Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Jeg brukte hovedsakelig Vision vivi-nova de første månedene. Har kun brukt Vision, og mest mini, fordi de ser best ut på Twist og Spinner. Har aldri lekket en dråpe for meg. :)

Jeg vil også anbefale Kanger Evod til ego/twist/spinner batterier. En lettvinn liten clearo som funker bra. Man slipper å "tippe" på den. Den har coil i bunnen. :)

Så to gode alternativ til nybegynnere med ego-type batterier, er VISION vivi-nova mini og Kanger Evod. Men det finnes mange fler, og mange meninger der ute. :)

Endret av Amaline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg handlet litt på en hel rekke forskjellige butikker (E-juice). Håper på å få pakkene snart men dere som har holdt på med dette lenge no, er det noen butikker/merker dere fraråder eller anbefaler?

Har en iclear 30, og nå som jeg skal starte å leite etter min smak er det vel å anbefale å vaske tanken mellom hver juice type slik at smaken ikke blir blandet, eller?

Hvordan vasker man en tank og hvor ofte er det anbefalt?

Lenke til kommentar

Nå har jeg handlet litt på en hel rekke forskjellige butikker (E-juice). Håper på å få pakkene snart men dere som har holdt på med dette lenge no, er det noen butikker/merker dere fraråder eller anbefaler?

Har en iclear 30, og nå som jeg skal starte å leite etter min smak er det vel å anbefale å vaske tanken mellom hver juice type slik at smaken ikke blir blandet, eller?

Hvordan vasker man en tank og hvor ofte er det anbefalt?

JEg vil anbefale ecigwizard.com (Vermillion River, KY4, Hawaiian pineapple og Cinnamon Rolls burde prøves ut!), ejuiceuk.com (Berry Crumble, raspberry og mango herfra!) og misteliquid.co.uk (Mango herfra er DEILIG!).

Lenke til kommentar

Når det kommer til rengjøring da? Hvordan og hvor ofte? Nokk med å skylle med lunket vann?

Jeg vasker dem når jeg skal bytte smak. På iClear30 er et meget enkelt, du bare skrur av alle delene og holder dem under springen i varmt vann. Du ser på vekene når juicen forsvinner. Vær forsiktig med den lille plasthetta som sitter over hodet så du ikke mister den i vasken. Den er så liten at den forsvinner nedi sluket. Vannet blir varmt for fingra, så kanskje gummihansker er å foretrekke. Selv gjør jeg det uten hansker. Så setter du dem til tørk på papir natta over. Dagen etter er det bare å montere igjen, fylle på ny juice og voila :) Jeg har aldri brukt eddik eller såpe av noe slag. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg gjør som balltuss på alle tankene mine. Tar av den lille plasthetta vel og merke og skyller den godt, siden det ofte samler seg gunk der. Så gir jeg hele saken en full gjennomskylling. I stedet for hansker, har jeg delene i et dørslag og skyller de, og de mest gjenstridige legger jeg i en balje med varmtvann rett under kokepunktet og lar de ligge der i noen timer, mens jeg slår ut vannet hver gang det nærmer seg lunkent. Rører gjerne litt i det også, for å få litt bevegelse i vannet.

Tørker av vekene med papir og lar alt stå på hodet rett på benken mens vannet renner av i løpet av natten / dagen / avhengig av når jeg sover.

Lenke til kommentar

Vapemail i dag. Endelig kom utstyret fra Pink-Mule og 30 ml med Grant's Vanilla Custard. Jeg har recoilet blekkspruten, og på første forsøk fikk jeg 1.6 ohm :) jeg er så glad. Dryppet med Shamrock og den damper som faen på Drawtuben :) Dette er jo ikke vanskelig, og smaken er bare helt super. Nå skal jeg ta med DT'n ut i sola og kose meg :)

Lenke til kommentar

Hvordan har erøyk negativ helseeffekt, Stivi?

Gouldfan: hva har graviditeten å gjøre ned innedamping?

Jeg trodde at nikotin ble med ut i luften inne. Det er ikke bra for kona og puste inn nikotin vel?

Jeg vet ingenting om dette, så jeg har et føre var prinsipp.

Lenke til kommentar

Jeg trodde at nikotin ble med ut i luften inne. Det er ikke bra for kona og puste inn nikotin vel?

Jeg vet ingenting om dette, så jeg har et føre var prinsipp.

Dette er det gjort tester på og det er ikke sporbar nikotin i dampen vi puster ut. Så det er helt trygt for andre.

Lenke til kommentar

Dette er det gjort tester på og det er ikke sporbar nikotin i dampen vi puster ut. Så det er helt trygt for andre.

Ok, må jo spørre siden jeg ikke vet.

Hvorfor i h har ikke staten godkjent salg av el-sig med nikotin i Norge da? Er det bare fordi de vil håve inn avgifter på sigg eller?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Enig med Amaline over, Kanger Evod er genial, billig og simpel. Litt liten tank men den er bedre enn vision og iClear30 (fordi min iClear lekker som en sil).

Clearomizer er så mye mer enkel enn cartomizer synes jeg. Har hatt en carto, en Boge f16, den gikk rett i søppla siden jeg feilet da jeg skulle fylle den. Men det er kanskje min feil :p

Spørsmål: er det noen her som jobber som håndverker eller andre jobber der du ikke har kontor? Hva bruker dere på jobb, man kan jo som regel ikke lade når man er på farten. har et eGo batteri på 900 mAh som egentlig er litt upålitelig, og tar forferdelig lang tid å lade. Hvordan blir det å gå med f.eks. PCC'en til eRoll i lomma hele dagen?

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Jeg er håndverker og bruker et 650mah Ego Twist-batteri og en Kanger Evod på jobb. Opplever svært sjeldent at jeg går tom for strøm i løpet av en arbeidsdag -skal isåfall være en særdeles slapp dag med mye dødtid og pauser. Men det er nå mitt forbruk, andres kan være annerledes.

Har absolutt ingenting å klage på med Evodene. Eneste er at noen ganger må jeg ta ut en av veketrådene om det er dårlig action.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...