Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

30 awg. Den rullen fra ebay.

 

Skal nok klare å finne noe mindre enn 2 mm.. Har noen sprøytespisser fra før jeg fant ut av at man hadde flasker med nåltut.. :p

 

Burde jeg kjøpe en tang, for å klemme omgangene jevn mot hverandre?

Du må rulle coilen så stramt du kan i utgangspunktet, ta også å gå over tråden med en lighter til det gløder før du coiler, det vil ta ut en del av fjæringa i tråden.

Jeg bruker bare en pinsett til å klemme sammen coilen, ingen tang behøves :)

Endret av Amund_Blix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må rulle coilen så stramt du kan i utgangspunktet, ta også å gå over tråden med en lighter til det gløder før du coiler, det vil ta ut en del av fjæringa i tråden.

Jeg bruker bare en pinsett til å klemme sammen coilen, ingen tang behøves :)

Så stramt jeg kan.. jeg slet litt med å få surret den i utgangspunktet :( Er sååå vanskelig å holde den på plass og, for plutselig så spretter den opp når jeg slipper den bittelitt!

Lenke til kommentar

,Gikk inn på misteliquid.co.uk..da kom jeg til en side som selger klokker. Oppdaterte siden å kom på riktig plass.. så sært :p

 

Da har jeg bestillt octopus mini, scilica/kanthal, to pakker med cartos, og fem flasker juice jeg aldri har prøvd. Dette blir gøy :D

Endret av Nurk
Lenke til kommentar

,Gikk inn på misteliquid.co.uk..da kom jeg til en side som selger klokker. Oppdaterte siden å kom på riktig plass.. så sært :p

 

Da har jeg bestillt octopus mini, scilica/kanthal, to pakker med cartos, og fem flasker juice jeg aldri har prøvd. Dette blir gøy :D

Er meget fornøyd med Octopus Mini, damper sinnsykt bra og er lett å sette opp :)
Lenke til kommentar
Oki det var rart ja :) Ser at Ramzy har hatt det men er utsolgt. Får ta det via e-bay når jeg skal ha, men foreløpig har jeg klart meg fint med den jeg har, og har sikkert over 9 meter igjen :p
Lenke til kommentar

Noen her som har Davide mini? Husker noen snakket om at de hadde en men husker ikke hvem.

 

Men uansett.. Vist noen har Davide mini, har du/dere testet tykkere juice? Jeg røyker 50/50 juice og sliter med at det blir brent smak til tider. Virker som det ikke kommer nokk juice ned til fordamperhodet. Rister jeg litt på moden så kommer det en boble opp og brentsmaken forsvinner. Ser at det er 3 små hull hvor juicen skal ned til fordamper hodet. Lurer på å ta ei tyn fil og prøve å gjøre de litt større. Tror dere det er verdt et forsøk?

 

En annen ting? Protank og Davide mini bruker samme fordamperhode ikke sant? Vist ja hva er forskjellen på disse om det er noen:

http://www.damping.no/collections/veker-fordamperhoder/products/kanger-protank-fordamperhode

http://www.damping.no/products/davide-fordamperhode

 

Grunnen til at jeg spør var at jeg har lest at Davide funket bedre ( mer smak og damp ) med Kanger fordamperhode.

Lenke til kommentar

2mm begynner å bli i tykkeste laget og sammen med såpass tykk tråd vil det nok ta litt tid for coilen å varme seg opp vil jeg tro.

 

Microcoiler er oftest gjort rundt 1.2-1.6 mm bor. Personlig lager jeg de rundt en 1.2mm sprøytespiss med 28 awg. Plenty damp :)

Coilen varmer seg ganske så raskt opp, det tar ikke stort lenger tid med den enn en konvensjonell 1,1 ohms coil med 0,30 mm som jeg har i blekkspruten. Men microcoilen blir sinnsykt varm. Juicen smaker brent og coilen fortsetter å fordampe juice flere sekunder etter jeg har sluppet knappen. Er nok ikke brukbart dette. Får prøve å lage en microcoil av 0,30 mm og et tynnere bor.

 

Endelig fikk jeg en bra microcoil på reomizeren. :) 26 awg, tvinnet rundt en 1,4 mm skrutrekker. Damper kjempebra. :) Tykkere kanthal var mye lettere å jobbe med.

26 awg er vel den samme som jeg har brukt, 0,40 mm. Syntes den var lett og fin å jobbe med. Fikk til en finfin coil på første forsøk.

 

Har fått 2 mm ekowool. Den ser så "klumpete" ut i forhold til vanlig silica. Er det noen som har erfaring med den? Er det slik at den bør kokes først? Mener å ha lest det et eller annet sted. :)

Jeg bruker også Ekowool. Er godt fornøyd med den. Merker ikke akkurat noen kjempeforskjell fra annen silica jeg har, men den fungerer utmerket. Ekowool skal vel være den reneste og beste silicaen som er å oppdrive. Så det skulle være mindre behov for rengjøring før bruk med den enn andre typer. Jeg ville ikke kokt silicaen, når jeg tenker på det eller gidder, brenner jeg den litt med en lighter, det burde være mer enn tilstrekkelig.

Lenke til kommentar

Fikk smålig panikk nå! Tenkte på det med pynteringer for provari, og jeg hadde en liten sånn ''åpning'' mellom kayfunen og provaripynteringen. Så jeg vred på kayfunen, for å se om jeg kunne få den til å sitte bedre.. og det fikk jeg til! MEN, kayfunen ville ikke funke! :(
Så da demonterte jeg hele greia, og så at en del av selve stolpen hvor en av skruene er på hadde blitt flyttet på!!! Så med litt viljestyrke og makt så fikk jeg dyttet den på plass igjen.. Satte på ny coil og alt. Alt fungerer som det skal, OG jeg har blitt kvitt det irriterende mellomrommet! Så nå ser det ut som om kayfunen sitter helt på pynteringen, og pynteringen rikker seg nesten ikke opp og ned lenger! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...