Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Nå er jo du partisk med tanke på at du er forhandler av Liqua :D Neida. Jeg skal nok prøve den også. Nå liker jeg smak, og vannmelon høres i mine ører ut som noe smakløst greier. Men nå vet ikke jeg.

 

Er det thebestshop du er med på å drifte? Jeg er overlykkelig for å ha fått tyrkeren min til denne helga siden jeg har planer om å ligge i fosterstiling hele morgendagen. Eple var helt knall. Jordbær på Igo-l var ikke så dum den heller. Men tenker at den kanskje trenger noen dråper vanilje for ytterligere å toppe opplevelsen.

liqua-forhandler ja, men bestshop er konkurrent, så følte meg safe på den :p ja, vannmelon er ingen smaksbombe, da har citrusmix og eple mer trøkk.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Datasmurf, man kan aldri være sikker på noe her i verden... :shrug: Men det er ikke sikkert at de bruker så mye tid på deg. :) De har vel mye å gjøre. Altså, de som overvåker.

 

Åh, du skal ikke se bort fra at de har satt av et team til å overvåke meg etter mine ville ungdomsår. :p

Jeg har vært anarkist, hardbarka kommunist og utstedt dødstrusler mot George W. Bush. Samt laget noen splintbomber og slikt, prøvd å brenne ned en skole og å sprenge jernbanespor. Med andre ord, jeg har vært en skikkelig kødd en gang i tida.

 

Lenke til kommentar

Noen som har det slik at cartoer blir dårligere fortere når de er i tank? Alle cartoene jeg har brukt i tank varer bare ca en dag med heftig damping. Mens nå når jeg ikke bruker tanken er cartoen kjempefin på dag to..

 

Bruker VR juice som er ganske tykk. Virker som om cartoen blir tett. Så er det fordi cartoen blir foret med tykk juice hele tiden?

Endret av Nurk
Lenke til kommentar

Noen som har det slik at cartoer blir dårligere fortere når de er i tank? Alle cartoene jeg har brukt i tank varer bare ca en dag med heftig damping. Mens nå når jeg ikke bruker tanken er cartoen kjempefin på dag to..

 

Bruker VR juice som er ganske tykk. Virker som om cartoen blir tett. Så er det fordi cartoen blir foret med tykk juice hele tiden?

Nope, kan ikke si at de blir dårligere av å være i tank, men jeg vaper mer, men det er gjerne sånn når man slipper å fylle på hele jævla dagen :p

 

Tykkere juicer vil ta livet av dem fortere. Det er sånn med alle veketing og sånt tror jeg?

Lenke til kommentar

Bruker som oftest 3. Cartoen blir alltid tett, må suge til kjeven blir sår for å få ut noe. (Det høres feil ut uansett hvordan jeg beskriver det :p )

Strange! Bruker du mest VR? For jeg bruker gjerne mistliquid og sånt også, og veeeeeldig tykke juicer fra ejuiceuk.com uten noen problemer overhode. Hvor er det du piercer hullene hen på cartoen?? Husker jeg satte ett hull ''øverst'' engang.. den kasta jeg med en gang, var håpløst

.

Lenke til kommentar

Har bare skjedd med VR juice. Har bare prøvd en annen juice på tank, det var Liqua og på den har det gått bra. Puncher så lavt som mulig, med andre ord helt nederst. Kansje Pink-Mule sine boge cartoer er dårlige?

Jeg sverger, de eneste cartoene jeg syns virkelig er i god kvalitet er de jeg konstant kjøper fra vapeescape.co.uk. Kom i en liten ''krangel'' med Ramzy som eier damping.no over det og engang da han mente at de han hadde samme leverandør, men alle cartoene jeg har fått fra damping.no (med plasttanks) har bare vært å kaste fordi de har vært så ubrukelig dårlige. Jeg kan IKKE tro at det er samme carto's. Ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Ja det har jeg også merket. Likte ikke cartoene fra damping! Mine første cartoer kom fra vapeescape, begynte å bestille fra PM fordi de var litt billigere. Skal prøve fra vapeescape neste gang å se om jeg merker noe forskjell. :)

Gjør det, min favoritt er XL LR boge.. :) Damper som ett uvær og skal fint kunne ta 10 ml juice gjennom før den begynner å bli crappy, selv med VR juice (jeg pleier å bytte litt mellom hver gang jeg fyller tanken min, så er sjeldent jeg bruker VR to ganger på rad).

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på noe ang dette Boge-problemet dere snakker om. Man skulle jo tro at tanken bare er en hylse som sitter rundt cartoen, og at utforming, materiale og kvalitet ikke skulle spille noen rolle. Men det skapes jo et trykk inni tanken, som påvirker "foringen" av carto'en.. O-ringene kan kanskje ha noe å si også.. Vet bare at jeg for noen mnd siden hadde en Smok plast-tank, og konstaterte at jeg ikke likte carto-i-tank. Men etterhvert så prøvde jeg nye tanker, og da ble det noe helt annet. Brukte samme cartoer som før.

Så om det er problemer med foring av cartoen så kanskje det ikke alltid er cartoens feil, men tanken som sitter rundt?? Trykk osv... ?

:)

Lenke til kommentar

 

Åh, du skal ikke se bort fra at de har satt av et team til å overvåke meg etter mine ville ungdomsår. :p

Jeg har vært anarkist, hardbarka kommunist og utstedt dødstrusler mot George W. Bush. Samt laget noen splintbomber og slikt, prøvd å brenne ned en skole og å sprenge jernbanespor. Med andre ord, jeg har vært en skikkelig kødd en gang i tida.

 

Smurfy... :ohmy: (skamme seg..)

Nå kjenner jo jeg bare "e-sig-siden" av deg, og "reisereferat-siden" ( :D ) Men man trenger vel bare et halvt øye for å se at du ikke er farlig.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på noe ang dette Boge-problemet dere snakker om. Man skulle jo tro at tanken bare er en hylse som sitter rundt cartoen, og at utforming, materiale og kvalitet ikke skulle spille noen rolle. Men det skapes jo et trykk inni tanken, som påvirker "foringen" av carto'en.. O-ringene kan kanskje ha noe å si også.. Vet bare at jeg for noen mnd siden hadde en Smok plast-tank, og konstaterte at jeg ikke likte carto-i-tank. Men etterhvert så prøvde jeg nye tanker, og da ble det noe helt annet. Brukte samme cartoer som før.

Så om det er problemer med foring av cartoen så kanskje det ikke alltid er cartoens feil, men tanken som sitter rundt?? Trykk osv... ?

:)

 

Tror ikke det, har alltid lagt min elsk på vapeescape sine boge, var jo billig plasttank jeg kjøpte fra damping.no hvor jeg fikk slengt med en carto som smakte høgg, og brukte vapeescape sine på akkurat samme tanken.

Lenke til kommentar

Tror ikke det, har alltid lagt min elsk på vapeescape sine boge, var jo billig plasttank jeg kjøpte fra damping.no hvor jeg fikk slengt med en carto som smakte høgg, og brukte vapeescape sine på akkurat samme tanken.

Ja, det er nok helt klart forskjell på carto-kvalitet. Husker jeg leste om at Boge fikk mye pes for at kvaliteten plutselig ble så varierende. Folk stolte ikke på de som før. Jeg har vært heldig med mine ferdighullede, uansett hvor jeg har kjøpt dem.

Men tenkte kanskje at tanken kunne spille inn også.. Ikke at den må være dyr, eller av glass, men hvor "tett" den er, og hvilket trykk som skapes inni..

Lenke til kommentar

Ja, det er nok helt klart forskjell på carto-kvalitet. Husker jeg leste om at Boge fikk mye pes for at kvaliteten plutselig ble så varierende. Folk stolte ikke på de som før. Jeg har vært heldig med mine ferdighullede, uansett hvor jeg har kjøpt dem.

Men tenkte kanskje at tanken kunne spille inn også.. Ikke at den må være dyr, eller av glass, men hvor "tett" den er, og hvilket trykk som skapes inni..

Personlig har jeg ikke merket stor forskjell, bortsett fra at det er enklere å ha med en dyrere cartotank å gjøre med tanke på montering.

Lenke til kommentar

Bruker Boge XL nå. Fikk ikke tømt tanken engang før den ble tett. Den tar vel 2-3ml

her er det åpenbart noe feil på produkt eller bruk. De gamle DC-cartoene kunne jeg ha i tank 10-20 fyllinger (5ml) før de var tette. Nå bruker jeg mest singlecoil, helst boge f16, og den holder fint 8-10 tanker uten bytte. Nå bruker jeg 95% Liqua, men Kiwi fra HeavenGifts har heller ikke gitt problemer.

 

Du snakker om trykk, men det tror jeg egentlig ikke - via hullet i cartoene er det jo luftveier fra tank til friluft(bunn og topp av carto).

 

Jeg vet ikke hvordan du gjør det med ny carto, men jeg gjør som følger:

Fyller opp selve cartoen først, og lar den stå i en full tank minst 10-15 min. Puster gjerne inn og ut etter dette, for å få noen gode bobler i tanken. Så tar jeg den i normal bruk, og fyller på tanken før den er tom(holder det bløtt). Så enkelt får jeg dem til å vare 30-70ml.

 

Kan det være noe med suge teknikken din som spiller inn? "Primer" du med å holde knappen et sekund før du trekker, samt slipper knappen før du slutter å trekke? Da slipper du at ferdigbrent juice blir liggende igjen på coilen og tette..

 

Edit: hadde det vært overtrykk i tanken hadde den presset juicen inn i cartoen og videre ut, masse gris. Hadde det vært undertrykke hadde tanken sugd cartoen tørr, masse dryhits.

På fly derimot(hurtige trykkendringer) kan dette skje, mang en clearo har sølt seg til for meg i lufta.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...