Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Siden jeg også er fan av Ecigwizard.co.uk... ting jeg fant der som jeg godt kunne kjøpt selv:

 

Batteri: Ego passthrough med variabel volt - Gir deg fleksibilitet i hva du putter på det. Bare still volten opp eller ned til du liker smaken. (Jeg ser nå i ettertid at dette batteriet er 650Mah. Selv liker jeg best 900Mah og oppover. 900Mah holder gjerne arbeidsdagen og litt til)

Clearomizer: Vision CE5 - Veldig enkle og bruke. Fyll opp, damp, og fyll opp igjen. En av disse varer meg ca en uke før jeg enten må vaske dem eller kaste dem. Jeg kaster flere enn jeg klarer å vaske skikkelig.

Juice: Her skal jeg ikke si noe spesielt da alle har forskjellig smak, men Vermillion River sin Cinnamon Rolls (jeg kjøper disse i 30ml fra UK-Eliquid) er mine nye klare favoritt, sammen med Candy Cane fra MadVapes. MadVapes er fra USA, så det er litt gambling å bestille derifra.

 

Tank: Vivi Nova 2.5 - Denne er da altså i bunn og grunn en større versjon av de Vision CE5 jeg linket til over, men her bytter du bare "atomizeren" istedenfor hele skitten.

 

Alle disse tingene er vel av en såpass kvalitet at du vil kunne bruke det og være fornøyd, men om du fortsetter med dette fremfor sigg vil du fort finne din egen komfortsone og hva du liker av utstyr. Jeg liker veldig godt store batterier med enten en cartomizertank eller atomizer. Anndre her liker de på størrelse med vanlig sigg eller en penn. Med det jeg linket til over her tror jeg dog du vil få et godt utgangspunkt for å prøve ut litt forskjellig, og hvis du ikke vil prøve noe mer burde det være godt nok i seg selv. Bare ikke kom til meg og si at du ikke ble advart mot alt dilldallet man får lyst til å prøve. Jeg har alt for mye rart liggende som jeg kjøpte bare for å prøve :p

 

PS: Jorbær-juice lukter godt. Stor bonus hos dama mi iallefall.

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He-he. takk for tips, Lakus.

Det er en fare for å bli hekta, men så lenge jeg til slutt kan kutte festrøykinga (har nesten kutta all den andre røykinga, ligger på 2 sigg i måneden), og snusinga, skal jeg være fornøyd.

 

Bonus om jeg endelig klarer å få en av de på jobb til å slutte. Han har sagt siden jeg begynte at han skal slutte å røyke, men tar likevel 6-7 røykepauser ila. arbeidstiden min. Samt røyker til og fra jobb, og hjemme. Han har prøvd det meste, og er også nysgjerrig på e-sigg, så om jeg klarer å kutte snusen, festrøykinga og det, så mener han at han skal klare å kutte røykinga, han også.

 

Så, hvordan var dette med ohm, igjen? Leste det i natt, men husker ikke lenger hvilken side det lå på.

Lenke til kommentar

Av de tre vil jeg si at denne er best. Muligheten til å stille inn volten fritt fra 3v til 6v er overlegen de andre som kun har valget mellom 3.2v, 3.7v og 4.2v. Denne er dog 900mah, som betyr lengre batterilevetid enn den jeg ser på som "best", men jeg ville valgt voltinnstillinger foran batteri. Thats just me.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Passthrough-batterier - som den jeg linket til - trenger bare en vanlig USB kabel. Men ja, om du kjøper en som ikke er passthrough vil du trenge en lader.

 

Begge disse fungerer for eGo og andre 510 kontakt-batterier.

http://www.ecigwizar...l#axzz2Ab4OmaWl

http://www.ecigwizar...l#axzz2Ab4OmaWl

 

TIPS: Om man har en iPad lader kan man koble denne ladekabelen til "powerbricken" til iPad laderen og lade superfort. Laderen til iPad leverer mye mer strøm enn en vanlig USB-kontakt. Gjelder sikkert laderne til andre tablets også.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Jeg har Android-tablet, så man kan jo håpe. Kjøper en wallmount i tillegg, for å være sikker. :p

 

e: Sånn bare før jeg hiver i vei ei bestilling på et halvt tusen ++ her.

 

Har jeg alt jeg trenger med dette?

 

Vivi Nova Kit V2.5

eGo Variable Voltage (VV) Passthrough Battery

USB 510/eGo Battery Charger

Vision eGo CE5 V3

eGo 900mAh Variable Voltage - 3 Stage Battery

EU USB Mains Plug/Adapter

Hawaiian Pineapple

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Vil du ha en av de to øverste, er det helt klart nr 2 - helt like egenskaper, men 900mah(batterilevetid pr lading) fremfor 650.

Om 4.2V ikke holder for deg, eller du tror du vil være kresen og vil kunne stille volten i 0.1-trinn, så må du gå for det siste.

 

Jeg bestilte meg nettopp en slik trestegs selv fra HC for å teste, jeg kan rapportere hvordan 4.2 føles, om jeg syns det er for lavt.

Du kan lese andres meninger om 3.0-6.0 vs 3.3/3.7/4.2 i tråden min her(på de siste sidene):

http://www.e-cigarette-forum.com/forum/new-members-forum/342222-vision-spinner-1300mah-vs-ego-vv-pt.html

Lenke til kommentar

Jeg har Android-tablet, så man kan jo håpe. Kjøper en wallmount i tillegg, for å være sikker. :p

 

e: Sånn bare før jeg hiver i vei ei bestilling på et halvt tusen ++ her.

 

Har jeg alt jeg trenger med dette?

 

Vivi Nova Kit V2.5

eGo Variable Voltage (VV) Passthrough Battery

USB 510/eGo Battery Charger

Vision eGo CE5 V3

eGo 900mAh Variable Voltage - 3 Stage Battery

EU USB Mains Plug/Adapter

Hawaiian Pineapple

Utstyrsmessig, ja.

 

Men du bør definitivt bestille mer enn en smak - tenk hvor kjipt om du ikke liker den ene, så får du ikke dampet igjen før posten kan skaffe deg mer..! Eller om du elsker den, og damper den opp fortere enn du kan få tak i ny - hva da?

Kjøp 2-3 forskjellige smaker i 10ml-flasker, smak på alle i børjan, og når du vet du liker en av dem godt, forter du deg å bestille 30ml av den, så du slipper å gå tom midt i startfasen din :)

 

BTW har jeg en 30ml Strawberry Cheesecake stående som jeg gjerne kan selge, bytte i annen juice eller utstyr.

Lenke til kommentar

Men jeg har en clearomizer her som jeg fikk av en venn.. jeg tror det er en eller annen clearomizer ihvertfall :p Men anywho! Jeg misliker den på egobatteriet mitt (er ett standard passthrough) og syns at det smaker for lite og har for varm damp. Vil det kunne ''fikses'' på med variabel volt batteri?? Clearomizeren går ann å skrus på egoen, men jeg får ikke skrudd den på 510'ene, men når jeg holder 510 batteriet på plass og tar ett drag så smaker det akkurat perfekt! Er dette på grunn av at 510batteriene har lavere volt??

Lenke til kommentar

Du burde bestille litt fra her og der, så finner du etterhvert en vendor eller merke som gir deg juicen du liker mest :) Jeg liker å bestille fra ecigwizard siden jeg har blitt småforelsket i vermillion river, men jeg liker også http://www.ejuiceuk.com/ sin cola og bringebær på vivi nova'en. Av og til så liker jeg å blande dem så jeg får bringebærcola.. er godt og spennende :D

Lenke til kommentar

Om du liker tobakksmaker Data så er vermillion og halo de beste, synes jeg i alle fall(bestiller for det meste tobakk varianter av forskjellige slag). Vermillion får du fra wizard og libertyflights(Guest Liquids), og halo kan du kjøpe fra de spaniolene eller fra juicycigs, eller direkte fra Halo - dog det er USA.

 

Av de to så foretrekker jeg Halo foran alt annet(av de jeg har testet vel og merke) - det er helt sinntykt hvor mye bedre de er enn alle andre, men vermillion er en god nummer 2. Etterhvert har jeg syntes at det er godt å ha litt forskjellige fordi jeg går lei av å dampe det samme hele tiden, og da er det godt med avveksling og smake noe annet. Jeg har også forelsket meg i Boge LR cartomizers på 2.0ohm, mulig det forandrer seg litt når jeg får i hus VV batteriet som jeg gleder meg til - fra de anmeldelsene og pris og lykke-fjes jeg ser på videoer av folk som damper Halo på 4.2 med Boge LR. Har bestilt Smoketech 1,5 dual coil for å teste de og ser etter noen clearomzisers om ikke det blir en vivi nova som anbefales her nå.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...