Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ja, det høres riktig ut. En flavourwick i bomull vil jo "ta for" det meste. :)

 

Gi det et forsøk om du har en Protank, jeg kommer definitivt til å gjøre det med alle nye hoder.

 

BTW, ny etterfølger til Protank er Unitank:

 

kanger-unitank.jpg

Fylles fra topp, og fjæren stenger resterende juice inne, så man ikke søler :)

 

Endret av toth
Lenke til kommentar

Oh lord, jeg er hekta!! :D

 

Nå har jeg bestilt en haug med nye e-juicer, og også en e-roll for bruk ute. (Var usikker på den eller 510t, men jeg prøver e-rollen først, har noen røykere i familien så kan alltids gi til de.)

 

Den jeg har nå synes jeg er tung å trekke av innimellom. Noen ganger kommer veldig lite damp, og trekker jeg litt for lenge, eller tre-fire ganger etter hverandre, så blir det brent smak.

 

Hva er neste skritt? Vil gjerne ha mer damp, mer styrke på en måte. At jeg må fylle på ofte gjør ingenting, det er for bruk hjemme. Tror ikke jeg vil ha driptip, har to ganger nå klart å suge e-juice inn i munnen, og det er noe skit rett og slett! Vet ikke hvorfor det har skjedd, men det smaker jo pyton, og livredd for at driptip gjør at dette skjer oftere.

 

Og forresten, har ikke savnet røyken i det hele tatt etter jeg begynte med dampen, det her er jo såååå mye bedre!! :D Var helt herlig å sitte på kjøkkenet med morgen-røyken, istedet for å hutre på verandaen i morgenkåpe ;)

Lenke til kommentar

Oh lord, jeg er hekta!! :D

 

Nå har jeg bestilt en haug med nye e-juicer, og også en e-roll for bruk ute. (Var usikker på den eller 510t, men jeg prøver e-rollen først, har noen røykere i familien så kan alltids gi til de.)

 

Den jeg har nå synes jeg er tung å trekke av innimellom. Noen ganger kommer veldig lite damp, og trekker jeg litt for lenge, eller tre-fire ganger etter hverandre, så blir det brent smak.

 

Hva er neste skritt? Vil gjerne ha mer damp, mer styrke på en måte. At jeg må fylle på ofte gjør ingenting, det er for bruk hjemme. Tror ikke jeg vil ha driptip, har to ganger nå klart å suge e-juice inn i munnen, og det er noe skit rett og slett! Vet ikke hvorfor det har skjedd, men det smaker jo pyton, og livredd for at driptip gjør at dette skjer oftere.

 

Og forresten, har ikke savnet røyken i det hele tatt etter jeg begynte med dampen, det her er jo såååå mye bedre!! :D Var helt herlig å sitte på kjøkkenet med morgen-røyken, istedet for å hutre på verandaen i morgenkåpe ;)

Det er drip tip på alt, så det kommer du ikke utenom (drip tip er mer ett munnstykke).

 

Hmmm.. spørs hvor avansert du vil gå, samt hvor stor den har lov til å være. Jeg vil anbefale deg å kjøpe noen cartomizers, du kan du bare fylle på og bruke på ditt ego-batteri. Godt med smak og damp :)

Edit: cartomizers koster ikke mye heller så er ikke noe ''tap'' sånn sett.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Da mente jeg nok noe annet, jeg mente sånne man drypper rett nedi? Tror jeg ;)

Jeg har jo denne clearomizeren, er cartomizer annerledes? Trodde det var det samme? Søker jeg bare etter cartomizer ce4?

Tenkte å kjøpe noen flere batterier også, og et sånt pass-trough-ladegreie.

Lenke til kommentar

Da mente jeg nok noe annet, jeg mente sånne man drypper rett nedi? Tror jeg ;)

Jeg har jo denne clearomizeren, er cartomizer annerledes? Trodde det var det samme? Søker jeg bare etter cartomizer ce4?

Tenkte å kjøpe noen flere batterier også, og et sånt pass-trough-ladegreie.

Å, de man drypper rett i kalles ''drippere'' :) (drippers) De gidder ikke jeg heller, selv om jeg har ett par jeg kjøpte billig.

 

Cartomizers og CE4 er to forskjellige ting.

Jeg kjøper alltid disse her cartomizerne:

http://www.vapeescape.co.uk/Vaping-Spares/Cartomisers/Boge-510-Low-Resistance-5.html?wizid=ohbniej1s82vjdo999qksiq6p0

 

.. bare at jeg kjøper mine i XL, som er lengere, men alltid Boge LR cartomizers (LR står for low resistance).

 

Håper linken funker??

Lenke til kommentar

Å, de man drypper rett i kalles ''drippere'' :) (drippers) De gidder ikke jeg heller, selv om jeg har ett par jeg kjøpte billig.

 

Cartomizers og CE4 er to forskjellige ting.

Jeg kjøper alltid disse her cartomizerne:

http://www.vapeescape.co.uk/Vaping-Spares/Cartomisers/Boge-510-Low-Resistance-5.html?wizid=ohbniej1s82vjdo999qksiq6p0

 

.. bare at jeg kjøper mine i XL, som er lengere, men alltid Boge LR cartomizers (LR står for low resistance).

 

Håper linken funker??

 

Det der er sånne jeg heller e-juicen nedi selv, på samme måte som jeg allerede gjør? Bare at de er smalere og ikke gjennomsiktig?

Kan jeg feks kjøpe sånne hoder som er i det settet her? http://www.vapeescape.co.uk/Deluxe-Vaping-Kits/EVOD-650/EVOD-650-Kit.html?wizid=0tatojh8d4es4apeodl68apcg3

 

Hva er egentlig forskjellen på cartomizer og ce4?

Tusen takk igjen, er veldig mange spørsmål i begynnelsen! Leste gjennom hele tråden her med alle sider for noen måneder siden, men regner med at produktvalget utvider seg ettersom dette blir mer popuært. :)

Lenke til kommentar

 

Det der er sånne jeg heller e-juicen nedi selv, på samme måte som jeg allerede gjør? Bare at de er smalere og ikke gjennomsiktig?

Kan jeg feks kjøpe sånne hoder som er i det settet her? http://www.vapeescape.co.uk/Deluxe-Vaping-Kits/EVOD-650/EVOD-650-Kit.html?wizid=0tatojh8d4es4apeodl68apcg3

 

Hva er egentlig forskjellen på cartomizer og ce4?

Tusen takk igjen, er veldig mange spørsmål i begynnelsen! Leste gjennom hele tråden her med alle sider for noen måneder siden, men regner med at produktvalget utvider seg ettersom dette blir mer popuært. :)

 

Du kan kjøpe hoder til EVOD ja :) Enkelt å bytte. Jeg tror ikke det går ann å bytte atomizer på din CE4?

 

Forskjellen på en CE4 og en cartomizer er at CE4 har veker, de små tøystykkene på siden som trekker til seg juice. I en cartomizer så er den tettpakket med polyesterfyll som skal suge til seg ejuice, med ett lufterør i midten

Dette er en cartomizer:

http://www.aresecig.com/store/images/cartomizer.jpg

Dette er inni en cartomizer:

http://www.ecigadvanced.com/faqs/wp-content/uploads/2013/06/Cartomizer-insides.jpg

 

Jeg bruker mine cartomizers i en tank, en beholder som jeg trer utenpå og fyller med ejuice, men før jeg gjør dette så må jeg lage hull i cartomizeren min så den konstant fores med juice som er i tanken.

Dette er en cartomizer i tank med juice:

http://egotube.gr/images/detailed/0/Dual-Coil-Cartomizer-Tank.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aah, da skjønte jeg mye mer! :)

Tror nok jeg også vil ha en cartomizer i tank etterhvert, men får prøve vanlig cartomizer først. Er de egentlig med munnstykke? Eller suger jeg direkte på cartomizeren?

Cartos med plast/teip rundt kan du fint putte rett i munnen, på en e-roll eller 510-T har du fordamper og beholder hver for seg, i en Cartomizer er disse slått sammen, og beholderen består av polyesterfyll som du metter med væske.

Når du trer en tank utenpå denne, kan den mette seg selv med væske gjennom små hull i siden. Jeg vil definitivt anbefale deg å bytte ut CE4 "clearomizer" med en Cartomizer-i-tank istedet, mye bedre feeding av væsken, ergo mye mindre sjans for brent smak.

Se her, denne passer fint med eGo-batteriet ditt, og er på tilbud:

http://www.cph-vapours.com/da/mizers/211-smok-dct-35ml.html

Fyll både tanken rundt og selve fyllet i cartomizeren på akkurat samme måte som du fyller ce4'en, så er du good to go(la den stå litt etter du har fylt i selve cartomizeren, så du er sikker på den er godt mettet før du fyrer).

 

Trinn 3 her fylles selve cartomizeren, og trinn 4-6 trekker cartomizeren litt ned for å få tilgang til å fylle selve tanken:

 

dc-tank-filling-instruction.jpg

 

PS: Hvis du opplever brent smak med mye forskjellig utstyr, kan det være fordi du fortsatt suger som på en sigarett - da "tørker" du opp coilen ved å trekke for hardt. Sugeteknikk på e-sigarett(ALLE typer) skal være annerledes - sug halvparten så hardt, og dobbelt så lenge som du ville gjort på en sigarett. Trykk gjerne også på knappen et lite sekund før du begynner å suge, og slipp den et lite sekund før du er ferdig å suge.

Endret av toth
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har du et bomberom fullt med hermetikk også?.. :D

Ikke enda. Fikk ikke byggetillatelse, og så ble tomta solgt til noen østlendinger. :(

 

Men jeg har hermetikk opp og i mente. :D Bønner og snurring, samt hermetisk bacon. En av boksene med bønner, og den boksen med hermetisk bacon, gikk ut på dato på midten av 60-tallet, men er sannsynligvis forsatt spisbart. :)

 

Men det blir vel. Bomberom med hermetikk, vannreservoar og aggregat, tortukjeller, falskt mausoleum, fangehull, playboylounge og gravkammer hvor jeg en gang skal begraves, noen hundre meter under jorden. Alt fylt med feller for uvedkommende, så klart. :)

 

 

Men nok om mine paranoide planer. Jeg finner ikke dripperne mine, dette er i grunn litt irriterende, da jeg skulle teste ut et par nye smaker.

 

Og så ble jeg linka dette. Vannpipe-steiner som fungerer som en e-sigarett, bare at det ikke er nikotin i det. Eller noe sånt. Simulerer røyk, men det er ikke noe. Samme konsept som en e-sigarett. Jeg er sterkt usikker på hele pakka. Ikke at jeg røyker vannpipe lenger heller (trenger jo ikke det nå som jeg har mine egne, portable ;) ), men venner sender meg alltid rare greier på Facebook, så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Gi det et forsøk om du har en Protank, jeg kommer definitivt til å gjøre det med alle nye hoder.

 

BTW, ny etterfølger til Protank er Unitank:

 

kanger-unitank.jpg

Fylles fra topp, og fjæren stenger resterende juice inne, så man ikke søler :)

 

Wow. Skulle ha ny ProTank lignende fordamper, men da blir det UniTank ja :) Ser bra ut den :p
Lenke til kommentar

Oh lord, jeg er hekta!! :D

 

Nå har jeg bestilt en haug med nye e-juicer, og også en e-roll for bruk ute. (Var usikker på den eller 510t, men jeg prøver e-rollen først, har noen røykere i familien så kan alltids gi til de.)

 

Den jeg har nå synes jeg er tung å trekke av innimellom. Noen ganger kommer veldig lite damp, og trekker jeg litt for lenge, eller tre-fire ganger etter hverandre, så blir det brent smak.

 

Hva er neste skritt? Vil gjerne ha mer damp, mer styrke på en måte. At jeg må fylle på ofte gjør ingenting, det er for bruk hjemme. Tror ikke jeg vil ha driptip, har to ganger nå klart å suge e-juice inn i munnen, og det er noe skit rett og slett! Vet ikke hvorfor det har skjedd, men det smaker jo pyton, og livredd for at driptip gjør at dette skjer oftere.

 

Og forresten, har ikke savnet røyken i det hele tatt etter jeg begynte med dampen, det her er jo såååå mye bedre!! :D Var helt herlig å sitte på kjøkkenet med morgen-røyken, istedet for å hutre på verandaen i morgenkåpe ;)

 

Visst er det mye bedre å sitte inne. :)

Jeg syns du burde ha et ego-batteri som du kan variere volten med. Enten en Vision spinner, eller en Joyetech twist. Eks her http://pink-mule.com/joyetech-produkter/ego-twist-batterier men damping.no har dem også. Du kan jo kikke litt rundt.

Og f.eks en mini-Davide clearomiser i glass http://pink-mule.com/MIZERS%20V%C3%86SKE/tanke-clearomizere-vivi-nova/DIAVIDE-GLASSOMIzER-TANK

Eller en mini-pro-tank. Disse liker iallefall jeg godt. :) Så har du jo Evod, men den er i plast og kan sprekke av "aggressive" juicer. Men en helt grei liten clearo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...