Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er jo nettopp det man har i en vanlig tank/clearo(bare at det ikke er microcoil, og silica istedetfor bomull) - så hvorfor blande inn begrepet dripping, om det ikke er noen drypping i bilde, men vanlig tankfunksjonalitet?

I for eksempel en Vivi Nova, ligger coilen i et knøttlite rom med dårlig trekk. Dette gjelder stort sett for alle clearos og tanker. Dette gir dårlig med plass til å utvikle smaker, dårlig med plass til å bygge gode coiler og slikt blir det ikke goddamp av. Det er microcoil og bomullsveke i et relativt stort kammer foret med masse effekt og god trekk som skal til for å få skikkelig god damp. Dette er slik man optimalt setter opp dripperen sin. Denne "drippermåten" å sette opp Genesisen sin på, kaller RipTripper "Autodripping mode" og jeg synes det er en god beskrivelse av det som skjer.

Et godt dripperoppsett, om det er automatisk eller manuelt, kan ikke sammenlignes med standard clearotanker. Det er i en helt annen klasse. Blir som å sammenligne en tråsykkel med en bil fordi begge er fremkomstmidler :-)

Lenke til kommentar

Hadde vel du syntes ja. Det hadde ikke frontet saken vår positivt, for å si det sånn, når avisene hadde fått tak i den.

Hadde måttet si at jeg hadde feilkobla en vibrator eller noe. :p

Haha.. Ja, du måtte si at den ikke fungerte tilfredsstillende.. :D Hva som helst, bare ikke lov å nevne e-sig.

Lenke til kommentar

Ja hadde det ikke vært for at den blir så veeeeldig varm så hadde det nok godt.. ble veldig fin coil med masse masse bomull :)

En annen måte å kompaktere mikrocoilen på, er å bare snurre den rundt feks. et bor og bare montere den rett inn i attyen din. Deretter setter du attyen på en mek mod og fyrer coilen. Når den gløder, slipper du knappen og klemmer coilen sammen med pinsetten din og holder en stund. Gjenta dette til coilen gløder gjevnt og fint og begynner å gløde innenfra :-D

Ikke ta pinsetten borti coilen før du har sluppet knappen, ellers har du en full kortslutning og det er ikke bra for batteriet.

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar

I for eksempel en Vivi Nova, ligger coilen i et knøttlite rom med dårlig trekk. Dette gjelder stort sett for alle clearos og tanker. Dette gir dårlig med plass til å utvikle smaker, dårlig med plass til å bygge gode coiler og slikt blir det ikke goddamp av. Det er microcoil og bomullsveke i et relativt stort kammer foret med masse effekt og god trekk som skal til for å få skikkelig god damp. Dette er slik man optimalt setter opp dripperen sin. Denne "drippermåten" å sette opp Genesisen sin på, kaller RipTripper "Autodripping mode" og jeg synes det er en god beskrivelse av det som skjer.

Et godt dripperoppsett, om det er automatisk eller manuelt, kan ikke sammenlignes med standard clearotanker. Det er i en helt annen klasse. Blir som å sammenligne en tråsykkel med en bil fordi begge er fremkomstmidler :-)

Alt det er forståelig - men det er fortsatt misvisende å blande inn ordet dripping, ettersom det ikke foregår noen drypping. Autofeeding eller autosoaking kanskje? Dripping er jo strengt tatt/tradisjonelt det motsatte av å ha en tank/beholder. :)
Lenke til kommentar

En annen måte å kompaktere mikrocoilen på, er å bare snurre den rundt feks. et bor og bare montere den rett inn i attyen din. Deretter setter du attyen på en mek mod og fyrer coilen. Når den gløder, slipper du knappen og klemmer coilen sammen med pinsetten din og holder en stund. Gjenta dette til coilen gløder gjevnt og fint og begynner å gløde innenfra :-D

Ikke ta pinsetten borti coilen før du har sluppet knappen, ellers har du en full kortslutning og det er ikke bra for batteriet.

Prøvde det for en stund siden, men siden pinsetten har sånn rar form for å heller plukke ut hår så ble det til at coilene gikk over hverandre og under og sånt, så endte opp med å kaste ett par coiler. Må nok ha tang!

Lenke til kommentar

thebestshop.eu er plutselig blitt en favoritt å bestille juice fra. Bestilte på kvelden 23 sept. Mottok pakken i dag 27 sept :)

ja, de er meget ekspeditte..! Stoler alltid på dem ved hasteordre. Prøv Liqua vannmelon, satt som et skudd her i gården på egocartotank :)
Lenke til kommentar

ja, de er meget ekspeditte..! Stoler alltid på dem ved hasteordre. Prøv Liqua vannmelon, satt som et skudd her i gården på egocartotank :)

Nå er jo du partisk med tanke på at du er forhandler av Liqua :D Neida. Jeg skal nok prøve den også. Nå liker jeg smak, og vannmelon høres i mine ører ut som noe smakløst greier. Men nå vet ikke jeg.

Er det thebestshop du er med på å drifte? Jeg er overlykkelig for å ha fått tyrkeren min til denne helga siden jeg har planer om å ligge i fosterstiling hele morgendagen. Eple var helt knall. Jordbær på Igo-l var ikke så dum den heller. Men tenker at den kanskje trenger noen dråper vanilje for ytterligere å toppe opplevelsen.

Lenke til kommentar

Prøvde det for en stund siden, men siden pinsetten har sånn rar form for å heller plukke ut hår så ble det til at coilene gikk over hverandre og under og sånt, så endte opp med å kaste ett par coiler. Må nok ha tang!

Bruker den store pinsetten herfra

http://www.biltema.no/no/Hjem/Hygiene/Hygieneartikler/Pinsetter-sett-med-4-19277/

Funker kjempefint, både til å varme coilen mes gassbrenner og i attyen :-)

(Hva skulle vi gjort uten Biltema, hehe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...