Datasmurf Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Helt nytt for meg at det blir mer slitsomt å puste med e-sigaretter. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Helt nytt for meg at det blir mer slitsomt å puste med e-sigaretter. Mulig jeg misforstod, men jeg trodde det var snakk om mens man dampet. Lenke til kommentar
Vaperizer Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Nå er det rundt 5 måneder siden jeg sluttet å røyke og begynte å dampe. Jeg har kun smakt en eneste sigarett på disse månedene. Jeg har vært røykfri over lenger tid to ganger før også. Denne gangen kan jeg ikke si at jeg har hatt den samme økningen i lungekapasitet som før, litt økning merker jeg, men ikke like mye. Jeg har fått de andre effektene, som bedre lukt og smaksans etc. etc. Når jeg ser på alt gunket som bygger seg opp på driptipene mine, forstår jeg jo at det samme gunket havner i lungene mine. Det hadde ikke overasket meg om dette reduserer oksygenopptaket midlertidig. Det lungevevet som er dekket av og opptatt med å bryte ned VG og PG, har neppe full kapasitet til oksygenopptak. Den store fordelen med damping kontra tobakk, er at dette gunket brytes helt ned i kroppen og denne nedbrytningen er til helt ufarlige og tom. noen heldige stoffer. Så et utsagn om at damping kan redusere lungekapasiteten til en ikke røyker kan jeg godt forstå. En røyker derimot, vil nok få økt lungekapasiteten sin ved å gå over til damping, men neppe like stor økning som han hadde sett dersom han ikke dampet. Lenke til kommentar
Regny Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Noen som har erfaring med at smaken smitter mellom flasker?Har et svakt hint av nuclear plusion på ene DIY flasken min og de har stått lagret ved siden av hverandre Lenke til kommentar
Vaperizer Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Da har jeg satt opp Fasttech Cobraen min i "Autodripper mode" Snurra 10 wraps 0,30 mm rundt 1,5 mm bor og fikk 1,3 ohm, akkurat der jeg liker meg best. Dette er virkelig en fin måte å bruke en Genesis på. Ingen hotspots, god smak og "Chucks the vapor", som RiP Tripper ville sagt, hehe Videoen http://youtu.be/K1f7vPpEeN8 Edit: Fikk ånden over meg og lagde nye microcoiler til blekkspruten og IGO-L'en min. Ser ut til at 10 runder 0,30mm gir 1,3 ohm hver gang. Dette er de aller best fungerende microcoilene jeg har hatt Endret 14. september 2013 av Vaperizer Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Ingen mesh... Det er jo fantastisk Vaporizer. Lenke til kommentar
Vaperizer Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Ja, det fungerer veldig bra :-) Kan jo nesten sammenlignes med Reo og squonking dette her. Deilig å slippe å sitte å dryppe hele tiden :-) Jeg har samme juicen på en annen Genesis med mesh og smaken er ikke langt unna, nær nok til at jeg godtar det for å slippe å dryppe. Det jeg har funnet ut, er at bomull kan gi bismak. Jeg begynte med First Price bomull, den gir en god del bismak og jeg gav nesten opp bomull pga. den. Bruker nå innmaten av Sano Softpads, den er mye bedre, men i forhold til mesh, er det en søtlig bismak der som i hvert fall ikke kommer fra juicen. Jeg kjenner denne smaken i dripperene mine også og de bruker jeg annen juice i. Jeg skal prøve å få tak i noe ordentlig sterilt på apoteket og sammenligne. Er det noen bomull som er spesiellt anbefalt? Jeg må legge til at dette nok er litt flisespikkeri, det er ikke mye bismak på Sano, men jeg vil gjerne bli kvitt den hvis jeg kan. Smaksløkene er jo topptrimmet etter snart 5 måneder uten røyk :-D Lenke til kommentar
Vaperizer Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Vapemail i går, en I-Atty. Dette er en glimrende Genesis, lekker å se på, overbevisende kvalitet på hele greia, glasstank og store fine skruer, som gjør den veldig lett å snurre coil på. For de som skal ha subohmcoil og maks dampmengde, må nok lufthullet borres opp litt, men det er godt nok for meg som det er. For de drevne, er det vel også bedre at hullet er for lite enn for stort ;-) Coilen som fulgte med var alt for løs, flere vinninger lå langt unna veka. Jeg så derimot ingen feil på veka, så jeg snurret en ny coil med 4 wraps 0,30 mm på den. Veka var nok godt oksydert, for jeg fikk faktisk ingen hotspots, første gang dette har skjedd når jeg har satt opp en Genesis. Etter litt småfikling, glødet coilen perfekt. Den ble på 1,2 ohm, der jeg liker meg og den fungerer kjempebra. Masse damp med god smak. Dette må være den perfekte Genesis for nybegynneren, her får man kvalitet som man må godt opp i pris for å matche. Jeg liker denne bedre enn AGA'ene. Finner man ut at man ikke gidder å styre med mesh, er det jo bare å sette den opp i autodripper mode ;-) Jeg forelsker meg bare mer og mer i autodripper mode, så neste oppsett blir nok det :-D Denne er griselekker på Itaste SVD, sitter helt flush og ser nesten ut som en hybrid :-) Bare synd at Itaste SVD ikke takler 1,2 ohm coil og at "hit'en" er så svak på den :-( Er det andre som sliter med dårlig futt i Itaste SVD? Eller har jeg bare fått en lemon... Endret 16. september 2013 av Vaperizer Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Vapemail! Endelig! 40 ml DV Spearmint. Har dampet så mye annet i det siste at jeg nesten har mista smaksløkene mine. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Godt at du har fått spearmint igjen Datasmurf. Håper du har blitt frisk også. Vaperizer - Du gjør at jeg får lyst på genesis-atomisere. Noe jeg ikke har sett på engang pga mesh'en. Ang bomull så bruker jeg den jeg hadde fra før. "Double face pads. 100% pure cotton" fra Boots. Får ingen bismak av den. Men det er sikkert forskjell på bomullstypene. Noen er mye bleket, og det kan muligens sette en bi-smak. Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Litt selvironi må vi ha http://FunnyOrDie.com/m/89ry Aaand one more: http://FunnyOrDie.com/m/891n Endret 17. september 2013 av toth 1 Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Litt selvironi må vi ha http://FunnyOrDie.com/m/89ry Aaand one more: http://FunnyOrDie.com/m/891n Haha.. Morsomt. Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Takk for tipsene Buffy, Amaline å MysticoN. Har bestilt Hawaiian Pineapple, KY4 og Cinnamon Rolls. Har kjøpt Desert ship (fra Hangsen. Lukter ikke så godt, så har ikke testet), citrus mix og en en "traditional" tobacco fra liQua, men kan ikke si jeg er så begeistret. Virker som eRoll'en min lekker litt også. Blir nok å investere i en litt større når neste lønn kommer inn. Edit: Var så heldig at kantinedama hadde en eGo-T som hun ikke bruke, så jeg fikk byttet eRoll med den. Endret 17. september 2013 av KingCharming Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Godt at du har fått spearmint igjen Datasmurf. Håper du har blitt frisk også. Nesten. Jeg går fra én ting til en annen. Veldig irriterende. Nå er det det høyre øyet. *sukke oppgitt* Men jeg har spearmint, og kan dampe lykkelig i alle mine dager … eller til jeg går tom, hva enn som skjer først. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Takk for tipsene Buffy, Amaline å MysticoN. Har bestilt Hawaiian Pineapple, KY4 og Cinnamon Rolls. Har kjøpt Desert ship (fra Hangsen. Lukter ikke så godt, så har ikke testet), citrus mix og en en "traditional" tobacco fra liQua, men kan ikke si jeg er så begeistret. Virker som eRoll'en min lekker litt også. Blir nok å investere i en litt større når neste lønn kommer inn. Edit: Var så heldig at kantinedama hadde en eGo-T som hun ikke bruke, så jeg fikk byttet eRoll med den. Så bra Det er så mye forskjellig å smake på, ta litt etter litt.. 1 Lenke til kommentar
Regny Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Da har IGO-L`en ankommet huset sammen med en nitecore I4 lader, satt opp dripperen med 1.2 ohms coil med 2mm ekowool.Ganske superb opplegg, borre opp hullet litt i morgen så er dette #1 dripperenDamper hjemmelagd Honeypearry 10mg på den PS, fikk også 10 driptips fra fasttech istedenfor 1 som bestilt Endret 17. september 2013 av Regny Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Nesten. Jeg går fra én ting til en annen. Veldig irriterende. Nå er det det høyre øyet. *sukke oppgitt* Men jeg har spearmint, og kan dampe lykkelig i alle mine dager … eller til jeg går tom, hva enn som skjer først. Stakkars... Men får tro du varer litt lenger enn 3-4 flasker juice.. Så det er vel bare å bestille mer.. i god tid før du går tom. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Om jeg får penger snart må jeg nok gjøre det ja. NAV er sent ute med å gi meg penge mne. >< Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Vapemail i går, en I-Atty. Dette er en glimrende Genesis, lekker å se på, overbevisende kvalitet på hele greia, glasstank og store fine skruer, som gjør den veldig lett å snurre coil på. For de som skal ha subohmcoil og maks dampmengde, må nok lufthullet borres opp litt, men det er godt nok for meg som det er. For de drevne, er det vel også bedre at hullet er for lite enn for stort ;-) Coilen som fulgte med var alt for løs, flere vinninger lå langt unna veka. Jeg så derimot ingen feil på veka, så jeg snurret en ny coil med 4 wraps 0,30 mm på den. Veka var nok godt oksydert, for jeg fikk faktisk ingen hotspots, første gang dette har skjedd når jeg har satt opp en Genesis. Etter litt småfikling, glødet coilen perfekt. Den ble på 1,2 ohm, der jeg liker meg og den fungerer kjempebra. Masse damp med god smak. Dette må være den perfekte Genesis for nybegynneren, her får man kvalitet som man må godt opp i pris for å matche. Jeg liker denne bedre enn AGA'ene. Finner man ut at man ikke gidder å styre med mesh, er det jo bare å sette den opp i autodripper mode ;-) Jeg forelsker meg bare mer og mer i autodripper mode, så neste oppsett blir nok det :-D Denne er griselekker på Itaste SVD, sitter helt flush og ser nesten ut som en hybrid :-) Bare synd at Itaste SVD ikke takler 1,2 ohm coil og at "hit'en" er så svak på den :-( Er det andre som sliter med dårlig futt i Itaste SVD? Eller har jeg bare fått en lemon... Så veldig fin ut den Atty'n Kan den brukes Silica på? Det er ikke dårlig futt i min SVD, har ikke hatt den på annet enn 10 watt siden jeg fikk den, så kan ikke vite om den er bedre på andre innstillinger. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Fikk tollregning fra FedEx i dag på 252 'kr Stammer fra Kayfun kjøpet i Tyskland. Er dette standard prosedyre med FedEx? Må man da alltid regne med å få regning på Toll i etterkant dersom man bestiller noe over tollgrensa? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå