Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Ok. God bedring da :) Skal straks over på rødvin selv. Kan enten hjelpe mot hodeverk eller gjøre det mye verre :), er en ørliten balansegang dette her he he :p

Man får ta sjansen :) Føler meg bedre allerede!

Jeg kan vel ikke påstå at edle dråper har gjort meg frisk noen gang, men de har gjort det mye morsommere å være syk ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg kan ikke klage. Har nok påfyll til utstyret mitt i alle fall. Og nok drikke til å holde ut så lenge National Rap Show 20 år varer. :wee:

Forstår ikke hvordan folk kan legge planer for å gå ut på byen samme kveld som Tungtvann gjenforenes for én kveld og Diaz spiller live.

For en gangs skyld kunne jeg tenkt meg og vært i Oslo. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har lagt frem at man skal kunne røyke e-cig på arbeidsplassen ?

Jeg tenker da argumenter på hvorfor man kan gjøre det, i forhold til hvordan det påvirker kolleger passivt. Har kolleger ca 3 meter unna arbeidsplassen min.

Hvis noe har gjort det, gikk dere til HR avdelingen først eller ?

De kalde tidene er på vei så best å ha noe på lager :)

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Da har jeg fått ultralydvasket og satt opp Kayfun Lite'en min. Jeg satte den opp med den vanlige microcoilen som jeg har fått god snøring på å snurre ;-) 0,30 mm kanthal, 10 wraps rundt et 1,5 mm bor. Det blir alltid 1,3 ohm og funker fint på mek mod og i tillegg funker de på Vamo'en. Jeg tvinnet en løs bomullveke som passet fint i coilen og i ned i juicebrønnen, monterte alt, fyllte og dampet i vei uten noe problem.

Kayfunen funker fint den, god damp, litt varmere enn drippere. Så langt ingen lekkasje eller surkling. Siden den kostet nesten 900 kr., er det jo lov å ha store forventninger. Jeg synes ikke den innfrir forventningene. IGO-W klonen fra Fasttech gir bedre smak synes jeg. Jeg har samme juice og helt lik coil i den. Men Kayfunen holder over 4 ml juice og trenger ikke drippes. Smaken er god, så jeg kommer nok til å ha denne i drift. Den er også lekker å se på og kler Vamoen godt. Jeg har også en Nemesis klon på vei og jeg tenker den blir fin på den også :-)

Så til balltuss. Har du lest bruksanvisningen som du finner her?

http://www.svoemesto-manual.de/

Der ser du at kayfunen funker akkurat som sånne fugle og kanin drikkesaker. Dvs. at legger du den ned, flooder den. Den vil floode om du forsøker å fylle den fra toppen, så bruk fylleskruen på undersiden. I tillegg flooder den hvis du skulle få en finger foran lufthullet, da suger du væske inn i kammeret i stedet for luft igjennom coilen. Holder du den noenlunde rett til enhver tid, fyller fra bunnen og holder fingerene unna lufthullet, skal den funke fjell, så lenge O-ringene er tette :-)

Lenke til kommentar

Noen som har lagt frem at man skal kunne røyke e-cig på arbeidsplassen ?

Jeg tenker da argumenter på hvorfor man kan gjøre det, i forhold til hvordan det påvirker kolleger passivt. Har kolleger ca 3 meter unna arbeidsplassen min.

Hvis noe har gjort det, gikk dere til HR avdelingen først eller ?

De kalde tidene er på vei så best å ha noe på lager :)

Jeg spurte de som satt ved siden av meg (sitter på en nyhetsdesk i ei avis) om de hadde noe imot det, og det hadde de ikke, så jeg begynte bare å ta med utstyret og dampe. Hjalp vel også en del at jeg snakket entusiastisk om det, alltid hadde utstyret liggende fremme og hver gang noen spurte hva det var for noe rart, forklarte jeg dem det.

Fikk jo tomler opp og hele pakka fra sjefene mine da jeg skrev artikkel om e-sigg i lokalavisa. :) Fikk til og med to hele sider med saken + intervju med Karl Erik Lund fra SIRUS.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er virkelig rart hvordan det hele begynte for min del.. noen venner av meg kom hjem fra england med noe som het "shishasticks" de hadde vært på fesival og jeg ble gira med en gang. det var dog uten nikotin, men gud det var snasent. jeg gjorde litt research og fant ut at det var en hel verden der ute.

Nå sitter jeg her, med juice flasker over alt på skrivebordet, ferdig mekka dripper og koser meg. sitter og venter på noe i posten hele tiden. Skjønner hvorfor folk kaller det for en hobby:p noen av vennene mine ser litt rart på meg og sier "du er no en raring, du" men jeg har tilogmed fått ei venninne til å konvertere helt over og:) Kosta på meg ekspress levering av no liquid nettopp. kosta litt flesk men jeg så hvor fort det gikk for Heidi med hennes sending, så jeg får vel liquids på mandag er jeg heldig. kanskje tirsdag? (de sender vel ikke i helger)

Men ja, lite sidequestion. Jeg brukte bomull nå som wick. men jeg føler på en måte at smaken blir litt vel ja, hva skal jeg si, fortere daff enn da jeg hadde silica wicks? kanskje litt ullsmak nesten, kanskje jeg bruker for mye ull?

edit: KRISE! snart tom for Chocolate! glemte og bestille 30ml i forrige uke. skjønte at det var noe som hadde gått i glemmeboka :/

Endret av Rokkar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jammen tester Riptrippers Kayfun Lite samtidig som jeg fikk min :-D

Jeg er enig i mye av det han sier. Kayfun er veldig cartomizeraktig å dampe på. Smaken er bedre enn cartomizere, men ikke så bra som en godt oppsatt dripper. Jeg bytta ut den orginale driptip'en og det hjalp betraktelig.

Jeg liker Kayfunen min, har ikke hatt noe problemer med den, tvert i mot, den har vært helt pålitelig. Juicen går unna da, har nettopp fyllt den opp for 3. gang i dag, men det har vel litt med den gode microcoilen min å gjøre også ;-)

Nå skulle jeg ønske at noen lagde en skikkelig stor pyrextank til den, så hadde alt vært supert. Det er litt nedtur med den lite pene plasttanken som fulgte med. Kan jo bruke ståltanken, men da ser jeg ikke hvor mye juice som er igjen og da er det fort gjort å brenne bomullen.

Lenke til kommentar

får veldig kjapt bomull smak av coilene jeg lager. noen tips? kanskje jeg bruker feil bomull? jeg kjøpte ganske billig bomull på bunnpris, 100% bomull, lukter ikke noe spesielt som den bomullen vi hadde i hus fra før av. den hadde en søt lukt, akkurat som om den var parfymert, samtidig var det ikke 100% bomull så jeg turte ikke bruke den. tenkte kanskje det gikk an å kjøpe bomullstråd eller noe? men jeg vet da farsken hvor jeg får tak på noe sånt

Lenke til kommentar

En butikk som selger sysaker? De fleste byer, tettsteder og grender har et sted hvor gamle damer får kjøpt seg tråd og knapper og garn og lignende. Her i bygda har vi minst én spesifisert butikk, samt at de selger det på Rema og Mega.

Jeg har vært på to sybutikker/garnbutikker, helt latterlig at de ikke har no ren hvit bomullstråd :p

Lenke til kommentar

Kommer med noen flere spørsmål her jeg.. ;)

Har fått min e-roll pakke idag. Ble positivt overrasket over dampen på denne, det var faktisk ikke store forskjellen fra ego med ce4. Men jeg opplever at det smeller og knitrer i batteriet når jeg suger, samt at det blir veldig varmt der fordamperen sitter. Så varmt at jeg ikke kan holde fingrene der (!). Det kommer også en ganske tydelig brent lukt fra det, men smaken er grei.

Det rare er at det er sånn med begge batteriene, og begge fordamperene. Har forskjellig smak i de to, men begge merkes av folk rundt som brent lukt. Er veldig merkelig om begge skal være feilvare, så jeg lurer på om dette er vanlig? Er det det så beholdes de, jeg vil bare ikke risikere noe kortslutning e.l.

Spørmål to; jeg kjøpte også et passtrough-batteri. Av dette får jeg en svak metallsmak i munnen. Noen som har opplevd det før? Kjøpte det via damping.no (De fortjener ros for levering og pris forresten!)

Endret av Heidi
Lenke til kommentar

får veldig kjapt bomull smak av coilene jeg lager. noen tips? kanskje jeg bruker feil bomull? jeg kjøpte ganske billig bomull på bunnpris, 100% bomull, lukter ikke noe spesielt som den bomullen vi hadde i hus fra før av. den hadde en søt lukt, akkurat som om den var parfymert, samtidig var det ikke 100% bomull så jeg turte ikke bruke den. tenkte kanskje det gikk an å kjøpe bomullstråd eller noe? men jeg vet da farsken hvor jeg får tak på noe sånt

Først og fremst, det må være 100% ren bomull, helst økologisk og ikke klorbleket.

Jeg hadde et bomkjøp på bomull jeg også. Kjøpte First Price og den er det bismak på. Nå har jegen som heter Sano og den funker greit. Noe smak tror jeg nok bomull vil gi, det kan være at det lønner seg å koke den før bruk. Silica er det jo ingen smak på, men jeg synes bomull veker bedre og holder mer juice. Den kan også med letthet tvinnes og tres igjennom microcoiler :-)

Lenke til kommentar

Først og fremst, det må være 100% ren bomull, helst økologisk og ikke klorbleket.

Jeg hadde et bomkjøp på bomull jeg også. Kjøpte First Price og den er det bismak på. Nå har jegen som heter Sano og den funker greit. Noe smak tror jeg nok bomull vil gi, det kan være at det lønner seg å koke den før bruk. Silica er det jo ingen smak på, men jeg synes bomull veker bedre og holder mer juice. Den kan også med letthet tvinnes og tres igjennom microcoiler :-)

ja jeg har tenkt på koking, men jeg bestilte no bare 5 meter Ekwool Silika Wick på ebay for å sjekke hva hypen er. vil ha en annen rebuildable dripper tho. samt en eller annen rebuildable tank av no slag. neste er å eksperimentere med mesh. men da må annet utstyr kjøpes og :p

Får se hvordan det går med wicken jeg har kjøpt. Overasket over hvor fort jeg fikk Kanthal wieren min i posten så jeg har vel den i neste uke regner jeg med:)

Lenke til kommentar

Hei, hvilke ecig merke er det som er vinneren og hvorfor?

Ble litt mye å gå gjennom 428 sider :)

Det kommer veldig an på hva det er du er ute etter.

De fleste holder seg ikke til ett merke, men kombinerer flere forskjellige.

eGo-batteri og Vision-tank, Vision-batteri og Kanger-tank, Innokin-batteri og SmokTech-tank, osv. Og det er bare de enkle greiene. Så kommer alle mod-batteriene, dripperne og tankene hvor du kan mekke egen coil og sette sammen av ørten forskjellige deler etc, som folka her i tråden er så glade i (selv om jeg fortsatt er overbevist om at de når som helst kan sprenge av seg fingrene hele gjengen), for ikke å snakke om cartotanks, hvor både fordamperen og tanken kan være av forskjellig merke.

Nok å ta av, for å si de sånn, og heldigvis er det mye som passer sammen. Som for eksempel hvordan forbrennerhoder fra forskjellige produsenter og forskjellige typer passer til en tank av en annen produsent osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer med noen flere spørsmål her jeg.. ;)

Har fått min e-roll pakke idag. Ble positivt overrasket over dampen på denne, det var faktisk ikke store forskjellen fra ego med ce4. Men jeg opplever at det smeller og knitrer i batteriet når jeg suger, samt at det blir veldig varmt der fordamperen sitter. Så varmt at jeg ikke kan holde fingrene der (!). Det kommer også en ganske tydelig brent lukt fra det, men smaken er grei.

Det rare er at det er sånn med begge batteriene, og begge fordamperene. Har forskjellig smak i de to, men begge merkes av folk rundt som brent lukt. Er veldig merkelig om begge skal være feilvare, så jeg lurer på om dette er vanlig? Er det det så beholdes de, jeg vil bare ikke risikere noe kortslutning e.l.

Spørmål to; jeg kjøpte også et passtrough-batteri. Av dette får jeg en svak metallsmak i munnen. Noen som har opplevd det før? Kjøpte det via damping.no (De fortjener ros for levering og pris forresten!)

Eroll har en cartomizer av et slag tror jeg, da er knitring og smelling helt normalt, og heller et godt tegn enn omvendt.

Tydelig brent lukt er mer ullent.

2: Ingen batterier påvirker smak, det er det fordamperen som gjør - batteriet har aldri noen kontakt med juicen. Hvilken fordamer/carto/tank har du på batteriet?

Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på hva det er du er ute etter.

De fleste holder seg ikke til ett merke, men kombinerer flere forskjellige.

eGo-batteri og Vision-tank, Vision-batteri og Kanger-tank, Innokin-batteri og SmokTech-tank, osv. Og det er bare de enkle greiene. Så kommer alle mod-batteriene, dripperne og tankene hvor du kan mekke egen coil og sette sammen av ørten forskjellige deler etc, som folka her i tråden er så glade i (selv om jeg fortsatt er overbevist om at de når som helst kan sprenge av seg fingrene hele gjengen), for ikke å snakke om cartotanks, hvor både fordamperen og tanken kan være av forskjellig merke.

Nok å ta av, for å si de sånn, og heldigvis er det mye som passer sammen. Som for eksempel hvordan forbrennerhoder fra forskjellige produsenter og forskjellige typer passer til en tank av en annen produsent osv.

Hvor kjøpes dette og hva koster det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...