Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste butikkene jeg har kjøpt fra skriver lavere verdi på pakken, men ja det har skjedd. Når jeg kjøpte Lavatube'n og Zmax'en fikk jeg ekstra gebyr for fortolling og mva. Som forventet forsåvidt. Begge disse kostet jo langt mer enn 200kr.

 

Sjekket de pakken og ba om kvittering?? Kjøpt ting fra tre forskjellige steder, begge stedene jeg kjøpte for over 200 kr spurte jeg først om kunne sette en lavere verdi.. så håper at det bare seiler gjennom! Det er selvsagt verdt penga selv om man må betale toll og sånt da. Fremdeles mye mye mye billigere enn røyk! Trøster meg med det ihvertfall .. :p

Lenke til kommentar

Ser at det kanskje kom litt feil ut - $15 er prisen uten frakt. Dog bestilte jeg endel annet samtidig, så inkl EMS blir kanskje totalen for batteriet noe sånt som 18-19$ :)

 

Daså :) Var det hos madvapes? De er vel greie å ha med å gjøre?

MadVapes er veldig greie, men det var ikke derfra - de er i US :)

Dette batteriet var fra HC: http://www.healthcab...roducts_id=7961

________________________________

 

Har noen testet LIQUAtm e-juice?

americantobaccoliqua_4.png

 

Omtalene gjør den veldig fristende..!

 

http://www.e-cigaret...rites-here.html

http://www.gotvapes....index&cPath=150

 

LiQUA™ High Quality Italian eJuice - 30ml

$12.95

GotVapes is proud to introduce Liqua™ Premium eJuice - high quality Italian eJuice in select delectable flavors.

Liqua eJuice provides:

The The Right Ingredients. In the manufacturing process Liqua uses only the highest quality ingredients above USP standards.

The The Right Flavor. Sweet, tart or spicy – best Italian flavors from the heart of Europe to satisfy any taste. LIQUA’s full range of tastes are designed carefully by those who really know what they should be – the most professional flavorists from Italy. That means LIQUA’s Tobacco taste is truly right - as fresh as natural leaf Tobacco. LIQUA Apple flavor is as juicy as a real green apple, and LIQUA Coffee – tastes as good as what you’ve got in your morning cup.

The The Right Packaging. LIQUA’s plastic container is made of food grade transparent PET that keeps the liquid fresh and consistent. It’s sturdy material will keep LIQUA from leaking, and a childproof cap keeps it safe from those curious little hands. Enjoy rechargingg/filling your e-cig in just a few seconds. A specifically designed silicone spout and soft bottle structure perfectly fits all Tank system e-cigs as well as open-type cartridges (eGo, 510,pen style). Use LIQUA to refill your device and experience hassle free vaping!

 

LIQUA ingredients (Propylene Glycol, Vegetable Glycerol, Flavors and Nicotine) withstand the highest standards of production set by United States Pharmacopeia. All liquid pass thorough SGS reports. Purest Nicotine has no tobacco components inside and is protected from any oxidation during manufacturing.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Edit: blir litt fra totaly wicked neste gang for å teste. Noen spesielle tobakksmaker som er bra der Tooth, eller burde man gå for noe annet?

Sorry, har lite erfaring med tobakksmaker fra dem, utover RY4 som var like god som andre RY4. Beste tobakken jeg har vært borti til nå, som ikke har hint av steilhet, er VR kentucky premium :)

 

Kentucky Premium er skikkelig god, den bestilte jeg en 30ml av likesågodt :) Har en RY4 fra liberty og en Turkish Tobacco fra Halo - de 3 er liksom basen.. hehe.

 

Hva er gode fra Totaly Wicked synes du, tenkte bestille litt samples :hmm:

Lenke til kommentar

Er dette en god måte for oss som er ikke-røykere, men har snust i ti år?

Ser jo at dette helt klart er en effektiv måte for røykere å kutte ned/slutte på, men er mer usikker på oss som ikke har tatt i sigaretter noensinne?

 

Erfaringer? :)

 

Har hørt at folk stapper noe annet under leppa for å slutte, et substitutt som ikke er "så farlig". Feks ha med seg en pose med havre elns - dog tror det blir dårlig resultat å dynke det med e-liquid.

Lenke til kommentar

OBS! VW med plass til 18650 til under 40$!

Ser ut til å være rett rundt hjørnet..!

http://www.healthcab...roducts_id=8190

Ser ut som det Lavatube v2.0 burde vært fremfor det den endte opp med å bli. Er dog spent på hvor mange amp den takler.

Får håpe de sender et testeksemplar til Pbusardo, han måler jo alt :p

Dog merkelig at de kaller den eGo, ser mer ut til å være lavatube-tykkelse..

Lenke til kommentar

På Boge LR(2.0ohms) så fant jeg som de andre, at rundt 4volt er passe for den juicen jeg har oppi. VG(tror jeg) har et lavere "smelte" punkt, så jo mer VG det er jo lavere volt? Sånn ift hva du har på (atty/cart/ohm)? Eller kanskje det var omvendt med pg/vg? - har en Vermillion oppi nå og har ikke kommet lengre. Den smaker godt på rundt 4volt. Driver å tåkelegger rommet her nå..hahah

 

Edit: Oops.. det tror jeg at jeg brant den gitt - 4.3volt og det smaker litt brent, så ikke mer enn 4 på 2.0ohms.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Syntes også at rundt 4,2 passet perfect til vermillion river french vanilla! Alle deres juicer er 70/30 PG/VG. Masse damp og god smak. Men iforhold til hvor lenge cartomizeren varer mener jeg? Batteriet går jo fortere med høyere volt, stemmer også dette for atomizers i cartomizere og tanks og sånt??

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Volt i seg selv er egentlig ikke nok til å snakke om fordeler og ulemper egentlig. Ohm har også en finger med i spillet og til syvende og sist er det effekt/watt og Ampere som bestemmer.

 

Fordelene med høy watt er jo åpenbart mer og varmere damp, gjerne også mer smak - avhengig av juicen. Det er jo selvfølgelig individuelt om man liker den varme dampen eller ikke, men kan vel ta det med som et pluss likevel. Ulempene er ganske enkelt at jo høyere watt du fyrer av jo kortere tid vil det gå før du må lade opp på nytt og avhengig av batteriet ditt vil det kunne ta skade. Høyere watt betyr nemlig høyere ampere, og for høy ampere skader batteriet ditt. Legg dog merke til at de aller fleste batterier kommer med en automatisk sikkerhetsfunksjon som forhindrer at amperen blir for høy og skader noe. Min gamle Lavatube for eksempel styrte automatisk volten ned for å forhindre skader dersom den nådde 2.5 Amp. Det er den samme grensen jeg er ganske sikker på at de nye "variable voltage" Egoene bruker. Det er fint og flott med slik sikkerhet, men det igjen har sine baksider. En dual-coil cartomizer på 2ohm vil trenge høyere volt enn en single-coil med samme ohm-verdi. Det vil si at dual-coilen vil trenge en del mer watt for å yte optimalt enn det en single-coil vil trenge, som igjen betyr høyere ampere. Lavatuben med sin 2.5 Amp grense forhindret meg derfor fra å "nyte" dual-coils skikkelig. Det er her de større (og dyrere) moddene som Provari, Zmax, Lavatube, Darwin etc kommer inn i bildet. De større batteriene tåler rett og slett langt mer juling. Min Zmax har f.eks en grense på 4,5 Amp, noe som lar meg fyre av dual coils med akkurat hvilken ohm jeg vil på akkurat hvilken volt jeg vil. Det vil ikke gå med et batteri som ikke tåler mer enn 2.5 Amp. Nok om det, men prøv å venn deg/dere til å tenke watt fremfor volt, det blir mer "riktig".

 

Variabel volt er bedre enn "statisk" volt på alle mulige måter etter min mening og det er i praksis mye lettere og bedre enn det det kanskje høres ut som i avsnittet mitt over :p

 

Volt x Volt / Ohm = Watt.

Volt / Ohm = Ampere.

 

4v på 2ohm er altså 8 watt og 2 ampere.

 

Jeg liker det rundt 6,5 - 7 watt, mens de fleste er enige om at sweet-spot er mellom 6-8 ett sted, avhengig av juice og atomizer/cartomizer.

 

 

Lavatube-E-Cig-Power-Levels-by-Voltage-and-Resistance.png

 

/text

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...