Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Jeg er heller ikke for røyk, men folk må da få lov til å gjøre hva de vil med sin egen kropp. Vi skal alle død en gang enten fra alderdom, ulykke eller dårlig livsstill.

Dårlig livsstill som heroin og dop?

Lenke til kommentar

Hvorfor differensiere mellom heroin og dop?

Du kan si det er en dårlig livsstil. Andre kan påpeke at hvorvidt en livsstil er dårlig eller bra er individuelt.

Mye bra kunst kommer fra slike livsstiler, fra musikk til film og malerier.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde du ikke kjøpt den fra Tyskland..?

Tyskere skal jo Norge rundt på sightseeing.. Den må se Geiranger, og kanskje ta en tur opp og ned med Hurtigruta. :)

Men du er jo så tålmodig.... :D Så det går vel greit..

Joda fra Tyskland, den kan få lov å se Geiranger, men ikke opp og ned med Hurtigruta he he :D Det tar for lang tid. Siden hun er tysk skal jeg kalle henne Bromhilda :) Hun er en stilig frøken :D
Lenke til kommentar

Dårlig livsstill som heroin og dop?

Hva er dårlig livsstil? Sunne folk dauer langt tidligere enn usunne folk. Helsefantaster som dropper dead av hjerteinfarkt før de fyller 50 og aldrig har verken røyka eller drukket, mens folk som Keith Richards ( som for øvrig har toppa lista over kjendiser som vil dø først siden 60-tallet ) lever i beste velgående. Vi er alle forskjellige og vi har alle valg i livet, dessuten er ikke det å ruse seg egenartet noe mennesket gjør. Dyrene ruser seg også med viten og vilje, og de klarer å skille mellom bruk og misbruk. Det er det mange mennesker som ikke gjør, men det er mange som gjør det også. Pass på deg selv og følg dine valg, men ikke tving dem over på andre som er voksne og har egne valg. Endret av balltuss
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hva er dårlig livsstil? Sunne folk dauer langt tidligere enn usunne folk. Helsefantaster som dropper dead av hjerteinfarkt før de fyller 50 og aldrig har verken røyka eller drukket, mens folk som Keith Richards ( som for øvrig har toppa lista over kjendiser som vil dø først siden 60-tallet ) lever i beste velgående. Vi er alle forskjellige og vi har alle valg i livet, dessuten er ikke det å ruse seg egenartet noe mennesket gjør. Dyrene ruser seg også med viten og vilje, og de klarer å skille mellom bruk og misbruk. Det er det mange mennesker som ikke gjør, men det er mange som gjør det også. Pass på deg selv og følg dine valg, men ikke tving dem over på andre som er voksne og har egne valg.

Godt innlegg:)

Lenke til kommentar

Livsstilen jeg fører kan også sannsynligvis kalles dårlig, og en periode trodde jeg at jeg kom til å dø før jeg var 20, dette ble utsatt til 26, og nå til 30 (jeg blir 27 i høst). Oddsen er stor for at jeg ikke dør med det første, til tross for at jeg verken spiser sunt eller trener eller gjør noe som helst for å få en "god" eller sunn livsstil. Jeg trives som jeg er, og skulle jeg dø i natt, er ikke det noe pes det heller. Om ikke annet, sparer staten noen kroner. ;)

Ikke bruker jeg knark på noen måte, ikke overdriver jeg bruken av koffein eller nikotin, og jeg drikker ikke like mye som jeg pleide å gjøre - den gang da folk kalte meg "jævla alkissvin".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Livsstilen jeg fører kan også sannsynligvis kalles dårlig, og en periode trodde jeg at jeg kom til å dø før jeg var 20, dette ble utsatt til 26, og nå til 30 (jeg blir 27 i høst). Oddsen er stor for at jeg ikke dør med det første, til tross for at jeg verken spiser sunt eller trener eller gjør noe som helst for å få en "god" eller sunn livsstil. Jeg trives som jeg er, og skulle jeg dø i natt, er ikke det noe pes det heller. Om ikke annet, sparer staten noen kroner. ;)

Ikke bruker jeg knark på noen måte, ikke overdriver jeg bruken av koffein eller nikotin, og jeg drikker ikke like mye som jeg pleide å gjøre - den gang da folk kalte meg "jævla alkissvin".

Du har bursdag på samme dato og måned som meg ser jeg, det om du skulle dø i natt ikke hadde vært noe pes var litt trist og lese, ingen skal måtte ende livet sitt før fylte 30):

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Eh, det hadde selvfølgelig vært kjipt for de som blir etterlatt, men for min del er jeg likegyldig ovenfor livet.

Jeg synes selv jeg har et helt okay liv. Livet er bare en reise mens vi venter på døden.

Man må nyte livet mens det varer

Lenke til kommentar

Livskvaliteten er kanskje mer interessant - et ganske vidt begrep fordi det betyr forskjellige ting for forskjellige mennesker. Men man kan jo tenke at dårlig pust, at man ikke kan gå opp en trapp uten å bli andpusten og at man disponerer seg til flere sykdommer - kan være universielt nedsatt livskvalitet, uansett alder og kultur...

Lenke til kommentar

Hehe.. true, men etter å ha jobbet(litt) med kols pasienter feks så kan jeg nesten med sikkerhet si: Du verdsetter ikke kols. Tenk deg følelsen av å ikke kunne puste, at energien din er helt tappet og at noe så enkelt som å gå på toalettet krever (hva man kan sammenligne) en 3 mil joggetur. Reflekterer du litt over det så kan du se hvor stort inngrep en slik tilstand svekker livskvaliteten på nesten alle områder i livet. Ikke bare at du ikke får puste, men feks alle aktiviteter som vi tar for gitt.

EDIT: Da ser jeg bort i fra seksuelle fetisher med gaging, choke og annet fjas - noen verdsetter og tenner jo på denslags

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...