dgolan Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) eRollen kommer jo med en "røykpakke" på 1000 mah som lader den innimellom øktene. Eller har jeg misforstått? Det stemmer. Jeg lader "røykpakken" rundt hver 2-3 dag. mens selve røyken legger jeg bare inni av vane. Eneste minus er at det er litt liten tank på selve røyken. Endret 7. august 2013 av Dukes Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 eRollen kommer jo med en "røykpakke" på 1000 mah som lader den innimellom øktene. Eller har jeg misforstått? Jeg skjønte at cartomizer var tingen, altså å fylle en beholder med væske istedet for å dryppe. Gleder meg, og nå skal jeg jaggumeg unne meg røyk inntil pakken kommer frem. (Brb, må i butikken :-P ) Jeg bruker faktisk carto i tank nå, har fikset hull i cartomizeren så den blir ''matet'' med juice konstant, juicen holder lenge og jeg får fantastisk god smak og damp.. Er helt fantastisk glad i cartomizers. Har prøvd masse rart, men jeg går alltid tilbake til cartomizers. De er så enkle! Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Det stemmer. Jeg lader "røykpakken" rundt hver 2-3 dag. mens selve røyken legger jeg bare innom av vane. Eneste minus er at det er litt liten tank på selve røyken. Hvor ofte fyller du? Ser ikke på det som et stort problem, og jeg må uansett begynne en plass. Får ha væsker både hjemme og på jobb. Jeg bruker faktisk carto i tank nå, har fikset hull i cartomizeren så den blir ''matet'' med juice konstant, juicen holder lenge og jeg får fantastisk god smak og damp.. Er helt fantastisk glad i cartomizers. Har prøvd masse rart, men jeg går alltid tilbake til cartomizers. De er så enkle! Hæ? Det ble for teknisk :-P Lyst å gjøre en detaljert forklaring, for dummies? Edit: Korrigér meg om jeg tar feil: eRoll har "innebygd" tank som må fylles på. Cartomizers er separate tanker som skrues på 510/eGo/Riva? Endret 7. august 2013 av WonderStivi Lenke til kommentar
Slai Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Ble vel rundt fire hundre, og det er milevis bedre enn cartomizers og sykt mye mindre dall og maintenance. Ville absolutt styrt unna cartomizers som nybegynner, siden jeg som nybegynner syntes det var utrolig mye stress med å både fylle (pga at jeg trengte ha papir til å tørke av cartoen etter fyll), plasthette til å fylle med, jeg måtte fylle flere ganger til dagen, uten noen annen indikasjon enn smak å basere meg på (noe som kunne like greit vært batteriet som begynte miste futten, som også skjedde alt for ofte med sigrett-liknende batterier) og det er stress å vaske dem. Nå er bruken enkel: Fylle juice på tanken når jeg ser det blir lite (gjennomsiktig tank), som gjøres ved å skru av en kort og fylle på. Null søl, null stress, null papir og plasthetter og dall. Bare flaska med juice. Lade når batteriet er tomt (dampen holder seg like sterk fra trekk 1 til siste trekk). Vaske tanken i springen og la den tørke over natten, men kun hvis jeg bytter smak. Disse tingene gjør jeg kanskje max 1 gang i uken hver. Vaskingen litt sjeldnere, påfylling muuuligens litt oftere, men tror ikke det er mye. Uansett en enkel affære. Edit: nå hadde jeg aldri den lade-røykpakken =) Endret 7. august 2013 av Slai Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hæ? Det ble for teknisk :-P Lyst å gjøre en detaljert forklaring, for dummies? Tanken er en ''tank'' rundt den som holder på juicen, så har jeg noen hull i bunnen av cartomizeren så juicen som er i tanken blir ''foret'' i cartomizeren. Her er en 'tank': http://www.e-cigarette-forum.com/forum/attachments/tanks/139013d1349028251-carto-tank-question-ocd-25mm-std-xl.jpg Her er en carto i tank: http://i43.tinypic.com/16gh43o.jpg Ser du hullet? Det er sånn juicen kommer inn i den. Så da får den konstant juice. Jeg fyller på og har så nok for 1,5 - 2 dager Lenke til kommentar
dgolan Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hvor ofte fyller du? Ser ikke på det som et stort problem, og jeg må uansett begynne en plass. Får ha væsker både hjemme og på jobb. Jeg fyller ca 2-3 ganger daglig, men dersom jeg sitter og "puffer" varer den ikke så mye lenger enn rundt 10-20 minutter (varierer veldig på hvor mye man trekker inn og hvor ofte). Jeg har uansett med meg 2 vesker en med rundt 6 mg nic og en med 20mg ( dersom jeg er trøtt eller får veldig sug holder denne meg unna røyk). En 10ml flaske varer fort litt over en uke Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Ble vel rundt fire hundre, og det er milevis bedre enn cartomizers og sykt mye mindre dall og maintenance. Ville absolutt styrt unna cartomizers som nybegynner, siden jeg som nybegynner syntes det var utrolig mye stress med å både fylle (pga at jeg trengte ha papir til å tørke av cartoen etter fyll), plasthette til å fylle med, jeg måtte fylle flere ganger til dagen, uten noen annen indikasjon enn smak å basere meg på (noe som kunne like greit vært batteriet som begynte miste futten, som også skjedde alt for ofte med sigrett-liknende batterier) og det er stress å vaske dem. Syns det har funket bra. Det er det jeg anbefaler for nybegynnere. Stresser alltid med at de skal unngå å ha juice i hullet i midten, og at de ikke må overfylle. Da får man ikke problemer med lekkasjer. Men carto i tank er og blir bedre syns jeg.. just.. perfect.. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Mulig, jeg syntes det er mye mer stress med cartos siden det er så mye arbeid. Lettere floode cartos og å glemme fylle på og brenne hele cartoen enn å "ikke fyll væske over der det står 'max'" =p Mulig det er iclear30 som er enklere i bruk enn de andre? Endret 7. august 2013 av Slai Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Mulig, jeg syntes det er mye mer stress med cartos siden det er så mye arbeid. Lettere floode cartos og å glemme fylle på og brenne hele cartoen enn å "ikke fyll væske over der det står 'max'" =p Mulig det er iclear30 som er enklere i bruk enn de andre? iclear30 is a bitch (mest pga den uutskiftbare driptipen). Blitt pensjonert her. Vivi Nova også, forsåvidt. Som sagt; går alltid tilbake til Cartomizers.. Men når de er i tank så har man ingen problemer med flooding eller brent smak. Ingen what so ever. It's the perfect set up. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hehe javel, jeg har ikke merket noe stress med munnstykket selv =) . Aner ikke hvordan cartomizers er med tank og punching osv, jeg vet bare at sånn "boge LR cartomizers + 808batterier" er noe herk i forhold til spinner+iclear30. For en nybegynner er neppe å punche cartos og slikt relevant tenker jeg. Da blir det ofte enten cartos direkte på et typisk ciglignende batteri, eller noe ala spinner+iclear. Og av de to er jeg ganske sikker på at de fleste syntes det første alternativet er mer stress. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Nja, har fått en kamerat til å dumpe ciggen til fordel for cartomizers rett som de er på ett egobatteri Det er så latterlig enkelt å ha med å gjøre liksom. Jeg kan smake forskjellen på en carto i tank og en vanlig carto rett på, men det er drippinga som jeg irriterte meg mest over, men jeg brukte faktisk cartos som de er en gooood stund.. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Herregud, her er det litt å lære, ser jeg. Jaja, begynner med eRoll, så får jeg heller oppgradere etterhvert. Takk for alle tips og forklaringer. Og cartomiser i tank så lurt ut, blir gjerne noe sånt etterhvert. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Syntes cartos er mye mer styr og langt fra enkle. Fylle i hetten Tre carto på hetten La carto soake Ta av hetten og tørk av carto Blåse ut rester Så er det en time eller to så må du fylle på igjen eller skifte batteri. Og jeg kjente aldri forskjell på om det var cartoen som trengte påfyll eller batteriet som ble svakt. Med iclear fyller du på juice. Thats it. Mye enklere IMO. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Syntes cartos er mye mer styr og langt fra enkle. Fylle i hetten Tre carto på hetten La carto soake Ta av hetten og tørk av carto Blåse ut rester Så er det en time eller to så må du fylle på igjen eller skifte batteri. Og jeg kjente aldri forskjell på om det var cartoen som trengte påfyll eller batteriet som ble svakt. Med iclear fyller du på juice. Thats it. Mye enklere IMO. Å fylle på å la stå er minst stress da. Bare å glemme den i noen minutter. Så har du på drip tip og sånt, enkelt å fylle. Med carto i tank blir det enda mindre stress. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Joda men jeg snakker om sånn starterkit med 510 og cartos feks, ikke seriøse oldtimers som puncher og lager egne veker og modder og slikt. Snakker fortsatt fra et nybegynner-perspektiv =) . Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Joda men jeg snakker om sånn starterkit med 510 og cartos feks, ikke seriøse oldtimers som puncher og lager egne veker og modder og slikt. Snakker fortsatt fra et nybegynner-perspektiv =) . Da ville jeg anbefalt Vivi nova. Det jeg skal gi til storesøs, men hun er litt sånn jente-jente så det er nok best å gjøre det så enkelt som overhode mulig. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Heller nova enn iclear30? Hva er fordelen? Ikke prøvd nova selv, men lekker ikke den lett og er kun single coil? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Heller nova enn iclear30? Hva er fordelen? Ikke prøvd nova selv, men lekker ikke den lett og er kun single coil? Aldri lekket for min del. Lakk i kjeften min hvis jeg lå på rygg og prøvde å vape, men det er ikke overraskende Er vel singel coil, men funker fjell. God futt i de. Enkle å bygge om hvis man ønsker å prøve på det også. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Fair enough. Tenkte bare hvis de er samme ulla men ene er double coil er det jo en smal sak. Men Vivi nova kan du vel skifte munnstykke på, mens du ikke kan det på iclear såvidt jeg har fått med meg. Hvis det er relevant for noen =) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jo, den lekker lett og er kun single coil, men de er fortsatt ganske digge. Har planer om å kjøpe Vivi Nova 5 nå, fordi den ser sexy ut, og er langt billigere enn Fluid Flask (de eneste stedene man finner "billige" versjoner av denne, er steder som selger knockoffs, som GotVapes' Phoenix Raven Nest). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå