Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjør du … Enn så lenge. Jeg har snart bursdag, og har diverse saker og ting på ønskelista. Selv om pappa sa at han ikke turte å kjøpe noe i frykt for at det skulle bli feil, så jeg må bestille det selv om jeg vil ha det. :p

Skjønt, det jeg mest ønsker meg, har vært utsolgt lenge nå.

http://www.fluidvaper.com/flask - 45 mm i Onyx *sikle*

Så klart, jeg kunne jo bare gått for en Phoenix Raven Nest, siden det er en kopi av overnevnte tank, men GotVapes må være en av de mest shady butikkene jeg har hørt om, og jeg har også lest ymse reviews av Raven Nest, som gjør at jeg holder meg unna.

Fortsatt mest lyst på en Nexgen Futura vel og merke, men det spørs om jeg får en slik en. Det er jo tross alt mye penger :p

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål. Liberty Flights, har VG og PG vesker, er de rene pg og vg vesker? jeg kjøpte vg, som igjen ikke wicker så godt. men med ekcwool veken jeg har kjøpt meg får jeg mer sterk "ull" smak eller, veke smak nesten, samme hvor fuktig jeg prøver å holde den. bomull funker fjell nå, etter at jeg koket den. så jeg kommer til å gå for det frammover for dripperne mine, eksklusivt. (kanskje jeg burde koke ekwool veken jeg har kjøpt og?) for jeg tror jeg har 10 meter med ekwool 3mm kommende fra ebay:P jeg tenkte meg ikke om, den er jo MYE tykkere enn 3 mm silica.

oh, slenger på et spørsmål til her jeg, jeg har en ego twist jeg kunne tenkt meg og hatt med meg på byen i helga, mekka meg en dual coil på 0.8 ohm, altså 1.6 ohm. er det no problem å slenge den på egoen? tenkte dripper kunne vært digg. om iclear tankene mine kommer før helga er jeg pent nødt til å ha med en av dripperne mine.

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål. Liberty Flights, har VG og PG vesker, er de rene pg og vg vesker? jeg kjøpte vg, som igjen ikke wicker så godt. men med ekcwool veken jeg har kjøpt meg får jeg mer sterk "ull" smak eller, veke smak nesten, samme hvor fuktig jeg prøver å holde den. bomull funker fjell nå, etter at jeg koket den. så jeg kommer til å gå for det frammover for dripperne mine, eksklusivt. (kanskje jeg burde koke ekwool veken jeg har kjøpt og?) for jeg tror jeg har 10 meter med ekwool 3mm kommende fra ebay:P jeg tenkte meg ikke om, den er jo MYE tykkere enn 3 mm silica.

oh, slenger på et spørsmål til her jeg, jeg har en ego twist jeg kunne tenkt meg og hatt med meg på byen i helga, mekka meg en dual coil på 0.8 ohm, altså 1.6 ohm. er det no problem å slenge den på egoen? tenkte dripper kunne vært digg. om iclear tankene mine kommer før helga er jeg pent nødt til å ha med en av dripperne mine.

Væskene til LF er "rene" PG og VG, kan være litt PG i VG-væskene pga en del aromaer er i PG.

Din dual coil er laget med to stk 1.6ohm coiler regner jeg med? Da er motstanden 0.8 og du kan absolutt ikke bruke den på en eGo, kun på en mekanisk mod.

Lenke til kommentar

Jeg sliter fortsatt med den EVOD'en min jeg. (Clearomizer bc) Kjøpte jo to i samme slengen siden faren min skulle ha den ene. Den jeg skulle ha virket som nevnt i tre trekk. Den lekker i midten, og jeg vet jeg ikke har fylt på feil. Jeg gjorde det på nytt etter vasking og tørking, og det samme skjedde igjen. Tror det er en sprekk på lufterøret, for det blir fullt med juice i lufterøret når jeg prøver å bruke den.

Den andre, den gir nesten ikke damp. Samme hvor hardt/lenge jeg suger kommer ingenting omtrent. Men den virker i det minste. Mitt lille 510-batteri med vanlig cartomizer gir maaange ganger mer damp enn EVOD'en. Så det her stemmer ikke.

Har mailet med Ramzy, og forklart hvordan jeg fylte på etc. Jeg har ikke lyst til å kjøpe flere fordamperhoder i tilfelle det er noe feil med disse, eller de ikke funker med mitt batteri på et eller annet vis. Skjønner bare ikke hva som er feil! Har vært veldig forsiktig med å ikke få juice i lufterøret, og jeg har prøvd to forskjellige ejuice. Skrudde igjen forsiktig også.. Litt lei meg i tilfelle dette er min feil, men jeg skjønner ikke hva som er galt.

Ellers så har jeg prøvd cartomizer, som gir veldig mye smak, og litt for mye luft synes jeg. Håper det blir bedre med cartomizer i tank. :)

Lenke til kommentar

Jeg sliter fortsatt med den EVOD'en min jeg. (Clearomizer bc) Kjøpte jo to i samme slengen siden faren min skulle ha den ene. Den jeg skulle ha virket som nevnt i tre trekk. Den lekker i midten, og jeg vet jeg ikke har fylt på feil. Jeg gjorde det på nytt etter vasking og tørking, og det samme skjedde igjen. Tror det er en sprekk på lufterøret, for det blir fullt med juice i lufterøret når jeg prøver å bruke den.

Den andre, den gir nesten ikke damp. Samme hvor hardt/lenge jeg suger kommer ingenting omtrent. Men den virker i det minste. Mitt lille 510-batteri med vanlig cartomizer gir maaange ganger mer damp enn EVOD'en. Så det her stemmer ikke.

Har mailet med Ramzy, og forklart hvordan jeg fylte på etc. Jeg har ikke lyst til å kjøpe flere fordamperhoder i tilfelle det er noe feil med disse, eller de ikke funker med mitt batteri på et eller annet vis. Skjønner bare ikke hva som er feil! Har vært veldig forsiktig med å ikke få juice i lufterøret, og jeg har prøvd to forskjellige ejuice. Skrudde igjen forsiktig også.. Litt lei meg i tilfelle dette er min feil, men jeg skjønner ikke hva som er galt.

Ellers så har jeg prøvd cartomizer, som gir veldig mye smak, og litt for mye luft synes jeg. Håper det blir bedre med cartomizer i tank. :)

Med orginale EVOD og Protankhoder er det bare flaks om du får en som ikke lekker og surkler eller er for trang, så du får dry hits og brent smak. Løsningen kommer her:

med microcoil og bomull blir EVOD og Protank virkelig gode. Bomull har den evnen at den utvider seg når den er våt, dette tetter hodet så det ikke lekker for mye juice inn i fordampningskammeret. Samtidig som bomullen tetter, veker den også veldig bra.

Silica påvirkes ikke av våt eller tørr tilstand og er et dødt materiale. Derfor må hodet ha perfekt mengde silica for å funke bra. Selv et hode som funker bra med en juice, kan funke dårlig hvis du skifter til en tynnere eller tykkere juice.

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar

Jeg tenker også at Heidi skulle re-coilet det evod-hodet... Men tross alt Vaperizer.. det er bare noen dager siden hun fikk startsettet sitt. Jeg tviler på at hun har kanthal.. :D

Men Heidi.. ikke kast evoden eller hodet. Kanskje du begynner å re-coile snart. Det går ganske fort for seg når man først begynner med dette. :)

Lenke til kommentar

Men er det ikke en produksjonsfeil da? Jeg har kjøpt dette til faren min også som startsett, ego-batteri og evod. :p Han vet ikke hva en fordamper er enda, og jeg regner med at alt han sliter med må jeg fikse.. Har ikke lyst til å ha noe så "vanskelig" som må fikses selv i begynnelsen, driver fortsatt og lærer meg forskjellen på de forskjellige delene, og har fått testet noen forskjellige cartomizere og juicer.

MEN, samtidig så savner jeg den gode TH'en jeg fikk av CE4 i begynnelsen, er tom for RY4, og ingenting måler seg med det.. Vekene på CE4 trakk nesten ikke etter fire-fem dager, sånn at jeg alltid måtte ha den helt full for å unngå brent smak.

Og takk for fine svar forresten!! :)

Lenke til kommentar

Hvis du syns det blir for luftig kan du alltids kjøpe sånn luftregulerende greier du kan ha under cartotanken igjen, jeg har en sånn en :)

Lenke til kommentar

Men er det ikke en produksjonsfeil da? Jeg har kjøpt dette til faren min også som startsett, ego-batteri og evod. :p Han vet ikke hva en fordamper er enda, og jeg regner med at alt han sliter med må jeg fikse.. Har ikke lyst til å ha noe så "vanskelig" som må fikses selv i begynnelsen, driver fortsatt og lærer meg forskjellen på de forskjellige delene, og har fått testet noen forskjellige cartomizere og juicer.

MEN, samtidig så savner jeg den gode TH'en jeg fikk av CE4 i begynnelsen, er tom for RY4, og ingenting måler seg med det.. Vekene på CE4 trakk nesten ikke etter fire-fem dager, sånn at jeg alltid måtte ha den helt full for å unngå brent smak.

Og takk for fine svar forresten!! :)

Skjønner ikke helt hva som feiler evoden din, men er rimelig sikker på at det er hodet det er noe i veien med, ikke selve evoden.

Når det gjelder ce-4, så er fire dager uten å rengjøre den mye. Når jeg brukte slike i begynnelsen, så vasket jeg dem etter en dag, toppen to dager. Ta den fra hverandre og skyll delene under varmt vann. Gjerne legg dem i varmt vann en stund også. La dem ligge til tørk. Så "tørrbrenner" du coilen ved at du trykker på knappen i to sekunder noen ganger, til det slutter å komme "røyk". Du brenner da bort brent juice som kladder til coilen, og den blir nesten god som ny. Så setter du på tanken og fyller opp med ny juice.

Håper dette ble forståelig. Du kan finne youtube videoer også. "Dryburn ce-4, ce.5. eller vivi nova" Søk på noe sånt. :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker også at Heidi skulle re-coilet det evod-hodet... Men tross alt Vaperizer.. det er bare noen dager siden hun fikk startsettet sitt. Jeg tviler på at hun har kanthal.. :D

Men Heidi.. ikke kast evoden eller hodet. Kanskje du begynner å re-coile snart. Det går ganske fort for seg når man først begynner med dette. :)

Jeg vet at det bare er noen dager siden Heidi begynte, men jeg syntes det var greit å forsøke å forklare problemet for det :-)

Det at fabrkkcoilene funker dårlig, gjelder også nesten alle andre clearo's jeg har prøvd (de fleste). Skal jeg ha god damp, må jeg recoile selv. Den eneste clearoen som har funket noen lunde greit med fabrikkcoil for meg, er iclear 30. Bortsett fra at den smakte veldig "møkkete nybil" de første 4-5 tankene.

Jeg er ofte å se under en stor dampsky med seriøs redskap i hånden. Derfor blir jeg spurt HELE tiden om hva jeg anbefaler og det er ikke lett. Det eneste som funker fjell for meg er genesis/autodripper, drippere og Kayfun. Akseptabelt er iclear 30 og egencoila EVOD/Protank. Det er ikke lett når folk ønsker en anbefaling på et startsett til småpenger. De fleste vil jo ikke begynne å coile selv med en gang og iclear 30 krever en kraftig og pricey VV/VW mod for å yte noe i nærheten av sitt beste.

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...