Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplever å få juice gjennom munnstykket på både vivi nova stv og Evod. Juice smaker ikke godt! Noe jeg gjør feil? Har aldri hatt problem med dette når jeg bruker e-roll.

Du har nok fått litt juice i pustehullet :) Skru av tanken og blås gjennom munntykket over et papir noen ganger, deretter tørker du bunnen av tanken :)
Lenke til kommentar

Opplever å få juice gjennom munnstykket på både vivi nova stv og Evod. Juice smaker ikke godt! Noe jeg gjør feil? Har aldri hatt problem med dette når jeg bruker e-roll.

Min Vivi Nova liker ikke å ligge, står den er det ikke noe problem. Ta av toppdekselet og sjekk at det treffer rett og tetter ordentlig mot fordamperhodet når du skrur det på.

På EVOD er mest sannsynlig problemet at den lekker igjennom veka. Dvs at det er for lite veke til å tette mellom tanken og coilen. Det kan også være at juicen din er litt tynn. Løsningen jeg hadde gjort, er å åpne fordamperhodet og legge inn en ekstra bit 1 mm silicaveke. Har du ikke veke, er det to mulige løsninger, skifte til en tykkere juice eller prøve et nytt fordamperhode.

Dessverre er det ingen "mizere" som jeg har vært borti som fungerer perfekt og det er slike problemer som gjør at jeg kun bruker drippere og Genesis nå :-(

Lenke til kommentar

Da har jeg fått pakken fra damping.no. Bare prøvd orginalsettet til nå. Hitter litt for hardt i halsen. Noe jeg har gjort galt?

Jeg regner med at det er EVOD settet du har prøvd? Hva slags og hvor sterk juice har du kjøpt?

Første tanke er at du opplever det vi kaller "dry hit", det river i halsen. For å sjekke, hold fingerene over lufthullene på sokkelen mellom batteri og tank. Ta et par korte og raske og ltt harde trekk uten å aktivere batteriet. Se så om det kommer bobler i tanken. Vent 10 sekunder og ta et nytt vanlig trekk. Smaker det bra, er det dry hit du har. Det kan i såfall tyde på at veka i fordamperhodet er for trang. Løsningen er da enten å bruke en tynnere juice, åpne fordamperhodet og fjerne en bit veke eller prøve et nytt fordamperhode og håpe at det passer bedre til juicen din.

Lenke til kommentar

Har bestilt mer Maha-ras. :) Lurer på om jeg har blitt avhengig av den.... :love: Men nok med den ene flasken jeg har med 710.. Har brukt kun disse to på 9 mg siden fredag kveld. Ikke noe problem med så lav nic. Har ikke hatt behov for å ha noen sterkere i tillegg. :)

Lenke til kommentar

Har bestilt mer Maha-ras. :) Lurer på om jeg har blitt avhengig av den.... :love: Men nok med den ene flasken jeg har med 710.. Har brukt kun disse to på 9 mg siden fredag kveld. Ikke noe problem med så lav nic. Har ikke hatt behov for å ha noen sterkere i tillegg. :)

Det er jo fint :) Sikkert ikke noe problem for meg heller da, men foreløpig vil jeg ha mye nic :)

2lsftr7.jpg

Kul stand :) Hvor er dette?
Lenke til kommentar

Ser dere snakker om forskjellige tykkelser på juicen. Har ikke fått noe valg om det når jeg kjøpe juice. Mitt problem er at jeg føler at jeg må konstant dra inn for å kjenne noe effekt. Er som om dampen er for tynn. Er som vanndamp med litt smak på en måte.

Juicen jeg har er 3 forskjellige fra e-sigaretten.no

Lenke til kommentar

Ser dere snakker om forskjellige tykkelser på juicen. Har ikke fått noe valg om det når jeg kjøpe juice. Mitt problem er at jeg føler at jeg må konstant dra inn for å kjenne noe effekt. Er som om dampen er for tynn. Er som vanndamp med litt smak på en måte.

Juicen jeg har er 3 forskjellige fra e-sigaretten.no

Om juicen er tykk eller tynn er ikke det avgjørende. VG basert juice er tykkere enn PG basert juice og gir mer damp, men også mindre smak. De fleste Juicer inneholder mest PG F.eks 70/30 PG/VG eller 60/40 etc, men man får også kjøpt ren PG og ren VG :) Dersom du har kjøpt juice hos e-sigaretten.no er juicen din uten nikotin, og da vil du ikke kjenne den effekten du antagelig er ute etter. Juice med nikotin er ulovlig å selge i Norge dessverre, og må bestilles fra andre EU land som F.eks England eller Spania :)

Riga =)

Nice, alltid hatt lyst til å ta en tur dit :)
Lenke til kommentar

Tror ikke det er nicotin jeg savner, men mer en "kraftigere" damp.

Hva er pg/vg normalt på i butikkene her til lands da? Kunne tenkt meg å prøve enn 50/50 jeg evnt 60/40 med vg/pg. Noen tips til butikker som sender til norge som har god juice og justerbar pg/vg?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Ja, koser oss glugg ihjel her. Perfekt temperatur, og ganske greie priser. Spesielt på mat.

De hadde ikke noe jeg ville ha på den standen, men hadde ganske bra utvalg egentlig, både i batterier og tanker, og mye smaker (gikk mye i kaffevarianter).

Lenke til kommentar

Tror ikke det er nicotin jeg savner, men mer en "kraftigere" damp.

Hva er pg/vg normalt på i butikkene her til lands da? Kunne tenkt meg å prøve enn 50/50 jeg evnt 60/40 med vg/pg. Noen tips til butikker som sender til norge som har god juice og justerbar pg/vg?

Det er nikotinen som gjør dampen "kraftigere", blir lite trøkk uten synes jeg.. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dag to med drippere, og jeg må si jeg nå skjønner hvorfor dere har vært så opptatte av det :) Man får mer smak på juicen, mye renere og større Throat Hit. IGO'n med coilen jeg lagde selv gir mye bedre trekk enn blekkspruten som kom med ferdig innsatt Coil, men begge gir helt ren og herlig smak. Tror det er luftehullet i blekkspruten som er for lite. IGO'n har større hull. Jeg klør etter å lage flere coiler og veker, men er dessverre tom for Khantal :) Gleder meg til å mekke nye på begge to. Drippere er ikke oppskrytt, de er bare helt knall :)

Lenke til kommentar

Ja, koser oss glugg ihjel her. Perfekt temperatur, og ganske greie priser. Spesielt på mat.

De hadde ikke noe jeg ville ha på den standen, men hadde ganske bra utvalg egentlig, både i batterier og tanker, og mye smaker (gikk mye i kaffevarianter).

Fikk du smaksprøver da? Det fikk jeg på de to dampesjappene jeg var innom i Køben :)
Lenke til kommentar

Amaline, Alkymisten har rasket sammen en tobakksmak igjen: http://www.thealchem...cider%20tobacco

Hørtes jo ikke dum ut. :)

Så det har han ja....Cider og tobakk... Jo, hvorfor ikke prøve den. :) Lurer på om det er en "tykk" og mørk tobakk som de han hadde før. Veldig bra smak, men "gunket opp" coilen noe innmari. Tror faktisk jeg har litt igjen av lakris-tobakk og tobakk-peach.... De fikk jeg lyst på nå. :)

Når jeg først var der inne, så måtte jeg inn å se på dessert-buffeen hans... :D Jeg kjenner lukten bare av å se på bildene... :D

Men den tobakken skal jeg prøve. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...