toth Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Bare husk å fylle selve cartoen like mye som tanken den første gangen(ikke nødvendig senere). Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Ja, vi får se hvordan det ble med det. Problemet mitt er at det meste rant ut igjen. Sløste vekk minst 1 ml før jeg oppdaga at det lå på papiret og cartoen ikke tok til seg mer. Jeg kan ha vært litt for utålmodig. e: Interessant smak, skjønt, det kan være billigjuicen jeg fylte på med (den eneste jeg fikk noe smak ut av når jeg prøvde de nye juicene på dripperen). Får se hvordan det utvikler seg utover dagen. Endret 4. oktober 2013 av Datasmurf Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Cartos med plast/teip rundt kan du fint putte rett i munnen, på en e-roll eller 510-T har du fordamper og beholder hver for seg, i en Cartomizer er disse slått sammen, og beholderen består av polyesterfyll som du metter med væske. Når du trer en tank utenpå denne, kan den mette seg selv med væske gjennom små hull i siden. Jeg vil definitivt anbefale deg å bytte ut CE4 "clearomizer" med en Cartomizer-i-tank istedet, mye bedre feeding av væsken, ergo mye mindre sjans for brent smak. Se her, denne passer fint med eGo-batteriet ditt, og er på tilbud: http://www.cph-vapours.com/da/mizers/211-smok-dct-35ml.html Fyll både tanken rundt og selve fyllet i cartomizeren på akkurat samme måte som du fyller ce4'en, så er du good to go(la den stå litt etter du har fylt i selve cartomizeren, så du er sikker på den er godt mettet før du fyrer). Trinn 3 her fylles selve cartomizeren, og trinn 4-6 trekker cartomizeren litt ned for å få tilgang til å fylle selve tanken: PS: Hvis du opplever brent smak med mye forskjellig utstyr, kan det være fordi du fortsatt suger som på en sigarett - da "tørker" du opp coilen ved å trekke for hardt. Sugeteknikk på e-sigarett(ALLE typer) skal være annerledes - sug halvparten så hardt, og dobbelt så lenge som du ville gjort på en sigarett. Trykk gjerne også på knappen et lite sekund før du begynner å suge, og slipp den et lite sekund før du er ferdig å suge. Tusen takk for info!! Den du linket til, der står det: Husk at købe ekstra 510 DC cartomizer (med krave). Betyr det at cartomizeren inni ikke følger med? For det ser ut som den gjør det. Og er dette en cartomizer jeg må stikke hull på selv? (Det som heter å punche kanskje??) Jeg suger riktig, det er jeg sikker på. Og jeg har funnet ut at er det mindre enn halvparten igjen så blir det brent + veldig lite damp. Så jeg må hele tiden ha den fylt opp. Tank og/eller cartomizer er nok mye smartere da ja. Visst er det mye bedre å sitte inne. Jeg syns du burde ha et ego-batteri som du kan variere volten med. Enten en Vision spinner, eller en Joyetech twist. Eks her http://pink-mule.com/joyetech-produkter/ego-twist-batterier men damping.no har dem også. Du kan jo kikke litt rundt. Og f.eks en mini-Davide clearomiser i glass http://pink-mule.com/MIZERS%20V%C3%86SKE/tanke-clearomizere-vivi-nova/DIAVIDE-GLASSOMIzER-TANK Eller en mini-pro-tank. Disse liker iallefall jeg godt. Så har du jo Evod, men den er i plast og kan sprekke av "aggressive" juicer. Men en helt grei liten clearo. En med variabel volt skal jeg kjøpe ja. Vet ikke hva som er nyttig med det, men nå føler jeg bare at jeg vil prøve alle typer Hva er egentlig singel coil og dobbel coil? Er det to fordampere i dobbel, som dermed gir mer damp? Jeg liker dampen tykk så man kjenner den i halsen, og heller varm enn kald. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Noe sånt ja. Og VV gir blant annet batteriet lengre levetid. e: For de av dere som er (sør-)trøndere her, har jeg sendt en svært forklarende epost til busselskapet AtB vedrørende bruk av e-sigaretter på bussen, i et håp om at de lar meg dampe i vei på vei til og fra Trondhjem. Sendte for øvrig en til NSB når jeg først var i gang, sånn at jeg har det på rene om jeg kan dampe eller ei neste gang jeg tar toget til Steinkjer for å dampe med Nurk. Endret 4. oktober 2013 av Datasmurf Lenke til kommentar
toth Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Tusen takk for info!! Den du linket til, der står det: Husk at købe ekstra 510 DC cartomizer (med krave). Betyr det at cartomizeren inni ikke følger med? For det ser ut som den gjør det. Og er dette en cartomizer jeg må stikke hull på selv? (Det som heter å punche kanskje??) Jeg suger riktig, det er jeg sikker på. Og jeg har funnet ut at er det mindre enn halvparten igjen så blir det brent + veldig lite damp. Så jeg må hele tiden ha den fylt opp. Tank og/eller cartomizer er nok mye smartere da ja. En med variabel volt skal jeg kjøpe ja. Vet ikke hva som er nyttig med det, men nå føler jeg bare at jeg vil prøve alle typer Hva er egentlig singel coil og dobbel coil? Er det to fordampere i dobbel, som dermed gir mer damp? Jeg liker dampen tykk så man kjenner den i halsen, og heller varm enn kald. Det følger definitvt med en cartomizer..! Det står der kun fordi cartoer er forbruksvare, og bør byttes etter alt fra 2 dager til 4 uker(avhengig av bruk og preferanser), så det anbefales å kjøpe ekstra. Kjøper du tank-cartos med krage(alltid blanke, ikke farget), så er de ferdig hullet og du trenger ikke gjøre en ting. Mange har veldig god erfaring med disse, som passer i alle vanlige tanker: http://www.damping.no/collections/veker-fordamperhoder/products/boge-f16-fordamper-cartomizer Forskjellen på Dual og Single er som du sier, to coiler/fordamperhoder/glødetråder istedetfor bare en. Det har sine plusser og minuser, men på et vanlig uvariabelt batteri vil jeg heller anbefale en single-coil med lav motstand(som den jeg linket nettopp) istedetfor dual-coil. Ikke alle batterier "forstår" dual coil riktig, det at dobbel coil gir halvert motstand fører av og til til litt forvirring. Ellers er hovednytten av variabel volt/watt at du kan skru opp/ned trøkken etter eget ønske, uten å endre fordamper. Uten variabelt blir det slik: Batteri-volt+fordamper1 = resultat 1 (f.eks dårlig damp og varme) Batteri-volt+fordamper2 = resultat 2 (f.eks god damp og varme) Med variabel volt kan du tilpasse batteriet ditt etter fordamper og smak, og få det ønskede resultatet hver gang - du sender rett og slett mer eller mindre strøm til fordamperen, og endrer dermed effekten Endret 4. oktober 2013 av toth 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Alternativt, om du er som meg, bytte carto etter noen måneder. Da er du sikker på at du har brukt den til siste stund og at all effekt definitivt er borte. For øvrig, om du er gnien, kan du prøve og koke de for å rengjøre dem og bruke dem med annen juice. Bare pass på at du ikke glemmer det, for da har du plutselig både ødelagte cartos og en ødelagt kasserolle på samvittigheta. Jeg snakker fra egen erfaring. 1 Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Forskjellen på Dual og Single er som du sier, to coiler/fordamperhoder/glødetråder istedetfor bare en. Det har sine plusser og minuser, men på et vanlig uvariabelt batteri vil jeg heller anbefale en single-coil med lav motstand(som den jeg linket nettopp) istedetfor dual-coil. Ikke alle batterier "forstår" dual coil riktig, det at dobbel coil gir halvert motstand fører av og til til litt forvirring. Men cartomizeren som følger med tanken du linket til (den på tilbud) er dobbel coil. Skal jeg da ikke bruke denne før jeg får twist-batteriet mitt? Altså heller putte inn en av de single coil cartomizerne fra boge? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 "Trip-report" så langt fra mitt eventyr med cartotank, det fungerer bedre enn antatt. Får smak på 9/10 trekk. Lenke til kommentar
toth Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Men cartomizeren som følger med tanken du linket til (den på tilbud) er dobbel coil. Skal jeg da ikke bruke denne før jeg får twist-batteriet mitt? Altså heller putte inn en av de single coil cartomizerne fra boge? Jovisst, bruk den for all del..! Fungerer normalt kjempefint, er bare mulig at du får enda litt bedre opplevelse på et VV-batteri "Trip-report" så langt fra mitt eventyr med cartotank, det fungerer bedre enn antatt. Får smak på 9/10 trekk. Ved dårlig feeding: Blås/sug til det begynner å komme lite bobler(rett før det begynner å gurgle) 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Eller flere hull. Null problemer her med 4 hull (nå fem da). Lenke til kommentar
code Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Hei! Hvis det er fra damping.no du har fått ejuicen din fra så kan det hende at hun rett og slett ikke merker det fordi det er altfor lite halsspark i juicen deres. All juicen deres er nikotinfri og gir lite til ingen kick, som røykere ofte vil ha når man begynner å dampe. Kan du se om hun blåser ut damp?? Bestilte ikke fra damping, er 18mg nikotin Menthol smak. Hun ser ingen tegn til damp når hun blåser ut. Jeg har akkurat samme liquid, og får masse damp, men jeg bruker iClear ?30? og hun har iClear ?16?. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Bestilte ikke fra damping, er 18mg nikotin Menthol smak. Hun ser ingen tegn til damp når hun blåser ut. Jeg har akkurat samme liquid, og får masse damp, men jeg bruker iClear ?30? og hun har iClear ?16?. Da vil jeg tro det er noe galt med utstyret. Du burde prøve en annen fordamper og se om du får ett annet resultat. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Skru på det som er å skru på. Jeg sliter med samme problem på den ene protanken min. Får ikke noe kontakt med batteriet. Skrur bittelitt på alt jeg ser, og så funker det igjen. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Kveldens setup: Den så frisk ut ja her går det i Tiki Juice på blekkspruten på Drawtuben og noen Bayere God helg Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Her prøver jeg å jage bort litt feber med rødvin. HHV Dragon's Fire i attyen Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Her prøver jeg å jage bort litt feber med rødvin. HHV Dragon's Fire i attyen Ok. God bedring da Skal straks over på rødvin selv. Kan enten hjelpe mot hodeverk eller gjøre det mye verre , er en ørliten balansegang dette her he he Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Ok. God bedring da Skal straks over på rødvin selv. Kan enten hjelpe mot hodeverk eller gjøre det mye verre , er en ørliten balansegang dette her he he Man får ta sjansen Føler meg bedre allerede! Lenke til kommentar
code Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Da vil jeg tro det er noe galt med utstyret. Du burde prøve en annen fordamper og se om du får ett annet resultat. Takk for forslagene. Jeg hadde aldri denne foran meg, bestilte rett til bestemor som er 2timer unna meg. Men viste seg at problemet var at den gummi tuten på coilen ikke var "alignet" med munnstykket. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Dette bildet har jeg kalt "Friday night". 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå