Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager, gidder ikke lese gjennom hele tråden...

Jeg er helgerøyker, typ Lørdag. Kunne godt tenkt meg å prøve El-røyk for å bedre helsa.

Hørt at det er ulovlig til salgs i Norge, så man må bestille fra utlandet.

Sjangse for å bli stoppet i Toll?

Noen som vet om noen bra handlesider for El-sigarett?

Her har du et bra start-sett http://www.ecigwizard.com/electronic-cigarette-starter-kits/starter-bundle/standardbundle.html

Men e-juicen som følger med den er dårlig så kjøp noe bra separat.

Lenke til kommentar

Her har du et bra start-sett http://www.ecigwizard.com/electronic-cigarette-starter-kits/starter-bundle/standardbundle.html

Men e-juicen som følger med den er dårlig så kjøp noe bra separat.

Var jo fin, men har sett sånne som ligner på sigg. Er de dårlige de eller?

Sett sånn større el røyk på byen før, aldri sett sånn i Norge før så jeg trodde fyren røyket crack eller heroin, syns derfor det er best m noe som ligner sigg ute. :)

Lyst på en sånn større også til innebruk, men kan nok ikke dampe inne enda da dama er gravid.

Takk for hjelp.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Fikk prøve min første e-røyk i dag, og må si meg mektig imponert. Dingsen het Bullie Vape, og den hadde et hint av peppermyntesmak, men det forsto jeg var tilsatt bevisst.

Jeg har røykt siden jeg var 12 (er nå 32), og kuttet røyk i oktober i fjor og begynte med snus. Nå i sommermånedene har lysten på røyk kommet krypende tilbake, og de siste ukene har vært av og på. Jeg skjønner at e-røyk har en negativ helseffekt, men antar at den er bedre enn tradisjonell røyk eller snus. Inntrykket fra denne tråden er alt folk er fornøyde, dog jeg har ikke lest hele.

Kan dere anbefale en sig med virkemiddel, eller hva dere kaller det? Jeg ønsker noe av god kvalitet, i "normal" formfaktor, og helst smak som er tilnærmet vanlig røyk (Prince Mild, ja!) Er Bullie Vape et godt valg?

Lenke til kommentar

Jeg antar at drar man inn nikotin i kroppen, så har det en negativ effekt. Spør du oppriktig, eller kverulerer du?

Spør oppriktig for å finne ut om det var en antakelse uten grunnlag eller om du hadde lest et studie som gikk mot det jeg har lest.

Til dels for å ikke mislede folk som leser i tråden som kunne bli skremt av påstanden og ta det for god fisk.

I en sigarett lignende formfaktor er vel e-roll noe av det bedre.

Dette mener jeg du skal få tak i på Damping.no til en god pris med rask levering. Har selv veldig god erfaring med Damping.no.

Når det gjelder smak, er det ikke noe som vil virkelig smake som røyk såvidt jeg vet.

Forsåvidt ingen vits å bli sur fordi noen påpeker at antakelsen din var feil.

Hvis noen gikk rundt på gata og ropte "jeg elsker at det er torsdag! Wohoo torsdag!" og du vet det er tirsdag, er det vel ikke akkurat frekt eller absurd å påpeke at det er tirsdag selv om vedkommende ikke har spurt.

Endret av Slai
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spør oppriktig for å finne ut om det var en antakelse uten grunnlag eller om du hadde lest et studie som gikk mot det jeg har lest.

Til dels for å ikke mislede folk som leser i tråden som kunne bli skremt av påstanden og ta det for god fisk.

I en sigarett lignende formfaktor er vel e-roll noe av det bedre.

Dette mener jeg du skal få tak i på Damping.no til en god pris med rask levering. Har selv veldig god erfaring med Damping.no.

Når det gjelder smak, er det ikke noe som vil virkelig smake som røyk såvidt jeg vet.

Takk for et utfyllende svar, og beklager hvis jeg var litt nebbete på morgenkvisten.

Så du sier at det ikke foreligger rapporter om at det er skadelig?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for et utfyllende svar, og beklager hvis jeg var litt nebbete på morgenkvisten.

Så du sier at det ikke foreligger rapporter om at det er skadelig?

Ikke noe stress, jeg er sånn når jeg er sulten selv =p.

Nei, ikke noen studier jeg har lest har konkludert med at det er skadelig.

Fastlegen min sa også at nikotin i seg selv er kun farlig i store doser, langt over det du får i deg via en ecig, og at nikotin i så små doser er ufarlig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk prøve min første e-røyk i dag, og må si meg mektig imponert. Dingsen het Bullie Vape, og den hadde et hint av peppermyntesmak, men det forsto jeg var tilsatt bevisst.

Jeg har røykt siden jeg var 12 (er nå 32), og kuttet røyk i oktober i fjor og begynte med snus. Nå i sommermånedene har lysten på røyk kommet krypende tilbake, og de siste ukene har vært av og på. Jeg skjønner at e-røyk har en negativ helseffekt, men antar at den er bedre enn tradisjonell røyk eller snus. Inntrykket fra denne tråden er alt folk er fornøyde, dog jeg har ikke lest hele.

Kan dere anbefale en sig med virkemiddel, eller hva dere kaller det? Jeg ønsker noe av god kvalitet, i "normal" formfaktor, og helst smak som er tilnærmet vanlig røyk (Prince Mild, ja!) Er Bullie Vape et godt valg?

Man må tenke positivt. E-sigaretter har selvsagt en POSITIV helseffekt for en som har røyket i 20 år! :)

Styr unna BullieVape, for det første er det ikke lov for Nordmenn å hande juice med nikotin fra Danmark, og for det andre har Bullie et svært frynsete rykte med tanke på hygiene og håndtering av det de lager.

Damping.no for utstyr, og bruk f.eks ecigwizard.com eller liberty-flights.co.uk for juice.

Endret av Amund_Blix
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hm... Forstår. Så, styr unna Bullie Vape. Andre gode forslag enn eRoll? Den så helt grei ut, men vaporen må ikke nødvendigvis se ut som en sigarett. Bare det ikke er en innretning man må henge på ryggen og pumpe opp til 150 bar før bruk, så er jeg fornøyd.

Altså, andre gode alternativer til eRoll?

Edit: Klarte ikke å vente på svar, så bestilte en eRoll fra damping og væsker fra ecigwizard. Tok med én nikotinfri fra damping.no sånn at jeg har noe som kommer med.

Endret av WonderStivi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv hadde jeg e-roll liknende saker før, men de må lades ofte og fylles på ofte.

Jeg kjøpte derfor følgende fra Damping.no:

* Vision Spinner 1300mah

* iclear30

* Usb lader med ego-feste

* Egosokkel

Nå lader jeg en sjelden gang, batteriet varer i flere dager.

Væsken fyller jeg enda sjeldnere på.

Absolutt et av de bedre kjøpene jeg har gjort.

Lenke til kommentar

Hm... Forstår. Så, styr unna Bullie Vape. Andre gode forslag enn eRoll? Den så helt grei ut, men vaporen må ikke nødvendigvis se ut som en sigarett. Bare det ikke er en innretning man må henge på ryggen og pumpe opp til 150 bar før bruk, så er jeg fornøyd.

Altså, andre gode alternativer til eRoll?

Edit: Klarte ikke å vente på svar, så bestilte en eRoll fra damping og væsker fra ecigwizard. Tok med én nikotinfri fra damping.no sånn at jeg har noe som kommer med.

Jeg kan anbefale cartomizers til en nybegynner, de gir god smak, masse damp og er veldig enkle å ha med å gjøre :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv hadde jeg e-roll liknende saker før, men de må lades ofte og fylles på ofte.

* Vision Spinner 1300mah

* iclear30

* Egosokkel

Hvor mye betalte du for det settet ? Og hvordan er røykmengden/ smaken i forhold ?

Lenke til kommentar

* Vision Spinner 1300mah

* iclear30

* Egosokkel

eRollen kommer jo med en "røykpakke" på 1000 mah som lader den innimellom øktene. Eller har jeg misforstått?

Jeg kan anbefale cartomizers til en nybegynner, de gir god smak, masse damp og er veldig enkle å ha med å gjøre :)

Jeg skjønte at cartomizer var tingen, altså å fylle en beholder med væske istedet for å dryppe. Gleder meg, og nå skal jeg jaggumeg unne meg røyk inntil pakken kommer frem. (Brb, må i butikken :-P )
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...