan folk gjør det jeg da igrunn. :S mener du at min Itaste SVD kan bli ødelagt av å lage en dualcoil med en read på 0.8? tanken som kom med min twist hadde jo en 1.8 coil i seg og, så nå blir jeg forvirra. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Meningsløst? hmm, hvis jeg skal lage en dualcoil, og ende opp med en read på 2 ohms, da må jeg surre coilen MANGE ganger rundt for å få en slik read. skjønner ikke hvordan folk gjør det jeg da igrunn. :S mener du at min Itaste SVD kan bli ødelagt av å lage en dualcoil med en read på 0.8? tanken som kom med min twist hadde jo en 1.8 coil i seg og, så nå blir jeg forvirra. Ja det er meningsløst siden du vil presse modden din utenfor hva den er laget for å takle, attyer med så lav motstand bruker man kun på en mekanisk mod. Du risikerer å svi av elektronikken i den, i verste fall brannfare. Er ikke noe problem å lage dual coil på 2 ohm, bare å bruke Kanthal 32 som har mer motstand Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det er rart at SVD'en vil fyre på 0,8. Min vamo nekter å fyre på noe som er under 1,3. Og det er vel igrunnen bra. Da vet den sitt eget beste. Lenke til kommentar
Rokkar Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det er rart at SVD'en vil fyre på 0,8. Min vamo nekter å fyre på noe som er under 1,3. Og det er vel igrunnen bra. Da vet den sitt eget beste. ja, det står at den ikke vil fyre under 1.2 ohm. Men min fyrer som bare det. nå må jeg virkelig fikse coilene mine her, for nå ble jeg redd Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Ja det er i det hele tatt merkelig at den fyrer under 1.2ohm, som pleier å være limit. I verste fall er ikke sikringen i den aktiv og du har en liten Fukushima på gang Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Sikkert greit hvis man ikke forventer at den faktisk kommer frem, men jeg vil gjerne faktisk motta mine pakker.. du har en provoserende måte å snakke på Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Ikke vær så hårsår nå da, alt av dampeutstyr fra DX er velkjent for å være mildt sagt tvilsomme greier, og bestiller du noe med nikotin, er sjansen for at det blir returnert stor. Endret 11. oktober 2013 av Amund_Blix 3 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Ja, jeg er generelt skeptisk til DX. Og for den saks skyld, Fasttech. Holder meg til europeiske forhandlere, for å være på den sikre siden, og amerikanske om jeg har råd til den overdrevent dyre frakten. Lenke til kommentar
Rokkar Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Ja det er i det hele tatt merkelig at den fyrer under 1.2ohm, som pleier å være limit. I verste fall er ikke sikringen i den aktiv og du har en liten Fukushima på gang hehe, ja det er litt merkelig. men, jeg vil være på den sikre siden. lærte noe nytt og takker. Blir å bestille ny kanthal fra ebay med lavere resistance for dual coils. nå har jeg fjernet mine duals og erstatta de med 2 ohms single coils. jeg vil virkelig ikke at min SVD skal gå rett vest. Lenke til kommentar
Rokkar Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Oh! fikk mine to Iclear 16 og en iclear 30 i posten i dag. iclear 16 hadde litt dårlig airflow men funker fint. god damp Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Leste at esiggsjappa i Strömstad har slutta å selge juice med nikotin, takket være EU. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Leste at esiggsjappa i Strömstad har slutta å selge juice med nikotin, takket være EU. Stemmer dette? Det høres merkelig ut. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Men det ser ut til å stemme: http://www.eciggbutik.se/ejuice-sluta Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Jeg har hele tiden syntes det har vært litt rart at den butikken har solgt juice med nik. Vet ikke så mye om den svenske lovgivningen, men sjekket ut noen svenske nettbutikker når jeg begynte å dampe. Ingen av dem solgte juice med nik. De lenket til engelske sider for nik-juice. Så, etter noen måneder åpnet butikken på Strømstad med nik-juice.. Jeg tenkte at de måtte operere i gråsonen. Hadde det vært tillatt så ville jo nettbutikkene hatt nik også. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Ja, det er sant. Kjipt at det skjedde før jeg kom meg sørøstover for å handle juice, men c'est la vie. For øvrig er det spennende med NDS på FBI også. Og dere folk på Østlandet / rundt Oslo bør sannsynligvis merke dere den 28. november, og kanskje sette av litt tid den dagen. Kan hende det skjer noe interessant som dere vil få med dere. Skulle gjerne vært med, men kommer meg ikke til Oslo da, for å si det sånn. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Ja, det er sant. Kjipt at det skjedde før jeg kom meg sørøstover for å handle juice, men c'est la vie. For øvrig er det spennende med NDS på FBI også. Og dere folk på Østlandet / rundt Oslo bør sannsynligvis merke dere den 28. november, og kanskje sette av litt tid den dagen. Kan hende det skjer noe interessant som dere vil få med dere. Skulle gjerne vært med, men kommer meg ikke til Oslo da, for å si det sånn. Hva skjer den 28 november da? Har et par timers kjøretur herfra til Oslo, og hvis jeg skal ta turen bør det være verd det Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det får du vite når det nærmer seg. Usikker på om jeg får gå ut med noe enda. Lenke til kommentar
Vaperizer Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Jeg kjøpte med en rull 0,32 mm 28 AWG kanthal fra Ramzy når jeg kjøpte Kayfunen min. Jeg har brukt denne frem til nå 0,30 mm kanthal A1. Jeg har laget noen microcoiler og coilet opp en genesis et par ganger med 0,32 mm. Det merkelige er at disse coilene fungerer mye dårligere enn coilene jeg lager med 0,30 mm. Tråden fra Ramzy er også mye stivere og vanskeligere jobbe med. Skjønner lite av dette, 0,02 mm forskjell skulle da ikke tilsi noen SÅ stor forskjell? På damping sine sider står det ikke kanthal A1, kan det være kvalitetsforskjeller her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå