BuffyAnneSummers Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Newb spørsmål: Hva er egentlig terminologien på de forskjellige typene og post gjerne blide som viser hva som menes slik at noobs (slik som meg) får det inn med te-skje. Googler jeg "Carto i tank" så får jeg opp mange tanker der veiken ikke er synlig. Mens på iclear30 så er det synlige veiker. Men spiller det egentlig noen rolle? Har det noe praktisk betydning under rengjøring? Er det smaken? For helt ærlig så kjenner ikke jeg store forskjellen på smaken om jeg sitter å damper på evod eller om jeg sitter på vivi nova stv. Eneste jeg kjenner forskjell på er luft-tilførselen. En carto er en cartomizer. De er ikke som clearomizers og sånt, det er ingen veke eller ståltråd der. En cartomizer er ett ''stålrør'' med ett mindre rør i midten, med fyll imellom ''veggene''. Det er basicly cartridge og atomizer i ett. Sånn her ser de ut inni: http://www.ecigadvanced.com/faqs/wp-content/uploads/2013/06/Cartomizer-insides.jpg Fyllet i cartomizeren suger til seg juice, og atomizer delen fordamper den. Disse er kastbare, det er liten vits i å prøve å rengjøre dem siden fyllet blir ''kvapsete'' og dårlig til å suge til seg juice hvis de blir for gamle, og smaken minsker også veldig. Jeg har en cartomizer i ca 3-5 dager (alt ettersom, ya know) eller når det har gått ca 10 ml juice gjennom den (det er ca da smaken blir dårligere, har jeg merket meg). Cartomizers kan brukes som de er, og jeg brukte dem sånn veldig lenge, til jeg ble lei av å måtte holde fyllet fuktig hele tiden. Så jeg begynte å ''punche'' dem (altså borre hull i veggen til cartomizeren) og deretter tre en cartotank på den, hvor jeg fyller på juice, og da har jeg en carto i tank som jeg bruker i ca 2 dager (alt ettersom hvor stor tanken er og hvor mye de kan holde av juice). Håper det forklarte litt. Spør videre hvis det er noe mer du lurer på! Edit: Glemte å legge ved at smaken blir mer ''avrundet'' i carto, så jeg syns cartomizers er veldig fint.. Veldig skarpe smaker blir avrundet og dermed en større glede å vape. Glemte også å nevne at jeg bruker tank til cartomizerne siden juicen i tanken da vil holde fyllet konstant fuktig. Pleier aldri å få dry hits eller noe sånt.. perfekt set-up Endret 15. august 2013 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Da sitter jeg og koser meg med juice fra Mist eliquid. Første jeg prøvde jeg HS delight, smakte litt lite/rart. Men har vel kanskje noe med at jeg har dampet peach og fruit explosion de siste dagene. Neste blir Strawberry (lukter veldig godt ) Anbefaler at du prøver deres mango.. er blitt en storfavoritt her! Veeeeldig god juice! Lenke til kommentar
baguett Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Ja, den var helt lik. Og det kan jo godt hende de funker greit. Men healthcabin har fortsatt salg (40%) på Kanger evod. Blir ca samme pris som disse her. ja vet, bestilte 2 Evod fra healthcabin forrige uke Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Anbefaler at du prøver deres mango.. er blitt en storfavoritt her! Veeeeldig god juice! Probleet er at jeg kun har en iClear 30. Så blir mye skylling og vasking mellom smakene :/ Er jeg litt heldig så kommer min Evic på lørdag, tror det blir noe bedre en ego 1000 som jeg bruker nå. Neste uke kommer også flere clearamizer og Evic tube caseing Det første jeg la merke til er at Mist Premium liquid smaker midre og det viker som også produsere mindre damp enn Vermillion River. Så langt er Florida Citrus Exlosion min favoritt. Watermelon vart for søt Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Probleet er at jeg kun har en iClear 30. Så blir mye skylling og vasking mellom smakene :/ Er jeg litt heldig så kommer min Evic på lørdag, tror det blir noe bedre en ego 1000 som jeg bruker nå. Neste uke kommer også flere clearamizer og Evic tube caseing Det første jeg la merke til er at Mist Premium liquid smaker midre og det viker som også produsere mindre damp enn Vermillion River. Så langt er Florida Citrus Exlosion min favoritt. Watermelon vart for søt Er litt dårlig smak på strawberryen deres ja, så jeg har kjøpt essens som jeg skal legge til.. Er ikke mangel på smak på mangoen. Jeg syns tvert imot at VR produserer litt lite damp, men smaken er så god at det spiller ingen rolle.. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Hva anbefaler dere mech-moddere utav Mini Octopus RDA og IGO-L RDA? Endret 15. august 2013 av baguett Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 iGo-L helt klar for min del. Den er helt super. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Hva anbefaler dere mech-moddere utav Mini Octopus RDA og IGLO-L RDA?Vel, nå har jeg hatt begge en ukes tid og satt dem opp flere ganger. Om du bare skal ha en av dem ville jeg gått for mini Octopus. Den er lettere å sette opp enn IGO fordi det er hull i midtstolpene hvor du trer khantalen gjennom. Foretrekker også dampen fra den over IGO. Dampen smaker mer, er varmere og gir større Throat hit enn IGO'n. Selv om den tar halvparten av dråpene, foretrekker jeg den anytime Lenke til kommentar
baguett Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) ah, hah trodde det stod IGLO. Får sjekke litt youtube videoer så bestiller jeg en når jeg har flytta så den kommer til rett adresse :] Endret 15. august 2013 av baguett Lenke til kommentar
mesteryoda Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Til dere som snakka om Fasttech å var skeptiske til om ting er ekte eller ikke... Hvis Fasttech bruker produsentens navn å model så er det ekte, alt av fakes å kloner har ikke orginalens model navn eller produsent Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Vapemail fra Italia i dag 100 ml Heaven Juice-Jamaica Special fra Flavour Art. Lukter himmelsk, og hittil den største flaska jeg har fått Skal få stå å lufte seg til i morra før jeg smaker på den. Skal smake Jamaica Rom. Skal bli interessant Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Kjøper du 100ml med en juice du ikke har smakt før? Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Kjøper du 100ml med en juice du ikke har smakt før?Ja Har smakt merket før, kjøpte det i Køben og den var meget god. Da jeg søkte på Heaven Juice fra Flavour Art fant jeg fabrikanten i Italia, og da jeg skulle bestille var det en haug av smaker å velge mellom. Jeg visste ikke hva den jeg kjøpte i Køben var, så da valgte jeg Jamaiican Rum, siden jeg elsker den drinken. Må jo være god he he Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Den er sikkert god baltuss. Nå kom jeg på at FlavourArt hadde et lite utsalg på flyplassen, og at jeg kjøpte en 10 ml med TuttiFrutti. Den hadde jeg glemt. Men den sto sammen med masse annen juice i kjøkkenskapet. Fikk Joyetech Evic cover i posten i dag. Har satt den på SID'en. Nå har den blitt hel-hvit med "rett snute". Og har blitt veldig mye penere med tank på. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Den er sikkert god baltuss. Nå kom jeg på at FlavourArt hadde et lite utsalg på flyplassen, og at jeg kjøpte en 10 ml med TuttiFrutti. Den hadde jeg glemt. Men den sto sammen med masse annen juice i kjøkkenskapet. Fikk Joyetech Evic cover i posten i dag. Har satt den på SID'en. Nå har den blitt hel-hvit med "rett snute". Og har blitt veldig mye penere med tank på. Tutti Frutti ja, lurer på om ikke det var den jeg kjøpte i Køben, men er ikke helt sikker. Si fra hva du synes om den når du får dampa litt av den. Kanskje på den sømløse hvite SID'n din he he Gratulerer forresten, det er bra når det ser pent og stilrent ut Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Da har jeg dampet ett par ml av Strawberry Seduction som er en av ecigwizard sin egen wizmix.Helt OK. Helt OK damp. Smaker jordbær, men litt vel søt kanskje. Er ikke sikker på om jeg kommer til å kjøpe den igjen. Velger kanskje å prøve å ''jazze'' den opp med litt lime sparkle, kanskje. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Synes den er god jeg. Synes det minner om søte markjordbær. Anonymous poster hash: 13f83...d32 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Okey, var ikke meningen å være anonym. Er ikke akkurat en veldig kontroversiell mening. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Okey, var ikke meningen å være anonym. Er ikke akkurat en veldig kontroversiell mening.He he nei for all del ha ha Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Tutti Frutti ja, lurer på om ikke det var den jeg kjøpte i Køben, men er ikke helt sikker. Si fra hva du synes om den når du får dampa litt av den. Kanskje på den sømløse hvite SID'n din he he Gratulerer forresten, det er bra når det ser pent og stilrent ut Skal prøve den i løpet av kvelden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå