Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

 

Valgte 20 pga røykeslutt. Men tror ikke jeg bestiller mer enn 15 neste gang, føltes sterkt! ;) Føler ikke jeg får det til helt enda, men.

Hvis jeg skal bestille en clearomizer (?) til, så står det at jeg kan velge mellom 1,8 Ohms og 2,4. Er begge kompatible til det batteriet jeg har, og hva er egentlig forskjellen?

Ja, jeg liker 15 - 10 mg selv :) Er perfekt.

 

Du får det til etterhvert! :) Er bare å spørre om det er noe mer du lurer på eller trenger hjelp med.

 

Ohms og sånt er ikke ting du trenger å bry deg om i starten, det har litt å si på smaken og mengde damp, som jeg liker cartomizers med lav ohm og syns de smaker best, men det er en smakssak! Du kan jo prøve deg frem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den første juicen jeg prøvde var 18 mg, og det var alt for mye.

12 mg er perfekt for meg, og så tar jeg 18 mg om jeg har inntatt et stort måltid, som etter julemiddager.

 

Jeg bestilte utstyr og juice for 1500,- eller så da jeg først begynte, uten å vite om dette var noe for meg eller ei. Og kjøpte ting hver for seg fremfor å kjøpe en bundle. Hvor smart det var, vites ikke, for hva skulle jeg gjort med alt om jeg kom frem til at jeg ikke likte det? Men, men. Man må ta noen sjanser nå og da, og penger er til for å brukes. :D Tror snart jeg har brukt like mye på e-utstyr som jeg brukte på sigaretter, tobakk, snus, snuff og oliver twist de siste fire årene før jeg slutta. :p Og mer vil det bli. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må bare få nevne at jeg er veldig takknemlig over hvor hjelpsomme dere er! :)

 

Kommer litt brentsmak innimellom fortsatt, vet ikke hva som skaper det?

Og dampen varierer litt, noen ganger kjenner jeg godt at jeg trekker inn, andre ganger er jeg usikker på om det i det hele tatt kommer noe før jeg blåser ut igjen.

 

Men, jeg ønsker meg et automatisk batteri i tillegg, og også et mindre som er lettere å ta med bort. Er dette ting jeg kan kjøpe som hører til samme system, sånn at alt kan brukes om hverandre? Eller må jeg evt kjøpe en ekstra sigarett av annen type? Isåfall hvilken? Har også hørt at vekene er det som kan skade med e-sigg (utenom nikotinen selvfølgelig). Skal det ikke finnes sånne cartomizere uten veker?

 

Og til slutt, hva bruker dere til å oppbevare dette i? Pennal? Vil ha noe som beskytter, og også holder e-juicen litt inne om den skulle begynne å lekke.

Lenke til kommentar

Må bare få nevne at jeg er veldig takknemlig over hvor hjelpsomme dere er! :)

 

Kommer litt brentsmak innimellom fortsatt, vet ikke hva som skaper det?

Og dampen varierer litt, noen ganger kjenner jeg godt at jeg trekker inn, andre ganger er jeg usikker på om det i det hele tatt kommer noe før jeg blåser ut igjen.

 

Men, jeg ønsker meg et automatisk batteri i tillegg, og også et mindre som er lettere å ta med bort. Er dette ting jeg kan kjøpe som hører til samme system, sånn at alt kan brukes om hverandre? Eller må jeg evt kjøpe en ekstra sigarett av annen type? Isåfall hvilken? Har også hørt at vekene er det som kan skade med e-sigg (utenom nikotinen selvfølgelig). Skal det ikke finnes sånne cartomizere uten veker?

 

Og til slutt, hva bruker dere til å oppbevare dette i? Pennal? Vil ha noe som beskytter, og også holder e-juicen litt inne om den skulle begynne å lekke.

 

 

Det kan hende at du brente den litt i starten og at den nå gir litt brent smak. Det kan også gå seg til.

 

Du kan bruke alt som har Ego/510 koblinger om hverandre (som er det aller meste av utstyr).

Om vekene er skadelige eller ei er det uenigheter om, men det er uansett mye mye bedre enn å få i seg tjære og masse andre bevisst skadelige kjemikalier i seg.

 

Jeg har ikke min ecig i noe som helst siden den er tett. Jeg bruker en cartomizer i en tank (tanken rommer opptil 4,5 ml, masse juice, wooohooo, går to dager uten å fylle på) på en provari. Ikke lekket en eneste gang.

Hvis du er bekymret for at det skal lekke så kan du ha den i en liten plastpose i vesken din eller noe lignende.

Lenke til kommentar

 

 

Det kan hende at du brente den litt i starten og at den nå gir litt brent smak. Det kan også gå seg til.

 

Du kan bruke alt som har Ego/510 koblinger om hverandre (som er det aller meste av utstyr).

Om vekene er skadelige eller ei er det uenigheter om, men det er uansett mye mye bedre enn å få i seg tjære og masse andre bevisst skadelige kjemikalier i seg.

 

Jeg har ikke min ecig i noe som helst siden den er tett. Jeg bruker en cartomizer i en tank (tanken rommer opptil 4,5 ml, masse juice, wooohooo, går to dager uten å fylle på) på en provari. Ikke lekket en eneste gang.

Hvis du er bekymret for at det skal lekke så kan du ha den i en liten plastpose i vesken din eller noe lignende.

 

Det står mye om EgoC og EgoT, er det samme kobling uansett? Og hva med 510T og 510 slim eller hva det heter? Spiller det ingen rolle så lenge det har med "ego" eller "510" i seg?

Jeg kunne tenkt meg en mindre (både kortere og slankere) for å ha med ut, en som ikke trekker så mye oppmerksomhet. Har du noen anbefaling på det?

Lenke til kommentar

 

Det står mye om EgoC og EgoT, er det samme kobling uansett? Og hva med 510T og 510 slim eller hva det heter? Spiller det ingen rolle så lenge det har med "ego" eller "510" i seg?

Jeg kunne tenkt meg en mindre (både kortere og slankere) for å ha med ut, en som ikke trekker så mye oppmerksomhet. Har du noen anbefaling på det?

De har alle 510 kobling ja, men jeg vet ikke om en CE4 vil passe på ett 510 batteri. Hvis du vil ha noe lite og ikke bryr deg så veldig mye om at den må holde nok ejuice eller batteri så gå for vanlig 510 batteri med en vanlig cartomizer. Du får også tak i enda mindre cartomizere, men det vil jeg fraråde da de vil holde latterlig lite juice.

 

Går du for å bruke en sånn cartomizer slik den er så må du også beleilige deg på å måtte fylle på oftere (jeg måtte ofte fylle 15-30 min mellomrom hvis jeg dampet, ork.. :p )

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

 

Jeg tror den er viktigere med silica, bomull ekspanderer jo når den blir våt og da tetter den sikkert godt nok.

 

Ja, det høres riktig ut. En flavourwick i bomull vil jo "ta for" det meste. :)

Nei, jeg bruker veske eller sekk. Har alltid med meg så mye annet uansett. Bok å lese i, kryssord å løse, noe å drikke, hodetelefoner, ørepropper, mp3-spillere, ladere, ofte mat, en gedigen samling småpenger i fall kortet er tomt osv.

Du er forberedt på det meste du. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...