Amund_Blix Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hvis du bare skal lade 2 batterier med i4, så sett dem slot 1-3 eller 2-4 da lades de raskere (750mah tror jeg) hvis du ikke gjør det så halveres det. Slik jeg forsto det så er slots 1 og 2 linka, å deler strøm, samma gjelder med 3 og 4. 1 er linket med 3, 2 er linket med 4 iflg testene jeg har sett. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hvis du bare skal lade 2 batterier med i4, så sett dem slot 1-3 eller 2-4 da lades de raskere (750mah tror jeg) hvis du ikke gjør det så halveres det. Slik jeg forsto det så er slots 1 og 2 linka, å deler strøm, samma gjelder med 3 og 4. Stemmer det ja. Dersom jeg lader 2 18650 og 2 18350 batterier, setter jeg 18650 i slot 1 og 3 og 18350 i slot 2 og 4 1 er linket med 3, 2 er linket med 4 iflg testene jeg har sett. Slik var det ja Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Stemmer det ja. Dersom jeg lader 2 18650 og 2 18350 batterier, setter jeg 18650 i slot 1 og 3 og 18350 i slot 2 og 4 Slik var det ja Jepp, det første du skrev stemmer med hva jeg skrev. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Da har jeg "om-møblert" i laderen. Hadde to 18490 i slott 1 og 2. Byttet til 1 og 3. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Da har jeg "om-møblert" i laderen. Hadde to 18490 i slott 1 og 2. Byttet til 1 og 3. Om du bare lader de to, bytt tilbake! Lenke til kommentar
mesteryoda Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 1 er linket med 3, 2 er linket med 4 iflg testene jeg har sett. Du har nok rett Amund, kanskje jeg ikke skal skumlese slike ting i framtida hehe. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Om du bare lader de to, bytt tilbake! Jeg har byttet tilbake... Jeg trodde jeg forsto dere riktig men.. Kan jeg få det med te-skje?? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Siden 1 og 3 deler, vil de lade saktere med to batterier på 1 og 3. Med 2 batterier vil du ha enten 1 og 2, eller 1 og 4, eller 2 og 3, eller 3 og 4. Om jeg stokker riktig nå. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg har byttet tilbake... Jeg trodde jeg forsto dere riktig men.. Kan jeg få det med te-skje?? Hehe. Laderen har to "lademotorer", når du bruker én "motor" delt på to batterier, tar det lengre tid. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Ja. Jeg forsto det riktig. Men fulgte baltuss sin anvisning om to like i 1 og 3. Men da mente han ved lading av fire batterier.. Var der jeg kom på villspor. Bare for ordens skyld.. Hvis man lader ett av hver.. 18650. 18490 og 18350. Hvem går i hvilken slot? Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Siden 1 og 3 deler, vil de lade saktere med to batterier på 1 og 3. Med 2 batterier vil du ha enten 1 og 2, eller 1 og 4, eller 2 og 3, eller 3 og 4. Om jeg stokker riktig nå. Jeg trodde først du var like på viddene som meg. At du hadde tatt med "alle" alternativene. Men neida, dette ble stokket riktig det. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hadde ikke trodd at denne vapemailen skulle gi meg hodebry.. Jeg kunne jo like godt ha fått en rba, genesis-style med mesh... Tror det hadde vært enklere å sette opp en slik, enn å finne ut "hvem som skal i hvilken slot" på denne her.. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hadde ikke trodd at denne vapemailen skulle gi meg hodebry.. Jeg kunne jo like godt ha fått en rba, genesis-style med mesh... Tror det hadde vært enklere å sette opp en slik, enn å finne ut "hvem som skal i hvilken slot" på denne her.. Hehe Når du skal lade 3 stk blir det et kompromiss uansett, men 18350 vil jo være først ferdig, så sørg for at 18650 og 18490 er i slot 1 og 2 Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hadde ikke trodd at denne vapemailen skulle gi meg hodebry.. Jeg kunne jo like godt ha fått en rba, genesis-style med mesh... Tror det hadde vært enklere å sette opp en slik, enn å finne ut "hvem som skal i hvilken slot" på denne her.. He he, dette er jo langt mer underholdende enn Legia Warzawa-Molde kampen Lenke til kommentar
Slai Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hadde ikke trodd at denne vapemailen skulle gi meg hodebry.. Jeg kunne jo like godt ha fått en rba, genesis-style med mesh... Tror det hadde vært enklere å sette opp en slik, enn å finne ut "hvem som skal i hvilken slot" på denne her.. Alltid lad oddetall + partall når du bare lader 2 batterier er en grei huskeregel tenker jeg. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hehe Når du skal lade 3 stk blir det et kompromiss uansett, men 18350 vil jo være først ferdig, så sørg for at 18650 og 18490 er i slot 1 og 2 Ja. Dette er logisk. Jeg følger dette.. Den største burde ha en lademotor alene. Men vil det ikke da være naturlig.. Nå er jeg tilbake til baltuss sitt oppsett. Han har 18650 i 1 og 3, 18350 i 2 og 4. Baltuss... flytter du på de to store når de to små er ferdig? Ellers må jo de to store dele motor hele veien..? ÅÅÅhh.. Jeg kommer til å få søvnproblemer i natt.. Jeg trenger to glass vin... minst.. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Ja. Dette er logisk. Jeg følger dette.. Den største burde ha en lademotor alene. Men vil det ikke da være naturlig.. Nå er jeg tilbake til baltuss sitt oppsett. Han har 18650 i 1 og 3, 18350 i 2 og 4. Baltuss... flytter du på de to store når de to små er ferdig? Ellers må jo de to store dele motor hele veien..? ÅÅÅhh.. Jeg kommer til å få søvnproblemer i natt.. Jeg trenger to glass vin... minst.. Nei jeg flytter ikke på dem. Vil ikke avbryte ladingen, dessuten har jeg ikke hastverk. Har 4 18650, 4 18350 og 2 18490 batterier To glass vin er en god ide, jeg er nesten ferdig med mitt første Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg hadde aldeles ikke tenkt å drikke vin i kveld... Men nå sitter jeg her med glasset og stirrer olmt bort på laderen.... Ikke spennende vapemail i dag.... Vel, jeg har da lært noe nytt. Mange fordeler med damping. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg hadde aldeles ikke tenkt å drikke vin i kveld... Men nå sitter jeg her med glasset og stirrer olmt bort på laderen.... Ikke spennende vapemail i dag.... Vel, jeg har da lært noe nytt. Mange fordeler med damping. Det har du jaggu rett i Slik er jeg og. Selv om jeg vet at laderen slutter å lade når de er ferdig, må jeg kikke på den hele tiden Vi tar en skål for damping Amaline Denne uka har jeg tatt steget inn i proffenes verden. Sitter jo her nå og nyter damp med egenmekka coiler. Noe jeg ikke hadde trodd jeg skulle klare for noen uker siden Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Det har du jaggu rett i Slik er jeg og. Selv om jeg vet at laderen slutter å lade når de er ferdig, må jeg kikke på den hele tiden Vi tar en skål for damping Amaline Denne uka har jeg tatt steget inn i proffenes verden. Sitter jo her nå og nyter damp med egenmekka coiler. Noe jeg ikke hadde trodd jeg skulle klare for noen uker siden Ja, du sa jo at pakken fra Pink m hadde kommet. Gratulerer som selv-bygger. Har du smakt på Grants enda? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå